Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
- ustavri
- Мнения: 54
- Регистриран на: 25.02.2015, 23:38:55
- Репутация: 0
- Местоположение: Плевен/София
- Гараж: Шкода 120/135 л
Шкода Йети 1,8 - Обратна връзка:
Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Та след като колеги ме помолиха, реших и аз да пусна тема за моя автомобил. Колата е Шкода 125 л, с последните модификации от мототехника, като три степени на парното, подгряване на задното стъкло, петстепенна кутия, мокета с гумата отдолу. До един злополучен ден когато нещата излязоха леко извън контрол. За този злополучен за мен ден няма да пиша, защото навява лоши спомени. Тя остана за донор и беше с тютюнев цвят. Но моя дух беше несломим и след дълго търсене намерих сегашното си купе. Една баба от Омуртаг, я беше карала и колата беше в недобро външно състояние, както и с продухана гарнитура. Но имаше и много плюсове - прекрасни кори на вратите, в състояние като излезли от завода, седалки в непокътнат вид, но облечени в грозен плат(но слава богу той е запазил седалките) и газова уредба. След като я взех от там и я прибрах на ход, в един септемврийски ден, в голям дъжд, без гуми и продухана гарнитура на главата, следвах баща ми броня до броня навсякъде. И от там се стигна до цялостна проверка на всяка една система по колата както и подмяна на 4 с петстепенна кутия и двигателя от 125-цата, който беше след основен. И бавно малко по-малко след няколко седмици колата беше отново на бял свят и започна едно патешестване с нея. Гори малко върви достатъчно. Но като един луд фен на марката, не можех да спя нощем, за да мисля как да подобрявам колата. 4 месеца започна голямо каране Плевен-София и обратно, ходене на срещите пред НИМ и запознаване с много Шкода ентусиасти, на които съм благодарен а съветите и помощта. Първото подобрение дойде след две нощи неуморно трудене покрай коледните празници с едни приятелчета да сменим поръчаните от чехия предни пружини. Псуване и потене на 10-те градуса в гаража и хоп колата застана на новите си пружини. По-твърдата предница ме зарадва много. И така допреди 1 месец когато нещата със 120-ковия двигател се позакучиха. След 4 месеца каране, около 5-6 хиляди км и 7 литра масло, вече колата си има ново сърце. Благодарение на колегата Lent, за темата, се свързах с човека и един снежна неделна сутрин тръгнахме за Стара Загора за новото сърце на моята 120-ка. Заедно с двигателя взех и много др части (чисто нов карбуратор, алтернатор, запалване с пловдивски ел. ключ, рапидов волан, интервален ключ от 100с, чисто нов ляв стоп, чисто нови тампони на двигателя, гумени стелки, жабка). Двигателя светеше и работеше перфектно(за неговия основен ремонт знам че е правен от много свестен човек преди 20 000 км). И преди две седмици поех с двигателя от София, натоварен на задната седалка, за Плевен. Познатата процедура 2 вечери - първата свалихме стария и сложихме новия 135 двигател за отрицателно време, но умората към 4 надделя и главите ни бяха празни от към идеи защо този двигател не иска да запали. На другия ден воала, двигателя пееше сладък звънтящ звук(на леко продънено гърне) и беше време за неговия тест. Неделя следобед запалих сложих 20 лева бензин и тръгнах обратно към столицата. Бях изумен от тази кола, все едно не беше тя, с лекота поддържаше 140 и вече го нямаше онзи момент на баланс между нерви и двигател. И благодарение на Митко и Кирил вече ще карам на газ и този двигател.
По колата има и други промени. Още първото ми прибиране шофьорската седалка беше сменена с такава от Форд Пробе, а по-късно и пасажерската, защото липсата на подглавник изтезаваше крехкото ми вратле. Много удобни седалки приближаващи се до модела на Рапид. След това благодарение на др колега от Русе, взех бленуваното табло от 130 с кръгли уреди и оборотомер. Та мисля че поизписах доста сега ще пусна малко снимки:
По колата има и други промени. Още първото ми прибиране шофьорската седалка беше сменена с такава от Форд Пробе, а по-късно и пасажерската, защото липсата на подглавник изтезаваше крехкото ми вратле. Много удобни седалки приближаващи се до модела на Рапид. След това благодарение на др колега от Русе, взех бленуваното табло от 130 с кръгли уреди и оборотомер. Та мисля че поизписах доста сега ще пусна малко снимки:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- BlackPearl
- Мнения: 11034
- Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
- Репутация: 4918
- Местоположение: гр. Добрич
- Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
- Обратна връзка:
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Чудесно представяне колега!
Със здраве да си караш, безаварийно и да и прави само подобрения , а не ремонти!
Със здраве да си караш, безаварийно и да и прави само подобрения , а не ремонти!
- fulcrum
- Мнения: 248
- Регистриран на: 24.02.2015, 23:38:54
- Репутация: 4
- Местоположение: Родопа планина, Смолян
- Гараж: VW 2 GT 1990
Skoda 130
Tatra 813
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Влади , аз ще бъда повече конкретен и по малко словоохоттлив. Добре дошъл , хубави
мигове с нея .Много добра база.
Почисти основно карба , особено въздушните жигльори и емулсионните
тръбички , че хич не се знае колко е прехвърлян на бензин.Иков - и те
много бързо се запушват след каране на газ.
Раздвижи втората клапа обезателно. А когато ти остане повечко време, преработи с
един печен заварчик наклона на смукателния колектор , че тая изравнителна
плочка много ме дразни.
Спорна!
мигове с нея .Много добра база.
Почисти основно карба , особено въздушните жигльори и емулсионните
тръбички , че хич не се знае колко е прехвърлян на бензин.Иков - и те
много бързо се запушват след каране на газ.
Раздвижи втората клапа обезателно. А когато ти остане повечко време, преработи с
един печен заварчик наклона на смукателния колектор , че тая изравнителна
плочка много ме дразни.
Спорна!
- ustavri
- Мнения: 54
- Регистриран на: 25.02.2015, 23:38:55
- Репутация: 0
- Местоположение: Плевен/София
- Гараж: Шкода 120/135 л
Шкода Йети 1,8 - Обратна връзка:
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Свестен заварчик имам, не не ми е много ясно как трябва да стане, дори имам и резервен смукателен колектор. Поясни още малко за какво става на въпрос.
Иначе нямам оплакване за запушване на Иков, моя е каран 5 месеца на газ и докато му подам бензин тръгва веднага, но обезателно ще го прегледам с малко вд
Иначе нямам оплакване за запушване на Иков, моя е каран 5 месеца на газ и докато му подам бензин тръгва веднага, но обезателно ще го прегледам с малко вд
- fulcrum
- Мнения: 248
- Регистриран на: 24.02.2015, 23:38:54
- Репутация: 4
- Местоположение: Родопа планина, Смолян
- Гараж: VW 2 GT 1990
Skoda 130
Tatra 813
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Та по същество - докарваш ъгъла на наклона на смукателния колектор до
този на Шкода 135/136/Рапид 135/136.При Фаворит и Фела 781 мотора стои на
различен (по малък) ъгъл от този при задномоторка и когато го насадиш и карба стои
наклонен надясно. Друго си е да имаш сток смукател 135/136 , а и карба
изисква монтаж в абсолютно хоризонтална равнина.
Не е фатално и така, но резултат на което на по рязък ляв завой колата сериозно
придърпва , проверено. Но аз хващам винаги флекса.
Влади , къде ти е бутилката за газ?
този на Шкода 135/136/Рапид 135/136.При Фаворит и Фела 781 мотора стои на
различен (по малък) ъгъл от този при задномоторка и когато го насадиш и карба стои
наклонен надясно. Друго си е да имаш сток смукател 135/136 , а и карба
изисква монтаж в абсолютно хоризонтална равнина.
Не е фатално и така, но резултат на което на по рязък ляв завой колата сериозно
придърпва , проверено. Но аз хващам винаги флекса.
Влади , къде ти е бутилката за газ?
Последно промяна от fulcrum на 27.02.2015, 20:16:41, променено общо 1 път.
- skodko
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 24.02.2015, 22:28:06
- Репутация: 1479
- Местоположение: Бургас/Чирпан
- Гараж: Skoda 120 L/ Skoda Fabia 1.2 HTP/ BMW E28 520I
- Обратна връзка:
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Усещам ентусиазма по работата по този автомобил!
Белята каза: Айде бягай, че ми писна от тебе! Никой не ти чете суперлативите, работнико на ЕТ!
- ustavri
- Мнения: 54
- Регистриран на: 25.02.2015, 23:38:55
- Репутация: 0
- Местоположение: Плевен/София
- Гараж: Шкода 120/135 л
Шкода Йети 1,8 - Обратна връзка:
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Ами знам че е различен от на фела, тя си има изравнителна, просто на око трябва да я докараме да е наравно.
Бутилката ми е зад задните седалки.
Бутилката ми е зад задните седалки.
- Škoda 130LRh
- Мнения: 911
- Регистриран на: 24.02.2015, 21:07:08
- Репутация: 84
- Местоположение: Гр. Разград
- Гараж: Škoda Felicia 1.3-МОРКОВА
Škoda 120 L-136 1987
Škoda 120 L 1986 (LS)
Škoda Octavia Mk1 Vrs
(Общо Шкоди 14 броя)
- Баш Майстора
- Мнения: 1762
- Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
- Репутация: 138
- Местоположение: Плевен
- Гараж: Шкода120L-52hp,
- Обратна връзка:
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Честито Влади за двигателчето.Да си го караш с кеф!
Обаче трябва да направим старта някой път,току-виж си ме изпреварил
Обаче трябва да направим старта някой път,току-виж си ме изпреварил
- ustavri
- Мнения: 54
- Регистриран на: 25.02.2015, 23:38:55
- Репутация: 0
- Местоположение: Плевен/София
- Гараж: Шкода 120/135 л
Шкода Йети 1,8 - Обратна връзка:
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Чакай да си направя газта, че да сме равностойни
- Баш Майстора
- Мнения: 1762
- Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
- Репутация: 138
- Местоположение: Плевен
- Гараж: Шкода120L-52hp,
- Обратна връзка:
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Да,и аз да сипя към 150 октана бензинче и ще хвърчат полуоски из Плевен
- skodko
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 24.02.2015, 22:28:06
- Репутация: 1479
- Местоположение: Бургас/Чирпан
- Гараж: Skoda 120 L/ Skoda Fabia 1.2 HTP/ BMW E28 520I
- Обратна връзка:
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
И клапани.
Белята каза: Айде бягай, че ми писна от тебе! Никой не ти чете суперлативите, работнико на ЕТ!
- ustavri
- Мнения: 54
- Регистриран на: 25.02.2015, 23:38:55
- Репутация: 0
- Местоположение: Плевен/София
- Гараж: Шкода 120/135 л
Шкода Йети 1,8 - Обратна връзка:
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Та с настъпването на по-топлите дни, почна да ме гризе мисълта за летните гуми. Имам кошмари за някакви 15-ки или 14-ки с 4 болта и разпробити главини, с много ниски гуми. Така примерно са излизали спортните Алфи, като жулия, ланчии и други спортни икони от 60-те и 70-те, какво ще кажете за идеята? Това тук е нещо подобно
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Škoda 130LRh
- Мнения: 911
- Регистриран на: 24.02.2015, 21:07:08
- Репутация: 84
- Местоположение: Гр. Разград
- Гараж: Škoda Felicia 1.3-МОРКОВА
Škoda 120 L-136 1987
Škoda 120 L 1986 (LS)
Škoda Octavia Mk1 Vrs
(Общо Шкоди 14 броя)
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Владко виж и за дискове отзад и друга спирачна помпа + серво апарат . За да бъде всичко както трябва. Иначе няма смисъл
КЕФА ЦЕНА НЯМА ...
- fulcrum
- Мнения: 248
- Регистриран на: 24.02.2015, 23:38:54
- Репутация: 4
- Местоположение: Родопа планина, Смолян
- Гараж: VW 2 GT 1990
Skoda 130
Tatra 813
Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)
Влади , по добре си сложи дълги шпилки за 4 по 130 лети джанти .Лично мнение , но
аз съм твърдо против фланци и разпробиване на главините.
Инстинктивно усещам , че не карам шкода , за мен фланците са излишно бреме при подаване на въртящия момент към колелата , железни тежат килограм и половина - два, алуминиеви - поне един.Иначе за разпробиването има място и начин.
За проблема с газта - провери още веднъж да не смуче въздух отнякъде на филтъра или карба , бедна смес с газ изобщо не се пали. Утрото е по - мъдро от вечерта.
аз съм твърдо против фланци и разпробиване на главините.
Инстинктивно усещам , че не карам шкода , за мен фланците са излишно бреме при подаване на въртящия момент към колелата , железни тежат килограм и половина - два, алуминиеви - поне един.Иначе за разпробиването има място и начин.
За проблема с газта - провери още веднъж да не смуче въздух отнякъде на филтъра или карба , бедна смес с газ изобщо не се пали. Утрото е по - мъдро от вечерта.