Октавия 4 CNG или......

Компактен хетчбек на Шкода
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Аватар
bobo80

Škoda Ентусиаст

Мнения: 758
Регистриран на: 29.05.2017, 23:28:00
Репутация: 254
Местоположение: София
Гараж: Oktavia 3 VRS TDI DSG
Mercedes-Benz W212 350CDI

Октавия 4 CNG или......

Мнение от bobo80 »

Колеги !
Помагайте.
Преди два месеца изпуснах буквално за два часа една Октавия 2 FL оказионна в ЕТ. Казвам на служителя ,че я взимам и отивам да изтегля пари за да капарирам. Връщам се след два часа с кинти и гледам обърнали табелата на Октавията, викам брей гледай тия са станали хора само от дума и обърнали табелата. Отивам при търговеца и тоя ми вика продадохме я преди половин час. Направо откачих. Колата беше хубава макар и малко по-скъпа.
От тогава насам съм ходил на 6 обяви. Това ,което гледах е меко казано трагично. Смятам ,че на вторичния пазар почти всичко от VAG групата е тотал щета.
Така се стигна до решението за нова кола. Взех обекти в провинцията и се очертава много път. Водещото в критерия е главно разхода на гориво.
Първоначално вариантите бяха:
Рено меган 1.5 дизел автомат
Пежо 308 дизел автомат
Шкода Октавия 4 CNG автомат
Шкода скала 1.0 TSI 115 автомат
Рено Каптюр на пропан
За сега отпаднаха Рената ,хубави коли са но просто не са ми удобни седалките. /имам проблем с гърба/
Остават О4 ,Скалата и Лъвът. И трите са с удобни седалки ,като тук фаворит е Пежото.
Главния въпрос е за Шкодите , и метановата Октавия и трицилиндровата Скала са мотори с по 200 нютона въртящ момент и вървят що годе еднакво.
Моля ако има измежду вас ползватели на някой от тези модификации да сподели откровенни отзиви за возилото.
donci

Škoda Фен

Мнения: 271
Регистриран на: 12.09.2019, 13:41:39
Репутация: 120
Местоположение: Видин
Гараж: Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI PD 170hp+ RS 2008 BMN

Октавия 4 CNG или......

Мнение от donci »

bobo80 написа: 31.05.2021, 19:44:25 Шкода скала 1.0 TSI 115 автомат
Служебната е Рапид с 1 мотор, но 95 коня. С турбото върви добре, в градски условия е пъргава по кръстовищата, и извънградско я бива. За разхода какво да ти кажа, не е от най-пестеливите.
HerpaMoTeH

Škoda Фен²

Мнения: 555
Регистриран на: 09.08.2020, 07:06:45
Репутация: 146
Гараж: Skoda Octavia III combi 1.4tsi DSG

Октавия 4 CNG или......

Мнение от HerpaMoTeH »

За метанс може да погледнеш тук: viewtopic.php?f=102&t=3610
Аватар
Taratajki

ŠKODA MASTER

Мнения: 3441
Регистриран на: 26.11.2017, 16:29:00
Репутация: 1225
Местоположение: София
Гараж: Fabia 3 1.2 tsi ; Octavia 3 2.0 tdi

Октавия 4 CNG или......

Мнение от Taratajki »

При посоченият избор, то Октавия е фаворит. Освен, може би, като пътно поведение. А ако обектите се достъпват по магистрала/първокласен път, и този малък "недостатък" губи тежест [smilie=pardon.gif]
Неизвестен

Škoda Фен

Мнения: 100
Регистриран на: 29.10.2017, 22:54:21
Репутация: 47

Октавия 4 CNG или......

Мнение от Неизвестен »

Имам няколкостотин километра на О3 със същия мотор мисля - 1.5 131 к.с. 7dsg.
С двама човека и малко багаж върви ок, поддържа 130-150 без проблем, даже като я засилиш и 180 поддържа....
При изпраеварванията няма ряз, но се случват нормално стига да си го знаеш и да го предвидиш.
Мен лично малко ме дразни, че трябва да се зарежда на 300-400 км., но ако я караш из България това мисля не е болка за умиране.
Автомата е удобен и сменя добре и каквато и кола да вземеш гледай да е с матрични светодиодни фарове, имай предвид, че са доста по-добре от нормалните светодиодни, а да не говорим за халогени.
Впечатляващото на тази кола е разхода - ние навъртяхме 800 км с 35 или 40 лв., което е фрапантно малко сравено с GL на моя спътник, който същото разстояние го минава със 180 лв....

Направи сметката, но дизела си е около 15-20 ст./км, докато метана е около 5-6 ст./км. Ако въртиш повече километри въобще не трябва да се замисляш от икономическа гледна точка (приемам, че стойността на придобиване е еднаква)
Аватар
skodko

Ретро Škoda

Мнения: 1746
Регистриран на: 24.02.2015, 22:28:06
Репутация: 447
Местоположение: Бургас/Чирпан
Гараж: Skoda 120 L/ Skoda Fabia 1.2 HTP/ BMW E28 520I
Обратна връзка:

Октавия 4 CNG или......

Мнение от skodko »

С оглед, че колата ще е служебна и ще се пътува много също бих избрал метана.
Белята каза: Айде бягай, че ми писна от тебе! Никой не ти чете суперлативите, работнико на ЕТ!
NRG

Škoda Ентусиаст

Мнения: 951
Регистриран на: 17.05.2015, 23:02:21
Репутация: 195
Местоположение: Враца
Гараж: Октавиа 3 2.0D

Октавия 4 CNG или......

Мнение от NRG »

Неизвестен написа: 01.06.2021, 03:57:45 дизела си е около 15-20 ст./км
При цена на нафтата 2.00 лв., дизела ще е около 10 ст/км +-
smoke

Škoda Фен

Мнения: 81
Регистриран на: 17.05.2021, 16:58:31
Репутация: 39
Местоположение: София
Гараж: Octavia II 2.0 TDI-PD BKD

Октавия 4 CNG или......

Мнение от smoke »

Щом ще се пътува много и то извънградско, тогава нито CNG, нито 1.0 TSI са подходящи според мен. Със CNG ще имате и рестрикция за влизане в подземни паркинги. Scala сигурно е ОК за градски условия, но няма да е удобна, неизморителна и достатъчно комфортна за интензивни извънградски пътувания. За извънградски пътувания си трЕбе по-мощен дригател (за по-бързо придвиждване и по-сигурно изпреварване) и по-добро окачване (за вълнистите наши пътища и компрометирана настилка).

Не виждам и смисъл от автоматична кутия. На извънградско каране много по-рядко се сменят скорости.

За Пежото 308 не сте казали с какъв мотор е, затова там съм пас.

Въпреки, че не е във Вашия shortlist, мисля че Октавия 4 2.0 TDI 150 к.с. с ръчна скоростна кутия би била идеална за вашите цели. При дизела ще имате много добра мощност и голям обхват с едно зареждане (около 800-900 километра с едно зареждане), което е важно при често шофиране. Аз определено бих се нервил много, ако трябва на всеки 400-500 км да спирам и зареждам наново.

Ако решите да вземате О4, не вземайте ниво на оборудване по-ниско от Style. В това ниво и нагоре предните седалки са по-комфортни и са с регулируема лумбална опора (което според мен е доста важно, особено за по-дълги пътувания) и има матрични LED фарове.
JorshTDI

Škoda Фен

Мнения: 209
Регистриран на: 09.03.2020, 20:54:04
Репутация: 135
Гараж: Superb 272ps l&k lava blue, Passat B7 170ps +++

Октавия 4 CNG или......

Мнение от JorshTDI »

Взимай метана и не се занимавай с глупости... 800км с 40 лв. е направо безплатно возене... А нали това все пак е идеята на служебната кола.
Аватар
bobo80

Škoda Ентусиаст

Мнения: 758
Регистриран на: 29.05.2017, 23:28:00
Репутация: 254
Местоположение: София
Гараж: Oktavia 3 VRS TDI DSG
Mercedes-Benz W212 350CDI

Октавия 4 CNG или......

Мнение от bobo80 »

ИзображениеИзображениеИзображениеДнес покарах и двете Шкоди.
Благодарение на Любо от ЕТ Дружба получих и Скала и Октавия за неограничено време без съблюдаващ служител.
Скалата е просто по-голяма Фабия. Не е лоша кола но за цена от 38 пари ,благодаря.
Октавията покарах почти 3 часа, доста градско и малко магистрала.
От към мотор е просто чудесна , метана мести купето повече от доволно. Разхода в парична равностойност е просто символичен. Като я взех пишеше 6 кг./100 в края на карането беше 4.5кг/ 100 при положение , че я карах като Рентакар.
Кутията без изненади държи твърде ниски оороти на ненужно висока предавка. Хубавото тук е ,че при спорт режим за разлика от нашата сменя на 2800-3000 оборота ,което е супер точно за леко анемичното гориво, и става супер за каране.
Странното е , че О4 е значително по дървена като окачване от О3 дори и от RS варианта.
Хем тропа по всякакви фуги хем клати по неравностите. RS поне не клати.
От към шумоизолация няма абсолютно никаква еволюция. Шумна е много. Мога да различа всеки един автомобил с , който се разминавам на бавен ход дали е дизел или бензин. При висока скорост шума от настилката е доста обран в сравнение с предишното поколение , но шума от вятър е дори бо силен от старата Октавия. Жалко това е един от малкото кусури на колата.
Сега, основния недостатък е ,че вече липсва копче за старт/стопа и трябва да го изключваш всеки път през подменю на навигацията [smilie=fool.gif] Мега,ултра,хипер дразнещо.
Като цяло обаче това е най евтиния вариант за предвижване.
Утре съм уговорил Пежо 308 дизел автомат за тест. След което ще стрелям на някоя от двете.
Публикувай отговор

Обратно към “Škoda Scala”