Ревю на Enyaq iV 80

Модел Enyaq iV от 2020
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
damyanov

Škoda Фен

Мнения: 15
Регистриран на: 28.08.2021, 09:48:35
Репутация: 51
Местоположение: София
Гараж: Skoda Enyaq iV 80

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от damyanov »

Привет,

Реших да напиша едно кратко ревю относно първите ми 1000км. с новият ми Enyaq (Събирам предложения за име на колата [smilie=pleasantry.gif] )

Возия
Дори с 21" джанти мога да кажа, че усещането е несравнимо. Комфорта е много голям! Нямам база за сравнение с други електрически автомобили, но аз го отдавам на това, че колата е със задно задвижване + ниския център на тежестта.
Адаптивните фарове са просто 'Уау'. Можеш да караш преспокойно на дълги в 90% на магистралата. Колата разпознава обекта пред теб и му прави 'blind spot' за да не го заслепява. Идвайки от автомобил 2006-та година за мен това е супер екстра :)

Разход
Както се вижда на снимката разхода е около 18квЧ/100 км. Почти не съм спирал климатика + подгрявам колата сутрин и вечер преди / след работа.
Все още не съм минавал по-големи разстояния (300+ км) и не мога да дам обективно мнение относно реалния пробег.Рекуперацията според мен играе голяма роля и с нея могат да се вдигнат значително изминатите километри, особено в градски условия.

Плюсове
Комфорт.
Пространство.
Голям багажник 585+ литра.
Head-Up Display - Почти не ми се налага да гледам в таблото.

Минуси
Infotainment system - Трябва му време да загрее и пак не работи 'smooth', сравнявайки го с Тесла например.
При потегляне има едно 'смъкване' на чистачките което са го забелязали и други собственици. Дано скоро пуснат ОТА иначе не ми се мисли при едно замръзване какво може да се случи.
360 camera view - Тук просто моята кола няма тази екстра. Отчитам я като минус за мен лично, тъй като колата се държи в подземен гараж и маневрирането е проблемно.


В заключение ще кажа, че без значение плюсовете и минусите, усещането да караш нова и то Електрическа кола е несравнимо спрямо фосилните такива.
Ако някой се двоуми и му предстои покупка бих дошъл да покажа колата, за да наклоня везните в правилната посока :)

Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
YYakovliev

Škoda Ludicrous

Мнения: 1904
Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
Репутация: 3020
Местоположение: София
Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, 7DSG, 4x4, 280 HP, 400 Nm

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от YYakovliev »

damyanov написа: 21.09.2021, 11:52:08 Можеш да караш преспокойно на дълги в 90% на магистралата.
В кои случаи не можеш да караш на дълги?
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
nmnikolov

Škoda Ludicrous

Мнения: 2244
Регистриран на: 08.09.2019, 13:28:18
Репутация: 497
Гараж: ŠKODA Octavia Combi III FL Vision 1.5 TSI DPCA DSG

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от nmnikolov »

@YYakovliev, предполагам фаровете му са матрични та все едно кара на дълги. Иначе на магистралата трудно се кара на дълги, защото често има коли в другото платно или настигаш по-бавни в твоето.
Изображение
Аватар
YYakovliev

Škoda Ludicrous

Мнения: 1904
Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
Репутация: 3020
Местоположение: София
Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, 7DSG, 4x4, 280 HP, 400 Nm

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от YYakovliev »

Да де, разбрах че са матрични, но не ми е ясно кога не работи схемата? Кога трябва да ги изключиш дългите?
nmnikolov написа: 21.09.2021, 12:03:59 Иначе на магистралата трудно се кара на дълги, защото често има коли в другото платно или настигаш по-бавни в твоето.
Ама нали това правят матричните, да следят за точно тези неща?
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
peyopetrishki

Škoda Ludicrous

Мнения: 2430
Регистриран на: 11.05.2017, 23:59:04
Репутация: 734
Местоположение: Пловдив
Гараж: Passat Alltrack 2.0bi-TDI

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от peyopetrishki »

Можеш да си караш на дълги дори в града, тя пак ги гаси и оставаш на къси ))
Ние я тествахме с @BlackPearl в Бургас. Много тежка ми се стори на мен, тя си е към 2500-2600 кила, така че ... Доста тропаше по дупки и неравности, като отзад се чуваше повече.

Самата кола е доста красива, поне за мен. Страничния пеофил е много приятен. Ние карахме май най-мощната, която се предлага в България и дърпаше прилично, цената обаче е уау.

Колко време чака колата? Честито и със здраве да си я караш!
It's not about the car you drive, it's about the way you drive it.
ИзтрЪпнал

Škoda Фен²

Мнения: 325
Регистриран на: 22.05.2021, 13:01:41
Репутация: 135
Местоположение: Пловдив
Гараж: Търси своята Шкода

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от ИзтрЪпнал »

@damyanov, беше написал че не си взимал допълнително зарядно за вкъщи. Доколкото разбирам ти ще имаш кабел Mode 3, който е със спек: AC 11kW, DC 50 kW ? Същия кабел има ли проблеми да се ползва и на DC станции, защото не съм сигурен дали Еуратек не са пропуснали нещо в преводите ? Къде разреждаш и колко ти излиза , ако ползваш публични станции?

Какво надгради над стандартното оборудване на модела 80?

Хареесва ми като концепция и обем на предлаганото място. Адмирации че си направил стъпката за електроавтомобил. Но финансово за мен е скъп и за да си го позволя трябва да правя лишения от хобита и други неща. За това на този етап съм пас за ениак. Може би 1-2 класа по-малък като обем, характеристики и цена бих разгледал и обмислил.
Последно промяна от ИзтрЪпнал на 21.09.2021, 12:25:27, променено общо 1 път.
Аватар
YYakovliev

Škoda Ludicrous

Мнения: 1904
Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
Репутация: 3020
Местоположение: София
Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, 7DSG, 4x4, 280 HP, 400 Nm

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от YYakovliev »

peyopetrishki написа: 21.09.2021, 12:21:08 тя пак ги гаси и оставаш на къси
Гаси ги, сега ми стана ясно, аз мислех че ги накланя под ъгъл само дългите да не пречат.
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
Аватар
igeorgiev82

ŠKODA MASTER

Мнения: 5363
Регистриран на: 10.09.2015, 16:23:30
Репутация: 1804
Местоположение: София
Гараж: Octavia 3 FL 1.4TSI DSG-BLUE MAGIC

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от igeorgiev82 »

nmnikolov написа: 21.09.2021, 12:03:59 Иначе на магистралата трудно се кара на дълги,
От Италия до България съм се прибирал само на дълги,с изключение на осветените участъци(да,при белите Ора са осветени)там включва къси на детелините за отбиване от магистралата [smilie=pardon.gif]
Няма значение настигащ насрещен,фаровете си знаят и си правят сянка където трябва.
peyopetrishki

Škoda Ludicrous

Мнения: 2430
Регистриран на: 11.05.2017, 23:59:04
Репутация: 734
Местоположение: Пловдив
Гараж: Passat Alltrack 2.0bi-TDI

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от peyopetrishki »

YYakovliev написа: 21.09.2021, 12:23:01
peyopetrishki написа: 21.09.2021, 12:21:08 тя пак ги гаси и оставаш на къси
Гаси ги, сега ми стана ясно, аз мислех че ги накланя под ъгъл само дългите да не пречат.
Аз съдя по моята, защото най-вероятно е почти същото - гаси целите фарове, гаси отделни зони в самия фар, сваля нагоре, стеснява и разширява осветяваното поле. Абе полезна работа си е.
It's not about the car you drive, it's about the way you drive it.
JorshTDI

Škoda Фен

Мнения: 285
Регистриран на: 09.03.2020, 20:54:04
Репутация: 174
Гараж: Superb 272ps l&k lava blue, Passat B7 170ps +++

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от JorshTDI »

YYakovliev, При адаптивният би ксенон е точно,както го описваш. Винаги си на дълги,само снопът светлина се мести спрямо насрещното движение и колите пред теб. Никога не се изключват.
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 11533
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 2886
Местоположение: София
Гараж: BKC+, DTUA
ex CFGB, ex ALH

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от Цецо75 »

При матричните мисля, че нищо не се мести, просто пали/гаси определени ледове в матрицата. Ако не се лъжа, то въобще няма отделни секции за къси/дълги на тая кола, всичко е една матрица от много ледове, която се управлява според нуждите на момента.
Бееееее.....
Аватар
igeorgiev82

ŠKODA MASTER

Мнения: 5363
Регистриран на: 10.09.2015, 16:23:30
Репутация: 1804
Местоположение: София
Гараж: Octavia 3 FL 1.4TSI DSG-BLUE MAGIC

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от igeorgiev82 »

Цецо75 написа: 21.09.2021, 12:47:56 че нищо не се мести
Мести се,ама цялата матрица.не като лед-а отделния сектор.
Аватар
odo

ŠKODA MASTER

Мнения: 3423
Регистриран на: 06.08.2015, 14:09:21
Репутация: 440
Гараж: Skoda Superb 3 TSI 4x4

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от odo »

JorshTDI написа: 21.09.2021, 12:40:22 Винаги си на дълги,само снопът светлина се мести спрямо насрещното движение и колите пред теб. Никога не се изключват.
Баш никога да не се изключват е малко пресилено, на магистрала когато догонваш кола и срещу теб идва кола ги гаси, на двулентов път ги гаси доста по често.
Аватар
Мичев

Škoda Фен

Мнения: 189
Регистриран на: 09.06.2021, 17:22:43
Репутация: 67
Местоположение: Варна
Гараж: Superb 2.0TDI, 147KW DSG

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от Мичев »

YYakovliev написа: 21.09.2021, 11:55:11
damyanov написа: 21.09.2021, 11:52:08 Можеш да караш преспокойно на дълги в 90% на магистралата.
В кои случаи не можеш да караш на дълги?
В случаите когато караш по Хемус от Шумен към Варна :D Светлоотразителите на част от мантинелата между платната кара дългите да мигат доста неприятно.. тип "дискотека".
damyanov

Škoda Фен

Мнения: 15
Регистриран на: 28.08.2021, 09:48:35
Репутация: 51
Местоположение: София
Гараж: Skoda Enyaq iV 80

Ревю на Enyaq iV 80

Мнение от damyanov »

peyopetrishki написа: 21.09.2021, 12:21:08 Можеш да си караш на дълги дори в града, тя пак ги гаси и оставаш на къси ))
Ние я тествахме с @ BlackPearl в Бургас. Много тежка ми се стори на мен, тя си е към 2500-2600 кила, така че ... Доста тропаше по дупки и неравности, като отзад се чуваше повече.

Самата кола е доста красива, поне за мен. Страничния пеофил е много приятен. Ние карахме май най-мощната, която се предлага в България и дърпаше прилично, цената обаче е уау.

Колко време чака колата? Честито и със здраве да си я караш!
Колата я имаше налична. Търсех няколко определени екстри, имаше ги и директно я взех :)
ИзтрЪпнал написа: 21.09.2021, 12:21:57 @ damyanov, беше написал че не си взимал допълнително зарядно за вкъщи. Доколкото разбирам ти ще имаш кабел Mode 3, който е със спек: AC 11kW, DC 50 kW ? Същия кабел има ли проблеми да се ползва и на DC станции, защото не съм сигурен дали Еуратек не са пропуснали нещо в преводите ? Къде разреждаш и колко ти излиза , ако ползваш публични станции?

Какво надгради над стандартното оборудване на модела 80?

Хареесва ми като концепция и обем на предлаганото място. Адмирации че си направил стъпката за електроавтомобил. Но финансово за мен е скъп и за да си го позволя трябва да правя лишения от хобита и други неща. За това на този етап съм пас за ениак. Може би 1-2 класа по-малък като обем, характеристики и цена бих разгледал и обмислил.
Зареждам вкъщи на трифазен ток (AC 11 kW) което е напълно достатъчно. И понякога на кауфланд когато пазарувам (DC 50 kW). Само веднъж ми се наложи да заредя на публична платена - 22 kW за 11 лв.

Тя е пакет HIGH. Прилагам снимка с описаните екстри.
https://prnt.sc/1t32s7l


Относно фаровете: Матрични са. Има къси има и дълги. Когато си на дълги се гасят определени сектори а не се връщат късите.
Не сработва системата когато средната мантинела е по-висока и отсреща има ТИР.
Публикувай отговор

Обратно към “Škoda Enyaq iV”