Добре дошли в ШКОДА ФОРУМ! Моля, регистрирайте се за да вземете участие в дискусиите.
Намерете ни във Facebook Изображение || Google+ Изображение || Instagram Изображение

>>> Вземете своята брандирана Шкода Форум чаша! <<<

Новобранец с 120

willow75bg
Мнения: 7
Регистриран на: 04.11.2019, 10:34:47
Репутация: 10
Гараж: Шкода 120

Новобранец с 120

Мнение от willow75bg » 29.11.2019, 15:52:41

Здравейте отново,след голямо търсене в нета,обяви и т.н. купих два карбуратора втора употреба,нов намерих но за 200лв и мисля че няма как да дам толкова за него.Утре като пристигнат ги отварям и чистя,от двата дано стане един читав.Газ не мисля да слагам като се има в предвид,че повече от 2000 км на година ще се кара.Предно стъкло намерих ,но в Сф и трябва да отида да го свалям,а не знам как точно става/приемам съвети/ и кога ще отида.
Шкодата влезе в гаража веднага щом пристигна,проблема е,че няма място в него от мотори-2бр на този етап,но навън няма да нощува,има резервен вариант.Следва разглобяване,почистване и защита на ламарините,доколкото е възможно,накрая боя-на пролет.Първо исках да я видя как върви с читав карбуратор,ще й измеря компресията да реша дали ще се наложи да се отваря мотора.
Имам молба към Вас-търся нов преден мигач или само стъклото,лайсна на задна дясна врата.Най вероятно ще трябват още неща в последствие.
И едно питане-масления филтър е от стария тип с елемент,може ли да се преправи,за да сложа нормален филтър?



Потребителски аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda
Мнения: 1662
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 81
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Контакти:

Новобранец с 120

Мнение от Баш Майстора » 29.11.2019, 19:27:58

За карбураторите-има някои тънкости..Първо, като разглобиш, не бързай, мисли и го направи табиатлийски. Аз доста дълго време не съм разглабял и съм позабравил, но се сещам за някои неща:
-Вакуума на втора клапа. Пътят на вакуума минаваше някак си през капака на карбуратора и беше зависим от някаква гарнитура(тази на капака или на самия вакуум, не помня). Помня, че на моя дори цапнах мноого фино маслоустойчив силикон около една дупчица. Трябва много добре да проследиш пътя на вакуума и да го уплатниш перфектно. Това е с две думи.
- Двете дроселови клапи също се регулират от едни винтчета, в основата на карба бяха някъде, ще ги видиш.Клапите се правят да са леко отворени(имаше в книгите колко точно, по спомен 2-3 десети), но това е трудно да се измери, защото клапите са кръгли и пластина няма как да влезе. Мойте съм ги направил, като гледах през карба към слънчева светлина-просто едвам да се процеди светлината и си работи отлично.
Втора клапа много често е клеясала и е хубаво да я разглобиш и почистиш с финна шкурка осите и. След това капни малко масълце при сглабянето. На първа клапа също капни масълце на осите. Трябва, когато са без пружините, да се движат абсолютно без никакво усилие.
-Двата винта за сместа и оборотите- те имат едни гумени О-пръстенчета. Ако те не са идеални(а те често се прецакват), то няма да ти работи добре карба. Има един номер-с тефлонова лента за ВиК се намотава в основата на винтовете доста плътно, за да поеме функцията на гумените 0-пръстени. Съветвам те да го направиш, освен ако не намериш нови гумички.
Сместа се регулира по следния начин : вдигаш леко оборотите от дебелия винт, после навиваш тънкия до момента, в който започне да работи на супер тихи обороти, буквално да е пред гаснене и след това отново си регулираш желаните обороти от големия винт.
Но пак казвам, такава настройка ще направиш коректно само с нови О-пръстени или намотани с тефлонова лента.
-Ускорителната помпа-внимавай, тя има една съчма, не е метална, а нещо като пластмаса. Изпада когато карба е със свален капак и го обърнеш надолу с главата. Без тази съчмичка не работи коректно. Друг момент е платното- не трябва да има напукано, наранено и т.н
Със сигурност пропускам някои неща, но както казах, не съм разглабял години наред. Ако има нещо, питай в движение.
Поздрави!
п.п. Че какво му е на стъклото бре, аз онзи ден не забелязах да му има нещо, ама то в този дъжд.. [smilie=pardon.gif]
Стъклото се сваля стандартно- махаш пълнителя от уплатненито (лентата в средата) и напъваш внимателно НАВЪН, за предпочитане от някой горен ъгъл. После по обратния ред.. Като не стане - с чука [smilie=sarcastic.gif]
Опс, за филтъра...Утре ще погледна на моята, мисля че на новите с жигулския филтър имаше някаква наставка/фланец като преход, но не съм сигурен за Шкодите ли се отнасяше...позабравил съм.



NRG

Škoda Фен²
Мнения: 624
Регистриран на: 17.05.2015, 23:02:21
Репутация: 79
Местоположение: Враца
Гараж: Октавиа 3 2.0D

Новобранец с 120

Мнение от NRG » 30.11.2019, 02:25:08

Някой ще промени ли заглавието на темата “с-то” да е “със” [smilie=ireful1.gif]



Потребителски аватар
m_g
Мнения: 8
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 6
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, 2xŠkoda 120L, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Новобранец с 120

Мнение от m_g » 03.12.2019, 11:02:46

По отношение на стъклото - за демонтаж - трябва да се пипа от двама души и то на топло. Ако е на изхвърлена кола, следва да се извади пълнителя и внимателно с отвертка отвътре да се изкара уплътнението от ръба без да се напъва и троши стъклото.
Същото се отнася и за това на колата. В случая ключово е да се запази уплътнението без да се скъса. За 40 години гумата със сигурност не е особено еластична.
Можеш да помислиш са комплект нови уплътнения от Чехия, или залежали някъде из нашата страна.

При положение, че колата ще се боядисва напролет, стъклата (челно, задно и странични) е редно да се демонтират. Монтажът на челно и задно стъкло се прави, като стъклото се сглоби с уплътнението и пълнителя му. В канала на уплътнението се поставя ново капроново въже за пране и се маже с малко машинно масло, за да се хлъзга въжето и да не среже гумата. Двата края на въжето са долу по средата на стъклото. Стъклото се слага на рамката. Един натиска внимателно отвън, а втори изтегля въжето, като то следва да е под 90 градуса спрямо стъклото.

За момента бих те посъветвал на студа да не се занимаваш със стъкла.
Не може да не меоже да се намери ново челно за 120, това не е дори ретро кола. Тъпото е, че магазините изпозатвориха и частите ги изхвърлиха за скрап. И аз тепърва търся разни неща и се чувствам доста странно, щото преди 15-20 години имаше много части, включително в Плевен сме ходили да купуваме съединител за бежовата.



willow75bg
Мнения: 7
Регистриран на: 04.11.2019, 10:34:47
Репутация: 10
Гараж: Шкода 120

Новобранец с 120

Мнение от willow75bg » 06.12.2019, 13:59:28

Здравейте отново и благодаря за съветите.
Та каква я свърших:нейния карбуратор,EDSR32 е крив във основата си и не работеше въобще като хората въпреки старателното му почистване.Купих два втора употреба SEDR32,разглобих ги,записах си жигльорите и почна голямото чистене.Първо на грубо с бензин,после киснене в кореселин и после 30 мин с гореща вода и тубофло,накрая ги измих обилно с топла вода и веро,след като изсъхнаха ги продухах навсякъде.Жигльорите ги киснах в Цилит за бани,стават перфектно и после с спрей за спир.дискове.Станаха почти като нови.При сглобяването им смених всички гумени уплътнения,навих дори и тефлонова лента на двата регулиращи винта за всеки случай,но понеже нямах нова гарнитура за капака сложих от стария карбуратор.Регулирах дроселовите им клапи на 0,10мм,както е описано в книжката.Последва монтаж и проба,е не ставаше,заради гарнитурата понеже се различават,което го открих след два монтажа и демонтажа.Сложих старата гарнитура за този модел SEDR32 и мотора запя,втората клапа си работеше,регулира се много точно и почти стана перфектно.С други думи колата заработи и тръгна както подобава,няма никакви проблеми в целия диапазон от обороти.
Относно сачмите,на стария едната въобще липсваше,тази на човката,а другата я изгубих като го чистих.Понеже не знаех тогава с какъв диаметър са пробвах първо с 3,175мм,но после сложих 4,00мм пластмасови от Делрин.От другите два,които купих измерих диаметъра им и се оказа 3,8мм,но такъв стандарт няма.Това го пиша,за да не се чуди някои,ако ги загуби,а аз поне не можах да намеря информация.За мой късмет от 20год. работя в единствената фирма в Бг,която внася и продава сачми :)
За още по голямо удоволствие току що спазарих и един ЧИСТО НОВ карбуратор и утре ще е при мен [smilie=yahoo.gif]
Днес отидох с нея на работа дори и я вдигнах на подемник да видя каква е хавата,останах много доволен,ръжда почти липсва,но все пак ще я обработя там където има нужда.Има разбита кормилна щанга и накрайници,по окачването май няма забележки.Снимах и тампоните на ДВГ да видите има ли нещо притеснително при тях.Мерих и компресията-9 атм на трите и 8,7 да първия.Малко ми се вижда,но засега ще го оставя така.
Следва малко снимков материал.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



willow75bg
Мнения: 7
Регистриран на: 04.11.2019, 10:34:47
Репутация: 10
Гараж: Шкода 120

Новобранец с 120

Мнение от willow75bg » 06.12.2019, 14:15:27

Още малко
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



Потребителски аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda
Мнения: 1662
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 81
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Контакти:

Новобранец с 120

Мнение от Баш Майстора » 06.12.2019, 20:10:45

Не успях да погледна масления филтър, както казах в предишното си мнение - тогава на другия ден не спря да вали дъжд, а после застудя...и така. В неделя, ако нещо не изникне ще ти се обадя да се видим и да зяпаме.
Поздравления за ремонта на карба- отлично си действал, така се прави!
Тампоните, ако имаш нови, ги смени. Така си провисват след дългите години служба, но да знаеш, че могат така да си карат, докато е кола. Няма някакво негативно въздействие върху мотора или кутията. По-важен е тампона, който е на кутията!
От долу, като я вдигнеш пак, онази ламарина, която е в средата на купето, тя закрива тръбопроводите на антифриза. Като решиш да правиш промивка на системата, свали ламарината(наръси обилно болтчетата и , че много се късат) и смени гумените съединения(ще ги видиш), че правят големи бели и освен това там се трупат много утайки. Там са и пробките(2бр.) за източване на системата. Вече ти казах, че това е едно от най-важните неща, които трябва да направиш-промивката на охладителната система и зареждането на нов антифриз!



willow75bg
Мнения: 7
Регистриран на: 04.11.2019, 10:34:47
Репутация: 10
Гараж: Шкода 120

Новобранец с 120

Мнение от willow75bg » 06.12.2019, 20:23:26

Деси благодаря ти пак.Утре това мисля да направя,промивка на цялата система и зареждане с антифриз,че сега май е с вода.Добре че стой в гаража иначе да се е окотила.Източвам,ръчкам в всички пробки,вода с маркуча и ще спи с оцет и сода,после пак промивка поне два пъти и в неделя ще сложа антифриз.Имам и въпрос-какъв? Син или червен,имало розов,баси.



Потребителски аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda
Мнения: 1662
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 81
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Контакти:

Новобранец с 120

Мнение от Баш Майстора » 06.12.2019, 20:55:19

Пробките са три- двете отдолу, за които писах преди малко и една на блока около масления датчик. Приготви се тази на блока да не протече веднага, там се събират адски много утайки и се задръства яко. Аз съм правил промивка и въпреки това, като сменям антифриза на 2 години всеки път ръчкам с една тънка права отверка в пробката, да я прокарам. Кранчето за обезвъздушаване, предполагам знаеш че е отпред в багажника,раздвижи го предварително. Очаквай, като сипеш антифриза да текне от някъде(дано не стане), защото той е по-пробивен от водата...
Слагай червен антифриз, препоръчват го за алуминиеви блокове и глави.
Успех!



Отговори

Върни се в “105, 120, 130”