Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Моята история със Шкодите започва в края на декември 1986г.
Може би най-ранния ми детски спомен е точно от докарването на Шкодата.
Излизаме цялото семейство навън вечерта, отиваме на паркинга... Голяма радост. Било е 28.12.1986г - тогава Шкодата е получила регистрация.
Баща ми не пазеше новата си кола особено.
За кратко време откраднаха фарчето за мъгла, издраха боята с пирон, седалките буквално за 3-4 години изгоряха на слънцето.
Хванаха се с дядо ми и я пребоядисаха неособено успешно.
Това сме ние пред блока на баба ми и дядо ми. Годината е може би 1993, а Шкодата е с нова боя. Личи си как съм се ухилил.
Изображение
През 1995 баща ми загина и решихме Шкодата да остане за мен и да я карам като стана пълнолетен.
Аз карам от 1992... Редовно молех дядо ми и той ми позволяваше ежедневно да карам Шкодата. Факт е че като ученик съм навил няколко стотин километра с нея. Колко точно, не зная - километражът не работеше. Карал съм я и лятото, и зимата в най-големите студове и поледици.
Паралелно си карах и другата наследствена кола - Жигули из квартала в София.
Тази снимка е от 2001г. Колата за последно е с жълти номера.
Изображение
Прехвърлиха ми я на мое име покрай смяната на номерата. Бях още 11 клас, а имах две коли в движение на мое име.
2002г. изкарах книжка - взех я и почнах да карам законно точно три дена след 18-тия ми рожден ден.
Тогава стегнах Жигулито, то беше на 103000км, но много по-солидно като кола спрямо Шкодичката.
Дядо ми я ползваше отвреме-навреме като резервна кола. Тя успя да се изпочупи. Правиха основен ремонт на двигателя, късаха се полуоски, моторът се пали заради селския майстор, който крал бензин от помпата и така нататъка...
Тука вече дядо ми си е купил Астра и Шкодата стои като паметник на двора на вилата му.
Изображение
Въпреки ремонта, пак беше прегрявана и изобщо така и не работеше като хората:
Изображение

Изображение

Покарвах я на село по малко:
Изображение

Пушеше си синьо, типично за Шкода, което идва да подскаже, че пак е за правене:
Изображение

Изображение

Ето я и Шкодата на чичо Митко - наречена Марийка:
Изображение

Изображение

Тя пък още 1989г. участва в катастрофа и след челния удар няколко години стоя без движение. Чичо ми си я подкара, но така и не й сложи решетка отпред. Не смени и спуканото челно стъкло, в резултат сега още имам ново стъкло за 120.

Бежовата все така си стоеше навън:
Изображение

Изображение

2006г. я спрях от движение, за да не й плащам данъка от 16 лева годишно. 2007г смениха наредбата и данъкът си го плащам като поп и до момента. Тогава свалих главата, смених гарнитурата и я стегнах грамотно. Оправих и запалителната система (имаше разбит привод на делкото), та с нов привод и делко колата заработи добре и почти без да пуши.

2008г. си купих истинска ретро кола - Варшава и за Шкодата съвсем не оставаше време.

През 2011г. дядо ми и баба ми решиха да се приберат в апартамента. Наложи се да преместя Шкодата.
Изображение

С Драго - dragomir68 отидохме с джип и въже. Тя обаче бодро запали и мина 10км на ход.
Изображение

Вече беше доста избеляла.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

В крайна сметка я вкарахме в двора на родната къща на дядо ми.
Бялата от 2006г вече се покоеше там. На около 120000км чичо ми скъса биела и Марийка приключи курса със свалени номера. Тогава ми връчи ключовете, аз му дадох 150лв за новите гуми, които беше обул току що (4 барумки)... Така си стоят нови...
Изображение

Изображение

Завих бежовата с чергило.
Изображение

Няколко седмици след това дядо ми почина. Така се стече живота, че аз точно 8 години не ходих при Шкодата.


----
Тази година се разходих. Бях си взел акумулатор. С чичо ми отидохме да видим какво е останало от двете Шкоди.

Бившата Шкода на чичо ми е потънала в зеленина:
Изображение

Изображение

Бежовата е по-малко обрасла. Растенията буквално са изкъртили пластмасовата решетка. В интерес на истината, нова такава има на задната полица. За 8 години и тя е изгоряла на слънцето. Чергилото е заминало нанякъде.

Изображение

Изображение

Ключалките бяха заяли, но с малко ръчкане предната дясна врата се отвори. След това успяхме да открехнем задна дясна, после и шофьорската. Най-трудно се отвори задна лява врата, на чиято рамка е дръжката за задния капак.
С доста тласъци механизма сработи. Излетя рояк оси, които си живеели между вратата и рамката. Един охлюв падна от вътрешната част на вратата.
Въобще шок и ужас за флората и фауната.
Дръпнах заветната ръчка:
Изображение

Растенията са си живяли спокойно и под капака.
Оказа се, че маслото си е е бистро (смених го преди да я зарежа). Антифризът също е на място. Нов, некаран, на 8г.

Под предния капак положението е по-зле. Влизала е вода и изгнилото дъно е съвсем изгнило:
Изображение

Изображение

Изображение

Поставих акумулатор. Налях тубата с бензин (резервоарът е без пробка отдавна).
Подкачих гориво, помпата работи.
Наместих се на шофьорската седалка. Дръпнах смукача.
Двигателят завъртя. Малко трудно, но завъртя.
Припука, прикашля и акумулаторът падна.
С нормално зареден акумулатор със сигурност ще запали.

По купето освен ужасната боя - заминали са праговете и дъната. Те си бяха и преди това - дядо ми беше кърпил в краката на шофьора с нитачката.

Та така - колата е за тотална реставрация. Играл съм го вече няколко пъти.

Някой ден може и това да стане. Ако реша да имам японка - ще търся здрава за донор и останалото е ясно. Поне документите са си налични и ОК.

На фона на адските мъки, които предстоят по бежовата, покупката на нешо по-добро ми се стори най-елементарното решение.


----

В края на октомври си купих моята трета Шкода.

За пръв път я видях във форума, било е сигурно 2006г и още беше бежова. В последствие - някъде 2008 с Росен ходихме да разглеждаме Шкодите в големия гараж във Варна и зелената много ме изкефи. Не си спомням да съм я карал, Миро ми даде да карам МБ-то, което сега е при Анастас. След това Косьо купи зелената. Той пък ми е комшия, през един блок и също го познавам не знам вече от кога.

В някакъв момент - сигурно е било 2015, ходих да я гледам зелената. Тогава обаче ми беше повече мерак за стара Волга или нещо друго по-ретро. Имах Варшава и Жигули и Шкодата ми се стори твърде модерна.

Минаха няколко години, купих си и реставрирах Волга М21. Купих си и Ниса...

И преди месец някъде Наско от Варна ми пусна мухата за бялата русенска 120Л.

Говорих и с Росен, мерак та мерак. Бялата имаше дребни забележки - например липсва лайсната на задна дясна врата.

Звъня на Косьо - дай да намерим лайсна. Той ме покани да се видим.

Отидох, видях и нямах нужда от много навиване. Не беше палена от година и нещо. Запали от раз(!). Съдба!

Прехвърлихме и съшия ден даже минах КАТ за нови талони. Та колата си смени адреса с една улица разстояние.

Шкодата е правена от двамата й собственици преди мен - Миро и Косьо.

Миро купи отлично запазена и неизгнила базова 105Л с идеята да я трансформира в топ модела на Шкода от края на 70-те и началото на 80-те, а именно 120ГЛС.

Купето е възстановено козметично 2006г. Сменен е цвета на настоящето зелено, което е характерно за 120ЛС и 120ГЛС.

Визията е сменена изцяло. Отпред е поставен ГЛС пакет - 4 фара в комплект със съответните решетка и маска покрай фаровете. Пакетът е от най-красивия възможен вариант - поставян само 1982 и 1983г. Старите са с повече хром, което поне на мен ми идва твърде много. Добавен е и оригинален черен спойлер от Гарде.

Джантите са опционални за модела - Indianapolis 13" и то 5бр. През 1979 започва частично да се поставят 13-цолови джанти като опция. Краят на 14-ките е през 1980 с излизането на модел 1981.

Отзад има GLS лайсна между стоповете. Няма спойлер на задния капак, но и маската вече няма решетка - това е характерно за модел 1979.

Брони, стопове и какво ли още не е сложено чисто ново при модифицирането на купето.

Боята е R-M, акрилна и все още изглежда отлично.

Интериорът е от GLS и то в по-лускозния вариант след 1982г - табло, волан, кори на вратите... Седалките са с високи облегалки от Рапид. Имат регулиране по височина, което при моите размери е супер. Самият салон е в отлично състояние.

Двигател. Колата е 120 по документи и има подготвен GLS двигател за нея (с изпъкнали бутала и степен на сгъстяване 9,5:1), на който има да се смени гарнитура на главата.
В момента е поставена класическа замяна - Двигател Шкода 781.136 (1289см3 вместо 1174см3 при 120 или 1046см3 при 105) Има широкофазен разпределителен вал.
Спрямо стандартна 120Л би трябвало да има 20-тина коня отгоре. Двигателят е с редкия колектор от Рапид, та всичко си изглежда заводско.

Трансмисия - 5-степенна предавателна кутия в комбинация с мокри къси полувалове.

Спирачна система - добавен е сервоусилвател.

Казано накратко - колата е направена за каране. Има си всичко, което съм искал да има в Шкодата, когато като дете разглеждах заводското ръководство за експлоатация - отопляемо задно стъкло, интервален включвател на чистачките, ГЛС салон. От друга страна е със супер здраво купе, което в толкова ранен вариант без спойлер е на практика неоткриваемо.

Ще се опитам да направя малко ретроспекция на проекта.

Ето снимка от 2006г. Миро я е купил от Стара Загора, а Росен снима. Шкодата още си е 105Л и е бежова. Купето е супер здраво. Тя и до сега няма изгнило.

Изображение

Ето вече в завършен вид.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Заводската цветова гама:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Понеже съм фен на по-заводската визия, спортното гърне остана при Косьо.
Изображение

Колата е печелила много награди.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Основен недостатък на зелената Шкода беше липсата на добре изглеждащо арматурно табло, отговарящо на обозначението ГЛС.
Аз винаги съм искал 120 с всички възможни "екстри" за модела. Безброй пъти съм чел и препрочитал десетките книги за Шкода вкъщи и винаги съм приемал наличието на оборотомер и отделни контролни лампи за някаква много яка характеристика на топ моделите ЛС и ГЛС.
Естествено, в момента целия интериор и екстериор на Шкода по никакъв начин не е луксозен, независимо дали е вариант "Л", или "ГЛС", ама а де, искам си лампичките и това е.
Уж бях решил да не се хвърлям както обикновено, ама аз съм си аз и като си реша, нещата се случват.
В крайна сметка Шкодата е елементарна на фона на М21 или Варшава като задача за възстановяване. Като е елементарна, значи, отивам в магазина ииии. И магазините взели, че затворили докато се наканя да подкарам Шкода.

Масовата Шкода 120L има такова табло:
Изображение

Всички контролни лампи, с изключение на 4, са в общ кръгъл уред.

Вариантите с 58к.с. - 120LS и 120GLS, както и 105GL и 120GL имат оборотомер и съответно лампичките от кръглия уред са поставени на пластмасовата "приборна кора". Всяка лампа е в отделен пластмасов корпус, но който е отлята пиктограма, боядисана с бяла боя.
Понеже в България вариантите с оборотомер не са внасяни от Мототехника, въпросната конфигурация е по-дефицитна.
Съответно и тук има няколко варианта.
Ранен вариант - до модел 1981. Лампата за ниво на горивото не е в уреда, а на кората, и то отляво(!). На най-първите до 1978 самите пиктограми са други, след това стават стандартните за Европа. Особеност на ранния вариант е, че е с прозрачни стъкла на уредите.
Изображение

Има и ранен вариант с черни релефни рингове - правен е от 1981 до 1983г.

След това идва таблото с вградена лампа за ниво на горивото и дневен брояч за километри.
Изображение
На Шкодите - "японки" започва стандартно да се поставя заден фар за мъгла, съответно се появява и лампа за него.
Ранният вариант има лампа за включени къси светлини - "за допълнителен монтаж", както пише в книгите, както и за предни фарове за мъгла.
Късният има лампа за включено външно осветление - стандартно без крушка, но свързана с осветлението на таблото. Слагаш крушка и почва да свети. Освен нея има лампи за предни и заден фарове за мъгла.

Какво направих аз?
Таблото на зелената е по-интересното с голямата жабка - от GLS / Garde след 1982г. Значи върви с черни рингове?! Или пък по-ме кефи да е с ранните хром рингове, щото е 1979г. без спойлер отзад.
Пуснах си аз обява - а у търся си уреди за ГЛС. Всички шкодаджии ми обясниха, че няма как да стане и да не съм се опитвал.
Е, за една седмица мисля, че успях да реша въпроса.

На колата имах следното табло:
Изображение

Кора от 120L с бензиномер 81-83 без лампа, термометър и километраж пак 81-83 (прозрачни стъкла, няма дневен брояч на километри и черни релефни рингове). Оборотомер с матово стъкло от японка. Аз естествено имам две японки и поне 3-4 дъски от 120Л с черни релефни рингове и там всичкото му.
Викам - ще събирам за японка, щото ми е такъв оборотомера.
Речено - сторено:
Един добър човек - Янко от Велинград ми подари нужната кора. Тя обаче е претърпяла тунинг, характерен за преди 15-20г.
Изображение
За зла беда пластмасовите корпуси на лампите са били с поставени други пиктограми и трябва да се магьосват. Все едно - супер е и точно това, което търсех!

Да де, ама получавам второ включване. Понеже съм много досаден и нахален, колега от Русе ми праща следната кора. Той я е внасял от Англия, та ми даде и английски скоростомер в мили:
Изображение

Имам си значи, не само хубава кора за японка, ами и оригиналната GLS инсталация за уредите.
Мога да си направя конфигурация за японка като моята - модел 1987.
Километраж с дневен брояч, оборотомера от зелената, бензиномер с лампа и така нататъка.

В събота следобед друг един приятел ми донесе още по хипер-мега-гига дефицитна кора за ранна GLS. ООО! Не водя никави размисли, директно купувам и се кефя.
Кората е от Пловдив и е напълно здрава. Това само по себе си е рядкост, защото те се пукат супер лесно. В общия случай, като се развали километража и се почне ръчкане на гривната и после стягане юнашки.
Ето я непочистена:
Изображение

Естествено, километражът е развален и ще взема друг. Откъде?
Почистих и разглобих един комплект уреди за 105L/120L. И той е за 79 до 81 година на модела, с вече нормалните пиктограми, но все още с хром рингове и лампа за ниво на горивото в комбинирания кръгъл уред.
Хубавото и на него е, че е с напълно здрава кора. В общия случай се пукат по средата.
Изображение

Една събота си поиграхме с таблото.
Фолиото на Оракал, което навремето ми препоръчаха унгарците, реставриращи Лади, свърши чудесна работа. Залепва се голямо парче внимателно, без да се набръчка и после с макетен нож внимателно се изрязва - първо вътрешния контур, после външния.
Смених километража и бензиномера, както си бях намислил, с тия от обикновеното табло от 120L - пак ранни, с хром гривни.
Ето завършеното творение:
Изображение

След това се заехме с монтажа. Пуснахме кабел от предпазителя (номер 5) за предна лява къса светлина (на втория път го уцелих) до контролната лампа на късите, като съответно й извадихме и маса.
Направих една простотия. Понеже съм забравил как изглеждат Шкодовите ключове, реших, че ще трябва да демонтирам ключа от средната част на таблото и от 4-тата му клема да пускам кабел до лампата за подгрева на стъклото. С бодър устрем пръснах цялата средна част на атоми - свалих радиото, конзолата, пепелника и заветния ключ. Опа - ми то кабелите са си запоени и си има куплунг на съвсем удобно място зад радиото. На всичкото отгоре инсталацията за контролна лампа си продължава из дебрите на таблото и след куплунга. Я да закачим таблото. Щрак подгрева и съответната лампа бодро си се запали на таблото. Значи можеше и без да пипам каквото и да е. Хайде обратно - сглобих всичкото разглобено, всичко работи. С проби установихме няколко изгорели крушки, както и че съм разменил фасонките на дългите и на лампата за налягането на маслото.
Бръм - паля Шкодата!
ООО - РАБОТИ!
Тука всички лампи светят. На дългите и за зареждането са с по-слаба светлина заради по-плътните им светофилтри, та не се виждат добре на светкавица.
Изображение

Направих си кефа по 10м напред-назад разхождах половин час Шкодата. Е какво? Всичко си работи. Двигателят не грее, спирачките са супер. Новият оборотомер се държи отлично.
Светят лампите за бензина (няма бензин) и за спирачките. При Шкода лампата се пали, в зависимост от хода на педала. В случая колата е със серво от Мазерати и спирачна помпа от Лада. Самият включвател е малко по-друг от на японка и пластмасовото бутонче там тук е метално. Както и да е, важното е, че колата спира отлично - кове на място, педалът е с малко усилие. Всичко нормално. Лампата остава за по-натам да я мисля защо свети и как да не свети (мога да махна клемата на включвателя и няма да свети, ама аз ще си играя...)
Изображение

Друга една събота пръснах на атоми предницата.
Бях събрал вече две хубави метални емблеми от ранните 105/120, каквато е и тази. Всички Шкоди са с метална емблема до моделна 1979г, доколкото имам информация по въпроса. След това на S, L и LS вариантите почва да се слага пластмасова, а метална остава само на GLS.
Та ето я значи решетката с монтирана на нея емблема. Успях да я захвана надявам се здраво. Дано не я крадат, че е тегава за монтиране.
Изображение

Последва сглобяване и ето какво се получи:
Изображение

Изображение

Изображение

Доволен съм от резултата, с емблема ми изглежда по-добре.

Ето и едно видео как паля Шкодата на газ. За кола, некарана от години, се държи отлично!


Стана бая дълъг този първи пост, ама 33 години история трудно се събират на едно място.
Аватар
makaveli

Škoda Фен²

Мнения: 675
Регистриран на: 27.07.2018, 11:50:40
Репутация: 184
Местоположение: Пловдив
Гараж: Skoda Octavia 2 FL, 1,6 TDI/CR CAYC
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от makaveli »

Поста може и да е дълъг, но се прочита и разглежда на един дъх ;) Поздравления за ентусиазма браво
Изображение
Аватар
skodko

Ретро Škoda

Мнения: 1463
Регистриран на: 24.02.2015, 22:28:06
Репутация: 153
Местоположение: Бургас/Чирпан
Гараж: Skoda 120 L/ Skoda Fabia 1.2 HTP/ BMW E28 520I
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от skodko »

Честито и тук Момчиле! В сигурни ръце е колата!
Белята каза: Айде бягай, че ми писна от тебе! Никой не ти чете суперлативите, работнико на ЕТ!
Аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda

Мнения: 1744
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 125
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от Баш Майстора »

Много красива е Ленка, аз си умирам от кеф като я видя, а не знам за новия собственик.
За него мога да кажа, че е изключителен реставратор на ретро автомобили, както и много информиран и отдаден в тази сфера човек.
Шкодата е, мисля, петата му перфектно реставрирана кола, като колекцията му включва Жигули от първите, Варшава 223, Волга 21(от старите) и Ниса-товаропътническа.
От мен, като почитател на задномоторните Шкоди и въобще по-старите автомобили, поклон!
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Благодаря за комплиментите, и на мен колата много ми харесва. Хванал съм се на хорото, ще го играя.
Ходих сега в събота да монтирам клаксона. Оказа се, че трябва да си намеря една Г-образна планка.
На клаксона има, но както и да го въртях, не успях да го наместя. Отворих после каталога - заводската планка е по-голяма, с един болт се лови за носача на бронята, а вторият отвор за плоската планка на клаксона е изместен 3 сантиметра надолу.
Просто г-образно железце, ама трябва да го измисля.
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

С малко търсене изникнаха още стари снимки, които колеги са правили на зелената Шкода.

Ето го самия момент на позеленяване - Варна, 2006г.
Изображение

Следват още много снимки от периода преди 2009г. Шкодата си е с варненски номера, отзад се чете заводската табелка 105L. Има дори антистатик.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Вече е провъзгласена за 120GLS.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Трябва да потърся дали и аз нямам няйни стари снимки. И във Варна съм ходил, и на Шкода събора 2009г - тогава тамън бях подкарал Варшавата и за 10 дена й навих няколкостотин километра на събори на Шкода на Соколския манастир и на Лада на Сливен.
Славни времена бяха!
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Последният уикенд се заех с припалване на колите.
В петък почнах от Нисата. Карам я със стар акумулатор още от предния собственик. Въпреки студа все още пали безпроблемно. Оставих я да поработи 20-тина минути да позареди. Никакви проблеми.
В неделя нападнах гаражните коли. Жигулата и Варшавата запалиха от четвърт, там не съм имал и съмнение. Поработиха и те по 15-тина минути. Чудесно е, че водната помпа на Варшавата все така не капе.
Отидох да си нагледам и Шкодата. Тя е на газ. Запали от втория път. Размърдах я малко напред - назад. Искаше ми се да видя как изглежда нацяло с емблема. Как - как, като Шкода си изглежда.
Изображение

Емблемата си е точно по средата на решетката, макар че отгоре изглежда все едно не е.
Изображение


Пали, работи, не пуши както 120-ките обичат да правят...
Изображение

Позволих си волността да пробвам фаровете. Светят много добре.
Изображение

Изображение

Изображение

Волгата и нея я палих след Нова година, така че всички коли работят изправно. Трябва да намеря време и да посвърша някои задачи по тях, но все едно, и така са си готови за път.
Аватар
PVV

Ретро Škoda

Мнения: 1054
Регистриран на: 24.02.2015, 20:37:53
Репутация: 159
Местоположение: гр.Разград/гр.Шумен
Гараж: Skoda Octavia Super - 1963г. ELIŠKA
Skoda Superb 2.5 TDI - 2003 г. Бегача

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от PVV »

Момчиле, ще ти честитя и тук новата придобивка. Направо ме уби с историята. Как ги помниш тези дати и случки. Поздравления за добрата покупка и мерака с който я подкара още отначало. Обеща да я докараш на Соколския и ще я полеем както си требе. Имаш руско ретро, имаш полсо ретро, с чешко се сдоби. Търсиш ли Вартбург или Трабант за да напълниш колекцията от соц возила? [smilie=pleasantry.gif] Много се радвам и вече ежемесечните ни сбирки в Разград когато идваш ще са основно на тема шкода. [smilie=yahoo.gif]
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Официално да се похваля. Шкодата е в движение и даже минах първите 100км!
Дойде топлото време и реших, че е крайно време да подкарам новата си придобивка. Тя не беше изкарвана от гаража от 2015г.
Тук е момента да изкажа огромна благодарност на стария собственик - Косьо, че ми държа колата на сухо и сигурно място в продължение на 5 месеца, докато се наглася да си я взема.
За да мине ГТП трябваше да си платя данъка. Застраховка й направих миналия октомври, като я купих.
Миналата седмица отидох и платих данъцитв на всичките 6 ретро коли за общо 165 лева. За първи път не ходя в обшина Лозенец, а си избрах Кремиковци. Вместо да вися два часа на опашка си платих за 15 минути. Идеално.

В събота сутринта си викам - време е за каране на Шкода. Отивам в гаража и започвам да местя едни стари мебели, които бяха заградили Шкодата така, че да не може и пиле да припари до нея. Е, аз съм бая габаритен 120 кила мъж и то с официално палто...
Изображение

За 5 минути разместих нещата. Закачих акумулатора. Ключ! Шкодата бодро заръмжа и аз доволно се ухилих. Изкарах я и наредих обратно планината от дивани, маси и столове.
Дори и дрехите си не можах да измърлям, което си е малка победа!

Изображение

Ето я и колата за последно в стария гараж.
Изображение

Изображение

Без никакви проблеми я изкарах на бял свят.
Изображение

Изчистих стария стикер за гражданска и залепих нов. Изчистих си ръцете и потеглих да търся къде да мина преглед.
Тръгнах и се усетих, че тръгвам с 41-годишна кола, която не съм карал никога, без да имам и една отвертка и с чисти дрехи. Е*ати баровеца!
Иииии отивам на близкия пункт - буквално на 100м. Затворен. В интернет работи събота, но в действителност е от понеделник до петък. Шкодата работи добре и въпреки меките гуми се движи нормално. Отивам към Лозенец. Табела - по технически причини прегледи не се извършват...

АААА!

Викам си - газ към Дружба. И там, на другия край на София, прегледаха Шкодата.
Изображение

Докато чаках за преглед, снимах на светло уредите. Оказа се, че броячът на километри работи!
Изображение

Ето я и на прегледа.
Изображение

Шкодата се оказа изправна и мина без никакви проблеми.

Понеже не знаех колко газ има в бутилката (нивомерът показваше пълно), реших да заредя. Събра 7л газ (толкова е палена за 5г). В сухия резервоар сипах 10л бензин. Не протече. Дообре. Напомпах и гумите - бяха на по 1,3 всичките.
Изображение

Така и така бях в района - отидох в Пежо на Цариградско да я огледаме отдолу.

Изображение

Изображение

Оказа се, че колата има здрава ходова част (само на накрайниците отпред са им се закъсали маншоните). Шенкелните оси са без хлабини. Течове няма.
Дъната на Шкодата са много приятна гледка - не е гнила, не е кърпена, просто супер.

Изображение

Изображение

Вече по-спокоен я подкарах пак до Центъра. Взех жена ми от работа. Шкодичката си върви като колите...
Прибрах си я при мене на сухо.

Какво има да се прави?
Масло на двигателя и филтър - щях да го сменя сега, ама нямах филтър под ръка.

По спирачките съм накупил разни работи и Митко Ненов ми подари серво от японка, та ще я конфигурирам както трябва.

За вървенето - ще сменям изпарителя - имам рециклиран от Жигулата и ми се ще да го сложа.

4 нови гуми с по-адекватен размер си трябват. Сега със 185/60R13 километражът лъже безобразно. Показва 100, тя върви с 80.

Като цяло - много съм доволен!!!
Аватар
joro_kem

Škoda Фен

Мнения: 224
Регистриран на: 31.03.2016, 21:54:50
Репутация: 79
Местоположение: Пловдив
Гараж: Octavia I Tour 1.9 TDI Octavia III FL 2.0 TDI

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от joro_kem »

както писах и в другия форум: страхотно изглежда!
Публикувай отговор

Обратно към “105, 120, 130”