Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 40
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 49
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, 2xŠkoda 120L, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Бежовата имаше съвсем нормално парно. Карал съм я и в големи студове.
Зелената има отлични уплътнения, вътре не духа от никъде. Тръгне ли антифриз към радиаторчето, сигурно ще грее супер.
Първата ми работа беше да набутам рестриктор. Никакъв резултат. Просто парното не е вързано към помпата, а към блокa, през някакъв допълнителен отвор. Трябва да си е към помпата, последователно след изпарителя. Байпасът позволява да върти течността и при спряно парно.

Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 40
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 49
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, 2xŠkoda 120L, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Вчера изрових комплектното парно. Всичко си му е налично, клапите работят и радиаторчето изглежда ОК. Понеже досега не бях ръчкал из Шкодово парно, направи ми впечатление как са конструирали чехите притокът на студен въздух отвън. До радиаточрчето има клапа, която като се отвори, вкарва студен въздух успоредно на радиаторчето. Не затваря ли добре, колата никога няма да има парно. Същото решение го има и на Волга М21. Отвориш ли клапата, въздухът минава през нея и ти влиза директно под таблото. При Шкодата клапата се командва от средното и от дясното лостче едновременно с две отделни жила. Затваря се от пружина.
Преди монтаж ще раздвижа всичките клапи, за да не бера ядове след това.
Разгледах и какво се случва по Зелената. Всичките клапи и клапички са махнати, а е сложено по-голямо радиаторче от друга кола. Оставих я хубаво да загрее - към парното просто не тръгва топло, както бях писал и по-рано.
Хубавото на Шкодата е, че купето е добре уплътнено. Затваря си и вътре не духа. Така е примерно Жигули. Просто и елементарно. Това отличава моделите от 70-те спрямо по-старите, които в общия случай са страшни ветрилници и никога нямат отопление.
На Волгата минах през 9-те кръга на ада, докато я уплътня. Фабрично има по две уплътнения на врата плюс отвратително архаични уплътнения на стъклата. Парното има сигурно над 10 отделни гумени уплътнения по люковете и самия корпус. Поръчвах от Украйна, а те скъпи тия гумени неща... Набутах сигурно 3-400 лева само за уплътнения плюс няколко дни от живота да лепя по врати и прозорци.
В събота, живот и здраве, я почвам.

Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 40
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 49
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, 2xŠkoda 120L, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Ето ги новите гуми на Шкодата:
Barum Brillantis 2 165/80R13
Изображение

Гумите са пресни - произведени преди един месец. (4 седмица на 2020)
Изображение

Изображение

Barum винаги са били заводските гуми на Шкода.
Бежовата беше с добре познатите на всички Шкодаджии Barum OR34 със същия размер 165/80R13.
Сега и зелената ще се движи с чешка марка гуми (нищо, че конкретните са произведени в... Румъния).

Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 40
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 49
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, 2xŠkoda 120L, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

В събота се заехме ударно със Шкодата.
Започнахме от задно дясно колело. Бях купил нови накладки, цилиндърчета и маркучи и за двете задни колела.
Поставихме скоба. Без нея барабанът няма сваляне.
Изображение

С доста напън постигнахме успех. Защо колелото даде значително по-слабо спирачно усилие?
Блокирало от стоенето цилиндърче, както и ръждясал самореглаж.
Изображение

Изображение

Изображение

Сложихме ново цилиндърче и раздвижихме самореглажа. Накладките бяха в перфектно състояние и си ги оставих.

Шкодата има двукръгова спирачна система. От главния спирачен цилиндър тръгват две тръбички - една за предния и една за задния мост. Стигат до тройници и оттам по една тръбичка до ляво и до дясно колело на съответния мост. Заради задното независимо окачване и 4-те колела имат спирачни маркучи.
Всичко това изглежда не беше пипано последните 41 години.

Изображение

Изображение

Всички тръбички ги бях купил нови от магазина на Симеоновско шосе. Още повече, има разлика в дължината на тръбичките от главния спирачен цилиндър за кола със и бяз серво. Тази фабрично е била без, а сега слагам Шкодово серво и нов ГСЦ, та монтираме и съответните тръбички.

Trubka brzdova...
Изображение

С тапички, културна работа.
Изображение

Сложихме новите тръбички и нови маркучи на задните колела.
Изображение

Както може да се досетите, бях купил и предни спирачни маркучи. Да де, ама не бях взел тръбите на самите спирачни апарати, които също се оказаха ръждясали.
Решихме да сменим само тръбите от тройника до маркучите, а маркучите и тръбите на апаратите са лесни и ги оставям за друг път.
Ето старите тръби - дали не са ръждясали???
Изображение

Стигнахме до главния спирачен цилиндър и сервото.
Оригиналната конзола на педалите е преправена, стената на купето набита навътре с чука, слагани са преходници заради различните резби на Ладовия ГСЦ. Не са слагани скобички, връзвано с тел по маркучите...
Понеже няма скоби е текла течност...
Изображение

Изображение

Тука се вижда как е пусната 16мм тръба с алуминиева вложка за сервото и как са садени едни маркучи, за да влезе...
Изображение

В добавка багажникът е до половината небоядисан зелен.
За боята - ще кара и така за момента.

По спирачките обаче не може да има компромис.
Всичко старо в кофата. Серво от японка - подарък от Митко Ненов, благодаря му много за което. ГСЦ LPR за 40-тина лева от Симеоновско шосе. Нови кухи болтове, дихтунги, шкодови преходници. Ново казанче с капачка. Нов маркуч - в случая бензиноустойчив 8мм. Нов маркуч за сервото - 10мм.
Маркучът за сервото го пуснах и през съответния трети отвор в пода на багажника - в крайна сметка се получи нещо сравнително прилично.
Изображение

Конзолата си остана надупчена, това някой ден ще го дооправям, както и изместения наляво главен цилиндър на съединителя.

В добавка сменихме гумите.
Изображение

Изображение


Какъв е резултата?
Шкодата има вече отлични спирачки. И педалът е по-мек, и спира супер стабилно.
Воланът олекна.
Колата се кара супер приятно.

Аватар
lubomirov1985

Škoda Мод

Мнения: 3111
Регистриран на: 24.02.2015, 15:07:21
Репутация: 221
Местоположение: София
Гараж: 1. Mercedes - Benz W164, Edition 10 - 320 cdi 4matic
2. Land Rover Freelander 2.0 TDI

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от lubomirov1985 »

Адмирации! [smilie=pardon.gif]
Бирата е божествена напитка!
Доставя ти удоволствие и когато влиза и когато излиза!

Аватар
Георги Г

Škoda Ентусиаст

Мнения: 1067
Регистриран на: 02.03.2018, 00:04:21
Репутация: 194
Гараж: Superb 3, 2.0 TDI, 190HP

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от Георги Г »

браво браво браво

Аватар
kalata

Škoda Ентусиаст

Мнения: 1022
Регистриран на: 03.08.2015, 15:59:41
Репутация: 105
Местоположение: София
Гараж: Octavia 2 Elegance 2.0 TDI-PD DSG, 2007

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от kalata »

браво браво браво
"Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича недозавиване; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за свръхзавиване" - Walter Röhrl

Аватар
skodko

Ретро Škoda

Мнения: 1414
Регистриран на: 24.02.2015, 22:28:06
Репутация: 130
Местоположение: Бургас/Чирпан
Гараж: Skoda 120 L/ Skoda Fabia 1.2 HTP/ BMW E28 520I
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от skodko »

Пълниш ми душата, Момчиле. браво
Белята каза: Айде бягай, че ми писна от тебе! Никой не ти чете суперлативите, работнико на ЕТ!

Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 40
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 49
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, 2xŠkoda 120L, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Ето как изглежда Шкодата на светло. Жигулата не е мита отдавна и кой знае колко още ще почака...
Изображение

Кефи ме задницата без спойлер
Изображение

Жигулата върви несравнимо повече. Все едно, и Шкодата трябва да тръгне поне една идея по-добре.
Изображение

Линията на ранните 105/120 винаги ми е допадала. Гумите сега са си със стандартния за 120 размер и стоят напълно пропорционално.
Изображение

Оказа се, че всичките ми коли са в убити, мрачни цветове. Имам две сиви, две зелени (ментово и маслиново) и една синя. Нищо шарено.
Изображение

Аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda

Мнения: 1712
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 96
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от Баш Майстора »

Коя най ти харесва? :)

Публикувай отговор

Обратно към “105, 120, 130”