Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 8405
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 1169
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI
Tiguan TDI 4motion
0896670196
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от bega4kata »

Не, тя излиза по-късно и не предлага нищо, по различно кой знае колко от 1500.
2103 е класиката. Спрямо тогавашните 2101 и 2102комби: - С луксозно табло, оборотомер, дневен километраж, аварийни, ел мотор за вода на чистачките, отлична шумоизолация, плюшен салон, мокет и готина кожичка на скоростния лост, волан, доста по висока мощност, по-дълго главно предаване, фар за задна светлина, двусекционен фар, облицовка в багажника, правоъгълен накрайник на ауспуха, по широки джанти и др.
Revo stg3

Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 38
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 49
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, 2xŠkoda 120L, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

2103 излиза още 1972г. и в ранните си варианти е наистина интересен колкционерски обект. У нас се появяват 1973г. Най-желани са вариантите от 1974 - 75. След 1976 има унификация с 2106, появява се предна маска с два отвора вместо с решетчица и т.н.
Та 1500 е струвала 7600лв по времето, когато Москвич 408 е бил 4800, а Шкода 100 - 5000лв. Базовото Жигули 2101 е било 6100лв, а Волга ГАЗ 24 е била цели 9200лв.
Първите Лади 1500 отзад са с надпис Жигули, имат интересни разцветки на мокета, механична пръскалка на стъклото с бутон на челната стена и разни други дребни особености. Главното предаване все още е 4,3 като на 2101.
4,1 идва 1976 с появата на 2106. Тогава пускат и 3,9 за 06 и 061.
Та аз много съм си мислил и даже бях насъбрал куп дефицитни части за 2103. В крайна сметка и да взема, ще върви по-малко от Жигулата. Тя е 1700 с жокери, 5 скорости и 3,9 отзад, така че е много по-тиха от стандартна, пък и съм наблъскал много шумоизолация там, където 2101 няма.

Още повече, няколко мои приятели имат 2103 и аз много или малко винаги мога да помоля за кръгче. Но най-вече, не ми е интересна кола. Красива е, ама като вече веднъж съм я правил, а няма безкрайно много място и пари...

2106 също си я харесвам - тя е с най-богато оборудване и най-рядка от всичките Лади - у нас чиста 2106 е продавана едва 4 години - между 77 и 81. После остава само 21061 или 1500С. А 1600 си е 1600. Дядо ми Васил имаше такава 1600, оранжево-червена на цвят - купил си я е 1979 нова и е дал дотогавашната бяла Жигула 2101 на баща ми. Нашите като гаджета са се движили с Жигулата. Дядо ми я продава преди аз да се родя, а си оставя Ладата. Вече 86-та подарява по една 120Л на баща ми и на чичо ми. Та на тая 1600 се учих 94-95 като хлапак и с него се возехме по черни пътища и из село. 1600 има кутия с по-бързи предавки от 1 до 3-та и си е кола. Минус - пълно е с 1500С.

Друга интересна и нелоша соц кола, която съм си мислил да взема, е Полски Фиат 125П. Миналата пролет намерих един от 1980г, спрян от 1992г от движение - пълен оригинал без точка ръжда на черни номера и първи собственик. Е, оказа се невъзможно законното му прехвърляне. На човека починала дъщерята, после и жена му. И като са с брак но без наследници, сестрата на жена му има право на част от имуществото й. Човекът категорично е отказал да й дава пари - а те имат апартамент, вила до София и накрая тоя нещастен Фиат. Искаше му 500лв, а колата беше слънце. Но аз коли с проблемни документи не купувам. Пуснаха я на обява след това и какво стана, не съм се интересувал.

125 с 82к.с. мотор е по-калпав от Ладата, но в ранните му варианти с лайсни на праговете е красив и хич не лош вариант.

Волга 24 също е добра кола. 98к.с., много приятно влизащи скорости. Голяма и широка кола. Обаче тоя крив волана като на Мерцедес винаги ме е дразнел. На Победа и Волга М21 воланът е успореден на седалката. На 24 гледа надясно, тоест оста му в предния край е по-близо до средата на каросерията. Така е на всички стари Мерцедеси и ми е супер дразнещо.
Та 24 е по-кола от 21. По-върви, по-икономична, по-маневрена, по-широка... По-човешки е направена. Обезшумена, хубави тапицерии вътре... Обаче с крив волан.

По едно време се бях засилил за гърбава Варшава. Още по-ретро, наистина уникална тумбеста визия. Но тая, дето намерих, беше тор със сменяван мотор и ужасно купе и салон. Тогава купих М21 - тя макар и по-масова си става за каране все още.

Та накрая си купих Шкода. Дори и с ГЛС табло и Рапидов салон вътре е по-бедна от една Лада 1500 или 1600. Но пък на мене ми е кеф да слушам характерното "шлинг" на вратите или звука на стартера. И характерния звук на моторчето изотзад. Не че не ме кефят звуковете в Ладата - и те са си ми на сърце.
Харесва ми страничната линия с чупката на C-колонките и скосения заден капак. Вертикланите стопове. Алуминиевата декорация на маската. Това, че няма спойлер.
Пък и дълги години съм си мечтал точно за наточена 120. Е, тая е с всичко възможно като заводска и незаводска екстра. Оня ден установих, че даже и реотаните на задното стъкло работят.
Върви добре след проведените възстановителни мероприятия. Даже съм решил да врънкам един приятел, с когото си имаме закачка, и да я пробвам срещу чист Москвич 412 от 1974. Москвичът има коне и този конкретно върви отлично.

Най-забавното е, че аз на две и половина се кефех на 120. Сега синът ми и той се кефи и не мога да го изкарам от Шкодата. Дай му да се вози. Пък и да "кара". Върти волана с най-голям ентусиазъм.
Като го пуснах за пръв път - почна да пипа, върти и натиска де що има лост и ключ. Замислих се да го спра. Ми то и аз нашата така я ръчках и какво - накрая Кънчо глупака я върна за скрап със все здрави уреди и копчета. Никакви ограничения - да пипа на воля детето. Баща ми ме оставяше, аз го оставям него. Ако се запали по старите коли, няма да го спирам.

Аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda

Мнения: 1712
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 96
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от Баш Майстора »

Лостчетата за мигачите и чистачките са доста кът вече и почти не подлежат на възтановяване-старее пластмасата. Така че, обясни на детенцето да внимава с тях :)
Тази страничната извивка на 120-ките, във връхната точка на която е поместена капачката на резервоара, ме плени страшно много и мен, когато се появи моделът. Напомняше ми на американски автомобил-имаше някакви модели американки със такава извивка..

Благодаря ти много за разказа ти за моделите! Изключително интересно ми е!
Ако можех да избирам от твоите коли, бих избрал Варшавата. Моделът 223 (за мен), има излъчване на Ролс Ройс. Може някой да се усмихне на това сравнение, но формата и е много стилна и консервативна. Не е крещяща и пищна като Волгата или пък американските класики, но има нещо северняшко в нея-английско или пък скандинавско. Ами тя Полша си е там някъде, реално.. :)
Задницата на 223/4 е уникална. Таблото вътре също-не се забравя лесно това табло с кожа отгоре [smilie=girl_sigh.gif] . Предницата и тя е коренно различна с уж идентичния и родител Газ 20 .
Абе много чар има у тая кола - почти колкото у една задномоторка ;)

Другите ти коли също са разкошни, пожелавам ти да ти носят много радост и занапред!
п.п. Би ли публикувал една снимка на таблото на Варшавата в цял размер? Иска ми се като вляза тук, да го поглеждам. А иначе темата я оспамихме яко, ама кво де се прави...Извинявам се!

Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 38
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 49
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, 2xŠkoda 120L, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

По Шкодата си се занимавам с разни дреболии. Сложих запазена емблема на таблото. Можеше да боядисам старата, ама тази си е фабрична.
Изображение

Сложих кора в предния край на тунела, че нямаше и кабелите и маркучите се виждаха. То и сега маркучите на парното се виждат, че даже има кран при пътника, ама е една идея по-малко зле.
Изображение

Таблото на Варшава и на мен ми допада. При мен е с бели бутони, има и с тъмно сиви. За разлика от на Волга, полските са от качествена пластмаса и не се чупят.
Изображение

Е, на 21 е по-интересно де.
Изображение

Аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda

Мнения: 1712
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 96
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от Баш Майстора »

Снимките не ги виждам нещо, само на Шкодата са се "проявили".
Споменах, че татко ми имаше Варшава много отдавна, началото на седемдесетте. Беше на пръв поглед бяла, но се водеше сива. Вероятно същия цвят като твоята(всъщност има ли други цветове 223? Светло синя и тъмно сива ми се въртят в главата..?) Беше с бели копчета, като твоята, но защо ми се е запаметил бял волан? Има ли с бели волани? Твоята я разгледах по-подробно в класик форума и видях, че е с чер волан, но не ми харесва така. Може и на нашата да не е бил оригинален. Ако може да дадеш разяснение.

А Шкодата е станала супер, има вече завършен вид на интериора. Кората в/у тръбите на парното стои леко крива, но предполагам, че е заради промените по парното. Така или иначе е много по-добре, отколкото да се виждат тръбите.

Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 38
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 49
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, 2xŠkoda 120L, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

В понеделник рано сутринта смених алтернатора на зелената.
Возейки се в неделя колата остана без ток. Иначе чисто новия акумулатор падна. Палих я с бутане и общо взето малко на магия се прибрахме с детето от поредната разходчица. Оказа се паднало кабелче от реле-регулатора заради хлабава клема. Възрзах го, премерих - не зарежда. Явно диодния блок се е окотил.
....
В събота пък ходих до Еконт да взема един алтернатор, който Кирил от Смолян пратил на някакъв мошеник и оня не си го вземал. Та взех го и си викам - за какво ми е пък това, ама нали Киро е приятел.
....
Та даже си беше в багажника. В 7:15 сутринта го отвих от опаковката - свети като нов, със сменени лагери и четки. Боядисана ремъчната шайба и перката за охлаждане - отлична работа. Та след половин час правих опит да паля. Хър-хър-чък. Грабвам акумулатора и заключвам. Вечерта бръммм! Зарежда, ама слабо.
Във вторник бях отпуска, купих си нов реле-регулатор и сега вече зарежда както трябва.
Сложих и едни нови чистачки Бош, че старите бяха стари и мажеха зловещо. Трябва да си намеря едни хромирани ПАЛ...
Купих си и 20 щипки за корите на вратите - в шофьорската трака някаква щангичка и ще я отворя, щото такива траканета много ме дразнят. Още повече, Шкодата е супер стегната.
Та возим си се ние с детето и ходим да гледаме стари коли.
В тоя ред на мисли да покажа една интересна гледка от вчера вечерта.
Изображение

Нашият квартал беше пълен със стари Шкоди - до около 2000г. това бяха най-масовите коли след Лада и Москвич. Сега са останали или по-скоро е останала една единствена зелена 120ка, която не се движи от години.
Кризата обаче доведе до поява и на други екземпляри.
Тези двете са такъв пример. Японката цвят "Охра" от 1985 изчезна през 2018 при създаването на Зелената зона. Явно стои някъде на вила. Много хубава и на малко киломентри кола беше. Някога с черни номера, май АЛ серия бяха или АА. Голямата градушка от 2014 я смаза и си е все така с надупчени ламарини. Последните години я бяха ударили тук-там и си седи неоправена. Иначе е на оригинална боя и дори има една или две оригинални гуми Барум ОР34.
Повъртяхме се с детето поне 15 минути да разглеждаме разликите между вертикален и хоризонтален стоп. Сума народ ни заприказва, но собственика на дугата Шкода така и не се появи.
Правим по 150-200км на седмица със зелената и се забавляваме отлично.

Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 38
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 49
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, 2xŠkoda 120L, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Вчера спирам на един светофар и установявам, че сме се събрали три задномоторни на едно място:
Изображение
Жълтата 105L е от най-първите - 1977 или 1978 моделна година. Няма спойлер на задния капак и има функционална решетка на задната маска. Моята е 1979 и вече отворите ги няма, макар и да има декоративна решетка.

Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 38
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 49
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, 2xŠkoda 120L, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Шкодата бодро се движи и ми носи предимно положителни емоции.
Със сина ходим и "караме" различни интересни стари коли:
Ето един фантастичен ранен Москвич 2140 от 1977, който току що е боядисан и има всички предпоставки да бъде в супер състояние.
Изображение

Вчера пък се возихме на Ъън - ън - ън!
Митичният двутактов звяр много изкефи дребосъка. Цяла вечер продължи да ме врънка за Трабант, а пък докато се возеше, заяви, че иска Лада и дори се разрева. Ще го водя при Лада, ще поиска Волга или да кара колело. Няма угодия. Доволни покарахме из неговата стая същия син Трабант...
Изображение

Утре ще ходя да купя на Шкодата нова водна помпа и термостат. Помпата има хлабина в лагерите, издава зловещо ромолене и се опитва да тече. Бях напълнил нова грес в гресорката, ама греста не лекува разбити лагери. Добре позната ситуация. Досега нямам стара кола да не съм сменял помпа и термостат. Реших, че тука ще ми се размине. Да, ама не.
Термостатът ще го сменя чисто профилактично. Един път държи 70, един 80 и един 95 градуса. Шкодата е много капризна на прегряване.
Ще взема и комутатор и бобина, както и палец, капачка и датчик на Хол.
Ще ми се да подкарам Шкодата из България - трябва да си возя с мен минимален набор части...

Публикувай отговор

Обратно към “105, 120, 130”