Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
Аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda

Мнения: 1746
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 125
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от Баш Майстора »

Багажикът на покрива е страхотен... :)
Браво за находката - голям късмет!
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Реших да подобря охлаждането на Шкодата.
Радиаторът беше от варианта до 1980г, който е с по-слабо топлоотдаване спрямо следващия модел. Свалих решетката и какво да видя? Старият радиатор не е пипан откакто колата е напуснала Мототехника. Навсякъде старите лентови скоби. Класика.
Изображение

Ето с какво реших да го заместя - чисто нов радиатор Autopal - произведн през 1989г. в Чехословакия. Според зелената книга новият тип е с подобрени характеристики.
Изображение

Изображение

В допълнение към новия радиатор реших да поставя дифузор с шестлопатен вентилатор от последните Фелиции. Базово и Фаворит, и Фелиция, ползват същия четирилопатен вентилатор като 120, както и неговата стойка с миниатюрен дифузор, който не обхваща дясната част на радиатора.
Дифузорът, който аз си харесах, покрива цялата площ на радиатора, което би следвало да даде и по-добро охлаждане на последния. Вентилаторът е с електромотор Бош.
Модифицирахме дифузорът а Фелицията - левите уши за закрепване съвпадат, но десните - не. Затова изработихме нови уши на 100мм от левите, за да се монтира на заводските места на 120-ковия радиатор.
Изображение

Дотук - добре.
Лошото дойде вчера вечерта. Уж щеше да стане за 2 часа, а се мъчих до никое време. Защо? Първо, оказа се, че радиаторът не иска да излезе назад по никакъв начин. Така казва и зелената книга - демонтирайте бронята и предната маска. Като изключим бронята, нищо друго по тази кола не изглежда да е било демонтирано последните 41 години. Маската е хваната на 8 болта към купето и калниците. В добавка спойлера долу. Ключалката на капака на резервното колело, както и клаксона също ги свалих.

Маската я дръпнах напред доколкото позволяват държачите на бронята.
Набутах новия радиатор с дифузора. Пак греда!
Стария дифузор няма изтумбената част на ушите за закрепване. Съответно новия подпира в гредата под радиатора. Беше вече тъмно, аз зъл, мръсен и потен.
Хванах чука и намлатих така старателно подготвения за монтаж дифузор. Изправих издутините, без тая на новото ухо, щото там беше така яко заварено и укрепено, че няма кривене. Нанесох поредица силни удари по гредата и в крайна сметка влезе.
Слглобих в тъмното маската и бронята и с това приключих за снощи.
Ето го новия радиатор на колата:
Изображение

Дано си е струвало всичките мъки.
Естествено, сложих и нов термовключвател.
Аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda

Мнения: 1746
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 125
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от Баш Майстора »

Виж как ще е с новия радиатор, но ако не се получи идеално, отваряй я за почистване. След това ще е перфектна и ти ще си спокоен за вечни времена. Все пак, това е най-слабото място на задномоторните-чистотата на охл. система. Пък и ти имаш с какво да се возиш, ако влезе в бокса
[smilie=pardon.gif]
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Абе уж антифризът беше чист, по двигателя не съм забелязал да има котлен камък. Реално старият радиатор е единственото, останало от оригиналната кола по охлаждането. И тръбите под пода. Самите чехи твърдят, че новия тип е с увеличен топлоообмен, да видим какво ще излезе.
Аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda

Мнения: 1746
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 125
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от Баш Майстора »

Маркучите на тръбите под пода сменяни ли са?
Те са голям утайник, а близостта на пробките и източването през тях заблуждават, че наоколо е чисто...
Двигателя и главата също заблуждават...
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Хм, не се ориентирам за кои маркучи става дума. Тръбите са старите.
Аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda

Мнения: 1746
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 125
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от Баш Майстора »

От долу двете тръби са прекъснати и имат снадки от две гумени съединения. Поне на моята е така.
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Досглобих Шкодата. Първите впечатления след модификацията са отлични. Вентилаторът от Фелиция определено духа по-силно. Новият термовключвател. е с по-ниски температури на включване и изключване и сега за сега колата не грее.
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

В крайна сметка колата продължи да бълбука и свалих главата...
Изображение

В крайна сметка в двата средни цилиндъра имаше водица. Гарнитурата е приключила земния си път.
Колегата Миро ми съдейства за цялостна ревизия на главата - цялостно почистване, проверка за пукнатини, челен шлайф една десета, обработка на легла и клапани, нови гумички, една нова тапа...

Оттам се хванах да я събирам и още не съм я досъбрал. Вече е с качена глава и колектори, регулирани клапани, остана да сложа свещите, капачката с кабелите, да вържа жила и маркучи, да сложа въздушния филтър и да напълня системата с вода.
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 9201
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 1520
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI
Tiguan TDI 4motion
0896670196
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от bega4kata »

Да не са пропаднали ризите.
Погледнал си нали.
Revo stg3
Публикувай отговор

Обратно към “105, 120, 130”