Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

И аз от това се опасявам. Уж не са. По елементарния и неточен способ с шублера стърчат. Дали е 1 десета, пак казвам - способът си е ела ме ритни. Но като че ли не са пропаднали. Водата от блока си остана в блока, докато главата беше свалена.
Днес се надявам да я паля. Имах някакви премеждия, че малкия го ухапа оса по клепача.
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Вчера я досъбрах и я подкарах. Колата работи без забележки. Вдига 90 градуса, отваря термостата, спада на 80, пак достига 90, включва перката и сваля на 80 и така си ги държи. Натисках я, карай на пета с ниски обороти... 80. Това при 26 навън. Вентилаторът с дифузор от Фелиция и новия радиатор от подобрения тип действително вършат работа. Шкодата държи с едни 10 градуса по-ниска температура. Дано това да й е правенето по охладителната система. Ще я пробвам и на магистралата - може още днес.
Аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda

Мнения: 1746
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 125
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от Баш Майстора »

Най-показателно е каране в най-голямото задръстване, но смятам че си наясно. Моята например само тогава започва да вдига над 90 градуса и съм се принуждавал да пускам перката (ръчно), но говоря когато навън е 35 градуса и нагоре, следобед.Иначе не вдига над 85 в градско, ако температурата навън е като сегашната.
Но моята е 52 коня, не знам как би следвало да се държи 58 к.с. мотор. С 80-градусов Wahler съм от 6 години - като часовник е!
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Зелената би трябвало да е 68 коня - двигателят е 781.136 с бързия вал. Някакво количество от тях не са налични - все пак е с обикновен карбуратор от 120Л и е на газ.
За Шкода върви отлично. Иначе - ако правя паралел със соц колите, на газ съм горе долу наравно със стандартна Жигула 1200. Тя е 62 коня, колкото е и базовия 781.136
Изображение

Минах към 150км, включително и днес съм с нея.
Никакви проблеми с греенето, наистина си стои на 80. Пробвах я и нагоре до Кремиковския манастир, и в задръстването, просто не грее и не грее. Новият вентилатор върши отлична работа - със стария като вдигне температура и не пада, а сега включи ли, директно слиза на 80 и си стои там.

Понеже не беше мита отдавна, я измих основно.
Изображение

До манастира ходихме в отбор с Москвич 412.
Изображение

Е, чистата дванайсетка и без да се напъва върви повече, но в крайна сметка и шкодичката държи фронта.

Наумил съм да пера ГЛС мокета за багажник и да сложа луксозната кора с мокет пред задното стъкло. Нали разглобих 105ГЛ - ще се възползвам с кеф от частите й.
Аватар
skodko

Ретро Škoda

Мнения: 1473
Регистриран на: 24.02.2015, 22:28:06
Репутация: 157
Местоположение: Бургас/Чирпан
Гараж: Skoda 120 L/ Skoda Fabia 1.2 HTP/ BMW E28 520I
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от skodko »

Аз мисля, че една мех. Втора клапа, ще й дойде доста добре.
Белята каза: Айде бягай, че ми писна от тебе! Никой не ти чете суперлативите, работнико на ЕТ!
Аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda

Мнения: 1746
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Репутация: 125
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
Обратна връзка:

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от Баш Майстора »

m_g написа: 08.09.2020, 09:35:07 ...
Минах към 150км, включително и днес съм с нея...
Точното време за първо дозатягане на главата, според "дебелите шкодови книги".
Второто на 700-800-1000.
Чакай, това алуминиева глава ли е, като на Фаворит? Тук на градуси ли се стягаше?
Мен ако питаш, стягай здраво и пускай градусите .. Това Шкодите най-много ги мъчи - недостегната глава, даже и при фабричи коли важи...Казвам го от опит с Фаво.
Аватар
m_g

Škoda Фен

Мнения: 53
Регистриран на: 01.04.2016, 11:32:39
Репутация: 62
Местоположение: София
Гараж: Škoda 120GLS, Warszawa 223, Волга М–21М, ВАЗ 2101, Nysa 522

Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.

Мнение от m_g »

Стегнах я, дано не дава ядове скоро.
Миналата седмица й сменихме накрайниците, защото от старост им се бяха скъсали маншоните. Получи и реглаж на геометрията - не, че преди й е имало нещо. Сега воланът е идеално прав - колегата си поигра да стане както трябва. На почти всички стари коли воланите са накриво, тази също я взех с крив, а сега си е съвсем прав, както и трябва да бъде.
Карам я максимално много - ако ще се троши, да с троши, докато е още топло. В багажника вече имам 7л Пежовски антифриз - концентрат за -72 градуса. Карам си всичките коли с такъв и няма грешка. Един нов антифриз го излях покрай прегряването, смените на водни помпи и радиатор... Не остана какво да й сменям (маркучите изглеждат здрави, а съм си ги набавил)... Та тия дни ще я заредя с антифриз и това ще й е. Парното работи, да видим зимата дали ще грее, или не...
Публикувай отговор

Обратно към “105, 120, 130”