Добре дошли в ШКОДА ФОРУМ! Моля, регистрирайте се за да вземете участие в дискусиите.
Намерете ни във Facebook Изображение || Google+ Изображение || Instagram Изображение

>>> Вземете своята брандирана Шкода Форум чаша! <<<

Skoda 123569 (раздвоение на личността)

Потребителски аватар
ustavri

Ретро Škoda
Статус: Извън линия
Мнения: 52
Регистриран на: 25.02.2015, 23:38:55
Местоположение: Плевен/София
Гараж: Шкода 120/135 л
Шкода Йети 1,8
Контакти:

Skoda 123569 (раздвоение на личността)

Мнениеот ustavri » 27.02.2015, 15:41:33

Та след като колеги ме помолиха, реших и аз да пусна тема за моя автомобил. Колата е Шкода 125 л, с последните модификации от мототехника, като три степени на парното, подгряване на задното стъкло, петстепенна кутия, мокета с гумата отдолу. До един злополучен ден когато нещата излязоха леко извън контрол. За този злополучен за мен ден няма да пиша, защото навява лоши спомени. Тя остана за донор и беше с тютюнев цвят. Но моя дух беше несломим и след дълго търсене намерих сегашното си купе. Една баба от Омуртаг, я беше карала и колата беше в недобро външно състояние, както и с продухана гарнитура. Но имаше и много плюсове - прекрасни кори на вратите, в състояние като излезли от завода, седалки в непокътнат вид, но облечени в грозен плат(но слава богу той е запазил седалките) и газова уредба. След като я взех от там и я прибрах на ход, в един септемврийски ден, в голям дъжд, без гуми и продухана гарнитура на главата, следвах баща ми броня до броня навсякъде. И от там се стигна до цялостна проверка на всяка една система по колата както и подмяна на 4 с петстепенна кутия и двигателя от 125-цата, който беше след основен. И бавно малко по-малко след няколко седмици колата беше отново на бял свят и започна едно патешестване с нея. Гори малко върви достатъчно. Но като един луд фен на марката, не можех да спя нощем, за да мисля как да подобрявам колата. 4 месеца започна голямо каране Плевен-София и обратно, ходене на срещите пред НИМ и запознаване с много Шкода ентусиасти, на които съм благодарен а съветите и помощта. Първото подобрение дойде след две нощи неуморно трудене покрай коледните празници с едни приятелчета да сменим поръчаните от чехия предни пружини. Псуване и потене на 10-те градуса в гаража и хоп колата застана на новите си пружини. По-твърдата предница ме зарадва много. И така допреди 1 месец когато нещата със 120-ковия двигател се позакучиха. След 4 месеца каране, около 5-6 хиляди км и 7 литра масло, вече колата си има ново сърце. Благодарение на колегата Lent, за темата, се свързах с човека и един снежна неделна сутрин тръгнахме за Стара Загора за новото сърце на моята 120-ка. Заедно с двигателя взех и много др части (чисто нов карбуратор, алтернатор, запалване с пловдивски ел. ключ, рапидов волан, интервален ключ от 100с, чисто нов ляв стоп, чисто нови тампони на двигателя, гумени стелки, жабка). Двигателя светеше и работеше перфектно(за неговия основен ремонт знам че е правен от много свестен човек преди 20 000 км). И преди две седмици поех с двигателя от София, натоварен на задната седалка, за Плевен. Познатата процедура 2 вечери - първата свалихме стария и сложихме новия 135 двигател за отрицателно време, но умората към 4 надделя и главите ни бяха празни от към идеи защо този двигател не иска да запали. На другия ден воала, двигателя пееше сладък звънтящ звук(на леко продънено гърне) и беше време за неговия тест. Неделя следобед запалих сложих 20 лева бензин и тръгнах обратно към столицата. Бях изумен от тази кола, все едно не беше тя, с лекота поддържаше 140 и вече го нямаше онзи момент на баланс между нерви и двигател. И благодарение на Митко и Кирил вече ще карам на газ и този двигател.
По колата има и други промени. Още първото ми прибиране шофьорската седалка беше сменена с такава от Форд Пробе, а по-късно и пасажерската, защото липсата на подглавник изтезаваше крехкото ми вратле. Много удобни седалки приближаващи се до модела на Рапид. След това благодарение на др колега от Русе, взех бленуваното табло от 130 с кръгли уреди и оборотомер. Та мисля че поизписах доста сега ще пусна малко снимки:

DSC_0419.jpg


DSC_0395.jpg


DSC_0393.jpg


DSC_0372.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
BlackPearl

Site Admin
Статус: Извън линия
Мнения: 5848
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Контакти:

Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)

Мнениеот BlackPearl » 27.02.2015, 16:00:03

Чудесно представяне колега!
Със здраве да си караш, безаварийно и да и прави само подобрения , а не ремонти!

Потребителски аватар
fulcrum

Ретро Škoda
Статус: Извън линия
Мнения: 253
Регистриран на: 24.02.2015, 23:38:54
Местоположение: Родопа планина, Смолян
Гараж: VW 2 GT 1990
Skoda 130
Tatra 813

Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)

Мнениеот fulcrum » 27.02.2015, 19:06:32

Влади , аз ще бъда повече конкретен и по малко словоохоттлив. Добре дошъл , хубави
мигове с нея .Много добра база.

Почисти основно карба , особено въздушните жигльори и емулсионните
тръбички , че хич не се знае колко е прехвърлян на бензин.Иков - и те
много бързо се запушват след каране на газ.

Раздвижи втората клапа обезателно. А когато ти остане повечко време, преработи с
един печен заварчик наклона на смукателния колектор , че тая изравнителна
плочка много ме дразни.

Спорна! :)

Потребителски аватар
ustavri

Ретро Škoda
Статус: Извън линия
Мнения: 52
Регистриран на: 25.02.2015, 23:38:55
Местоположение: Плевен/София
Гараж: Шкода 120/135 л
Шкода Йети 1,8
Контакти:

Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)

Мнениеот ustavri » 27.02.2015, 19:24:23

Свестен заварчик имам, не не ми е много ясно как трябва да стане, дори имам и резервен смукателен колектор. Поясни още малко за какво става на въпрос.
Иначе нямам оплакване за запушване на Иков, моя е каран 5 месеца на газ и докато му подам бензин тръгва веднага, но обезателно ще го прегледам с малко вд :D

Потребителски аватар
fulcrum

Ретро Škoda
Статус: Извън линия
Мнения: 253
Регистриран на: 24.02.2015, 23:38:54
Местоположение: Родопа планина, Смолян
Гараж: VW 2 GT 1990
Skoda 130
Tatra 813

Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)

Мнениеот fulcrum » 27.02.2015, 19:51:43

Та по същество - докарваш ъгъла на наклона на смукателния колектор до
този на Шкода 135/136/Рапид 135/136.При Фаворит и Фела 781 мотора стои на
различен (по малък) ъгъл от този при задномоторка и когато го насадиш и карба стои
наклонен надясно. Друго си е да имаш сток смукател 135/136 , а и карба
изисква монтаж в абсолютно хоризонтална равнина.
Не е фатално и така, но резултат на което на по рязък ляв завой колата сериозно
придърпва , проверено. Но аз хващам винаги флекса. [smilie=moil.gif]

Влади , къде ти е бутилката за газ? [smilie=crazy.gif]
Последна промяна от fulcrum на 27.02.2015, 20:16:41, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
skodko

Ретро Škoda
Статус: Извън линия
Мнения: 924
Регистриран на: 24.02.2015, 22:28:06
Местоположение: Бургас/Чирпан
Гараж: Skoda 120 L/ Skoda Fabia 1.2 HTP/ BMW E28 520I
Контакти:

Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)

Мнениеот skodko » 27.02.2015, 20:12:58

Усещам ентусиазма по работата по този автомобил!
Белята каза: Айде бягай, че ми писна от тебе! Никой не ти чете суперлативите, работнико на ЕТ!

Потребителски аватар
ustavri

Ретро Škoda
Статус: Извън линия
Мнения: 52
Регистриран на: 25.02.2015, 23:38:55
Местоположение: Плевен/София
Гараж: Шкода 120/135 л
Шкода Йети 1,8
Контакти:

Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)

Мнениеот ustavri » 27.02.2015, 20:21:34

Ами знам че е различен от на фела, тя си има изравнителна, просто на око трябва да я докараме да е наравно.
Бутилката ми е зад задните седалки.

Потребителски аватар
Škoda 130LRh

Škoda Мод
Статус: Извън линия
Мнения: 714
Регистриран на: 24.02.2015, 21:07:08
Местоположение: Гр. Разград
Гараж: Škoda Felicia 1.3-МОРКОВА
Škoda 120 L 1987 (GLXa)
Škoda 120 L 1986 (LS)

Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)

Мнениеот Škoda 130LRh » 27.02.2015, 20:45:23

А така Владко , само напред и нагоре
КЕФА ЦЕНА НЯМА ...

Потребителски аватар
Баш Майстора

Ретро Škoda
Статус: Извън линия
Мнения: 1053
Регистриран на: 25.02.2015, 22:29:04
Местоположение: Плевен
Гараж: Шкода120L-52hp,
дачия сандеро 1.6i,
cz250-485
Контакти:

Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)

Мнениеот Баш Майстора » 28.02.2015, 00:21:28

Честито Влади за двигателчето.Да си го караш с кеф!
Обаче трябва да направим старта някой път,току-виж си ме изпреварил :P

Потребителски аватар
ustavri

Ретро Škoda
Статус: Извън линия
Мнения: 52
Регистриран на: 25.02.2015, 23:38:55
Местоположение: Плевен/София
Гараж: Шкода 120/135 л
Шкода Йети 1,8
Контакти:

Re: Skoda 123569 (раздвоение на личността)

Мнениеот ustavri » 28.02.2015, 09:11:23

Чакай да си направя газта, че да сме равностойни :D


Social Media

       

Върни се в “105, 120, 130”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост