Skoda Fabia vRS - Blackpearl Günter Powered

Всичко за Шкода Фабия, произведена от 1999г. до 2007г.
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS - Blackpearl Günter Powered

Мнение от BlackPearl »

Да си напиша и аз историята за моята (бивша) любов:

Още зимата на 2003г, когато излезе модификацията ми хареса много. Защото за не много пари, получаваш нещо добро и приятно за каране (за времето си разбира се).
И така 2005 на 23 май си поръчах Фабия Рс 6Y- 131кс. ASZ двигател (HDS-скоростна кутия) 6 ст. ск. кутия.
Тогава нямах време да чакам и я купих без никакви допълнителни екстри, а исках пълен ел. пакет , климатроник и подгрев на седалки.
И така, колата беше произведена и на 12.08.2005г. си я взех от София.

Започнах практично и веднага и сложих престилки/калобрани:
Изображение
Изображение
Сложих си музичка:
Изображение
Веждички на Милотек:
Изображение

След това......понеже тогава и един габарит не можех сам да си сменя....тръгнах много лошо.....с хром ленти:
Изображение

Бързо беше поправено обаче: Всичко си стана черно:
Табла на номера, около халогените и разбира се - предната решетка:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

Замислих се след това за малко тунинг (уж).
Поръчах си тогава от ИМПАС 56, КН АПОЛО въздушен филтър....и след това си го побългарих разбира се!
Изображение
Изображение

Направих си и черни дръжките на вратите.. (който също бяха хром- голяма цигания).
Изображение

Бухнах си за дългите- един филипс блувижън:
Изображение

Мина не мина време и реших малко да понаправя колата, че си беше бавничка.
Минах през Проспийд и я чипосах. Нямам от там графика, но бях доволен от резултата.
След това си поръчах джанти:
Изображение
Изображение
Изображение

Колата обаче стана висока с тези 17ки.......трябваше да се направи нещо:
Изображение
Изображение

Колата си спадна подобаващо, изпълваше калниците много добре. Бях доволен.
Тук имам снимка от Междене!
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

Изображение

Поръчах си от Сеат- разпънка за бомбетата на амортисьорите.
Изображение

Боядисах неща и в интериора- черна перла разбира се:
Изображение
Изображение

Предни дискове си поръчах- продупчени Цимерман (от Германия, а не от БГ - нашите са пълни боклуци)
Изображение
Изображение

Накладки :
Изображение
Изображение
Видни съфорумци- Миро Хашек и Жоро- Шлепа дойдоха от Варна да ги монтират.
Изображение

Дойде време да позасилим уж кочинката:
Благодарение на Велко (злокуку) си викнах от Америка- SPEC stage 2+ с олекотен маховик и керамичен съединител/усилен притискател
Изображение
Изображение
Изображение

Малко снимки в градината:
Изображение
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

Последва ходене при Сами. Почистване и затапване на АГР-а и избушване на катализатор.
Изображение
Изображение

Резнах си интейк тръбата за повече въздух:
Изображение

Затъмних си задните стопове при Миро Фолио:
Изображение
Изображение

Поръчах си (тогава) от ALLARD- рейс пайп/ заместваща тръба за АГР-а.
Изображение

Снимка от Събор 2009
Изображение
Хубави събори правихме с бат Миро:батко както винаги- зад пулта :)
Изображение
Изображение

Взех си китайски съд за картерните газове.....после го побългарявах доста пак:
Изображение

Смених крушките на мигачите с такива на Осрам Диадем:
Изображение
Със стандартните заводски:
Изображение
С Осрам
Изображение
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

Купих си преден лип от Леон Купра Р. Веднага го боядисах в черна перла:
Изображение
Изображение
Изображение

Поръчах си от Awesomegti - челен интеркулер Forge: http://www.awesomegti.com/car/skoda/fab ... -vrs-pd130

Изображение
Изображение

Замених АГРа с рейс пайпа:
Изображение
Изображение
Изображение
Захванах здраво тръбите:
Изображение
Изображение
Сложих си кеч-танка за картерните газове:
Изображение
Тъй като Фабията е нисък клас автомобил, след като махнах кулера , на мястото му се отвори дупка ...която заводски ръбовете и бяха по заострени: за това си взех уплътнение от моргата и поправих този проблем:
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

Направих си най-накрая кулера и картерните газове:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Последва ъпгрейд на турбината:
Заводската турбина се оказа ККК, но я продадох бързо, а Сами ми спретна един гарет-хибрид:
Изображение
Изображение
Изображение
Леко преправяне на тръбите и готово:
Изображение

Направих си емблеми (благодарение на колегата Dimon) и си ги лепнах.
Изображение
Изображение

Задни дискове цимерман....благодарение на Цецо-micyri от Германия: Пак АТЕ накладки.
Изображение
Изображение
Задните ми дискове нямаха никакво почти износване, а бяха на 80к. Подарих ги на един колега от.......(то се подразбира), спестих му едни пари, а после изядох дърво от него, без да очаквам....ама то те там в оня........са такива.Да са живи и здрави!
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

Последва отново покупка от Awesomegti.
Пълна генерация на Milttek sport включваща даунпайп тръба без катализатор , спредна тръба и крайно гърне:
http://www.awesomegti.com/car/skoda/fab ... koda-fabia
http://www.awesomegti.com/car/skoda/fab ... koda-fabia

Изображение
Изображение
Изображение
Ето разликата в даунпайпа:
Изображение
Увих го с лента:
Изображение

Тъй като Милтека имаше един недостатък...... Захватите му за тампоните не бяха като заводските такива на фабията ( с бубунки), трябваше да импровизирам:
Изображение
Отрязах си бубунките на моята генерация, после на заварчик....и:
Изображение
Поставих генерацията ...с много мъка, че все пак полеви условия!
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

Следващата стъпка вече беше:
Тони ми се обади, че трябвало да пръска против комари и аз отидох.
Изображение
За съжаление, турбото пренадуваше не успяхме да направим нищо. Тони ми даде манометър, със Сами се върнахме при него в гаража и оправихме актуатора.
На следващият ден...всичко беше ОК!
Изкарахме 126киловата.
Изображение

Много ми хареса резултата....но за напред бях амбициран за още:
Взех турбина VNT20 - от 2.5ТДИ с цел да я направя хибридче:
Изображение

След това обаче се занимавах с малко детски болести: Тези който имат фабиа, знаят, че след 2-3 години (след като мине време) задните врати почват да прокапват. Решава се лесно.
Маха се кората:
Изображение
Тук се вижда как зад металната обшивка и метала на вратата има като някакъв дунапрен/изолация, който с времето е дал фира!
Изображение
Бухаш със силиконче и си готов. После ЗЕЛЕНИ щипки за вратите- оригиналдЪ и заспиват.
Няма вече водичка и гъби на задните стелки!
Изображение
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

За съжаление онова VNT20 което взех+ колектор от Пасат+ направих му гарнитури и фланци.....не успя да се събере в колата....
DSC00604.JPG
DSC00605.JPG
Взех си въздушен филтър на Пайпъркрос и разкарах недоразумението на КN.
DSC00610.JPG
DSC00614.JPG

Следваше един троен хибрид.....който Сами ми измисли, но за който аз много му мънках (разбира се).
Последва още малко тунинг.
Купих си разпределителен вал от Дбилас Дайнамикс. Сложих го преди събора и .....пръснах Маджестика: http://www.dbilas-shop.com/Products/Per ... :5607.html
Изображение
Изображение
Изображение

Винаги двама ....винаги.....само , че Искрен 1ви, а Маджо 2ри:
Изображение

Имах много проблеми след слагането на вала.....главно заради калпав (продавач на части). Продаде ми гадни повдигачи ТРУП-ТЕК и им се е.а мамата за има няма 3-4хил. км.
След като разбрах къде е проблема, по-точно ме подсети един колега от София....реших главоболията с повдигачи ИНА- черни.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

И така....да разкажа аз за проблемите си с вала и.............разпръсквачите:
Купих си от Испания - BOSIO RACE783 (+25%) разпръсквачи:
Първо , след поставянето на вала, колата почна да СЪРДЖВА. Търсихме със Сами от кво може да е, перки на турбината сменя и тн.....няма и няма.
Викат ми от вала е- АЙДЕ, моля ви се!!! Половината тунинг дизели в Европа карат с валове, че и по-рошави....... Излезе, че (да не казвам) момчето дето ходихме при него да купуваме повдигачи....първо каза една цена, като ги вземах беше друга (както и да е)....1000пъти му казах, че са за ВАЛ с еди кви си характеристики....както и да е.
Хем се изръсих със 160 лева, хем взех най-големите боклуци- ТРУП ТЕК.....и след 3-4 хилки, айде пак отваряй и сменях, че бяха изядени, добре че не бяха прецакали вала:
Преди да разбера , че е от тях обаче имах друг проблем с разпръсквачите.
Нося ги на Сами, той на ГУРУТО (УЖ) Продан от Виница.
Прави ги тоз МИШОК, Сами ги слага- 3 цилиндъра бачкат.....
Сами ги връща- оня му вика- ТОВА СА БОКЛУЦИ ОТ НЕТА...аз само с БОШ бачкам.
Сами и той не знае що така- щом оня ги слага, а не бачкат- разпръсквачите се. МНОГО СЕ ЯДОСАХ!
Викам му- кажи му да върне старите- Бошове: Връща ги.....колата не може си подреди цилиндрите- като трактор..пуши, прекъсва.....Сами ми услужи с такива за 115 коня.....самолет- тръгва след 5-10 секундно замисляне. Но си карах малко така.
Свързах се с едно момче от София, казах му за проблема. Той вика: НЕ СЕ ЗАМИНАВАМ много надълбоко с тази материя, ама ги прати. Пращам му ги аз ( пращам му и 240лева за стенд после да извади разпечатка). Прави си ги той и ми се обажда. Вика- тоз продан е счупил перодръжките. Вика от 2 счупени- 1 ще направя, ама ми трябва дюза. Обаждам се на Маджо, той ходи по морга, купува 1 дюза и му я носи. Той ги сгобява и ги носи на стенд.......ПЕРФЕКТНО СИ БАЧКАТ- просто не са били разпръскани добре от варненския гури- ПРОДАН!
Отивам до София (че имах работа ) и отидох с 90 (че с онез разпръсквачи......много стреля) и ми ги сложи- ЗАСПА: Точно и той ми каза, като ги слагаше. Абе вика, пич....тя как няма да сърджва с тез боклук-повдигачи.......
Купих си ИНА, Сами ми ги сложи и всичко заспа:
DSC_0146.jpg
DSC_0144.jpg
DSC_0147.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Аватар
Škoda 130LRh

Škoda Мод

Мнения: 908
Регистриран на: 24.02.2015, 21:07:08
Репутация: 79
Местоположение: Гр. Разград
Гараж: Škoda Felicia 1.3-МОРКОВА
Škoda 120 L-136 1987
Škoda 120 L 1986 (LS)
Škoda Octavia Mk1 Vrs
(Общо Шкоди 14 броя)

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от Škoda 130LRh »

Газе ! Браво за положените усилия , много изпипана и прецизна работа си свършил . Поздравления ! [smilie=hunter.gif]
КЕФА ЦЕНА НЯМА ...
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

След като си оправих проблемите, Сами ми чипна лекичко бангията и стана още по-приятна за каране.
Но, след толкова години на каране (с моето голямото дупе), шофьорската седалка имаше забележка на борда към вратата. Още в началото (още на първата година) като си купих колата , имаше съвсем лека (незабележима забележка) по тази седалка. А именно, една лека незабележима бримчица. Веднага си бях поръчал нова долна част, още когато бат Дончо бачкаше в ЕТ- Варна.
Маджо (ОТНОВО) се притече на помощ. Пратих му седалката, а той я закара във Вилнер.
IMAG0415.jpg
IMAG0416.jpg
IMAG0420.jpg
IMAG0421.jpg
IMAG0431.jpg
IMAG0434.jpg
IMAG0442.jpg
Всичко беше изпипано и си имах "нова" седалка!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

След това започнаха малко козметични промени.
Отново благодарение на Маджо......купих си волан от и-бей за 60лева от голфче и го пратих на Маджо да го прати на Вилнер за промяна.
SN852217.JPG
SN852300.JPG
SN852193.JPG
volanii33 fabia.jpg
Сложих си уреди на колонката.
Купих си колонка от морга, занесох я на пластмасаджия, който я изля със стойката на уредите, а после я пръсна така, че максимално да наподобява заводската.
1вата снимка е след слагането на 1вите уреди. Бяха сменени малко по-късно.
DSC_0013.jpg
DSC_0158.jpg
DSC_0157.jpg
DSC_0156.jpg

Малко преди това, колата беше оборудвана и с амортисьори KONI FSD , както и нова тръба по-голяма от Купра за интейка.
DSC00673.JPG
DSC00674.JPG
DSC00675.JPG
DSC00676.JPG
DSC00678.JPG
DSC00679.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

Преди да я набоцам за Н-ти път с друга турбина, последва нова козметична промяна:
Предната решетка- беше боядисан зелен кант, много дискретен.
front grill4.jpg
front gril1.jpg
front 6.jpg
front10.jpg
front9.jpg
front grill5.jpg
И за да не ми се налага, когато я удари камъче да я свалям и пребодисвам.....си я клонирах(купих си и си направих така още една), да си имам резервна!

Последва и смяната на джантите със Sparco Pista. Много ми харесва, че централната им част където са болтовете е издълбана и има канал, а не като на О.Zтките.
DSC_0142.jpg
DSC_0130.jpg
DSC_0136.jpg
DSC_0139.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Аватар
BlackPearl

Site Admin

Мнения: 10113
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 3256
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Обратна връзка:

Skoda Fabia vRS- Blackpearl Gunter Powered

Мнение от BlackPearl »

И така, да продължим нататък.
Много време се чудих, как да засиля колата. В който и да е тунинг, винаги има риск. Моята кола обаче винаги е била ежедневка и исках поне да се сведе (колкото се може) до минимум този риск.
Не исках на хартия да имам много коне на дино, а исках кола, която от 2200 до 4500 да върви перфектно. Тоест да имам една по разнесена мощност в дизеловия диапазон и да се запази чувството, че караш дизел, отколкото да бухна нещо голямо, да изкарам коне на диното, а колата да е мъртвец в ниските а от 3000 до 4500-5000 да чупи врата....
Бях се спрял след много търсене и консултации на турбина: GTB2056VL (L-liquid). Това е турбина от Волво Д5 185к.с(май бяха). Но тъй като нова е доста скъпа, търсих доста, докато намеря такава на прилична цена.
И така, намерих си такава турбинка. Тя имаше леки забележки, но Сами (bega4kata) я вкара във върхова форма- той за това си е факир.
Хубавото на тази турбина е, че се развърта перфектно в ниските, а във високите почти не отстъпва на GTB2260VK. Мен ме устройва, защото както написах искам добра (що годе бързичка) ежедневна кола, винаги ще има по-бързи от мен....
И така, колата отиде при Сами, който много се стара и въпреки малките проблеми я сложи, след това направи и СОФТУЕРА. Наду колата на 2бара (2.2пик) и колата стана- саМАлет!
(беше я надул на 2.2 / 2.4 пик, но решихме да я върнем, защото имаше голям шанс да се строши).
Поръчах си маслена магистрала и фланци от един готин сайт: darkside developments
http://www.darksidedevelopments.co.uk/engine-parts/
(нещата им са скъпи (за нашия стандарт), но ти идват готови, само остава да се монтират- БОЛТ ОН)
Сами- пусна антифриз, понеже това турбо е и с водно охлаждане....и всичко си заспа!
DSC_0289.JPG
DSC_0290.JPG
DSC_0291.JPG
DSC_0292.JPG
DSC_0293.JPG
DSC_0294.JPG
DSC_0295.JPG
DSC_0296.JPG
DSC_0308.JPG
Малко преди да избоцам турбинката се погрижих и за турбо пътищата.
Пътищата на Форджа бяха 51мм, което за мойте (тогава) коне беше достатъчно.
Сега, аз не съм гуру в тунинга, но мисля, че трябва да се избере оптимален вариант за тези пътища, защото ако са много големи, също не е много добре.
Пак след доста питанки и прочие, включително се обърнах и към един холандец- ТУРБО ЙОХАН, който постоянно боца коли дизелаци с по 300коня, човекът каза (негово мнение - не ангажира никого).
До 300коня , от турбото до кулера (след като е Фордж, а не Сеат Спорт)51мм, а от кулера до турбото 57мм. Така и направих. Преправих кулера и тръбите (благодарение на Маджо), качих си мап сензора горе , за да мога да го сменя с 4 баров, ако реша да надуя колата на 2.4 (че 3 баровия до 2.2-2.3 я види, я не).
DSC_0309.jpg
DSC_0310.jpg
DSC_0311.jpg
Тъй като тръбите на кулера ми закриваха дупката за слагане на куката за теглич, а все пак всичко става, си купих въженце :) .(рацинг стайл за теглене). Първо беше черно, но после си взех зелено, да е в тон с решетката и апаратите.
DSC_0387.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Fabia I”