С общата си дължина 3960мм, хечбек Škoda Fabia прави изключително използване на наличното пространство и по този начин се осигурява доста просторен интериор. С вътрешните си размери, Фабия 1 е сред най-големите автомобили в своя клас. Това, наред с други неща, допринасят за незабавната популярност на Skoda Fabia. Багажникът също е много щедър: 260 литра. Със сгънати задни седалки той може да бъде увеличен до 1016 литра.
Фабия Комби се разпознава лесно от Хечбек най-вече с елегантна задна част. Škoda Fabia Combi има голям багажник от 426 литра, което я прави удобна за семейни пътешествия. Със сгънати задни седалки обемът може да бъде увеличен до 1225 литра.
Дизайнът на Škoda Fabia Sedan подчертава динамичния стил на колата, елегантност, надеждност и голямо вътрешно пространство. Повечето от елементите на тялото - от предната част до задната врата са идентични с хечбека. Формата на покрива, задното стъкло и капака на багажника се различава от другите версии на колата.
В рамките на своята дължина от 4222 мм, Škoda Fabia Sedan разполага с просторен багажник (428 литра), което я сравнява с много автомобили от среден клас. Според оборудването някой модели са оборудвани с 1/3:2/3 сгъваеми задни седалки уникално сред малките седани. Това води до увеличаване на обема на багажника на 789 литра.
Търговският модел Škoda Fabia Praktik, специално предназначен за предприемачи и собственици на малки фирми, използва за база Фабия Комби. Колата има място за двама пътници. Цялото пространство зад предните седалки е предназначено за транспортиране на товари. Отделението за товарене с обем от 1290 литра е достъпен от петата врата или от дясната странична врата. Автомобилът се предлага с 1.2 12V HTP / 47 кВт и 1.9 SDI / 47 кВт, двигатели.
Пет бензинови и три дизелови двигатели са на разположение за Skoda Fabia. Сред тях са Друг вариант е 1.9 TDI PD / 96 кВт дизелов двигател, предназначен за модела RS.
Повече информация за двигателите можете да получите тук.
Шкода Фабия първа генерация (МК1 Typ 6Y от 1999 до 2007година)
Първата генерация на Шкода Фабия 6Y е представена на автомобилното шоу във Фракнфурт (Германия) през Септември 1999г, а масовото производство на модела датира от Октомври 1999г.
Комби версията е представена през Септември 2000г. на автомобилното шоу в Париж (Франция).
Mоделът използва платформата А04 на Фолксваген. Същата платформа се използва от Фолксваген Поло МК4 и Сеат Ибиза Typ 6L.
Двигателите стартират от 1.0 8v с най-ниско оборудване Класик и стигат до 1.9ТДИ-ПД на най-мощната тогава Шкода Фабия вРС .
През 2005година, Фабия получава е фейслифт.
Разликите са във фаровете за мъгла и предна решетка. Лека промяна в задните светлини , променен волан и различни нива на оборудване.
Фабия вРС получава нова кутия с други предавателни числа.Както и ново обозначение на двигателя. Вече ASZ е заменен с BLT и електронно (а не вакуумно на ASZ) управляем EGR клапан.
През 2006 година, на автомобилното шоу в Женева, 1.4 16v 75 PS (55 kW) е заменен от 1.4 16v 80 PS (59 kW) . Представени са нови "леки" екстри и нови цветови нива.
Двигатели:
Model Years Engine and code Displ. Power Torque
1.0 8V 1999–2000 I4 AQV/ATY/ARV 997 cc 37 kW (50 PS; 50 hp) at 5000 rpm 84 N·m (62 lb·ft) at 2750 rpm
1.2 MPI 6V 2001–2003 I3 AWY/BMD 1198 cc 40 kW (54 PS; 54 hp) at 4750 rpm 108 N·m (80 lb·ft) at 3000 rpm
1.2 HTP 6V 2003–2007 I3 AWY/BMD 1198 cc 40 kW (54 PS; 54 hp) at 4750 rpm 108 N·m (80 lb·ft) at 3000 rpm
1.2 HTP 12V 2003–2007 I3 AZQ/BME 1198 cc 47 kW (64 PS; 63 hp) at 5400 rpm 112 N·m (83 lb·ft) at 3000 rpm
1.4 MPI 2000–2003 I4 AZE/AZF 1397 cc 44 kW (60 PS; 59 hp) at 5000 rpm 118 N·m (87 lb·ft) at 2600 rpm
1.4 MPI 1999–2003 I4 AME/AQW/ATZ 1397 cc 50 kW (68 PS; 67 hp) at 5000 rpm 120 N·m (89 lb·ft) at 2500 rpm
1.4 16V 2000–2007 I4 APE/AUA/BBY/BKY 1390 cc 55 kW (75 PS; 74 hp) at 5000 rpm 126 N·m (93 lb·ft) at 3800 rpm
1.4 16V 2006–2007 I4 BUD 1390 cc 59 kW (80 PS; 79 hp) at 5000 rpm 132 N·m (97 lb·ft) at 3800 rpm
1.4 16V 1999–2007 I4 AUB/BBZ 1390 cc 74 kW (101 PS; 99 hp) at 6000 rpm 126 N·m (93 lb·ft) at 4400 rpm
2.0 8V 1999–2000 I4 ATF 1984 cc 88 kW (120 PS; 118 hp) at 5600 rpm 174 N·m (128 lb·ft) at 2400 rpm
2.0 8V 2000–2007 I4 AZL/BBX 1984 cc 85 kW (116 PS; 114 hp) at 5200 rpm 170 N·m (130 lb·ft) at 2400 rpm
1.4 TDI 6V 2005–2007 I3 BNM 1422 cc 51 kW (69 PS; 68 hp) at 4000 rpm 155 N·m (114 lb·ft) at 1600–2800 rpm
1.4 TDI 6V 2003–2005 I3 AMF 1422 cc 55 kW (75 PS; 74 hp) at 4000 rpm 195 N·m (144 lb·ft) at 2200 rpm
1.4 TDI 6V 2005–2008 I3 BNV 1422 cc 59 kW (80 PS; 79 hp) at 4000 rpm 195 N·m (144 lb·ft) at 2200 rpm
1.9 SDI 8V 1999–2006 I4 ASY 1896 cc 47 kW (64 PS; 63 hp) at 4000 rpm 125 N·m (92 lb·ft) at 1600–2800 rpm
1.9 TDI PD 8V 2000–2007 I4 ATD/AXR 1896 cc 74 kW (101 PS; 99 hp) at 4000 rpm 240 N·m (180 lb·ft) at 1800–2400 rpm 1.9 TDI PD 8V vRS 2003–2007 I4 ASZ/BLT 1896 cc 96 kW (131 PS; 129 hp) at 4000 rpm 310 N·m (230 lb·ft) at 1900 rpm
В началото възможностите за избор са три: Класик, Комфорт и Елеганс. Малко по-късно нивото Комфорт е заменено с Амбиенте.
Във времето се предлагат и пакети Ambiente Se, Blackline, Silverline, Sport, Bohemia (estate only) ,vRS.
През годините има доста промени по безопастноста.
За пазарите в Източна Европа, където покупателната способност е по-ниска се пуска Фабия Easy и Junior.
Те са най-бедното оборудване: Броните не са боядисани, някой нямат даже и странични огледала и жабка. Junior дори не разполага с хидравлика на волана.
Пусната е също и Fabia Praktik, която е без задни стъкла (заменени с панел) и задни седалка, изпълняваща ролята на работен "ван".
Шкода Фабия вРС МК1 6Y (ASZ/BLT)
Skoda Fabia vRS е представена през 2003година. През същата година печели и приз "Дизелова кола на 2003г." в провелото се в Шотландия награждаване на "Кола на годината"
В Шотландия изложения модел беше в цвят Сребрист- Silver metallic
Цветовата гама включва 4 цвята, 2 от тях са металик.
Освен гореспоменатия : Сребрист- Silver metallic , следват още:
Черна Перла- Black Magic Pearl .
Наситеността на металиците през годините варира в 3 нюанса и съответно 3 каталожни номера.
Останалите два са:
Корида Червен- Corrida red
Жълт: Lemon Yellow, а от Май 2006г., найменованието е Sprint Yellow
С нелошите си заводски характеристики и екстри (и атрактивна цена за България от 30886лв. (без допълнителни екстри)), Фабия вРС изглежда добър избор за голяма част от по-младите потребители.
DSC_0445.jpg
Въпреки, че не е първата от рода си Дизел Хот Хеч, моделът с двигател на Фолксваген Груп 1.9 Турбо дизел- помпа дюза с 6 степенна скоростна кутия е първият хот хеч дизел , които няма бензинов еквивалент.
Отличителните белези по които се различава от стандартната такава са:
- спортна предна броня
- лого vRS на предната решетка /и надпис vRS под FABIA на багажника
- спортна задна броня с ауспухов накрайник
- фарове с лупи и ксенонови светлини (4300к е било първоначално)
- спортен интериор с логото vRS
- спортни педали
- кожен 3-спицов волан, кожен скоростен лост и кожена ръкохватка на ръчната спирачка
- спортно окачване
- джанти с гуми с размер 205/45/16
- спирачни апарати оцветени в зелено АТЕ54 с вентилирани дискове 288мм отпред и 232мм отзад
Фабия
Двигателят е с мощност от 96KW, равняваща се на 131к.с. и въртящ момент от 310NM.
По данни на производителя колата ускорява от 0-100 за около 9.6 секунди, но тестове на спортни списания и журналисти показват резултати вариращи в диапазони от 7.1 до 8.6сек.
Голяма популярност добива в Англия, след тестовете на TOP GEAR and Fifth Gear, където на състезателната писта показва по добри резултати от Мини Купър С.
През 2005година получава фейслифт, а през 2007 излиза специална лимитирана серия от 1000броя, главно за Великобритания.
Отличават се по: червени спирачни апарати (оригинално на Фабиа вРС са зелени), кожен салон с номерация и сини шевове, специален цвят: Race Blue metallic, темпомат, затъмнени задни стъкла и CD чейнджър с 6 диска.
Фабия е заменена от следващото поколение Шкода Фабия втора генерация (МК2 Typ 5J от 2007 до 2014 година)