Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Всичко за Шкода Октавия, произведена от 2004г. до 2013г.
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
anonimov

Škoda Фен

Мнения: 18
Регистриран на: 28.09.2020, 21:00:40
Репутация: 1

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от anonimov »

Колеги след 500 км смесено каране, лампичката пак светна. Кажете има ли смисъл да пробвам с добавка за ДПФ?
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 5866
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 1261
Местоположение: София
Гараж: BKC+, CFGB, ALH

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от Цецо75 »

Лично мнение - не.
Бееееее.....
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 9386
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 1620
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI
Tiguan TDI 4motion
0896670196
Обратна връзка:

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от bega4kata »

Ако дюзите ти са ок,тоест не повече от 0,8
,Последно пробвай с присадката на Бардак! 130-140 лв.струва,но върши работа. Трябва да се кара обаче 400 -500км. БЕЗ ДА Я ГАСИШ. Като първите 100 км ще караш на четвърта с 2800.
Revo stg3 Изображение
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 5866
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 1261
Местоположение: София
Гараж: BKC+, CFGB, ALH

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от Цецо75 »

Преди да сипваш каквото и да е, по-добре я закачи на кабела!

Както каза Сами, виж дюзите. След това виж дали прави регенерации и дали ги завършва добре. След това виж през колко километра ги прави тия регенрации, градско/извънградско.

Добавките аз лично мисля, че са безмислени, защото ако всичко е наред с колата и филтъра има живец, то трябва да се чести безпроблемно от регенерациите. Това с добавките е малко като да сипваш добавка в маслото на калпав мотор. Да ще реши проблема за малко и после пак.

Не е проста работа с филтъра на дъртите ни бангии. Това е мислено да се употребява 5 години и после да се сервизира основно... Естествено на нашенеца това му е скъпо, той дизел е взел за да не плаща (не визирам теб, говоря по принцип). Накрая му писва, реже филтъра и ебем ти въздуха, парите са по-важни.
И те така.

За твоя кейс - на кола 2007 година, ако няма проблем с дюзи, филтъра най вероятно вече е задръстен със серни отлагания. Това нито регенерациите го чистят, нито добавки.
Бееееее.....
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 9386
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 1620
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI
Tiguan TDI 4motion
0896670196
Обратна връзка:

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от bega4kata »

Цецо75 написа: 18.10.2020, 13:27:48 Не е проста работа с филтъра на дъртите ни бангии.
Засрами се,обиждаш колегата,остро му скачаш. :)
Revo stg3 Изображение
Аватар
morpheus

Škoda Фен

Мнения: 74
Регистриран на: 27.04.2019, 16:46:33
Репутация: 24
Гараж: Passat b8 2.0 tdi
Octavia 3 2.0 tdi

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от morpheus »

Бардала е чудесен, върши работа
При изправни дюзи и тн. мисля, че няма да имаш повече драми. Не съм сигурен обаче дали ти не я вкараваш в този режим, в смисъл да и прекъсваш регенерациите повече от три пъти.
Sales manager motor oil & special additives
sasho

Škoda Фен

Мнения: 134
Регистриран на: 14.07.2020, 12:45:24
Репутация: 19
Местоположение: София
Гараж: Skoda Octavia 2, 1.9 TDI DSG

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от sasho »

При такава ситуация се реагира - правиш едно София - Дупница - София по магистралата със скорост около 100-120 и между 2300-2800 максимум оборота. Ако не реши проблема от само себе си да регенерира, налей добавка, ама я налей точно както пише на шишето, на празен резервоар отгоре там колкото беше нафта, абе пише си. Ако и това не стане, срещу 150-250 кинта правят почистване на дпф-и. Дано да се оправи сам.
anonimov

Škoda Фен

Мнения: 18
Регистриран на: 28.09.2020, 21:00:40
Репутация: 1

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от anonimov »

sasho написа: 18.10.2020, 18:07:27 При такава ситуация се реагира - правиш едно София - Дупница - София по магистралата със скорост около 100-120 и между 2300-2800 максимум оборота. Ако не реши проблема от само себе си да регенерира, налей добавка, ама я налей точно както пише на шишето, на празен резервоар отгоре там колкото беше нафта, абе пише си. Ако и това не стане, срещу 150-250 кинта правят почистване на дпф-и. Дано да се оправи сам.
Добре ще го пробвам, но мен ме съмнява че преди да я взема са го правили така, минах 500 км светна, излязох да се почисти, минах още 500 пак светна :)
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 5866
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 1261
Местоположение: София
Гараж: BKC+, CFGB, ALH

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от Цецо75 »

Според мен е излишно упражнение това с Дупница. Разберете, ако системата е наред, колата трябва да се самопочиства сама!

Една пълна регенерация на изправен автомобил приключва с един тигел по Южната дъга на околовръстното, за какво да бръмчи до Дупница, за какво да налива добавки?

Ако искаш да разбереш какво се случва наистина трябва да се закачи на кабел и да се проследи какво се случва в следващите 500км при ежедневната и употреба.
Бееееее.....
Аватар
stefan L

ŠKODA MASTER

Мнения: 3340
Регистриран на: 04.08.2015, 21:59:45
Репутация: 221
Местоположение: sofia
Гараж: Superb 2.8 /ex Octavia 2.0TDI BKD powered by Gunter Service /Golf 7 R CJXC powered by Gunter Service/530 xd lci powered by Gunter Service

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от stefan L »

Според мен има 3 причини за прецакване на ДПФ.
1.Задръстен от доста км.
2.Повишен р-д на масло.
3.Калпави, износени дюзи.
Почистването не помага или помага за много къс пробег и просто не си заслужава. Добавките също са временно решение.
Вече има предлагане на нови ДПФи на доста приемливи цени, но от смяната има полза само ако няма проблеми с разхода на масло и с дюзите.
-грешно - правилно
-предстой - предстоИ
-найстина - наИстина

човекът коЙто / хората коИто
един завоЙ / много завоИ
батерия / батериИ
вибрация / вибрациИ
гумаджия / гумаджиИ
Публикувай отговор

Обратно към “Octavia II”