Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Всичко за Шкода Октавия, произведена от 2004г. до 2013г.
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Аватар
todor87

Škoda Racer

Мнения: 2899
Регистриран на: 30.08.2016, 14:32:57
Репутация: 711
Местоположение: Пловдив
Гараж: Skoda Superb 3 Combi 2.0 TSI Revo Stg3~390hp
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 190hp M/T

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от todor87 »

За почистването на дпф-а е нужна висока температура.
Дпф-а не се издухва, както казват на много места.
За това висока скорост и обороти не са нужни, понеже дпф-а изтива.
60~80км/ч. и 2000~2200об/мин.са достатъчни за максимално бърза и пълна геренерация.
Всяко едно изтиване/издухване удължава процеса не нужно [smilie=pardon.gif]
@bega4kata каза:
"Моята цялата е Рево, а другите са събирани с части на промоция и само казват, че са Рево"
"Ама то всичко да ти е Рево, не е геройство. То всичко им е нескопосано на тях."
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 5836
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 1247
Местоположение: София
Гараж: BKC+, CFGB, ALH

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от Цецо75 »

Да ама не. На 2000 оборота едвам вдига 400-450 градуса в тоя сезон ! Не четете какво пише по диплянките, а закачете един кабел и вижте.

То по тая логика, на място с 2000 оборота ще регенерира перфектно. Никакво охлаждане няма. Ама пробвайте да видите [smilie=sarcastic.gif]

Между другото, алгоритъма за прекратяване на регенерацията е гъвкав. Понякога като види, че протича прекалено бавно, я спира още на 14-15 грама. И човека си мисли, айде готова е, не вдига вече оборити, значи е чиста. Да ама не, след 100 километра почва пак. И после ама що регенерира толкова често... Ами щото не може да направи читава регенерация... Според мен и това е най-честата причина за скапването на филтрите, непълните регенерации.

Не вдигне ли 600 градуса и да ги подържа ... умряла тя... От опит го казвам, най-добре става над 3000 оборота и максимално затормозена кола.

Изрично подчертавам, че говоря за по-старите бангии. На Евро 6 са малко по-различни нещата.
Бееееее.....
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 9386
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 1617
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI
Tiguan TDI 4motion
0896670196
Обратна връзка:

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от bega4kata »

Според моя скромен опит най добре е около 2800об. не натоварена газ. Тоест на 3-та или макс 4-та скорост. И чакате да пада, ако имане възможност да гледате максимално или поне под 10-7, зависи от маршрута ви де. Ама 10-15 мин. Са обикновено достатъчни.
Revo stg3 Изображение
Аватар
todor87

Škoda Racer

Мнения: 2899
Регистриран на: 30.08.2016, 14:32:57
Репутация: 711
Местоположение: Пловдив
Гараж: Skoda Superb 3 Combi 2.0 TSI Revo Stg3~390hp
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 190hp M/T

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от todor87 »

Цецо75 написа: 29.09.2020, 09:38:31 Не четете какво пише по диплянките, а закачете един кабел и вижте.
Аз бая съм закачал и гледал.
Явно твоя италЯнски приятел има някакъв проблем.
На място си вдигат температура без проблем, даже не е препоръчително, защото има риск от пожар!
То, ако не ставаше, нямаше да я има тази функция/опция.
Като цяло не претендирам за определени обороти...,но със сигурност трябва да са под 3к и равномерно подаване/поддържане на газ - обратното на "издухване" [smilie=pardon.gif]
@bega4kata каза:
"Моята цялата е Рево, а другите са събирани с части на промоция и само казват, че са Рево"
"Ама то всичко да ти е Рево, не е геройство. То всичко им е нескопосано на тях."
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 5836
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 1247
Местоположение: София
Гараж: BKC+, CFGB, ALH

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от Цецо75 »

На дъртите бангии (евро 5), нищо не става на място. По някое време изключва без да направи пълна регенерация. Просто не може да вдигне достатъчно градуси, еле пък в тия сезони сега. И после народа реве - ама що ми регенрира толкова често.

Както и да е. Не ми се влиза в спорове - OBD пишката струва там 10 тина лева, който иска да си я закачи и да види как стават нещата при него, може мойта кола да е счупена. ;)

Между другото, то и затова на VCDS има два мода на регенерация, които могат да се активират.
Бееееее.....
anonimov

Škoda Фен

Мнения: 18
Регистриран на: 28.09.2020, 21:00:40
Репутация: 1

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от anonimov »

Колеги реших преди да пробвам извънградското да отида на една диагностика и се оказа, че нямам никакви грешки. След това излязох извън града и след 10 км на 4 с 3000 оборота, лампата угасна.

Въпроса ми е има ли смисъл да слагам добавки за почистване на ДПФ?
tuningmania

ŠKODA MASTER

Мнения: 3467
Регистриран на: 13.02.2017, 14:55:46
Репутация: 625

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от tuningmania »

До @anonimov - Това е добра новина. Преди да пробваш някакви добавки със спорен ефект, вземи си купи хубав "OBD 2"-Dongle, инсталирай си на мобилния телефон програмата "VAG DPF" и започни да следиш какво/кога/как се случва с "DPF"-Филтъра ТИ. След това, според показанията, ще го мислим, какво да правиш. До тогава - гледай на всеки 10-15 Дни да продухваш Автомобила, както си направил извън града..
Skoda Octavia 1 Combi, 1999г, 1.9TDI, 110кс;
Skoda Superb 2 Face Lift Combi, 2014г, 2.0TDI, 170кс, 4х4, 6DSG.
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 5836
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 1247
Местоположение: София
Гараж: BKC+, CFGB, ALH

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от Цецо75 »

anonimov написа: 30.09.2020, 21:08:30 Въпроса ми е има ли смисъл да слагам добавки за почистване на ДПФ?
Не. Карай сега така и не се вкарвай във филми. Гледай чат пат да я караш на извънградско. Ако пак светне ще го разследваш.

Ако все пак ти е интересно, какво се случва:

viewtopic.php?f=86&t=592&p=189710&hilit=dpf#p189710
Последно промяна от Цецо75 на 30.09.2020, 21:21:49, променено общо 1 път.
Бееееее.....
anonimov

Škoda Фен

Мнения: 18
Регистриран на: 28.09.2020, 21:00:40
Репутация: 1

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от anonimov »

tuningmania, аз имам един донгъл ще дръпна програмата и ще го пробвам, постоянно ли трябва да стои там и тази програма да е включена докато шфирам?
tuningmania

ŠKODA MASTER

Мнения: 3467
Регистриран на: 13.02.2017, 14:55:46
Репутация: 625

Октавия 2 1,9 тди 105к.с. проблем с ДПФ

Мнение от tuningmania »

До @anonimov - Хубаво е да го гледаш редовно и да правиш "Screen Shot"-и на показанията на програмата. Така ще може да се направят изводи. Все пак си гледай Пътя - не екрана [smilie=sarcastic.gif] Идеята е нещо от сорта - няколко пъти на Ден да правиш "Screen Shot". Не на всеки кръгъл Час [smilie=pardon.gif]
Skoda Octavia 1 Combi, 1999г, 1.9TDI, 110кс;
Skoda Superb 2 Face Lift Combi, 2014г, 2.0TDI, 170кс, 4х4, 6DSG.
Публикувай отговор

Обратно към “Octavia II”