Бензинова Октавия 2

Всичко за Шкода Октавия, произведена от 2004г. до 2013г.
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
dpenov
Мнения: 4
Регистриран на: 06.04.2021, 13:50:41
Репутация: 0

Бензинова Октавия 2

Мнение от dpenov »

Здравейте,
Оглеждам се за Октавия 2 FL. Изчетох доста от форума, а и от този на briskoda. Вижда се че хората клонят към 2.0 TDI CR.
Проблема при мен е че карам по около 5-6 хил км на година с чести кратки градски "разходки" (2-3 км), което поне за мен обезсмисля покупката на дизел, дори и на по-маломощния. Знам за проблемите с маслото при бензиновите 1.8 и 2.0 с ЕА888 и ги изключвам като вариант.
В обявите забелязах няколко 1.4 TSI и 1.2 TSI. За мен по-добрия вариант излгежда 1.4, тъй като 1.2 ми се струва доста слаб при излизане извън града и изправарване с натоварена кола (имам бебе и много багаж покрай него).
За 1.4 прочетох проблеми с разтегната верига и се наслушах на няколко студени паления с притраквания в ютуб. Предполагам обаче че ако веритата е била сменена или се смени проблема ще се реши ако е бил наличен. Не видях други проблеми с този двигател. Мисля че също така няма нито филтър за сажди, нито ЕГР. Направих справка в autoscout и spritmonitor и като цяло хората ползвали такъв двигател не са въртели по 300 хил плюс километра, така че не би трябвало да е проблем кола нов внос.
За жалост тия коли в България са рядкост. Понеже съм от София, единствено тази ми се стори нормална:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=jmw8j5
Да, с DSG 7 е, което може и да е проблем. Утре мисля да я огледам на живо да видя в какво състояние е. Тъй като обявата е посещавана доста, може би някой от форума също я е гледал и може да сподели впечатления, а и дори да няма такива се надявам някой с опит да каже дали 1.4 е ок или да гледам други марки.
dpenov
Мнения: 4
Регистриран на: 06.04.2021, 13:50:41
Репутация: 0

Бензинова Октавия 2

Мнение от dpenov »

За жалост заваля сняг и няма да я гледам сега. Патил съм си с оглед когато е валяло, тъй като могат да се изпуснат много дефекти.
HerpaMoTeH

Škoda Фен²

Мнения: 342
Регистриран на: 09.08.2020, 07:06:45
Репутация: 104
Гараж: Skoda Octavia III combi 1.4tsi DSG

Бензинова Октавия 2

Мнение от HerpaMoTeH »

На твое място бих погледнал и:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=jmw8j5 - 1.4 с ръчни скорости, уж е на малко километри, но е с малко екстри може да е била служебна и да е с въртяни километри
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=jmw8j5 - 1.4 с ръчни и много екстри, километрите са 208к, което значи, че може би са реални
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=jnd36w - 1.2 с ръчни и екстри, с регистрация е, което значи че най вероятно е в една идея по-добро състояние от тези в автокъщите

От това, което съм чел това 7DSG e доста рискуво и лесно дава фира. Също така не си мисли, че 1.2 е слабо моторче. Возил съм се в такова с трима други момци по 100+ килограма с пълен багажник и колата си ускоряваше добре след 120км/ч
dpenov
Мнения: 4
Регистриран на: 06.04.2021, 13:50:41
Репутация: 0

Бензинова Октавия 2

Мнение от dpenov »

Благодаря за мнението @HerpaMoTeH, . И аз бях гледал първата но ме отказа липсата на климатроник, а останалите две за съжаление нямам възможност да пропътувам и да ги видя поради ред причини. Може би ще потърся и някоя софиянка с 1.2 да я пробвам как върви. Не съм се отказал да погледна и бялата 1.4. Естествено че ще я откарам при човек за оглед, тъй като нямам опит с ДСГ.
В профила ти пише че си с DSG, не е ли същата DQ200 7 степенна със сухи съединители, както онази?
HerpaMoTeH

Škoda Фен²

Мнения: 342
Регистриран на: 09.08.2020, 07:06:45
Репутация: 104
Гараж: Skoda Octavia III combi 1.4tsi DSG

Бензинова Октавия 2

Мнение от HerpaMoTeH »

@dpenov, моято е по-нова ревизия. Първите DQ200 ги водят доста чупливи и често са правили проблеми преди да стигнат 100к километра. Покарай я, провери дали се усеща придърпване между смяната на скоростите. Задължително я включи на ръчен режим на смяна и изтествай как се сменят самите скорости и най вече как влиза на 7ма скорост.
dpenov
Мнения: 4
Регистриран на: 06.04.2021, 13:50:41
Репутация: 0

Бензинова Октавия 2

Мнение от dpenov »

Такаа... покарах бялата 1.4 с DSG. Екстериор доста запазен. Личи си че бяха сменяни амортисьори. Нямаше следи от ръжда. Интериора беше средна работа. Само предни ел стъкла, но не е болка за умиране.
Не съм карал до сега DSG, но като вкарах на D и колата започна да се движи сама все едно е нормален автоматик с хидротрансформатор. Мислех че при ДСГ докато не подам газ колата не тръгва. За. Съжаление колата няма номера и разходката беше на 1ва и задна. Направи ми впечатление че ако бутна лоста в ръчен режим и пробвам да дам на 2ра нищо не се случваше. Може би е било заради ниската скорост. Нямаше пера на волана. Като тръгне сама колата и подам малко газ нищо не се случва докато не подам още малко. Иначе нямаше шумове от кутията.
При запалване двигателя изтрака за секунда и утихна. Явно веригата си е за смяна.
От книжката имаше скъсана страница, ако въобще може да й се вярва.
Общо взето ако колата беше 8 бона вместо 11 щях да рискувам. Не знам дали има смисъл въобще да я карам до сервиз.
Кажете това което съм забелязал нормално ли е или не.
HerpaMoTeH

Škoda Фен²

Мнения: 342
Регистриран на: 09.08.2020, 07:06:45
Репутация: 104
Гараж: Skoda Octavia III combi 1.4tsi DSG

Бензинова Октавия 2

Мнение от HerpaMoTeH »

DSG си потегля както казваш. При мен първа е мноооого къса, буквално сменя на 5км/ч, а за веригата също не мога да кажа, понеже съм с по-нова ревизия, която е с ремък. Смяната на скоростите трябва да става неусетно при плавно каране и единствено да разбираш за това по падането/качването на оборотите.

И аз съм само с предни ел.стъкла и наистина не е болка за умиране. Досега жената не се е оплакала, че задните стъкла с ръчка.

Кола и жена са на късмет. Ако колата се продава от автокъща то почти на 100% е сигурно, че е с въртяни километри.
Публикувай отговор

Обратно към “Octavia II”