Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Всичко за Шкода Октавия, произведена от 2004г. до 2013г.
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
Svetlana Topalska
Мнения: 2
Регистриран на: 22.11.2021, 22:13:41
Репутация: 2

Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Мнение от Svetlana Topalska »

Здравейте,
предварително се извинявам за глупаво зададения въпрос, но...
Имам Шкода Octavia II, 1.9. 2005г., с автоматична скоростна кутия DSG.
До преди две години се поддържаше много добре от съпругът ми, но за съжаление, той почина и аз останах сама да се грижа за нея. Той беше член на този форум, затова реших да попитам вас.
Още преди две години, беше забелязал проблем със съединителя. Тогава в Бургас нямаше къде да се поправи, но от скоро този проблем започна все по-често да се появява. Колата не сменя добре скоростите, получава се нещо като предърпване и забавя смяната, основно по баир.
Предлагат ми, да се направи диагностика, за да се провери дали проблемът идва от съединителя или от маховика, като другото предположение е, че може да е скъсан маншон, след което да се смени само това, в което е проблема. Цената на ремонта е съединител/маховик+труд, около 1500 лева.
Въпросът ми е: това ли е алгоритъмът за действие при такива проблеми, може ли да се смени само едно от двете и изобщо за какво трябва да се внимава при този вид ремонти?
Отново се извинявам за непрофесионално зададения въпрос, но ако може да ме насочите, ще ви бъда много благодарна.
mischoka

Škoda Фен²

Мнения: 749
Регистриран на: 24.06.2015, 21:43:36
Репутация: 38
Гараж: в търсене

Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Мнение от mischoka »

Има майстор от Бургас в форума, мисля че е това @skodko,
Аватар
ЦецоNOL

Škoda Racer

Мнения: 7446
Регистриран на: 25.11.2017, 08:37:25
Репутация: 6018
Гараж: 089 911 69 69
Обратна връзка:

Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Мнение от ЦецоNOL »

Здравейте!

Сега бях в ЕТ Бургас.
И говорих с Иван Петров - 088 8929519
Това му е номера.
Той се занимава с всичко относно проверка, ремонти и така нататък.
Показах му темата Ви, обадете ми се, ако имате желание да погледнат колата, поне няма да Ви излъжат и ще кажат какво и що е според тях.
Ясно е , че сумата е 4 цифрена , но поне в Шкода ще имате някаква гаранция.
Ако му се обадите , кажете, че Цецо е говорил с него за Вашият проблем да се сети.

Поздрави
Изображение
Svetlana Topalska
Мнения: 2
Регистриран на: 22.11.2021, 22:13:41
Репутация: 2

Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Мнение от Svetlana Topalska »

Много блгодаря!
Аватар
Petk0FF
Мнения: 7
Регистриран на: 17.06.2022, 01:38:35
Репутация: 6
Местоположение: София
Гараж: Без гараж ;)
Обратна връзка:

Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Мнение от Petk0FF »

Здравейте колеги, от 3 дни и аз минах на Шкода Октавия VRS. Много съм доволен като за начало. Виждам, че темата е стара, НО ще споделя нещо на което попаднах в Тубата близко до този проблем и ще го споделя и за другите хора тук. Понеже слезнах от BMW автомат тук където уж са 200 к.с. нещо не ме кефеше смяната на скоростите. Имаше замисляне после те ритваше яко и хвръкваш напред. Абе не бях хич очарован. Та във въпросното видео се споменаваше, че с времето DSG губела синхрон и всеки можел да си го направи сам и било препоръчително. Нищо няма да загубиш само да спечелиш. Ами навиха ме. Опцията е следната:
1. Сядате в колата и давате на контакт без да палите.
2. Слагате лоста на D
3. Натискате педала на газта до дъното минимум за 35 секунди.
Това е. Връщате си лоста на P и гасите. След това като запалите и потеглите колата се държи по съвсем друг начин. Сега зверски й се кефя.
Успех [smilie=yahoo.gif]
samy
Мнения: 6
Регистриран на: 18.08.2021, 22:11:04
Репутация: 0
Местоположение: гр. София
Гараж: Шкода Октавия МК2; 2.0 FSI, 110 kW, 150 hp; комби; АГУ, автоматична скоростна кутия

Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Мнение от samy »

Здравейте, и при мен се появи проблем със скоростите. Преди няколко дни (в много горещо време) не искаше да ми работи kikc-down функцията. Бях на лек налкон и исках да набера скорост. Натиснах педала до долу, двигателят се изфорсира, но колата не превключи на по-ниска скорост и съответно не ускори. При нормално каране (без бързо ускоряване) няма проблем. На един приятел му се е случило при много горещо време. Според него или е заради качесвото на маслото или е някаква защита на скоростната кутия против прегряване. Имате ли опит с такава ситуация?
Аватар
SilverBullet

Škoda Ентусиаст

Мнения: 827
Регистриран на: 20.12.2017, 10:15:04
Репутация: 973
Местоположение: Пловдив
Гараж: Skoda Octavia Estate MK3 1.8TSI DSG 4X4 STAGE 3
Обратна връзка:

Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Мнение от SilverBullet »

samy написа: 05.08.2022, 17:01:49 Имате ли опит с такава ситуация?
На колко км е маслото на кутията и какво дсг е?
viewtopic.php?t=3592 Темата на моят буркановоз.
peyopetrishki

ŠKODA MASTER

Мнения: 2640
Регистриран на: 11.05.2017, 23:59:04
Репутация: 968
Местоположение: Пловдив
Гараж: Audi A4 B9 2.0tfsi

Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Мнение от peyopetrishki »

samy написа: 05.08.2022, 17:01:49 Според него или е заради качесвото на маслото или е някаква защита на скоростната кутия против прегряване.
Или буксуват съединителите. Симптомите при ръчните кутии са същите, когато съединителя е много заминал.
It's not about the car you drive, it's about the way you drive it.
Аватар
zar

Škoda Ludicrous

Мнения: 2080
Регистриран на: 10.08.2015, 13:50:29
Репутация: 624
Гараж: О2 Scout ,Powered by NOx

Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Мнение от zar »

Petk0FF написа: 17.06.2022, 02:03:20 Връщате си лоста на P и гасите.
E как гасим,като сам си писал в т.1 ,че не палим и даваме на контакт въобще? [smilie=search.gif]
Dieselgate Team member
Аватар
mariyan

ŠKODA MASTER

Мнения: 2628
Регистриран на: 07.06.2019, 16:31:05
Репутация: 731
Гараж: Служебни
2019 S3 Combi 4x4 TDI 190hp 7DSG
2014 O3 Combi 4x4 TDI 150hp 6М (ex)

Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Мнение от mariyan »

zar написа: 05.08.2022, 20:45:11 E как гасим,като сам си писал в т.1 ,че не палим и даваме на контакт въобще?
Доколкото го разбирам, в т.1 се дава на контакт, а след процедурата с лоста и педала на газта, колата се изключва от контакт.
Аватар
zar

Škoda Ludicrous

Мнения: 2080
Регистриран на: 10.08.2015, 13:50:29
Репутация: 624
Гараж: О2 Scout ,Powered by NOx

Смяна на съединител на DSG скоростна кутия

Мнение от zar »

mariyan, Вероятно е имал предвид изключване от контакт колегата.Ясно ,благодаря :)
Dieselgate Team member
Публикувай отговор

Обратно към “Octavia II”