1.8TSI 180hp

Всичко за Шкода Октавия, произведена от 2013г. до днес
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
ecm

Škoda Фен

Мнения: 25
Регистриран на: 17.01.2019, 16:29:28
Репутация: 2

1.8TSI 180hp

Мнение от ecm »

Здравейте! В крайна сметка купих Пасат с тоя двигател и имам няколко въпроса относно как се кара конкретно той и по-общо как се кара бензин, предвид, че идвам от дизел:

1. На каква скорост превключвате предавки? Интересува ме най-вече от 2-ра на 3-та, 3-та на 4-та и кога въобще ползвате 6-та? Определено има разлика спрямо дизела - тук 3-та при 40 км./ч. дава едва 1500 оборота - чудя се, ако карам така, дали е добре за двигателя, и въобще карането в обороти като за дизел - 2300-2500 rpm дали би довело до проблеми с двигателя, освен, че затруднява по-лесното ускорение? При 40 км./ч., за да докарам поне 2300 rpm ми трябва да съм на 2-ра, което обаче от карането на дизела пък ми е останало като навик, че му е твърде ниска предавката и определено пада голямо чудене - при 40, 3-та му идва малко, 2-ра ми се струва много.

2. Трудно ми е да свикна на съединителя - отпускам или твърде рано, или твърде късно и колата или подскача рязко, или "забива" и изяжда инерцията, ако е имала такава. Усещането е все едно кара някой абсолютен новак. Проблемите са на по-ниските предавки, високите ги уцелвам по-лесно. С дизела нямах такива ядове, но след един ден на тая кола, вече ми беше странно и на дизеловата - в началото я угасих. Моето усещане е, че може би не подавам достатъчно газ на бензина, но и тоя съединител като че ли е много по-чувствителен и иска по-прецизно отпускане?

3. Как стоят нещата с високооктановите бензини? В ръководството пише да видя какво пише на капака на резервоара, а там пише минимум А95, безоловен. Не пише обаче нищо за максимум. 100-октанов бензин би ли предизвикал някакви проблеми по двигателя?

4. При бензиновите, и в частност - при тоя двигател, съществува ли т.н. "принудителен празен ход" и добре ли е да се спира/намалява с двигател, или по-добре само на спирачки?

5. Сутрин, на студено ми пропушва доста бял дим. Тия дни, като се позатопли вече, като че ли поизчезна - предполагам конденз, но ми се струва, че беше една идея повече като за конденз - дори и при 6-7 градуса навън, пак имаше лек пушек. Колата е едва на 50000 км. и е малко странно с тоя пушек...

Аватар
igeorgiev82

ŠKODA MASTER

Мнения: 2953
Регистриран на: 10.09.2015, 16:23:30
Репутация: 583
Местоположение: София
Гараж: Octavia 3 FL 1.4TSI DSG-BLUE MAGIC

1.8TSI 180hp

Мнение от igeorgiev82 »

По т.1 и 2 явно в школата за шофьорска книжка не си бил внимателен [smilie=sarcastic.gif]
Как да ти отговори човек,трябва сам да си почувстваш колата,кога да сменяш предавка.
По т.3 и 4-Не виждам проблеми.На капачката на резервоара е препоръчителния минимум октан с който да зареждаш.При всеки един двигател,можеш да ползваш моторна спирачка,какво значение има с какво гориво се движи.

Аватар
dimibo

Škoda Ентусиаст

Мнения: 1189
Регистриран на: 10.06.2015, 15:45:31
Репутация: 153
Гараж: Супърб 2, 2.0 TDI
Октавия 2, 1.9 TDI
V10

1.8TSI 180hp

Мнение от dimibo »

За моторната спирачка аз знам така - при дизела при връщане на предавка намалява и то осезаемо, а при бензина само вдига оборотите и продължава, но аз все пак само дизели карам.
Günter Stg 1

ecm

Škoda Фен

Мнения: 25
Регистриран на: 17.01.2019, 16:29:28
Репутация: 2

1.8TSI 180hp

Мнение от ecm »

Колега, igeorgiev82, когато караш 8 години само един и същ дизелов автомобил, предполагам, се изработва достатъчно силна мускулна памет, която се преодолява трудно, независимо какво си учил преди това.

Сега, по въпроса за оборотите, доколкото чета, на двигателя му е най-добре да работи там, където му е най-голям въртящият момент. Предвид, че на тоя двигател кривата достига равно плато още от почти 1500 rpm, до над 4500 rpm, предполагам, не му е драма да се кара дори като дизел - на 2000-2500 rpm, и най-вероятно ще е и по-икономмично така, а само когато се наложи ускорение - сваляне на предавка, качване на обороти, и газ...?

Изображение

Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 8426
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 1179
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI
Tiguan TDI 4motion
0896670196
Обратна връзка:

1.8TSI 180hp

Мнение от bega4kata »

Ти сам трябва да усетиш, кога му е най леко на мотора. В какви обороти върви с лека газ и кога е най отзивчив. Обикновено това е 200-2500
Revo stg3

Аватар
odo

ŠKODA MASTER

Мнения: 2512
Регистриран на: 06.08.2015, 14:09:21
Репутация: 237
Гараж: Skoda Superb 3 TSI 4x4
Skoda Fabia 3 TSI 7DSG

1.8TSI 180hp

Мнение от odo »

Преди месец-два карах на един приятел колата бензин ръчка и я изгасих поне 5 пъти, защото съединителя отделяше много рано, а ми беше останал навика от дизела съединителя да отлепя след средата.

А за предавките моите DGS-та сменят на около 2000 обр и държат мин 1700-1800 обр. ако ти върши някаква работа.

Аватар
stefan L

ŠKODA MASTER

Мнения: 3051
Регистриран на: 04.08.2015, 21:59:45
Репутация: 161
Местоположение: sofia
Гараж: Superb 2.8 /ex Octavia 2.0TDI BKD powered by Gunter Service /Golf 7 R CJXC powered by Gunter Service/530 xd lci powered by Gunter Service

1.8TSI 180hp

Мнение от stefan L »

На ЕКО режим, подсказката за смяна ми излиза на 1500 об. Коя г. е Пасата? Няма ли и той подсказка?
-грешно - правилно
-предстой - предстоИ
-найстина - наИстина

човекът коЙто (ед.число) / хората коИто (мн.число)
някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
батерия (ед.ч.) / батериИ (мн.ч.)

ecm

Škoda Фен

Мнения: 25
Регистриран на: 17.01.2019, 16:29:28
Репутация: 2

1.8TSI 180hp

Мнение от ecm »

2015 г. Ще трябва да проверя, все още го разучавам. То, въпросът е дали тая подсказка за ЕКО означава и най-доброто възможно за двигателя, защото EGR-а и DPF-a също са "ЕКО", ама май хич не се отразяват добре на двигателя.

Аватар
Георги Г

Škoda Ентусиаст

Мнения: 1067
Регистриран на: 02.03.2018, 00:04:21
Репутация: 194
Гараж: Superb 3, 2.0 TDI, 190HP

1.8TSI 180hp

Мнение от Георги Г »

Както каза Бегачката, трябва сам да усетиш. Тая подсказка хич не я гледай, при мен на 4та със 70км/ч пише 4->6. Няма да карам на 6та със 70.
В градски условия без рязко ускорение спокойно можеш да караш на 3та с 1500 об/мин.

Аватар
stefan L

ŠKODA MASTER

Мнения: 3051
Регистриран на: 04.08.2015, 21:59:45
Репутация: 161
Местоположение: sofia
Гараж: Superb 2.8 /ex Octavia 2.0TDI BKD powered by Gunter Service /Golf 7 R CJXC powered by Gunter Service/530 xd lci powered by Gunter Service

1.8TSI 180hp

Мнение от stefan L »

При мен подсказката напълно съвпада с това, което аз усещам. След над 40 г. шофьорски стаж и почти 2 000 000 км.
При рязко ускорение може и 2 предавки да сваля, но това е друга тема.
-грешно - правилно
-предстой - предстоИ
-найстина - наИстина

човекът коЙто (ед.число) / хората коИто (мн.число)
някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
батерия (ед.ч.) / батериИ (мн.ч.)

Публикувай отговор

Обратно към “Octavia III”