ПОдробно описание на наличните екстри при O3/O3 FL

Всичко за Шкода Октавия, произведена от 2013г. до днес
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
Неизвестен

Škoda Фен

Мнения: 28
Регистриран на: 29.10.2017, 22:54:21
Репутация: 14

ПОдробно описание на наличните екстри при O3/O3 FL

Мнение от Неизвестен »

От край време ми се иска да напиша малко по-подробно описание на екстрите налични при Октавия 3. То вече излезна и 4, но се надявам да е полезно на тези, които ще купуват на вторичния пазар. Всичкото, коеоте описавам по-долу е на база личен опит има за цел да помогне при избора на кола на колегите.

Нямам много опит с различни двигатели от 2.0ТДИ, ще спомена само няколко кратки коментара за няколко комбинации, които съм карал:
2.0 ТДИ 6DSG, 150 к.с., само на предно – приятен за каране, но липсата на 4х4 според мен се усеща при ускорение от място. Ускорява нормално до около 160 км/ч след това липсата на коне се усеща доста осезаемо. Среден разход около 6.8 л/100 км– статистика за 70 хил. км. Предимно извънградско.
1.5 ТСИ 7DSG, 150 к.с. АСТ само на предно – много приятен за каране, доста по-тиха работа спрямо дизела. Него съм го карал малко, но субективно ми харесва повече от горната комбинация. Дърпа в доста по-широк оборотен диапазон от дизела.
2.0 ТДИ 6DSG, 184 к.с., 4х4 – много по-готин за каране от този само на предно. Вървежа е осезаемо по-добър отколкото на 150 к.с. За разлика от по-слабия ускорява приятно до 200 км/ч след това и той омеква, макар че вдига 230 и нещо. Среден разход - 7.5 л/100 км– статистика за 70 хил. км Предимно извънградско.
2.0 ТДИ 7DSG, 150 к.с., 4х4 – В първия момент като се качих кутията ми се стори една идея по-бавна от 6 степенната, но след 500 км. Свикваш и е приятен за каране. Двигателя работи много по-добре от по-старите (кода на тези, които се монтират със 6 степенната е C…, а в този случай е D…), също така прави много по-къси и тихи регенерации. Въври почти като горната комбинация, трябва да се има предвид, че 7ма е много дълга – като ускорявам я включва след 160 км/ч, при 180 км/ч двг е на малко под 3000 об/мин. Разхода е с около 1-1.3 литра под горната комбинация, т.е. около 5.5-5.7 извънградско със сравнително бързо каране – статистика от около 3 хил. км.

Да се има предвид, че по-малките мотори (тези до 150 к.с.) са с не много адекватни спирачки – предни дискове 288х25 мм, по-мощния е с 312мм и е една идея по-адекватно. Най-добрия ъпдейт е да се сменят или с 312 или още по-добре с 320 мм апарати и дискове, които влизат на ръба в 16ки оригинални.

Малко и за различните размери на джантите:
16 – возят много приятно, идеални за нашите пътища, но визията е нищо особено.
17 – изглеждат доста по-добре, това за мен е максималния размер за нормално каране. Да се има предвид, че возят доста по-дървено от 16-ките.
18 – много красиви, но вози като каруца ако няма DCC. И да има пак вози доста по-твърдо от горните. За сметка на това обаче в завоите седи много, много по-стабилна. Гумите издържат максимум по един сезон, на всеки сезон джантите са за изправяне…. Тежко, но много красиво!!

Сега за екстрите една по една, ще се постарая да опиша тези, които се плащат допълнително, тъй като базовите са задължителни:
PSI Front Assist - сканиране на пространството пред автомобила, автоматични спирачки и защита за пешеходци – полезна екстра, свързана е с безопасността.

PK9 LED светлини, с динамичен контрол на ъгъла, LED дневни светлини и пръскачки на фаровете – много полезна. КОгато сменях коли се чудех дали няма да ми липват завиващите ксенони от предишната. Истината е, че са много по-добри от ксеноновите. Бих казал задължителни при покупката на кола, тъй като е изключително трудно да се инсталират на кола без.

PWI Traveller Assist разпознаващ пътните знаци, Lane и Light Assistant и навигационна система COLUMBUS с карта за Европа – асистента разпознаващ пътните знаци разичта само тези за скоростта и забранено изпреварване. Като свикнеш с него е наистина полезен. Лови ги в около97% от случаите! Light Assistant – включва автоматично дългите, не винаги хваща колата отпред и това е доста дразнещо и за щофьора и за насрещно движещите се. Тя май върви само с този пакет, ако е отделно аз не бих я взел.

PWH Lane Assist – полезна екстра, особено ако карате много магистрално. В България по-често хваща маркировка отколкото не хваща.

PWL Blind Spot Detect – свързана е с безопасност, няма как да бъде добавена лесно, добра е, тъй като не е нужно при всяко пристрояване да хвърляте и един поглед назад.

PWZ Пакет Амбиентно осветление – голяма тъпотия, светещи ленти вградени в апликациите на корите. Може да се сменят 7-8 цвята. Глупостта е, че ти светят в очите и не осветяват нищо, само дразнят. На БМВ напр. е направено да осветяват нишите и таблото индиректно и там е супер….

PW2 Фарове за мъгла следящи ъгъла на завой – няма особено смисъл от тях. В града почти не се забелязват като завиваш или маневрираш.

UG1 HHC - Hill hold control – много полезна екстра ако не можеш да боравиш много добре с трите педала. Когато колата е автомат май винаги се слага.

6E3 Подлакътник отпред с JUMBO BOX – полезно е.

PK2 Предни седалки, регулируеми по височина с лумбални опори – задължително.

PKR Подлакътник отпред с изход за 2 USB отзад – полезно ако имате деца.

PLJ Тапицерия - Alcantara - кожа / обърната кожа – тъй, карал съм и такава и такава с кожа и текстил. Въпрос на вкус, НО седлаките на Октавия са УЖАСНИ, плитки, и широки, ако не си 140 кг и 140 см. Виско се пързаляш по тях от край до край. За съжаление и спортните седалки са така. Днес опитах новия супрб – изглеждат по-дълбоки, но и те за съжаление са ужасно широки….

PL7 Малък кожен пакет с 3-спицов мултифункционален волан с подгряване, управляващ радио, GSM и DSG – слагам всичко в едно и едно по едно. ПОдгряването върви с това на предните седалки – хубаво и полезно. Мулти волана е много важна екста. Перата за смяната са хубав гъдел, за 70 хил. км. Съм ги ползвал 7-8 пъти. На заснежен път или такъв с много завои са много приятни. Това нещо се добавя не много трудно – един модул, лентов кабел и един волан, еърбега май е същия като на тези без.

PWC Предни електроуправляеми седалки, на водача с памет – хубава екстра, паметта е особено полезна ако давате често на жената да ви върне ако изпиете една бира.

PW0 Подгряване на предните седалки – много притяно ако колата седи навън. Ако седи в гараж няма много смисъл.

UK3 Бутон за сгъване на задната седалка от багажното отделение – удобно е когато имаш да товариш. Заслужава си спестява разхождания около колата

PDD KESSY - система за безключово отключване и заключване на автомобила и стартиране на двигателя и алармена система с обемни датчици – една от задължителните за мен екстри. Наистина е много приятна. Като свикнеш с нея и след това се качиш на нормалн кола си е терсене. Ако ви притеснява кражба – решава се лесно с един калъф за ключа докато сте си вкъщи. Или с тенджера….

4ZC Хром пакет (за Комби) – задните лайсни се матират от автомивката

KA2 Камера за заден ход – супер-полезна. Подобрява работата на партвроника значително – той пищи на умряло като сте на около 15 см, докато с това успяваш да стигнеш до около 2-3 см. УЛОВКА – поне при комбито се цапа доста, затова като пръснеш вода на задната чистачка я мие и нея. Добавя се лесно, но ако нямате чистачка ще трябва да минавате редовно с наплюнчен пръст.

7X2 Интелигентен асистент за паркиране - предни и задни сензори за паркиране – ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!

7X5 Интелигентен самопаркиращ асистент - роботизирано паркиране на автомобила - успоредно и перпендикулярно – ХМ, удобен е. Работи в около 50% от случаите. Когато мястото е нормално не се занимаваш да гледаш много много и колата си паркира сама. Има бонус – итрпед и отзад има по още 4 датчика и така има 360 градусово засичане на препчдстваия.

8A8 Интелигентен асистент за паркиране - предни и задни сензори за паркиране + Trailer Assist – един път закачих ремарке и така и не успях от 2-3 опита да вкарам ремаркето хубаво. Сигурно ако караш редовно с ремарке и го научиш ще е удобен….
8T6 Темпомат с ограничител на скоростта – погледни описанието на АСС.

9S0 Дигитално инструментално табло – Ако има навигация - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО И САМО С НАВИГАЦИЯ. Иначе е безсмислено. Може да се добави/

PFC Избор на режим за шофиране и персонализация на избора от ключа на автомобила – не може да се добави тъй като е с различна рейка. При различните режими втърдява волана малко. При еко режима пуска колата по инерция като се пусне педала на газта. Не много смислена екстра. като бонуса на тези режими е, че можете да настроите режима на АСС, заради което си заслучава.

PFH DCC - адаптивен контрол на окачването, избор на режим за шофиране и персонализация на избора от ключа на автомобила и допълнителен ключ – има разни режими на амортисьорите. При комфортния колата се лашка доста, при спортния е като каруца….. Аз го карам предимно на нормал, като бонуса на тези режими е, че можете да настроите режима на АСС, заради което си заслучава.

PHC Независимо подгряване на купето с дистанционно управление – ако колата е „уличница“ това е една от най-хубавите екстри. Ако няма сим карта трябва да е паркирана сравнително наблизо. Напр. от 3-и етаж от другата страна на блока без пряка видимост през 4 тухлени стени лови… Не бих се занимавал да добавям допълнително….

PH5 Електрическо подгряване на предното стъкло – преди фейслифта е с реотани, които се виждат и дразнят доста. За една година продължавах да ги виждам и да ме дразнят. Фейслифтовата е с фолио, което не се вижда. Удобно е ако колата седи навън и няма печка. Ако има печка няма смисъл.

PH8 Електроуправляем и отваряем панорамен покрив (за Комби) – 2 от 2 протекоха на шофьорската колонка. Искат смазване с точно определена оригинална грес. Въпроски това много готина екстра при комбито, прави колата доста по-светла. При скорости до 70 км./ч няма проблем да е леко отворен (не открехнат) дори и при външна температура от 8-10 градуса. Въпрос на вкус 

PK5 Пръскачки на фаровете – задължителни при светодиодни и ксенонови.

PSH Адаптивен темпомат за скорост до 210 km/h с ограничител на скороста и предсказваща защита за пешеходци – обединявам го заедно с този до 160 км./ч. За мен това е една от най-важните екстри в колата. Работи при скорости по-високи от 30 км./ч. Ако колата отпред спре до 2 сек неподвижна и вашата кола спира и потегля сама. Особено удобен при бавен трафик и задръстване – например прибирате се от море в Гърция и минавата цялото кресненско дефиле без да пипнете педалите, изключително комфортно и разтоварващо. Лично аз не виждам смисъл от този, който е над 160 км./ч., не помня да съм настройвал скорост по-висока от тази. МНОГО ВАЖНО – да се ползва с внимание докато свикнете, тъй като засича само движещи се автомобили. Ако има например спряла на светофар пред вас няма да я засече (пробвано лично  )

PNC Навигационна система AMUNDSEN с карти на Европа на SD носител, Apple conectivity и Smart Link+ -

PNE Навигационна система COLUMBUS с цветен Maxi-DOT дисплей, с интегрирани карти на Европа, Apple conectivity и Smart Link+ - ще коментирам двете навигации тук. Единственото предимство на Amundsen-а (освен цената) е, че има врътка за увеличаване и намаляване за звука, докато при колумбуса е с тъч бутони. Друг минус е, че картата е на SD карта и единя слот винаги е зает…. COLUMBUS-а е значително по-готин, отгорре на всичко има и май около 12ГБ място за музика. Допълнително картата за навигацията се сваля в паметта на устройството и имате два свободни слота за карта (и ДВД отгоре на всичко!!!!!). Най-големия плюс на COLUMBUS-а обаче е, че в работен режим екрана се дели на три части – голяма за навигация и две малки, в които може да поставите напр. аудио инфо и телефон. Изключително удобно и няма нужда постоянно да сменяте различните режими… Ъпгрейд от амундсен нагоре е лесен, от Болеро нагоре обаче май трябваше да се пуска оптичен кабел и не е толкова лесно.

PT1 Bluetooth подготовка с безжична връзка към външната антена, гласов контрол и безжично зареждане – гласовите команди са напълно нефункционални, никакъв смисъл….. Безжичното зареждане е ок, ако имате такъв тел…

PT7 Bluetooth подготовка с безжична връзка към външната антена, гласов контрол, Wi-Fi, rSap (LTE) и безжично зареждане – rSAP представлявя колата ви да „клонира“ сим картата на телефона ви и да си говорите през вградения модул на колата. ИМа по-добър сигнал и покритие спрямо кой да е телефон. Минуса е, че работи само с определени марки и модели не-рутнати телефони (и май с всички рутнати). Wi-Fi – единственото му предимство е, че акоимате печка при произведени след определено време 2018 можете да я включвате откъдето си искате. И можете да си заключвате и отключвате колата дистанционно.

QV3 DAB - Цифров радио приемник – няма смисъл в България

RA3 Звукова система CANTON с 10 високоговорителя, цифров еквалайзер и субуфер – със смесени чуства, но предимно положителни. Баса е много по-добър отколкото когато я няма. Звука също е по-хубав. Но за съжаление е много далеч от по-хуубавите, които слагат на БМВ и Мерцедес…. Ама за 1000 лв. според мен си заслужава…. Не мисля, че може да се добави лесно, тъй като има говорител в таблото отпред.

On-line услуги – всичките са още не много добре развити. Отгоре на всичко работят само когато имат карта, т.е. ако колата си няма собствена сим карта са почти изцяло нефункционални.

Функционалност
4E6 Виртуален педал и електрическо отваряне и затваряне на капака на багажното отделение (за Комби) – стахотна екстра, иска ми се да я има и за лифтбек-а….

4E7 Електрическо отваряне и затваряне на капака на багажното отделение (за Комби) – мисля, че може да се добави, ако я няма аз бих се занимал. Много, много удобно глезотийка!

6T2 Интериорно осветление в краката на пътниците отпред и отзад – може да се добави много лесно, не е зле.

9T1 Подгряване на дюзите на стъкломиячната уредба – може да се добави лесно, приятна екстра е,

9Z3 Букса 230V и 2 USB изхода отзад (от седмица 22/2017 без USB) – USB изходите са супер, няма нужда от 220V, на нашите две сме го ползвали веднъж за толкова години…..

PK3 Променлива товарна платформа (за Комби) – много голямо удобство – отдолу държиш разно оборудване, отгоре на всичко имаш равен под. Като свикнеш с нея е много готина. Не се гувби пространство, тъй като ако имаш нужда от него просто го сгъваш и махаш. Може да се ползва и като поличка…. Доста добра екстра!

PKX Спортно окачване – тук съм със смесени чувства. Седи много по-стабилно на пътя, много по-красива е от нормалната. НО е много ниска, на всеки легнал полицай караш бавноооооо

Аватар
Filip Andonov

Škoda Фен

Мнения: 117
Регистриран на: 19.10.2015, 15:02:44
Репутация: 16
Гараж: Octavia 3LK, 1.5TSI, 7DSG

ПОдробно описание на наличните екстри при O3/O3 FL

Мнение от Filip Andonov »

Само да вметна, моята е фейслифт, и подгрева на предното стъкло е с реотани. Или поне аз така ги виждам като се загледам, едни такива на вълнички.

Аватар
igeorgiev82

ŠKODA MASTER

Мнения: 2953
Регистриран на: 10.09.2015, 16:23:30
Репутация: 583
Местоположение: София
Гараж: Octavia 3 FL 1.4TSI DSG-BLUE MAGIC

ПОдробно описание на наличните екстри при O3/O3 FL

Мнение от igeorgiev82 »

Точно така,с реотани е и не мога да кажа,че дразнят.При Супърб е фолио.

Неизвестен

Škoda Фен

Мнения: 28
Регистриран на: 29.10.2017, 22:54:21
Репутация: 14

ПОдробно описание на наличните екстри при O3/O3 FL

Мнение от Неизвестен »

Като се замисля точно това го гледах на един Карок или Кодиак, и съм го написал по инерция...
Ако е с реотани все още е много жалко, дано на 4-ката е оправено това недоразумение.

Аватар
Scub40

Škoda Фен

Мнения: 211
Регистриран на: 26.02.2018, 20:55:22
Репутация: 27
Местоположение: София
Гараж: Шкода Кодиак Стайл Дизел 2.0 150 к.с 4х4 ДСГ7

ПОдробно описание на наличните екстри при O3/O3 FL

Мнение от Scub40 »

Само да вметна, че на Кодиака не е с реотани.
Темата е полезна. Поздравления!

Публикувай отговор

Обратно към “Octavia III”