Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Мичев написа: ↑28.09.2022, 15:56:03
Натискаш и абсолютно нищо не става определено време. Примерно секунда - две, че и повече - точно 0 реакция. След това изведнъж се сеща, че си я натиснал и тръгва с въртел. Това се случва не само с ниски скорости ами и с високи (примерно 80-90км/ч). Лага се мени според това как си карал колата - ако си я натискал - почти го няма. Ако си карал спокойно - лага е голям.
Мичев написа: ↑28.09.2022, 15:56:03
Имал съм и дизелов автомобил с PD. Там лаг определено нямаше. А а си трепнал на газта - а си го усетил.
Това е софтуерна настройка и е свързано с респонса на педала. Няма значение дали е дизел или бензин.
Специално при 150 коньовия се усеща много, вярно е. Там обаче това е целта - всичко да се случва плавно за даима икономия. Решенията са софтуер, педал бокс, да караш на S, да ползваш и ръцете когато караш, а не само краката и т.н.
Заради това да вземеш ръчка през 2022г е абсурдно...
It's not about the car you drive, it's about the way you drive it.
peyopetrishki написа: ↑28.09.2022, 15:10:21
колата сваля 1-2-3 предавки в рамките на десети от секундата след натискане на педала и започва да ускорява
Лееееко си объркал порядъците или не си карал 2020+ кутиите.
Ситуацията е натискаш газта, колата сваля предавките и след 1 до 2 секунди започва да ускорява. Свалянето е бързо. После има една дупка, в която не се случва нищо. На спорт примерно дупката е половин секунда но е ясно отчетлива. Ако я мачкаш системно респонса е по бърз, но при нормално каране е осезаемо мудна реакцията.
Относно лага с DSG, доколкото знам не е само при VAG, а и при другите кутии с два съединителя.
Причината за лага е софтуерна и е най-осезаема при потегляне. Подаваш газ, няма никой, даваш още и почва въртене на гумите. Отне ми няколко седмици, за да почна да го избягвам въртенето, т.е. изчаквах си да тръгне без да донатискам газта втори път.
Защо го има лага, доколкото съм чувал, е да пази съединителите от бързо и прекомерно износване. При потегляне от място, единият съединител вече е на 1-ва скорост. Няма лаг от смяна на скорост и т.н.
Във форумите може да се види настройка как да се конфигурира без лаг при потегляне.
Иначе за лаг при изпреварване колегата е прав, трябва време да изчисли колко предавки да свали. Но пък и вие като искате рязко изпреварване, газ до ламарината и има едно прещракване на дъното на педала, което прави кик и информира кутията, че трябва да влезе в режим на бързо ускорение.
Може и много по-безопасно да задържиш лявата лопатка зад кормилото натисната около секунда и кутията ще свали най-ниската възможна предавка. После си подаваш газ и изпреварваш.
It's not about the car you drive, it's about the way you drive it.
Този двигател (1,5TSi) е перфектен за Камик - говоря и за ускорение (динамика) и за икономично каране (ако искаш и имаш нерви) 1260кг е теглото му. Ускорението от място до 100км/ч отнема 8 сек - това може да изненада мнооого бегачки. Най-икономичният ми опит за каране беше Пловдив - Копривщица 4,4л/100 (качвам снимка). Средният разход е под 6/100 (ръчни скорости). Не знам как са успяли, но бордкомпютъра отговаря при зареждане на колонка от пълно до пълно.
Обаче за Кодиак може да дойде слабичък и разхода на гориво със сигурност ще е поне +1,5л
v0rt3x написа: ↑19.09.2022, 21:18:44
Здравейте, какво мислите за този двигател - 1.5 TSI, 150к.с., 7DSG само на предно.
Има ли достатъчно сила за подобно купе?
Здравей, аз съм с такъв. Много важна е изходната позиция. Предишната кола ми беше А3 спортбек 1.6 102 к.с. автомат без турбо на 1300 кг. Кодиакът е 150к.с. + турбо на 1500 кг - усещам го като самолет във всяка възможна ситуация. Плюс че харчи по-малко от предния автомобил.
Относно лагове - единственият такъв е, когато старт-стоп системата е изгасила двигателя, а ти искаш бързо да тръгнеш за да се мушнеш някъде в задръстването.
Цецо75 написа: ↑27.09.2022, 11:30:24
Свиква се, трябва да подготвиш колата 1-2 секунди преди това.
Ако си карал ръчна кутия преди това, ти се вижда страшен лага... Ако си карал някой дърт автомат - направо ти се струва мълниеносна реакцията на DSG-то.
Но това не е защото DSG-то сменя по-бавно от ръчната кутия, а защото като си с ръчка не усещаш как минава времето докато си ангажиран да правиш нещо. А иначе само чакаш
Мичев написа: ↑28.09.2022, 14:31:47
Еха, тоя разход бие нафтата, че и по-малките коли с 1.5tsi. Нямам ни най-малка идея как се постига това нещо с такъв тип автомобил.
Явно двигателят си е икономичен и теглото и аеродинамиката при по-ниска скорост не са такъв проблем.
Това е разхода от км 0 (всъщност 14)
Това е до Кавала и обратно, с обикаляне на плажовете наоколо и кошмарно прибиране в неделя в задръстванията на Кресна.
Не правя нищо по-специално за икономия - не подавам газ рязко, ако няма нужда; спускам на скорост, вместо по инерция; превключвам навреме; използвам старт-стоп, където има смисъл. Все навици останали от времето, когато карах Москвич с разход 12-15/100 (без старт-стоп система) и резервоар винаги на минимума.