Skoda Octavia 1959-1964 г. :Полезни съвети и техническа информация

Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
Аватар
PVV

Ретро Škoda

Мнения: 1296
Регистриран на: 24.02.2015, 20:37:53
Репутация: 720
Местоположение: гр.Разград/гр.Шумен
Гараж: Skoda Octavia Super - 1963г. ELIŠKA
Skoda Superb 2.5 TDI - 2003 г. Бегача

Skoda Octavia 1959-1964 г. :Полезни съвети и техническа информация

Мнение от PVV »

Първообразът на днешния бестселър на марката- Octavia, дебютира пред публика за първи път през 1959 г. Octavia идва да замени произвежданата дотогава Skoda 440 – Spartak. Едно от най-съществените технологични нововъведения е новото окачване на предния мост. Горните носачи и долният, напречно разположен листов ресор, са заменени с двойни А-рамена, с амортисьори и винтови пружини. Това е и първата сериозна промяна на рамата от 1938 г., което вероятно е подтикнало и до това, Octavia да бъде определена като нов модел. Задното окачване остава непроменено – напречен листов ресор, амортисьори, чупещи се полуоси. Въпреки тестваният прототип вариант с пружини и амортисьори за задната ос, модификацията със заден напречен листов ресор остава до края на производството.
76443891.jpg
Octavia е осма и последна модификация на Popular, произведена от компанията. Предшественикът и е Škoda 440/445/450, който се произвежда от 1955 до 1959 г. Това е малък седан с две врати и четирицилиндрови двигатели 1089 куб.см. и 1221 куб.см., с мощност съответно 39 и 45 к.с. при 4200 об./мин. 440, 445 и 450 бяха актуализирани през 1959 г. с лимузини и комби модели преименувани: 440 на Škoda Octavia, 450 на Skoda Felicia. 445 получава името Octavia Super и е с по-мощния мотор 1221 куб.см..
Модификациите продължават. През 1960 г. започва производството на Octavia TS – Touring Sport с двигателя от 1089 куб. см и два карбуратора, а от 1961 г. в продажба са пуснати двукарбураторните с мотор от 1221 куб. см Octavia 1200 TS и Felicia Super. Всички модели получават нови задни светлини, с по-голям заострен мигач. Комбито, представено през 1961 г., е само с двигател 1221 куб. см. Всички модификации се пускат до 1964 г., когато идва новия модел 1000 МВ. Версията комби обаче остава в производство до 1971 г.
Моделът печели награди в доста състезания. Първата значима от тях е 2-ро и 3-то място в рали „Монте Карло“ в класа до 1300 куб. см през 1960 г. На следвйащата година Octavia е първа в класа си и 6-та в генералното класиране. Пак първа в класа в това рали е колата през 1962 г., когато е и втора в клас 1300 куб.см в рали „1000 езера“ – Финландия. По това време марката има представителства в САЩ, Канада, Австралия. Комбито се сглобява и в Чили. Колата може да се види и в Куба. Монтажна линия има и в Нова Зеландия. В модела и в буса 1203 за последно се прилага предноразположен двигател и задно задвижване посредством кардан. Следващите модели са вече със задно разположен двигател, докато се стигне до по-съвременните модели с предно разположен двигател и предно предаване.
Технически характеристики:
– Обем на двигателите 1089/1221 куб. см.
– Мощност 40/45 к.с. при 4200 об/мин.
– Максимална скорост 110/115 км/ч
– Разход на гориво 7,7 / 8,0 л /100км.
– Просвет между колелата отпред 1200 мм
– Просвет между колелата отпред 1250 мм
– Дължина 4065 мм
– Ширина 1600 мм
– Височина 1430 мм
– Тегло при празен резервоар 890кг.
– Тегло при макс.натоварване 1270 кг.

Двигател:

- 4 цилиндъра - висящи клапани
- Компресия 7:1
- Диаметър/ход на буталата
Октавия 68/75 мм
Октавия Супер 72/75 мм
- Максимален въртящ момент:
Октавия 7 кгм при 2800 об/мин
Октавия Супер 8,6кгм при 2500 об/мин

С удоволствие Ви представям една такава Škoda Octavia Super - 1963 г. , която повечето познават от форума с галеното име „ ЕLIŠKA ".
11182738_1036387229724672_6777497743267215938_o.jpg
11247896_1077313595632035_7101077730586790687_n.jpg

Повече информация за този автомобил може да получите от темата в нашия форум:
http://www.skoda-bg.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=104
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Публикувай отговор

Обратно към “Spartak, Felicia, Octavia”