DPF принцип на работа

Препоръки и мнения за аксесоари и поддръжка на Шкода автомобил
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
baijoro

Škoda Фен

Мнения: 298
Регистриран на: 19.02.2019, 20:59:33
Репутация: 142
Гараж: Оctavia 3 FL 2.O TDI

DPF принцип на работа

Мнение от baijoro »

Цецо75 написа: 04.08.2022, 14:52:47 ...ако проблем е твоя инат...
Това много ми хареса. И аз така на три пъти и се инатя, ама трябва да спра.
Един път я прибирам вечерта в гаража, и тя реши да регенерира. Къде да я изкарвам пак да я бръмча.
Друг път тъкмо спирам пред ресторант с приятели - пак. Третия път след магистрално "пържене" спирам да зареждам.
Ама кво да правиш - екология.
Аватар
pdimanov

Škoda Фен

Мнения: 74
Регистриран на: 31.01.2022, 18:38:27
Репутация: 126
Гараж: Octavia Scout III 2015, 2.0 TDI, 184hp, 6-speed DSG

DPF принцип на работа

Мнение от pdimanov »

baijoro написа: 04.08.2022, 17:20:41 Третия път след магистрално "пържене" спирам да зареждам.
Трябва ли след такова каране да се включва активна регенерация? Не следва ли каквото е имало да се изгаря, да се е изгорило и съответно параметрите да са ниски и да не се включи регенерацията?
Аватар
zar

Škoda Ludicrous

Мнения: 2080
Регистриран на: 10.08.2015, 13:50:29
Репутация: 624
Гараж: О2 Scout ,Powered by NOx

DPF принцип на работа

Мнение от zar »

baijoro, Има и друг случай - прибираш се отнякъде ,нямаш гараж ,намираш най-после заветното свободно място за паркиране из квартала и тя решава ,че трябва да започне да регенерира [smilie=pardon.gif]
Dieselgate Team member
Аватар
froggy

Škoda Фен

Мнения: 69
Регистриран на: 27.02.2021, 16:19:23
Репутация: 30
Гараж: Octavia 1.6 TDI 110cv 2017

DPF принцип на работа

Мнение от froggy »

Цецо75 написа: 04.08.2022, 14:52:47 Нещо май не ме разбра
Много добре те разбрах, а и съм прочел, какво пише по-рано във форума. Също съм гледал и какво пише в упътването на автомобила, където стойностите на оборотомера се разминават с тези, които посочваш, ама да приемем, че това което във ВАГ са написали е част от конспирацията, дето ни чупи Шкодите по-рано, разбираш ли. Че искаш да се повториш, пак няма лошо. Много добре си го обяснил. Ама както всяка една част на автомобила, било то филтър или мигач, рано или късно се разваля, затова и зададох въпроса, какво се прави, че този филтър да не създава проблеми: сменяш го като бял човек, махаш го като тарикат или друго, например, переш го като истински балканец... [smilie=sarcastic.gif]
baijoro

Škoda Фен

Мнения: 298
Регистриран на: 19.02.2019, 20:59:33
Репутация: 142
Гараж: Оctavia 3 FL 2.O TDI

DPF принцип на работа

Мнение от baijoro »

pdimanov написа: 04.08.2022, 17:36:03 Трябва ли след такова каране да се включва активна регенерация? Не следва ли каквото е имало да се изгаря, да се е изгорило
И аз мисля така, но факт е, че ми го е правила няколко пъти. По - разбиращите да го обяснят. Правя за деня 2 х 250 км магистрала и като вляза в града почва регенерация.
Е, не всеки път угаждам на тази вироглава кола.
Аватар
mariyan

ŠKODA MASTER

Мнения: 2628
Регистриран на: 07.06.2019, 16:31:05
Репутация: 731
Гараж: Служебни
2019 S3 Combi 4x4 TDI 190hp 7DSG
2014 O3 Combi 4x4 TDI 150hp 6М (ex)

DPF принцип на работа

Мнение от mariyan »

Аз съм я наблюдавал моята с VAG DPF най-подробно по време на каране. Като цяло за пасивна регенерация иска много, ама наистина много натискане. При нормално каране на магистрала, разбирайте в рамките на ограничението и +/-10 км/ч, за да влезе в регенерация трябва да е някакво изкачване. Но такива моменти са за кратко и едва успява да свали 1-2% сажди. Като цяло на магистрално трупа по-бавно, но "броячът" си цъка и е въпрос на шанс кога ще стигне до 100%. И при мен се е случвало не веднъж след магистрално на влизане в града да започне регенерация. Но имайте предвид, че просто тогава ги усещаме по-лесно. Постоянно си регенерира и на извънградското, но тогава може да се усети само с "уред".
Milan Milanov
Мнения: 9
Регистриран на: 06.03.2022, 09:35:43
Репутация: 1

DPF принцип на работа

Мнение от Milan Milanov »

zloQQ написа: 03.08.2022, 20:30:24 Milan Milanov, на колата явно е налят "еко-софтуера", за да регенерира така често. Погледнете го т'ва и върнете оригиналния.
froggy, и другите са писали, но да си знаеш - светне ли ламБата - не отиват на добре нещата... Регенерациите явно не ги усещаш просто.
Мислех, че това с еко софтуерите е за по-новите О3, примерно, но явно съм в грешка, ще питам моя човек какво може да се направи по въпроса. Вчера успях да стигна до 18 стр. в темата и виждам че bega4kata предлага на колега премахване, днес не съм имал време да чета, но ще я довърша цялата.
Аватар
Simov

Škoda Фен²

Мнения: 597
Регистриран на: 25.09.2019, 16:11:49
Репутация: 151
Местоположение: Пловдив
Гараж: Ex: Seat Ibiza 6l, 1.9 TDI, 101 к.с.
Skoda Octavia III 1.6 TDI, 110 к.с.

DPF принцип на работа

Мнение от Simov »

По отношение на регенерациите след магистрала - някъде из темите бяхме коментирали, че най-вероятно това се дължи на температурата в гърнето. При каране по магистрала въздушният поток охлажда прекалено много и не позволява достигане на необходимата температура за извършване на регенерацията.
Изображение
Аватар
zar

Škoda Ludicrous

Мнения: 2080
Регистриран на: 10.08.2015, 13:50:29
Репутация: 624
Гараж: О2 Scout ,Powered by NOx

DPF принцип на работа

Мнение от zar »

Milan Milanov написа: 04.08.2022, 21:55:08 Мислех, че това с еко софтуерите е за по-новите О3, примерно, но явно съм в грешка
Важи най-вече за ЕА189 двигателите.След ъпдейт с такъв "еко софуер" инсталиран след сервизната акция ,наблюдавах подобни аномалии ,като тези ,които описваш.Издържах година така и реших проблема веднъж завинаги.
Вариантите са:
- Ремап на базата на оригинален заводски софт - засилва колата и коригира почти всички аномалии(пак зависи кой прави ремапа)
- Връщане на оригиналния софтуер(това не може да се направи от официалните дилъри ,тъй ,като ъпдейта(не даунгрейда) става изцло онлайн.
Но направиш ли някое от тези неща си мисля ,че ще намериш коренно различно поведение на автомобила.
П.С:Единственният случай в който ми е светнала лампа и ми е вдигнала нивото на маслото колата .беше по времето на екологичния ъпдейт ;)
Dieselgate Team member
baijoro

Škoda Фен

Мнения: 298
Регистриран на: 19.02.2019, 20:59:33
Репутация: 142
Гараж: Оctavia 3 FL 2.O TDI

DPF принцип на работа

Мнение от baijoro »

"При каране по магистрала въздушният поток охлажда прекалено много и не позволява достигане на необходимата температура за извършване на регенерацията"

Че то гърнето нали е закрепено за двигателя и е под капака, а не отдолу на купето?
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 12074
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 3112
Местоположение: София
Гараж: BKC+, DTUA
ex CFGB, ex ALH

DPF принцип на работа

Мнение от Цецо75 »

Температурата по магистралата, не мисля, че е проблем да се достигне. Обдухването на филтъра не може да го охлади кой знае колко, щом успява да прави и пасивни регенерации, значи грее доволно. А и той е заврян зад мотора вътре в коша, няма обдухване въобще, поне на Супърб 2.

По-скоро не се налага да се прави активна регенерация, защото а) саждите по магистралата се натрупват по-бавно. б) Пасивната регенерация успява да се справи частично с тях.

Карал съм 800км по магистрала без активна регенерация. Накрая така и не може да се напълни догоре, ако не беше свършила магистаралата сигурно щях да успея и 1000км да направя. В момента в който влезнах в града и за няколко километра се напълни догоре и пусна активната. Предполагам, това се е получило и при останалите колеги описващи тази "аномалия".

То на VAG-DPF има едно показание колко сажди на километър прави. По магистрала числото е много малко и често става и отрицателно (пасивна регенерация). В града се вдига 6-10 пъти, демек цапането е 10/1 спрямо магистралното каране.

Това са наблюдения на комън рейл поколение 2010-2015. По-новите не съм ги гледал, на Кодиака съм го хващал, че регенерира ама съм се зарекъл докато е в гаранция да не се занимавам с глупости.
Бееееее.....
Аватар
zar

Škoda Ludicrous

Мнения: 2080
Регистриран на: 10.08.2015, 13:50:29
Репутация: 624
Гараж: О2 Scout ,Powered by NOx

DPF принцип на работа

Мнение от zar »

Цецо75 написа: 05.08.2022, 12:28:56 В момента в който влезнах в града и за няколко километра се напълни догоре и пусна активната.
Наблюдавано много пъти ,особено през зимата ;)
Dieselgate Team member
Milan Milanov
Мнения: 9
Регистриран на: 06.03.2022, 09:35:43
Репутация: 1

DPF принцип на работа

Мнение от Milan Milanov »

Ъпдейт от тази седмица, на има няма 80км направи регенерация, само градско. Приятел в Интеркарс ми провери за алтернативен, цената на walker е 2244лв с отстъпка, оригинален пак от тях от 5013 на 4338лв. Май ще го премахвам и го прибирам в гаража, ако някога се наложи.
Аватар
zloQQ

ŠKODA MASTER

Мнения: 2643
Регистриран на: 25.03.2017, 23:29:31
Репутация: 760
Местоположение: София
Гараж: ŠKODA Octavia L&K 1.9 TDI AHF
ŠKODA Octavia vRS 2.0 TDI CR CEGA
Обратна връзка:

DPF принцип на работа

Мнение от zloQQ »

[smilie=hunter.gif] Milan Milanov, преди да прибързваш със смяната/ампутацията...сменихте ли софта със стария/оригиналния?
Milan Milanov
Мнения: 9
Регистриран на: 06.03.2022, 09:35:43
Репутация: 1

DPF принцип на работа

Мнение от Milan Milanov »

Не сме,чудя се има ли смисъл,но май да започнем от там, все пак.
Публикувай отговор

Обратно към “Съвети за нашите шкоди”