New 2021 Skoda Enyaq

Модел Enyaq iV от 2020
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
ИзтрЪпнал

Škoda Фен²

Мнения: 337
Регистриран на: 22.05.2021, 13:01:41
Репутация: 136
Местоположение: Пловдив
Гараж: Търси своята Шкода

New 2021 Skoda Enyaq

Мнение от ИзтрЪпнал »

Ето го пълния тест на Ениак, конкретно по темата със спирачките е тайминга:
https://youtu.be/fv9Qfl-GdZE?t=1435

10 поредни спирания от 100кмч, няма такова нещо като по-дълъг спирачен път в рамките на тези спирания.
1во спиране 36.7м
2ро 35.8м
3то 35.2м
Като за кола 2.1-2.2т с грозни барабанни спирачки е топ. А гумите са 20ки, бриджстоун с намалено съпротивление при търкаляне. Летни при температура 13-14 oC на въздуха.
shpeki

Škoda Ентусиаст

Мнения: 870
Регистриран на: 17.01.2020, 23:25:12
Репутация: 281

New 2021 Skoda Enyaq

Мнение от shpeki »

baijoro написа: 27.07.2022, 11:46:25 Това, че не са дискови спирачките отзад не означава, че ще спира по-зле. А колкото до красотата... мисля, че повечето хора (не тези в автофорумите) изобщо не се интересуват. Много даже не знаят каква точно им е автоматичната кутия!
А не по-добре са барабаните затова преди години спряха да ги правят. Но сега заради икономията Фаг концерна ги връща обратно, вече и в ‘евтините’ голфове ги слагат. Регрес отвсякъде.
Аватар
Архимандрит Дионисий

Škoda Мод

Мнения: 2484
Регистриран на: 26.02.2015, 08:25:47
Репутация: 864
Местоположение: Варна
Гараж: SKODA OCTAVIA 1.4 TSI
150+к.с.

New 2021 Skoda Enyaq

Мнение от Архимандрит Дионисий »

shpeki написа: 27.07.2022, 16:48:55 baijoro написа: ↑27.07.2022, 11:46:25
Това, че не са дискови спирачките отзад не означава, че ще спира по-зле. А колкото до красотата... мисля, че повечето хора (не тези в автофорумите) изобщо не се интересуват. Много даже не знаят каква точно им е автоматичната кутия!
А не по-добре са барабаните затова преди години спряха да ги правят. Но сега заради икономията Фаг концерна ги връща обратно, вече и в ‘евтините’ голфове ги слагат. Регрес отвсякъде.
Слагат ги:
1. защото колата спира и с електромоторите
2. отделя се по малко прах
baijoro

Škoda Фен

Мнения: 298
Регистриран на: 19.02.2019, 20:59:33
Репутация: 142
Гараж: Оctavia 3 FL 2.O TDI

New 2021 Skoda Enyaq

Мнение от baijoro »

shpeki написа: 27.07.2022, 16:48:55 А не по-добре са барабаните затова преди години спряха да ги правят
Никъде не съм написал, че барабанните спирачки са по-добри от дисковите. Просто за конкретия вид МПС изчисленията са показали, че и барабанни са достатъчни и правят необходимия спирачен момент и няма смисъл от дискови, които да ги "гаси" АBS.
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 12074
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 3112
Местоположение: София
Гараж: BKC+, DTUA
ex CFGB, ex ALH

New 2021 Skoda Enyaq

Мнение от Цецо75 »

На един електромобил, задните спирачки така или иначе изкарват сигурно половин милон километра... дали ще са барабанни или дискови... все тая.

Реално диска има приемущество при интензивно използване (тополотдаване). За конкретния автомобил, точно на задните колела едва ли можеш да прегрееш спирачките.
Бееееее.....
Аватар
VSG

Škoda Фен²

Мнения: 375
Регистриран на: 12.11.2018, 13:43:55
Репутация: 129
Местоположение: София
Гараж: Superb 3 Facelift 1.5 TSI

New 2021 Skoda Enyaq

Мнение от VSG »

Аватар
Kamen
Мнения: 8
Регистриран на: 12.02.2018, 20:18:17
Репутация: 5

New 2021 Skoda Enyaq

Мнение от Kamen »

Привет на всички.
По-нагоре имаше коментар относно грозните джанти на Ениака. Както и при другите автомобили дизайнът на един автомобил като цяло е компромис между функционалност, естетика, аеродинамика, цена, технологични възможности и др. Явно от джантите търсят да извадят минимално аеродинамично съпротивление, което директно влияе на пробега и са прежалили естетиката.
Относно дискове/барабани на спирачките.... Около 75% от спирачното усилие в един автомобил се пада на предните колела. Т.е задните спирачки работят в доста облекчен режим. Като се има предвид, че електричките при спиране използват електромотора като спирачка, то от функционална гледна точка барабани отзад са ОК. Остава малко по-трудното обслужване и нелицеприятния външен вид.
Човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му.

Mazda 6, 2.0 CD, 121 к.с., '03г. - бивша,
Skoda Octavia ІІІ, 2.0 TDI, 150 к.с., '13г. - настояща.
Аватар
stefan L

ŠKODA MASTER

Мнения: 4764
Регистриран на: 04.08.2015, 21:59:45
Репутация: 451
Местоположение: sofia
Гараж: Golf 7 R CJXC powered by Gunter Service/ F10 535i xdrive/ F25 3.0d/ exOctavia 2.0TDI BKD powered by Gunter Service

New 2021 Skoda Enyaq

Мнение от stefan L »

Kamen написа: 06.08.2022, 13:44:46 задните спирачки работят в доста облекчен режим.
ESPто в завой задейства предимно задните спирачки.
Аватар
Kamen
Мнения: 8
Регистриран на: 12.02.2018, 20:18:17
Репутация: 5

New 2021 Skoda Enyaq

Мнение от Kamen »

stefan L написа: 06.08.2022, 16:38:05 ESPто в завой задейства предимно задните спирачки.
Е, да му мислят тези, които взимат всеки завой с ESP. ;)
Човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му.

Mazda 6, 2.0 CD, 121 к.с., '03г. - бивша,
Skoda Octavia ІІІ, 2.0 TDI, 150 к.с., '13г. - настояща.
shpeki

Škoda Ентусиаст

Мнения: 870
Регистриран на: 17.01.2020, 23:25:12
Репутация: 281

New 2021 Skoda Enyaq

Мнение от shpeki »

По-скоро ще му мислят тези с барабаните. [smilie=sarcastic.gif] [smilie=sarcastic.gif]
Публикувай отговор

Обратно към “Škoda Enyaq iV”