Семейно комби ASZ с RS добавки

Всичко за Шкода Октавия I и Tour, произведена от 1996г. до 2010г.
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
ivogiev

Škoda Фен

Мнения: 143
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 57

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev »

Последна снимка на маховика:
Изображение
В края на септември , за един уикенд трябваше да слезна до древна Олимпия в Гърция с кола и след като Шкодата беше обслужена реших да е с нея.
900км в посока за ден, колата се държа превъзходно макар че на автопилот по баирите зад Олимп вдигна 111 градуса на маслото при 96 градуса на водата и около 28 градуса външна температура.
Моята кола е лакома, в 55л резервоар сипвам 63л и колата стигна на ход до бензиностанцията:)
Изображение
Това е снимка правена на плаж след мостра в Патра - 575км изминати от сипването на гориво и 739км от началото на пътуването, стрелката едвам почва да слиза от Мах-а :)
Изображение
Ето го и плажа:
Изображение
Ето го и моста на Патра, доста готино съоръжение, почти като нашия Дунав мост :)
Изображение
ivogiev

Škoda Фен

Мнения: 143
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 57

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev »

И за да има шкода в цялата работа, ето я и колата:
Изображение
Изображение
Изображение
Това е километража при достигане на древна Олимпия - 867 км от тръгването в София
Изображение
А това е снимка при прибирането, но си направихме плаж ( Захаро) и тръгнахме към 13:00 , който беше още по-южно от дрвената Олимпия та тотала взет на един път е 908км до София
Изображение
ivogiev

Škoda Фен

Мнения: 143
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 57

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev »

Малко съм зарязал ъпдейтите, че бая неща се случват.
Но колата взе да пали по-трудно в студеното време, след като й смениха ангренажа и болтовете за дюзите. Та се хванахме да й обслужим дюзите и да й коригираме аванса- беше на 2 градуса, разбира се пак сменихме болтовете.
Имах и една подгревна свещ, която беше умряла ама смених всичките да не се занимавам с глупости.
След тези неща вече си пали идеално и няма дреми.
Ето малко снимки и хубавото е че нямам никакви драми с разпределителния вал, че нали уж им е слабо място.
Беше интересно да я видя отвътре
Изображение
Изображение
Лично си поиграх да й изчистя дюзите
Изображение
Въпреки смяната на болтовете с всеки ангренаж, пак има следи в леглата
Изображение
тия лъскавите стават готин сувенир - децата си играят с тях
Изображение
Последно промяна от ivogiev на 13.02.2024, 05:06:48, променено общо 2 пъти.
ivogiev

Škoda Фен

Мнения: 143
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 57

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev »

и по дюзите има следи от контакт, въпреки смяната на болтовете с всеки ангренаж откакто е при мен тази кола, на 233 000км. Сега е на 350 000км
Изображение
Изображение
Изображение
ivogiev

Škoda Фен

Мнения: 143
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 57

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev »

Да раздвожа малко темата - поръчах усилени Bilstein 4 броя пружини, нови задни дискове с накладки и тампони с лагерчета Лемфьордер - да ги сменим при свалянето за пружините.
Върти ми се в главата пак да я продам тази кола, че май бензинов хетч е достатъчен на жената. Децата поизрастнаха вече.....
Ще кача снимки като завъртим чарколяците.
ivogiev

Škoda Фен

Мнения: 143
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 57

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev »

Да раздвижа малко темата. Купих на октавията 4 броя усилени Bilstein пружини, задни дискове с накладки и тампони с лагери на McPherson-ите, масло и филтри
По принцип задните пружини бяха сменяни, но предните бяха оригиналните и колата рязко влоши возията си.
Амортесьорите ще я надживеят, така че главен заподозрян бяха пружините, най-вече предните.
Реших да не си играя на проба-грешка и match-нах производителя директно отпред и отзад. Видях че има нормален и усилен вариант, направо взех усилените. При монтажа излезнаха интересни неща, като например:
- задните накладки бяха много неравномерно износени - отляво където имах задържащ апарат отдавна са износени поне х2. Иначе апаратите минаха ребилт и сега са ОК, но десният пък имаше следи от леко омасляване около цилиндърчето. Изчистихме го и ще го наблюдавам.
- новите накладки отново не лягат по цялата ширина на спирачните дискове 256мм, като оставят около 4мм от външната страна и това много ме дразни. Отвътре са на нула и всички хора, които познавам и се занимават професионално с ремонт на автомобили казаха че е нормално да оставят въпросните 4мм на ръждата
- задните пружини CS Germany, които свалихме сега от колата седят може би една идея по-високи от новите усилени Bilstein, но при натиска на ръка се усеща че са по-меки.
- предните пружини бяха ясни че са за кофата, интересно е че едната се оказа счупена без да съм разбрал. Даже я свалихме, изтъркаляхме я зад колата и седеше като здрава. Чак после гравитацията накара отчупената й витка да падне на земята , което беше доста странно.
- след смяната на 4-те пружини, колата се вдигна с 2-3 см. Беше FL&RL- 68.5см; FR&RR - 69см от земята до ръба на калниците; След което стана: FL&RL-70см; FR-71см; RR - 70.5см. Разбира се не беше карана да се намести и не беше минала реглаж, но воланът ми застана на 10:00 часа след смяна на тампоните с лагерите, които беше също странно. Ще я премеря отново тия дни. Важно е да се каже, че колата с новите пружини вози страшно добре. Под добре визирам стабилно и комфортно едновременно.
В понеделник минах реглаж и явно при предишната смяна на тия тампони с лагери нещо не е било както трябва и е било изкомпенсирано от реглажа. Сега отново всичко е наред, но се наложи корекция , за да ми върнат волана на 12:00 часа.
Филтрите:
Изображение
Омасления заден десен апарат около буталото, който изчистихме и ще следя занапред:
Изображение
Неравномерно износените задни накладки, отгоре са от левия апарат:
Изображение
Задните пружини Bilstein усилени vs. CS Germany:
Изображение
Разликата във височната, но може би идва от нееднаквата им ориентация/завъртане:
Изображение
ivogiev

Škoda Фен

Мнения: 143
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 57

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev »

Ето ги новите тампони спрямо старите:
Изображение
Изображение
Ето я счупената предна пружина, която пръдна и умря окончателно чак след демонтажа й:
Изображение
Тук се вижда дразнещата площ най-отвън на диска, която накладката въобще не обработва. Абсурдно, но факт:
Изображение
А иначе си ляга добре отвътре:
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Octavia I”