Няколко въпроса и за Скала

Компактен хетчбек на Шкода
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
to4kata
Мнения: 69
Регистриран на: 24.05.2024, 08:21:44
Репутация: 25

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от to4kata »

Здравейте,
интересувах се от Камик първоначално, но установявам /вероятно парадоксално за някои/, че визуално Скала по ми допада - по-добра аеродинамичност, по-закръглени и плавни линии, предоплага и по-голяма стабилност, предвид по-ниския център на тежестта. Ще си запиша и тест драйв в следващите седмици за да се убедя лично, но да попитам няколко неща: 1/ Освен в мощността има ли друга съществена разлика между бензиновите мотори 1.0 и 1.5 - в смисъл на шум и вибрации в купето? 2/ Харесъл съм си цвят графит, но не мога да разбера само Монте Карло ли идва с черния заден капак, както и Монте Карло версията включва ли хром пакет /хромирана рамко на предната решетка и страничните стъкла/ или се добавя допълнително? Има ли съществена разлика с Камик относно шумоизолация на купето и возията, предвид по-ниския клирънс? Някъде четох, че Монте карло идва с по-спортно окачване - съответно по-твърдо ли вози, да не тропа из родните дупки?
Аватар
FaKeR

Škoda Фен²

Мнения: 332
Регистриран на: 02.02.2024, 14:52:03
Репутация: 125
Местоположение: гр. София
Гараж: Kamiq Vision 1.0 TSI 95HP MY23; Peugeot 208 1.4 HDI 2012;

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от FaKeR »

Разлика между 1.0 и 1.5 откъм шум и вибрации определено има. 1.0 е трицилиндров, както вероятно знаеш, и съответно на празен ход вибрациите се усещат. При ускорение и по-високи обороти има един характерен звук, който за мен лично не е дразнещ, просто е особен.
До към 130-140 1.0 не се чува, поне в Камик (моята е 95 коня с 5 скорости, при 110/115 версиите с 6 предавки може и да по-тих при високи скорости).
Относно черният заден капак кое визираш - уголемено задно стъкло или черни букви?
to4kata
Мнения: 69
Регистриран на: 24.05.2024, 08:21:44
Репутация: 25

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от to4kata »

Да, ами не е като да нямам опит с трицилиндров бензинов мотор, но 1,0 Екобуст 100 коня на Форд Фокус. Той обаче нито се чува, нито има вибрации на празен ход, които да се усещат в купето. На светофар, все едно не работи колата. Верно, може би изолацията на коша може да е по-добра, Форда е и с кора под мотора. При ускорение се чува по-скоро глухо бучене при моя мотор, не е като в Дачия Сандеро - ррррррр, все едно си отворил капака. А като каза за задния капак, да, май по-скоро става дума за удължено черно задно стъкло, не за буквите. Аз мислех, че е имитация на стъкло,просто боядисан в черно заден капак, като продължение на задното стъкло, но явно е изцяло стъкло, нали? Което сигурно значи, че е само при Монте Карло? А хрома?
to4kata
Мнения: 69
Регистриран на: 24.05.2024, 08:21:44
Репутация: 25

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от to4kata »

До колкото разбрах от ревюта и мнения на хора, препоръчват ръчка за 1.0, докато казват че автомата работи по-добре с 1,5. Аз все пак съм консервативен и си предпочитам ръчката. Не съм сигурен обаче, че ще мога да карам и двата мотора на тест драйв. Затова питам, но ще се пробвам де, не знам тестовата Скала с кой мотор е.
Аватар
FaKeR

Škoda Фен²

Мнения: 332
Регистриран на: 02.02.2024, 14:52:03
Репутация: 125
Местоположение: гр. София
Гараж: Kamiq Vision 1.0 TSI 95HP MY23; Peugeot 208 1.4 HDI 2012;

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от FaKeR »

Софийското ЕТ имат Камик с 1.0 110 коня и 1.5... или поне имаха, до Януари месец.
1.0 на място също не се чува в купето, усещат се отвреме навреме леки вибрации. Но наистина леки, нищо общо с дизел. Смея да кажа, че по-пъргав от EcoBoost-а, отделно съм чел подобни впечатления от хора, също карали и двата двигателя. При 1.0 турбото тръгва около 3000 оборота и те засилва като с прашка, допреди това се усеща като атмосферка. Но все пак е малък бензин за всекиденвно каране, а и не дизел, че да се очаква от 2000 оборота да му идва силата. От 3000 до 5000 оборота се усеща доста жив и определено може спокойно да тегли купе тежащо 1200кг. На мен лично повече ми допадат 5 скорости с този двигател, защото са по-дълги и така двигателя се държи по-лесно в обороти, респективно се елиминира донякъде турбо дупката.
Естествено ако се кара на ръба започва да харчи осезаемо, но ме съмнява някой да има кола с този двигател и да очаква да бъде съзтезател.
to4kata
Мнения: 69
Регистриран на: 24.05.2024, 08:21:44
Репутация: 25

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от to4kata »

Ей такова съм харесал Цвета предполагам е сив графит, нали? Капакът отзад е черен, хром пакет, но не изглежда да е Монте Карло съдейки по интериора, ако е снимана една и също кола, де.
to4kata
Мнения: 69
Регистриран на: 24.05.2024, 08:21:44
Репутация: 25

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от to4kata »

Може би това с удължениия и черен заден капак от клипа по-горе е пакет Image - затъмнени 75% задни стъкла и удължен спойлер на петата врата. Skoda надписа си е светъл и не е Монте Карло.
Аватар
oggie

Škoda Фен²

Мнения: 681
Регистриран на: 21.04.2023, 21:25:48
Репутация: 386
Местоположение: Варна
Гараж: Škoda Octavia Combi 1.5 TSI

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от oggie »

Най-високото ниво в момента е Monte Carlo Plus и колата изглежда наистина добре, също така и доста сериозно оборудвана ама и цената отива в игрището на Октавия.
silent

Škoda Фен²

Мнения: 582
Регистриран на: 11.08.2018, 08:24:33
Репутация: 209

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от silent »

1,0ТСИ няма видими турбо дупки , турбото тръгва от 1500 не от 3000об както е написал колегата и е изкл. приятен мотор с изкл. на специфичния звук, който при магистрално каране наподобява виене на диференциал.
Аватар
FaKeR

Škoda Фен²

Мнения: 332
Регистриран на: 02.02.2024, 14:52:03
Репутация: 125
Местоположение: гр. София
Гараж: Kamiq Vision 1.0 TSI 95HP MY23; Peugeot 208 1.4 HDI 2012;

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от FaKeR »

Не оставам с впечатление от 1500 да се усеща турбо, може би малко го натискам [smilie=sarcastic.gif]
За мен поне осезаемо тръгва от над 2500 и около 3000 се усеща най-добре, макар че на хартия пишат 2000 оборота. Същото поведение забелязвам както на 95, така и на 110 коньовата версия.
И все пак - нека автора да го покара и сам ще усети, така на теория не се избира двигател. Напълно подкрепям silent, че двигателят е чудесен.
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 12703
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 4490
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI stg 3 Revo - ex
Tiguan TDI 4motion
Mercedes GLC 450d AMG 4matic Premium - future
0896670196
Обратна връзка:

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от bega4kata »

Скала 1,5 Карло ръчка(ако се предлага) взимай. Красива е.
GUNTER SERVICE
Изображение
pepi

Škoda Фен²

Мнения: 369
Регистриран на: 03.05.2015, 21:37:55
Репутация: 102
Гараж: Octavia

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от pepi »

Направо ти давам мнение като човек карал и двата двигателя на Камик, а на Скала 1.0 110 кс.
Категорично предпочитам 1.5. Четири цилиндъра са си 4 цилиндъра - по-голям ресурс, по-спокойна работа без вибрации.
Това, което не ми харесва на единицата са вибрациите на празен ход и специфичният звук.
Интересното е, че 1.0 се чувства по-настървен според мен, с доста прилична мощност, но което не значи, че върви повече от другия.
Относно разхода, което явно не е тема - по-малкият е пренебрежимо по-икономичен.
Цветът си си го избрал вече, но според мен точно графитеното я убива тая кола - виж спортно син, бял, червен...
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 12703
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 4490
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI stg 3 Revo - ex
Tiguan TDI 4motion
Mercedes GLC 450d AMG 4matic Premium - future
0896670196
Обратна връзка:

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от bega4kata »

бяла :) Карло
но и графита е хубаво
Стоманено сиво,което не е металик ,ако се предлага ще и ходи много.
Син металик също.
GUNTER SERVICE
Изображение
to4kata
Мнения: 69
Регистриран на: 24.05.2024, 08:21:44
Репутация: 25

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от to4kata »

Благодаря за съдействието. Ще се опитам да ги карам и двата мотора, макар и на различни коли вероятно. Да разхода не е проблем защото предположих, че ще пренебрежимо малка разликата. Цветът е въпрос на вкус, както знаете. Аз сини коли не харесвам, освен аква синьо ама такива са рядкост. Даже в шоурума изложената Скала беше синя - изобщо не и обърнах внимание. По другите пунктове: шумоизолация, окачване, возия някой ако сподели нещо ще съм благодарен. Да знам на какво да обърна внимание при тест-драйва, че тогава времето лети бързо ... Новото Сандеро степуей го карах три пъти докато разбера, че не е за мен.
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 12703
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 4490
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI stg 3 Revo - ex
Tiguan TDI 4motion
Mercedes GLC 450d AMG 4matic Premium - future
0896670196
Обратна връзка:

Няколко въпроса и за Скала

Мнение от bega4kata »

Ако има кешовица,вземай 1и5цата.
няма кво да ги караш
GUNTER SERVICE
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Škoda Scala”