Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
neshtoZabavno написа: ↑21.07.2024, 17:55:07
На едното място показва 130+, а на другото показва 85?
Това, което показва 85º (със зъбното колело), е температурата на маслото в скоростната кутия.
---
Трябва спешно да се обърнеш към сервиза, тъй като температура 130+º на охладителната течност е крайно проблемно. Може да е термостат, който да не отваря и затова да е качило толкова висока температура на антифриза. Дефакто водата там направо е станала на пара и е станало голямо налягане в охладителната система, което вероятно е избило през някоя снадка или маркуч. Ако продължиш да караш в такава ситуация, може да прецакаш сериозно двигателя.
smoke написа: ↑21.07.2024, 18:44:16
може да прецакаш сериозно двигателя.
Това е ясно, карах не повече от няколкостотин метра докато не се добера до бензиностанция и да оставя колата на сянка с отворен преден капак. Седяхме поне два три часа докато дойде пътна помощ и не ни закара до Шкода Одрин. Проблема е,че не съм в България, а трябва да пътувам още 800+км утре. Засега съм си запазил час за утре в сервиза да видят за какво става въпрос и да се реши дали ще пътувам с моята кола или ще се взима под наем докато оправят проблема.
Това, което пробвах преди малко е, покарах колата около 15-20км и следях температура на антифриза през OBD eleven. Седеше между 99-100 градуса, което доколкото знам е в нормалния диапазон. Странното в момента поне за мен е,че ако избива отнякъде не би ли трябвало дори след доливане и каране пак да се случи?
100 градуса не е нормално. 92-95 по-скоро.
Да не би водната помпа да е? Мислех, че при О4 вече би трябвало да не е проблемна.
Моята като беше тръгнала на О3 вдигна Т, спрях и след 5 минути като тръгнах нямаше проблем. 2-3 месеца след това работеше, докато не се повтори и я смених барабар с ангренажа. Когато се случи първия път точно тръгвах към БГ, бях в Гърция.
Но тук явно не може да се кара, за да се прибереш.
Последно промяна от style34 на 21.07.2024, 19:59:46, променено общо 1 път.
Не знам честно казано какъв точно е проблема, утре се надявам да се разбере. Засега няма набити грешки, не се усеща и не се виждат никакви течове да пропуска отнякъде. Покарах я малко, за да видя ще изпищи ли нещо пак, но нищо. Накъде бях чел,че за антифриз е нормално да варира от 90 до 105 градуса в зависимост от разни фактори. След това вече индикира,че някъде може да има проблем.
За термостат е колата. Той е електрически, в момента, който ти светне EPC е хубаво да спреш, защото вече е започнала да кипва и ще се случи същото, като първия път...130гр. на таблото и кипване
style34 написа: ↑21.07.2024, 19:13:08
100 градуса не е нормално
Нормално е !До 103-105 даже.
За успокоение на водача е направено на 90градуса и да не мърда.
На живи данни съм виждал, особено след загасяне и 108 да стигне в системата.
В движение моята е постоянно 97-98 градуса в жегите.
ЗА ВСЯКАКВИ АВТОЧАСТИ И КОНСУМАТИВИ 0️⃣8️⃣9️⃣ 9️⃣1️⃣1️⃣ 6️⃣9️⃣6️⃣9️⃣
style34 написа: ↑21.07.2024, 19:13:08
100 градуса не е нормално
Нормално е !До 103-105 даже.
За успокоение на водача е направено на 90градуса и да не мърда.
На живи данни съм виждал, особено след загасяне и 108 да стигне в системата.
В движение моята е постоянно 97-98 градуса в жегите.
Потвърждавам, че е същото и при мен със Скалата. Вероятно ще мръдне от 90-те градуса при 110, след това 120 и финално ще светне на 130.
То не е точно проблем, но да питам в тази тема:
Някой има ли идея дали има по-добри пера за волана на DSG-то? Гледам някакви китайски планки, които се монтират на оригиналните, но други варианти има ли? Това е едно от малкото неща, които не ми харесват в РС-ката. Малки са, пързалят се, пластмаса, дори и на допир не са приятни и без да ги ползва човек много много.
@atanashh, Аз имам такива алуминиеви поръчани чрез алиекспрес. Доста добре седят според мен и са доста добри на допир. Някак си масивни ги усещам аз лично и много повече ме радва да карам на ръчен режим по пътища със завои с тях. Има всякакви видове доколкото съм виждал и аз. Като я взема колата може и да ти ги снимам ако имаш желание.
Иначе има едни, които са на Racingline, които мен лично много повече ми харесват,но не стават за Октавията засега.
Да се включа и аз в темата, понеже видях, че стана дума за температури... Забелязах, че при мен температурата на маслото скача до 110 градуса и това е при 120 км/ч на магистрала преди тунела откъм Пловдив. Преди съм забелязвал да качава към 105-106. Пролетта не е качавала повече от 103 някъде. А сега с пуснат климатик си държи твърдо 100. Та, да питам каква е нромалната температура на маслото и над коя вече нещо не е наред?