Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodiaq Sportline 2.0 TDI 200hp.

Всичко за SUV Kodiaq Mk1 2016-2023
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
DonSkoda

Škoda Фен

Мнения: 132
Регистриран на: 13.02.2025, 11:13:28
Репутация: 26

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodia Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от DonSkoda »

По официални данни на Мотул, разликата между 5w30 и 0w20 е, че с 20-ката има до 1.5% спестяване на триенето. Колко е добре за двигател и турбо, не пише.
RAPTOR_84

Škoda Фен

Мнения: 179
Регистриран на: 10.12.2023, 23:45:01
Репутация: 79

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodia Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от RAPTOR_84 »

Lemi_ написа: 16.02.2025, 09:43:02 Благодаря за корекцията.
Останал съм с впечатление ,че е 0W30.
Kodiaqa е 0w30.
Изчаквам още малко тестове да направя,но може да се окаже че проблема е от занулени настройки на скоростната кутия или мотора или налят някакъв софуер по акция без да ми кажат(забелязах че при измерване на среден разход на гориво на таблото имам промяна в показанията.Преди замерваше преди всеки старт и даваше средно аритмитично за деня,а сега е за целия резервоар от зареждане до зареждане).
Вчера се прибирах от ски и от Пловдивската магистрала до Русе ударих на Sport с малко по динамично каране(по чести изпреварвания 80-160).
По едно време мотора всякаш малко поотихна и взе да идва на себе си и да се стрелка.Дано само не съм свикнал със звука за тия 400км пробег.Да не се окаже че се е ,,изучила" трансмисията на стила на каране на водача.Щото са такива тези 7DSG на Шкода.Лошото е ,че ми отне 1800км пробег след обслужването докато се ,,изучи".
То ако всеки път е така ,аз сменям масло на 10к км. [smilie=hunter.gif] .
Ще покарам още една седмица по динамично ако позволи времето и ще пиша по темата.
RAPTOR_84

Škoda Фен

Мнения: 179
Регистриран на: 10.12.2023, 23:45:01
Репутация: 79

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodia Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от RAPTOR_84 »

Lemi_ написа: 16.02.2025, 09:43:02 Останал съм с впечатление ,че е 0W30.
Сега ми сложиха 0w30 на SHELL.
Такова си вземам от бензиностанцията когато имам нужда да доливам.Номера на маслото отговаря на номера на стикера под капака.
Другия вариант който ми дават е CASTROL
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Rangel

ŠKODA MASTER

Мнения: 10734
Регистриран на: 19.03.2018, 17:21:48
Репутация: 3576
Местоположение: София
Гараж: Octavia 3 FL 2.0 TSI 6M REVO STAGE 1

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodia Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от Rangel »

Сменяш на 10к, колата е на 20к, а ти даже доливаш?
Аватар
pavel31

Škoda Ентусиаст

Мнения: 1418
Регистриран на: 26.02.2023, 16:53:58
Репутация: 421
Местоположение: Варна
Гараж: Skoda Kodiaq 190 TDI 4x4

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodia Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от pavel31 »

ABBC3_OFFTOPIC
Rangel написа: 16.02.2025, 10:36:03 Сменяш на 10к, колата е на 20к, а ти даже доливаш?
Е защо се учудваш - 200к.с. дизел мотор
RAPTOR_84

Škoda Фен

Мнения: 179
Регистриран на: 10.12.2023, 23:45:01
Репутация: 79

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodia Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от RAPTOR_84 »

Rangel написа: 16.02.2025, 10:36:03 Сменяш на 10к, колата е на 20к, а ти даже доливаш?
Тези мотори явно гълтат масълце.
От Шкода казаха че е нормално 2л на 1000км [smilie=sarcastic.gif]
На 10к km съм долял последно 1л.0w30
Имам дизелови бусове CITROEN на тях също доливам 1л на 10к км.А са 5W40.
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 13834
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 5042
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI stg 3 Revo - ex
Tiguan TDI 4motion
Mercedes GLC 450d AMG 4matic Premium
0896670196
Обратна връзка:

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodia Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от bega4kata »

Вие майтапите ли се,като коментирате,че може да не върви, защото е с друго масло [smilie=sarcastic.gif]
GUNTER SERVICE
Изображение
450дизел bega4ka няма
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 13834
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 5042
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI stg 3 Revo - ex
Tiguan TDI 4motion
Mercedes GLC 450d AMG 4matic Premium
0896670196
Обратна връзка:

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodia Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от bega4kata »

DonSkoda написа: 16.02.2025, 10:08:00 По официални данни на Мотул, разликата между 5w30 и 0w20 е, че с 20-ката има до 1.5% спестяване на триенето. Колко е добре за двигател и турбо, не пише.
Тези 1,5 процента,са измерени на празен ход само и то сигурно в първите няколко минути на работа на мотора ;)
GUNTER SERVICE
Изображение
450дизел bega4ka няма
DonSkoda

Škoda Фен

Мнения: 132
Регистриран на: 13.02.2025, 11:13:28
Репутация: 26

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodia Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от DonSkoda »

Ако е с някое 10w60 може и да има проблем, но 0w20/30 да види разлика ако се сложи 5w30, не ми се вярва.
С тези тънки масла, освен екология измерена на стенд, друга полза няма.
Бих сложил като минимум 5w30, да пази турбото лятото, и да има по-дебел маслен филм.
Дори и в гаранция, аз не карам тези редки масла повече от 2-4к км, и слагам 5w30, дори и да не е препоръчително за двигателя от производителя..
Аватар
Lemi_

Škoda Фен

Мнения: 231
Регистриран на: 05.02.2021, 18:32:10
Репутация: 134
Гараж: Kodiaq FL TSI 190 h.p.

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodia Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от Lemi_ »

Без да се правя на умен бих казал ,че определения като "тънки"масла не са релевантни в случая с ново разработените такива.За справка , а и което е важно в случая може да проверите как се променя вискозитета на всяко от посочените масла с промяна на температурата и особено какви стойности има при достигане на работна температура на двигателя.ИзображениеИзображение
I ask you to judge me by the enemies I have made
Аватар
ЦецоNOL

Агент на ДС

Мнения: 10030
Регистриран на: 25.11.2017, 08:37:25
Репутация: 13743
Местоположение: Бургас/Пловдив
Гараж: SKODA KAMIQ 2024 MONTE CARLO 1.5TSI 6M-MPA3KO
AUDI S4 B8 STAGE 2+ 500+ - SAMANTHA
AUDI A6 ALLROAD C5 2.5TDI - КАМИОНА
Обратна връзка:

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodiaq Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от ЦецоNOL »

DonSkoda написа: 16.02.2025, 11:40:00 Бих сложил като минимум 5w30, да пази турбото лятото, и да има по-дебел маслен филм.
Това е някаква шега нали?
Как точно 5/30 ще пази турбото в жегите?Спрямо 0/30?
За един прЕател питам 🤦🏻‍♂️
Изображение
ЗА ВСЯКАКВИ АВТОЧАСТИ И КОНСУМАТИВИ
0️⃣8️⃣9️⃣ 9️⃣1️⃣1️⃣ 6️⃣9️⃣6️⃣9️⃣
DonSkoda

Škoda Фен

Мнения: 132
Регистриран на: 13.02.2025, 11:13:28
Репутация: 26

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodiaq Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от DonSkoda »

ЦецоNOL написа: 16.02.2025, 12:16:02 точно 5/30 ще пази турбото в жегите
сравнението ми беше с 0/20.
В България последните 15 години да е имало сумарно 20 дни под минус 15 градуса, за да се гледа първия индекс. Но, жегите са доста повече.
Предпочитам лятото да е с по-дебел маслен филм.
https://amsoil.bg/produkt/1012/
Цитат от статията:
Тестът за двигатели Sequence IVA, който трябва да бъде покрит, за да се постигнат стандартите на API SN, симулира удължени периоди на каране газ – спирачка. За 100 часа, тестовият двигател изпълнява цикъл от 50 минути на празен ход и 10 минути на високи обороти – състояния, които спомагат износването на двигателя. След това разпределителният вал се измерва за износване на 84 локации и се определя среден успех. Ние използвахме Signature Series OW-20, най-лекият вискозитет от серията, за да направим теста още по-труден. Синтетично масло AMSOIL Signature Series предостави 75% повече защита на двигателя от загуба на енергия и износване, от това, което се изисква в стандартите, като по този начин увеличава живота на важни компоненти като бутала и разпределителен вал.
Серията Signature на GM Turbo Coking теста, който се състои от 2000 цикъла от екстремно топлинно нагряване. Маслото трябва да ограничи промяната на температурата в турбокомпресора до 13% или по-малко, за да премине теста. Серията Signature ограничи покачването на температурата само до 3.6%, като по този начин предпази турбокомпресора със 72% по-добре от изискваното от GM dexos1® Gen 2 спецификацията.
Аватар
atanashh

Škoda Фен²

Мнения: 484
Регистриран на: 28.08.2022, 11:08:41
Репутация: 318
Местоположение: София/Пловдив
Гараж: Octavia 4 RS TDI 4x4 7DSG

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodiaq Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от atanashh »

При мен, на същия двигател 200 коня дизел, второто масло в София ми го смениха с 0*20. Такова го давали за втора смяна от Шкода. Във Варна явно са на друго мнение :) Иначе колата си дойде с 0*30. Аз го смених пак с това на WV оригиналното, не смятам да си правя експерименти с Шел, Кастрол и други такива. Ама наистина от едно масло да спре да върви не ми се вярва, по вероятно като са сменяли горивния нещо да са объркали.
Аватар
ЦецоNOL

Агент на ДС

Мнения: 10030
Регистриран на: 25.11.2017, 08:37:25
Репутация: 13743
Местоположение: Бургас/Пловдив
Гараж: SKODA KAMIQ 2024 MONTE CARLO 1.5TSI 6M-MPA3KO
AUDI S4 B8 STAGE 2+ 500+ - SAMANTHA
AUDI A6 ALLROAD C5 2.5TDI - КАМИОНА
Обратна връзка:

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodiaq Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от ЦецоNOL »

atanashh написа: 16.02.2025, 13:49:03 Аз го смених пак с това на WV оригиналното, не смятам да си правя експерименти с Шел, Кастрол и други такива
Експеримента е точно с VW маслото🤷🏻‍♂️ “оригиналното “
Изображение
ЗА ВСЯКАКВИ АВТОЧАСТИ И КОНСУМАТИВИ
0️⃣8️⃣9️⃣ 9️⃣1️⃣1️⃣ 6️⃣9️⃣6️⃣9️⃣
Аватар
atanashh

Škoda Фен²

Мнения: 484
Регистриран на: 28.08.2022, 11:08:41
Репутация: 318
Местоположение: София/Пловдив
Гараж: Octavia 4 RS TDI 4x4 7DSG

Спад на мощността и висок разход на гориво след смяна на масла и филтри на Kodiaq Sportline 2.0 TDI 200hp.

Мнение от atanashh »

ЦецоNOL написа: 16.02.2025, 13:51:59 Експеримента е точно с VW маслото🤷🏻‍♂️ “оригиналното “
Всичко е възможно по принцип, но не вярвам точно в ЕТ да наливат дървеното и после да ми дават само за доливане половинка от хубавото ;)
Публикувай отговор

Обратно към “Kodiaq Mk1”