Всичко за Шкода Фабия, произведена от 2014г. до 2021г.
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
при мен спря да гаси старт стопа и след седмица акумулатора почна да сдава багажа, това са първите признаци. Ти си с "умен" алтернатор. При ускоряване зарежда на около 13 волта, при натискане на спирачки или ППХ зарежда на почти 15в трябва да си с AGM акумулатор с чип. Води се float charging, намлява разхода на гориви, разтоварва ДВГ при нужда и следи много параметри за да пази акумулатора.
Ето и моите 5 стИнки по въпроса.
Мога да повярвам на@pallo77, за ниският разход който е обявил.
И друг път съм го казвал. Мноого зависи от това, колко ти тежи кракът... Толкова високи разходи съм засичал в градско, преди да й свикна на колата, че главата ме боли. Неща от сорта на 14-18л. на 100 км(да, толкова, не е грешка). След като се осъвършенствах и използвайки Старт/Стопа, вече виждам стойности в порядъка на 8-10л. на 100км. Но, също забелязах, че постигам тези ниски стойности, поради факта, че минавам по абсолютно един и същ маршрут, по едно и също време от година насам. И ми е станало, като навик, като "мускулна памет" да знам къде да се позиционирам, да знам къде намаляват останалите, следователно да правя и форкастинг и т.н. В момента, в които си променя маршрута и нещата се променят към по-лошо.
Включвам старт/стоп системата, когато съм и извън ежедневния маршрут. Но, това го правя след като съм спрял и установил, че няма да мърдам повече от 10-15 сек.
През последните 1-2 седмици, т.к. времето е отвратително и влажно, моята старт/стоп система също отказва да загаси двигателя. Според системата, влагата в купето е висока. Шофирам винаги на климатик, и това със старт/стопа съм го забелязвал да се случва често.
Карам само на климатик или айде 95% от времето през цялата година. Старт/стоп си бачка ок, май не е от топлото и климатика, виж както казват акумулатора.
[quote=slavkoff post_id=133470 time=1560172519 user_id=1457]
Ето и моите 5 стИнки по въпроса.
Мога да повярвам на@pallo77, за ниският разход който е обявил.
И друг път съм го казвал. Мноого зависи от това, колко ти тежи кракът... Толкова високи разходи съм засичал в градско, преди да й свикна на колата, че главата ме боли. Неща от сорта на 14-18л. на 100 км(да, толкова, не е греко
Въпреки ,че ми е трудно да повярвам 18/100 км ... , е това е темата и всеки е добре дошъл с реални стойности и данни ,който ще са от полза за всички настоящи и бътещи читатели на темата . Предполагам тези стойности ги постигаш с 1.4 tsi , може би 150 ??? такива стойности не могат да бъдат постигнати в ама никакъв , никакъв режим при мен . Нека не бройм режим неизправна кола . Аз съм с 1.0 tsi 95 коня fabia и такова "чудо'' не съм виждал . Вярно в Англия може би горивото е по - малко кофти , но мое 8.5 и ваше 18.5 се различават коренно . Моят режим на експлоатация е отвратителен . Само за справка от по - горни постове . Едва ли ще намерите по - кофти режим на експлоатация от моя . Познавам около 100 (не преовеличвам с числото ) шофиора , който работят същата професия като мен и този разхот на 1.0 тси направо си е мечта за тях . Единствен недостатък на 95 коня (това според мен ) , не , че не са достатъчни в градски условия , но при изпреварване когато оцелиш на човек '' абе къде ще ме изпреварваш , умри , нищо че идва кола отсреща " и ти се иска още малко .
М/у другото най - накрая излязох на извън градско и стоиностите са 5.5/100 при скорост 90-130км/ч в зависимост не от мен а от трафика .
От четене по форумите ми направи впечетление ,че много хора се притесняват от температурата на маслото . Колко точно е нормално ? При мен варира от от 86 -101 градуса Целзий . Нека подчертая ,че катам 2 мили и спирам . После взимам храна паля и тръгвам на още 1-2 мили . Гася давам пратката ,отново паля и отивам на стоянка като такси да чакам нова . Когато получа поръчка ,цикалът се затваря . Много трафик ,много тормоз .
Споделете и вие . Нека сме полезни сами на себе си . На всеки новодошъл и всеки вече четящ темата да бъде инфирмиран колкото се може повече и не на последно място , по - качественна и по-достоверна информация .
Поздрави и дано съм бил полезен
А иначе на Супърба съм виждал температура на маслото да стига до 128 градуса, по-спомени маслото беше Мотул, изкара 7-8к км и го смених, втори път не съм сипвал Мотул.
Темепратурата на маслото много зависи и от начина на шофиране, нормално трябва да е 90-100-110 градуса.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Чакам да ми докарат една Фабия 3 другата седмица. Прочетох темата и явно разход около 9 в София е нормален за 1.2ТСИ ДСГ 110кс. Ще се кара само градско и то на къси разстояния (затова взех и бензин).
Impress_me написа: 26.02.2021, 14:43:29
Чакам да ми докарат една Фабия 3 другата седмица. Прочетох темата и явно разход около 9 в София е нормален за 1.2ТСИ ДСГ 110кс. Ще се кара само градско и то на къси разстояния (затова взех и бензин).
Приятно очарован съм от Фабията. Оказа се супер пъргава и бих казал икономична с оглед на първоначалните изгледи. Мисля че, 7-7,5/100 е супер за градско при среден трафик. Ползваме е я яко за да караме детето на детска градина, че местата за паркиране са органичени и тесни.
Кефя и се и още не съм я пуснал да я продавам, но със сигурност ще се разделяме.
Impress_me написа: 09.06.2021, 13:17:30
Кефя и се и още не съм я пуснал да я продавам, но със сигурност ще се разделяме.
Голямо заключение. Ама и ти си голям образ - поръча за жена си кола, без тя да я е видяла и одобрила. То си миришеше на драма от самото начало хи-хи.
"Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича недозавиване; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за свръхзавиване" - Walter Röhrl
kalata написа: 09.06.2021, 15:36:45
Ама и ти си голям образ - поръча за жена си кола, без тя да я е видяла и одобрила. То си миришеше на драма от самото начало хи-хи.
Нещата отиват към лoгична развръзка
Обица на ухото си имам вече.
kalata написа: 09.06.2021, 15:36:45
Голямо заключение. Ама и ти си голям образ - поръча за жена си кола, без тя да я е видяла и одобрила. То си миришеше на драма от самото начало хи-хи.
Май намерих решение на проблема, та живот и здраве другата седмица пак ще има малък СУВ 4х4.
Фабията вече е в продажба: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=kfowdk
Мога да направя лек коментар за цената ако я продам в рамките на една седмица за да я ползвам като първоначална вноска.