Добре дошли в ШКОДА ФОРУМ! Моля, регистрирайте се за да вземете участие в дискусиите.
Намерете ни във Facebook Изображение || Google+ Изображение || Instagram Изображение

>>> Вземете своята брандирана Шкода Форум чаша! <<<

Семейно комби ASZ с RS добавки

Всичко за Шкода Октавия I и Tour, произведена от 1996г. до 2010г.
ivogiev

Škoda Фен
Мнения: 47
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 5

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev » 10.01.2019, 21:10:47

Здравейте,
чувствам се гузно защото само чета тук и май е време да се представя. Реално първо четох в другия форум на Шкода, този го открих наскоро и случайно.
Не ми е много ясно каква е разликата и защо са 2 броя ама по принцип двама българи на едно място винаги ще намерят защо да построят ограда помежду си.
Малко предистория - цял живот карах Хонди и като цяло японските коли са ми под кожата. Започнах с Акорд '86 , старата кола на баща ми, която бартеросах след време за Прелюд '90 с 2.0-16v. На този Прелюд направих ресто мод или хот род , след което се състезавах в Тайм Атак S3 клас организиран от dcb ( drift club bg).
По принцип съм отдаден на Моторспорта и имам доста странни/уникални играчки. Май съм си хот родър защото нищо в моите ръце не остава стоково. Но тук ще Ви занимавам само с Шкодата.
По това време вече карах и мотоциклети та успях да си счупя крак през 2008-ма или2009-та. Така се сдобих със следващата Хонда - Акорд Купе '96 Автоматик, че да мога да си я карам с патериците и само с левия крак.
2015-та чаках да ми се роди син и трябваше да загърбя 2-вратите коли, исках комби но не Хонда.
Реших че ще е Октавия и исках да е дизел, за да не се занимавам със скапаните газови уредби , прегледите им, вечните проблеми и забраните за влизане по подземни гаражи. Пък и не исках да губя пространство в товарния отсег.
Бях загледал една RS в Прага, но тоя пич излезна несериозен и през това време в Неапол се появи обява на сегашната ми кола - края на 2003-та, 6 скорости, само предно ( аз държах да е само предно), климатроник и т.н. Имах познат там , който караше А4-ка 110 к.с. дизел и имаше добра база за съпоставка.
Каза ми че колата върви много повече от неговата и е добра, макар че като дойде се оказа че няма детайл по нея който да не е ожулен :) Колата първоначалното е купена в Испания и там е карана 4 години, след това 8 години в Италия от жена 68-ми набор с две деца. Беше на 233 000км когато я взех.Вече кола ще си купувам само от Италия, няма никаква ръжда и на екстри е по-добре.
Ето как изглеждаше на обявата :
_1_zpsxjjhuz4t.jpg
_12_zpsz5qzsty8.jpg
_13_zpsi037hzy7.jpg
_14_zpsebwxu83g.jpg
Като дойде взех да оправям предните калници, че жената се беше набола в нещо челно и взех да си търся предна броня в сив цвят.
Без да искам намерих такава от RS и понеже братовчед ми в Атина си купиха от магазина червена Октавия GT взех да прихващам от него разни акъли.
Не успявам да намеря повечето снимки, но ще кача няколко.
Колата е момента е :
- фолио на всички странични стъкла Global ( USA ) слагано от dmp folio. Отпред съм 35-ца, отзад съм 95-ца.Беше хубава модификация това, че с малко дете иначе не става.
- позасилена от шматка, малко след това смених съединителя :) Още съм с демпферен маховик.
- седи на В6 Bilstein амортесьори с нови стокови пружини за модела.
- с плътни тампони от Ауди S3
- добавен ОЕМ Xenon обслужен от ST Retrofit в Симеоново.
- добавен подгрев на седалките, които също така бяха с оправени дунапрени при едни профи авто тапицери
- има добавен RS волан
- RS педали без този на газта че трябва да изпиля оригиналната основа че е по-голяма.Някой знае ли дали педал от 1.8Т може да се прехвърли и да работи адекватно на 1.9TDI, за да си спестя пиленето на основата?
- естествена кожа за лоста на скоростите
- ОЕМ луксозна хромирана и кожена топка от Superskoda
- диоден плафон от Superskoda
- къса антена и едни циганийки на огледалата пак от Superskoda.
- DRL на дългите
- гумени стелки + леген в багажника. Кажете защо и кои модели са с двойно дъно в багажника, че моята не е с такова?
- втори ОЕМ комплект 16" за зимните гуми, че ще минавам на големи спирачки. Бяха песакоструени и правово боядисани, че вече нито имам нерви , нито време да ги боядисвам иначе. Наясно съм с теорията за праховото боядисване и я споделям, но не е достоверна за всички видове алуминиеви джанти и реших да рискувам с тези.
- Претапициран таван и кори на вратите с черна алкантара пак при профи авто тапицерите
- Боядисани всички сиви пластмаси в черно
- Full FIS табло

Предстоят:
- 312мм предни спирачки от Ауди S3
- 247мм вентилирани задни от Ауди S3
- Предни шенкели и плътни долни носачи от Ауди S3 за подобряване на пътното поведение.
- Дълбоко Recaro от Ауди S3 може би, в събота ще ходя да гледам един комплект и ще преценя.
- В момента ми правят табло с цветен дисплей в средата, затова и продавам Full FIS-овете + Чехския модул. Ще е с червени стрелки, но ще свети зелено защото съм от старата японска школа и ценя зеленото много.

Сигурно забравям доста неща ама като за семейна кола , която кара жена ми - стига толкова.
Интересното - снимките:
Тук чистим EGR-а веднага след като дойде колата, че беше пълен с мизерии:
kolektor_zpsxwnj2fgb.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



ivogiev

Škoda Фен
Мнения: 47
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 5

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev » 10.01.2019, 21:16:22

Вярно ли мога само по 5 снимки да поствам?
Първия зимен сет,който махнах преди месец заради идващите големи спирачки:
IMG_20151222_102153_zpsurf3uxsz.jpg
IMG_20151222_102203_zpsgikf5m4k.jpg
IMG_20151222_102214_zpspbdtis7r.jpg
IMG_20151222_102240_zps4dmpbjs0.jpg
Ето я естествената кожа на лоста, но не намирам снимка на топката както е в момента:
IMG_20170316_200313_zpskxub0lgp.jpg
Ето зимните 16-ки след праховата боя:
Изображение
Тук й монтират ксенона:
Изображение
Имах два комплекта ОЕМ xenon, единия отиде при братовчед ми в Атина, след като минаха и двата през ST Retrofit:
Изображение
Ето ги на колата:
Изображение
Ето затова взех комби, това е багажа за морето и имаше място за още без да слагам нищо на седалките :)
Изображение
Ето я колата на братовчеда :
Изображение
И таблото му преди време с червени стрелки, което ме запали:
Изображение
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.



ivogiev

Škoda Фен
Мнения: 47
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 5

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev » 10.01.2019, 21:20:40

Практично ми вози и друга играчка, та съм много доволен:
IMG_20180630_132624.jpg
IMG_20180630_132645.jpg
IMG_20180630_132656.jpg
IMG_20180630_142722.jpg
IMG_20180715_110334.jpg
Сега й предстои смяна отново на агренажа заедно с болтовете, които държат дюзите. Всички филтри, термостат, масла и т.н.
Понапълнил съм един кашон с части,които чакат ама ме бавят големите спирачки че единия шенкел се оказа сцепен и ме мотаят нещо със замяната.
Като се появи новия шенкел я вкарвам за ъпгрейдите и обслужването.
Ето клип как ускорява стокова преди ремапа, но и без катализатор:
Преди ремап
Ето и замерване на същата отсечка от същия маркер след ремапа от шматка:
След ремап
Клипчетата са правени в началото на зимата със зимните Нокиан Д3 195/65-15 при температура около 0 градуса.
От доста време и в момента имам проблем с геометрията, която задържа и пренадува. Минава в авариен режим и вариант SDI, че и по-зле.
Като я карам аз успявам да я излекувам ама жена ми я кара през 80% от времето на къси разстояния и резултатът е задръстена геометрия.
Не мисля че е ОК да свалям турбо и за момента я карам така. Съветваха ме да изчистя оста на геометрията без да махам турбото ама не съм правил нищо по този въпрос ,а и не знам дали е възможно и дали ще има положителен ефект.
Мислех и за Водородно почистване на ДВГ с надеждата да помогна, Bardahl машина имало в Prospeed за тая процедура и хубави неща чух за нея ама се колебая - дайте акъл ако сте го играли този филм?
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от ivogiev на 10.01.2019, 21:33:22, променено общо 1 път.



Потребителски аватар
Бай Ненчо

Škoda Ентусиаст
Мнения: 1367
Регистриран на: 22.07.2015, 08:57:20
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора
Гараж: ПОД НАЕМ

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от Бай Ненчо » 10.01.2019, 21:31:23

Да ти е честита новата придобивка. Да те слуша много и много да те радва. Нещо по мотора ще има ли още?


Магистрала няма финал ....."masterOne"

ivogiev

Škoda Фен
Мнения: 47
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 5

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev » 10.01.2019, 21:36:25

Бай Ненчо написа:
10.01.2019, 21:31:23
Да ти е честита новата придобивка. Да те слуша много и много да те радва. Нещо по мотора ще има ли още?
Не е нова, направи 4 години при мен :) По мотора се колебая, защото на дейли колата не трябва да се посяга а и защото я кара жена ми, но нещо взех да се зачитам в теми за централни кулери, други турбини и т.н.
На първо време ще направя окачването и спирачките, мисля и за Eibach sway bar kit - предни и задни, дори Quaife червячен LSD гледах че това е най-яката модификация за FWD кола ама ще видим.



Потребителски аватар
BlackPearl

Site Admin
Мнения: 6426
Регистриран на: 13.02.2015, 14:28:07
Репутация: 128
Местоположение: гр. Добрич
Гараж: Octavia mk3 vRS-BlackPearl2
Контакти:

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от BlackPearl » 10.01.2019, 21:37:16

Здравей колега и поздравления за колата.
Картът изглежда супер/
Важното е колата да ти доставя удоволствие и да те вози по предназначение.
Много обичам такива теми, с много снимки от началото и през етапа и към края.

За салона: Салон става и от Голф, дълбоко или плитко рекаро. Става дори и от Голф 3, отзад май има лека тънкост.
Нашия приятел Валентин (от Румъния) си сложи салон от ГТИ 3та серия.

П.С: То тук (при нас е така), като се засечеп за кулери, чипове, турбини и се почва :)



hvp800

Škoda Ентусиаст
Мнения: 1012
Регистриран на: 06.01.2016, 12:24:35
Репутация: 9

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от hvp800 » 10.01.2019, 21:40:58

Добре изглежда :)
Задните дискове от S3 са 256 мм вентилирани!
Ако още не си взел носачите , внимавай че са два модела , с малък и голям тампон!



ivogiev

Škoda Фен
Мнения: 47
Регистриран на: 26.12.2018, 17:32:32
Репутация: 5

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от ivogiev » 10.01.2019, 21:53:07

BlackPearl написа:
10.01.2019, 21:37:16
Здравей колега и поздравления за колата.
Картът изглежда супер/
Важното е колата да ти доставя удоволствие и да те вози по предназначение.
Много обичам такива теми, с много снимки от началото и през етапа и към края.

За салона: Салон става и от Голф, дълбоко или плитко рекаро. Става дори и от Голф 3, отзад май има лека тънкост.
Нашия приятел Валентин (от Румъния) си сложи салон от ГТИ 3та серия.

П.С: То тук (при нас е така), като се засечеп за кулери, чипове, турбини и се почва :)
Имам едно поло правено за писта, там съм с юбилейно дълбоко Recaro от Голф 3. На Голф 4 не съм попадал на добре запазен салон, има един с надлъжни райета по средата ама много рядко съм го виждал - плюшен е.Ще видим този в събота от A3-ката дали ще ми хареса и е с подгрев за 250лв без скъсано.
Картингът иначе е най-яката играчка, 125-ца е , клас Rotax -28к.с. , но шасито е от шифтър и има и предни спирачки. Карам го на пистата в Кюстендил при Тошко Аначков и добре си начесвам крастата.
hvp800 написа:
10.01.2019, 21:40:58
Добре изглежда :)
Задните дискове от S3 са 256 мм вентилирани!
Ако още не си взел носачите , внимавай че са два модела , с малък и голям тампон!
Може и да си прав, направо си прав защото са от S3-ка.
Носачите съм ги взел и избрах тия с по-малкия тампон, които май са по-стария вариант.Ще вози по-дървено ама ще е по-неутрална. До колкото четох после за да повишат комфорта са сложили големия тампон ама там пък мърда при товар и малко се губи идеята. Поправи ме ако греша.
В тая морга има още един комплект от TT на тия носачи, зарибявам братовчед ми в Атина ако иска да му го купя.
Готиното на моята шкода е че каретата са като на ТТ и S3, така че директно слагам шенкела. Така долния шарнир си пасва идеално към плътния носач.
Иначе другия вариант бил на стоков шенкел да се правят някакви шашми с долния шарнир ама не ме кефи идеята.



Потребителски аватар
bega4kata

Škoda Мод
Мнения: 6498
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 129
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI
Tiguan TDI 4motion
0896670196
Контакти:

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от bega4kata » 11.01.2019, 00:52:55

Поздравления за ентусиязма.
Турбото трябва да го свалиш.Да се почисти и прешлайфа геометрията,както и лице на плочката.Особено за жена,дето не дава газ, и късите разстояния на движение има по-специален начин за обработка.Както и за чичетата.


Revo stg3 by PERFORMANCE99 Tuned

hvp800

Škoda Ентусиаст
Мнения: 1012
Регистриран на: 06.01.2016, 12:24:35
Репутация: 9

Семейно комби ASZ с RS добавки

Мнение от hvp800 » 11.01.2019, 07:50:47

ivogiev написа:
10.01.2019, 21:53:07




Може и да си прав, направо си прав защото са от S3-ка.
Носачите съм ги взел и избрах тия с по-малкия тампон, които май са по-стария вариант.Ще вози по-дървено ама ще е по-неутрална. До колкото четох после за да повишат комфорта са сложили големия тампон ама там пък мърда при товар и малко се губи идеята. Поправи ме ако греша.
В тая морга има още един комплект от TT на тия носачи, зарибявам братовчед ми в Атина ако иска да му го купя.
Готиното на моята шкода е че каретата са като на ТТ и S3, така че директно слагам шенкела. Така долния шарнир си пасва идеално към плътния носач.
Иначе другия вариант бил на стоков шенкел да се правят някакви шашми с долния шарнир ама не ме кефи идеята.
Навремето слагах носачи от S3 с малкия тампон и не успях да направя реглажа на предните гуми. Бяха прибрали долния край навътре. Докато се чудих какво да направя си взех едно ТТ за части , всичко заспа :)
Не казвам , че и при теб ще стане така, но малко внимание никога не е излишно.



Отговори

Върни се в “Octavia I”