Добре дошли в ШКОДА ФОРУМ! Моля, регистрирайте се за да вземете участие в дискусиите.
Намерете ни във Facebook Изображение || Google+ Изображение || Instagram Изображение

>>> Вземете своята брандирана Шкода Форум чаша! <<<

Аз и моята Шкода - Началото

Всичко за Шкода Октавия, произведена от 2013г. до днес
Манев

Škoda Фен
Мнения: 41
Регистриран на: 04.10.2019, 13:17:51
Репутация: 34
Гараж: Octavia 3 FL 2.0 TDI-CR 6M

Аз и моята Шкода - Началото

Мнение от Манев »

С малко закъснение, но все пак да представя и моята Шкода.
Исках да навъртя и малко километри преди да напиша впечатленията си от автомобила.

Част 1. Малко история и избор между различни марки и модели

Досега съм карал Пежо 205 (бензин), Ситроен Ксара (дизел) - любимата ми кола, Тойота Корола (дизел) и Хюндай и20 (бензин), все хечбеци затова реших, че е време да мина на седан. Исках истински седан, такъв който го има и във вариант комби, а не хечбек, който е "издължен" до седан. Преди две години бях загледал Мазда 6 (просто се оглеждах, не бях решил още да купувам). Цената й за "нормално" (не най-ниското, но не и най-високото) оборудване беше към 43-44000. Миналата година като проверих отиваше към 54000. Естествено модела вече беше 2019. Тези 10000 лева разлика в последствие ме накараха да избързам и да си поръчам O3 FL, а не да чакам О4.

Между какво избирах?
Меган седан, Корола, Мазда 3 седан/6, и30 фастбек, Октавия и Фокус седан, който всъщност гледах след като вече бях поръчал Октавията.

Какви бяха изискванията при избора:
1. Седан
2. Да вози комфортно и да е малко по-мощна от Королата ми Д4Д 116кс, 250Нм
3. Да влезе в гаража. Може на някой да му се стори странно, но всички коли (Ксара, Корола, и20), които съм вкарвал в подземния гараж задират отпред в момента, в който предните гуми са в най-ниската точка при спускането. За щастие винаги е задирала една гумена "лента" отпред. Тя така да се каже си е проектирана за това. Но на новите коли всичко е пластмаса и ако задере ...
4. Двузонов климатик с въздуховоди и за задните седалки.

Меган седан:
- определено от към цена най-изгодната оферта - идваше към 33-34000 за автомобилите на склад
- предлаганите двигатели бяха ОК
- нивата на оборудване бяха ОК, пакетите ОК, но нямаше възможност за опции. Да кажем за мен новото ЗЕН беше ОК, имаше как да му добавя пакет Комфорт заради двузоновия климатик и въздуховодите отзад, но нямаше посмъртно как да сложа подлакътник на задните седалки без да отида на ниво Интенс. Да де, ама Интенс върви с дигитално инструментално табло, а аз си искам стрелките.
- багажника беше ОК, макар че имах леки притеснения относно това какво може да се вкара през отвора

Корола:
- малко по-скъпа от Мегана. Това, което ми вършеше работа идваше към 37-38000.
- от към оборудване - включени най-много неща за съответните нива - все пак е модел 2019. От към опции за персонализация - 0. Най-много да си изберете ... стелките.
- двигатели ... правени за хибрид, а мене ми е още рано за такова животно. Бях проучвал плъгин хибридите, но примерно йоника идваше към 65 000, което ми е малко множко, а Короли плъгин от ТМ Ауто ми казаха скоро време да не чакам за българския пазар.
- още с влизането си ударих главата. Всъщност успях да се ударя общо 3 пъти при влизане на предната и задната седалки - два пъти в купето, веднъж във вратата.

Мазда
- Влязох в 6-цата отзад и до там беше. До 3-ка седан изобщо и не припарих.

и30
- Нямаха да ми покажат фастбек-а и влязох в един йоник. Уж беше високо ниво, а пластмасата ми идваше в повече.

Фокус седан - както споменах гледах го след като вече бях поръчал Октавията
- въздуховоди отзад - няма, и в склада няма, и внос по второ направление няма
- като опции има разнообразие, но опциите са по-скъпи с около 20% в сравнение с Октавията.

Октавия:
- като цена - най-скъпа. Гледах Вижън, т.к. поне според мен разликата от около 2500 в цената спрямо Селекшън Ню си струва. Идваше към 39-40000. Нивата на оборудване спрямо останалите бяха най-орязани. Предполагам обяснението е, че все пак е модел 2017 година. Като излезе О4 всичко ще си дойде на мястото.
- като опции - каквото ти душа иска и се слагат, на което ниво искаш.
- двигатели - за всекиго по нещо
- багажник - слон може да вкараш без да се налага да го провираш през иглени уши.
- отстъпките важат както за налични автомобили така и за поръчки.

Е, спряхме се (със семейството) на Октавия.



Манев

Škoda Фен
Мнения: 41
Регистриран на: 04.10.2019, 13:17:51
Репутация: 34
Гараж: Octavia 3 FL 2.0 TDI-CR 6M

Аз и моята Шкода - Началото

Мнение от Манев »

Част 2. Конфигуриране, доставка

Първоначално се бях насочил към бензин. Гледах 1.5 ТСИ. По форумите отзивите от него не бяха много ласкави. Всички препоръчваха 1.4 ТСИ, а такъв към мометна на поръчката миналата година не се предлагаше. Направихме с жената един тест драйв с 1.5 ТСИ и на нея не й допадна. Може би защото преди това се вози на един Сюпърб Л§К дизел за да тестваме DCC-то, че нямаше тестова Октавия с него. 2.0 ТСИ ми идваше малко по-мощен отколкото исках, пък и вървеше с 7ДСГ скоростна кутия, дето пак по форумите имаше писания (абе хора спрете да пишете негативни неща за двигатели, скоростни кутии и т.н., че само плашите такива като мене), пък да си призная никога не съм карал автоматик и малко ме беше страх да поръчам нова кола с такива скорости. Така че в крайна сметка избора стана 2.0 ТДИ с ръчни скорости.

Жената държеше на шибидах, аз на DCC-то, синът на амбиентното осветление, Кантон и камера отзад :)
Кантона и камерата отзад ги пропуснахме заради цената, а амбиетното с предни паркинг сензори и топ-лед задните бяха подарък от ЕТ (август месец такава беше промоцията).

Навигацията идваше прекалено скъпа при положение, че я имаме на телефоните си.

Искаше ми се да имам индикация на огледалата за обект в сляпата точка, но опцията искаше още и още опции и май го докарваше до към 2500.

Ограничителя на скоростта и той искаше допълнително неща и го пропуснах.

От подгряването на предното стъкло се отказах защото се движа главно от гараж до гараж/подземен паркинг, пък и не можех да го видя преди поръчката. Показваха ми на друга Шкода ама според писанията по форумите това на Октавия не било като това дето ми показваха.

Доста се чудех за пожарогасителя под седалката и проактивната защита, но се отказах. Може би трябваше да сложа Crew Protect Assist, но малко ме изплаши това със затварянето на прозорците и шибидаха.

Чистачката на задния прозорец естествено не беше поръчана, все пак искам седан - каква чистачка отзад.

Опциите за пътната лента и разпозначането на значи също ги пропуснах едно заради цената, друго заради премеждията на един колага с Пежо 5008 и надписа "колата поема контрола". Карал си той и пред него колоездачи, но не група, а на разстояние един от друг - заобикаля първия без мигач, заобикаля втория без мигач, тръгва да заобикаля третия и добре че държал здраво волана, че колата поела контрола и тръгнала да го връща - право към колоездача. Друг случай пак с него в Италия на магистрала мантинелата била на секции, при което от яркото слънце на плантото се образуват светли и тъмни ивици от сянката на мантинелата. Колата го взела за осева линия и "поела контрола", в следващия момент разпознала истинската маркировка и айде обратно. Буквално се "ошашавила". Добре че колегата пак здраво държал волана. За разпозначането на знаци пък някой беше споменал, че се бъркало от лепенките по автобуси и тирове отзад с ограниченията на скоростта. Разпознавало ги като знаци. Та хубави технологии са, но трябва да се поизчистят. Ма то като гледам май на новите модели вече стават стандарт - няма искам, не искам.

И на мен и на жена ми не ни хареса стандартната тапицерия. Лошото беше, че в ЕТ нямаше как да ни покажат нито Октавия с шибидах как изглежда, нито пък с тапицерия различна от стандартната. Добре че имаше едно класьорче с мостри за тапицерии та избрахме кожа-текстил.

Съжалявам, че не сложих хром пакета. Верно че е само на половината стъкло, а не на цяло като при Сюпърба, но щеше да е готино.

Естествено, преди поръчката тествахме с един Рапид дали ще влезе в гаража. Рапида и Октавията имат един и същ ъгъл от 14 градуса между предните гуми и най-издадена част на колата отпред-отдолу. Е, Рапида влезе :)

И така стигна се до поръчка на следната конфигурация:
http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/154554582

Колата дойде след около два месеца и половина. Както доста колеги във форума споменават, аз се обадих да питам какво става с колата и от ЕТ ми казаха - ами тя е при нас :)

Отидохме да я видим преди да оформим документите и ... последва нещо, което не съм си представял.
Жена ми излиза от колата и казва категорично - аз тази кола не я искам, чувствам се като в ковчег. Какво се оказва - колата е с черна тапицерия на тавана заради шибидаха, а основната идея на жена ми за слагане на шибидах е за да е по-светло. На брошурата на Октавия, шибидаха е с бял таван. Гледаме с търговеца в конфигуратора какво сме сложили - има две черни тапицерии, но никъде не пише или се вижда черен таван, само на едната (която трябва да се избере за да има активна опция за шибидах) леко е загатната черна странична колона, но таван няма на снимката. Цялата тази ситуация се развива точно преди представянето на Октавия 4, конфигуратора вече е затворен, няма как да поръчаме друга без шибидах с DCC, абе ...
В заключение: едно голямо БЛАГОДАРЯ на хората от ЕТ, които успяха да намерят решение как да "успокоят" жена ми.
(В конфигуратора на Скала, който е по-нов, вече изрично се споменава за черния цвят на тавана при една от опциите за черна тапицерия)

При получаването си взех секретни болтове (даже ги сложихме на място), гумени стелки, държач за таблет, които се слага на подглавника на предните седалки.

Оказа се, че имам външна антена. Още като гледахме колата първия път я забелязах. Доста се чудих защо са я сложили - нямам навигация, нямам DAB, нямам подгрявания на купето и т.н. Питах човека, който ми предаваше колата. Отговорът беше - истината ли искаш или да те баламосвам. Според него това били последни бройки от О3 ФЛ и каквото имат на слад - слагат. Няма лошо. Най-вероятно новата О4 ще е с друга антена.

Заради DCC имам още един ключ. Не знам каква е логиката. За малко да забравят да ми го дадат от ЕТ.

Най-важното: колата влезе в гаража. Минава на един косъм буквално. Задължително всички освен шофьора слизат преди маневрата. Трябва да гледам да не кача някое кило, че тогава само жената ще я вкарва :). Имам си точно место къде да натискам спирачката, защото а съм го изтървал, а предните амортисьори леко поддават като стигнат гумите най-ниската точка с по-висока скорост и задира. При излизане пак същото - леко докато предните гуми "опрат" в изкачването за да не поддадат амортисьорите и после газ нагоре. А гумите са меки, а е задрала. Като се замисля не знам дали О4 ще влезе. Тя е малко по-дълга и тази дължина е от предницата до предните гуми, което значи, че този ъгъл от 14 градуса намалява. Ако се сложи DCC на О4 (без плъг-ин версията) просвета пада с 10мм и ъгъла още повече намалява. Вратата на гаража се затваря на 5 пръста от бронята. Сюпърб нямаше да се събере с летния комплект гуми на стойка в дъното на гаража. Трябваше да ги катеря по стените.



Манев

Škoda Фен
Мнения: 41
Регистриран на: 04.10.2019, 13:17:51
Репутация: 34
Гараж: Octavia 3 FL 2.0 TDI-CR 6M

Аз и моята Шкода - Началото

Мнение от Манев »

Част 3. Впечатления

Впечатленията ми се да база сравнение на Октавията с и20 в града и Королата ми извън града.

В града:
- да си призная очаквах по-нисък разход. В момента е към 7/100. Ксарата гореше към 7.8, Королата 7.3, при Октавията според спецификацията трябваше да е доста по-малко. За сравнение и20 с 1.2 бензин ми гори 6.5.

- Стоп/Старт системата е доста "по-агресивна" в сравнение с и20. Гаси при първа възможност. и20-ката примерно ако пусна по инерция пали и ако не включа на скорост не гаси - удобно е сутрин в задръстването от телевизионната кула към Цариградско. и20 ако запали 2-3 пъти в малък интервал - спира да гаси. Удобно е вечер на Цариградско, но пък ако трябва да мръднете 5 метра на светофар, защото колите пред вас са се преподредили алгоритъма на Октавията е за предпочитане защото гаси - удобно да светофара на Парадайз център. Та няма пълно щастие, но все пак Октавията е за предпочитане понеже копчето за изключване на Стоп/Старт системата е на много лесно място. Колата дойде с ЕФБ акумулатор, не с АГМ като и20-ката, което ме учиди леко.

- DPF. Ще го спомена тука, защото първият ми сблъсък с него беше в града. Слизам в паркинга от колата - мерише на изгоряло не се трае. Точно бях се измъкнал от едно задръстване сутрин на Цариградско то Орлов мост до към 4-ти км. Викам съединител ли подпалих от постоянното тръгни спри, тръгни спри, какво стана. Звъня на моя майстор и питам нормално ли е нова кола да мерише - той вика не. После нещата се оправиха и спря да мерише - викам оправи се колата. Втория път от София по магистрала Струма спирам в Благоевград - пак мерише. Вика си сега пък какво стана - не е съединител. Е, накрая събрах смелост и порових в нета. После доста се смях за напразните притеснения. Това ми напомня една случка от преди 10 години, когато си купувах климатици Дайкин. Тогава най-обсъжданата тема е нета бяха дефростите на Дайкин и колко не били оптимални и т.н. Спомням си седях с хронометър и засичах на колко време и с каква продължителност, при каква зададена температура прави дефрости, с колко пада температурата междувременно и т.н. Абе бях се побъркал отвсякъде. В един момент си казах стига и ги оставих климатиците да си работят и скрих хронометъра и дистанционното в един шкаф като дистанционното го вадя само Октомври да го пусна климатика и Април да го спра. Интересно, че от тогава много добре си работят климатиците :)

- Потегляне по наклон. Е тази система в началото ми разказа играта. Най-лошото е, че няма индикация кога сработва. Първите няколко пъти аз отпускам съединителя и давам газ (много съм бърз), тя ми държи спирачката и колата гасне.

- DCC-то в града не можах много да го усетя. Може би Комфорта вози една идея по-меко от Нормал, но ако ми завържете очите и ме накарате да позная на какво е - не мога. А Нормала приятно ме изненада - много меко вози по пъветата (сравнявам с предните си коли). Не знам дали Октавия без DCC е същото като с DCC на Нормал.

- Асистент за паркиране. Много удобен. На и20 не ми е трябвало - тя си е малка кола. На Королата имах само пищялки, сега с пищялки и асистент никакви проблеми за паркиране, въпреки че колата си е голяма. Между другото един приятел си взе по същото време като мен Корола 2019. Има камера отзад, но няма пищялки. Щеше да ходи допълнително да слага, че само на камера не си било работа. От ЕТ ми обърнаха внимание на една опция при движение назад, която автоматично набива спирачката ако усети, че се блъскаш. Не съм я пробвал специално, но веднъж паркирайки с ясното съзнание, че няма нищо отзад и пюйкащ на умряло парктроник, се чу нещо като удър отзад. Слезнах, отзад бяха храсти, нямаше удър. Та май тогава сработи тази система и звука беше по-скоро от сработването, отколкото от удър.

Извън града
- от разхода пак очаквах да е по-малък. Королата ми дава към 4.7, Октавията към 4.4. Това 3.6 от спецификацията е някаква мечта за мен.

- DCC. При първото излизане на магистрала реших да пробвам на Комфорт. Голяма грешка - в бързите завои колата става като лодка в бурно море. Веднага минах на Спорт и колата "закова" на пътя. Може би комфората е добре при спокойно каране без резки завои.

- Мощност. Досега с Королата винаги съм имал проблеми примерно на Тракия при изкачването към тунела "Траянови врата" от към Пловдив. Ако отдолу на 5-та не вляза с поне 2500 оборота, колата започва лека-полека да губи мощност и трябва да се минава на 4-та. Това беше и причината да търся малко по-мощна кола. С Октавията влизам на 6-та и под 2000 оборота и не стига, че не губи мощност ами се и набира нагоре.

- Лирично отклонение. Досега все аз карах Королата извън града, откак взехме Октавията жената я пришпорва по магистралите с 140 и нагоре, а аз се возя. Добре че са удобните дръжки на вратите да се държа здраво. Аз карам спокойно - под 110 ;)


Интериор и мултимедия
- много е широка вътре.

- седалките са удобни. Мислех дали да не ги поръчам електроуправляеми, но се отказах. Не ги ръчкам толкова често, че да трябва да им помня положението или да не мога да направя манипулацията на ръка.

- Няма къде да си сложа телефона :(. Дадоха една "чаша" с прорез/отвор, ама телефон не влиза в него. Така че го държа е джоба.

- подлакътника като го издърпам напред за да се подпирам и закрива част от дупките за чаши

- жабката ми се струва малка. Не съм я пробвал още как е с охлаждането.

- Всичко по таблото се вижда ясно. В началото ми се струваше, че индикатора за гориво пада много бързо, но после осъзнах, че той е с 16 деления, докато на досегашните ми коли беше наполовина - с 8 деления. Не мога да разбера тези табла защо ги правят с такъв наклон на стъклото, че прахуляка да отива на него. При Ксарата наклона беше обратен и абсолютно никакъв прах нямаше. Съответно не се налагаше да се бърше, докато на Королата от многото бърсане на прах се беше изподраскало стъклото. Трябва да внимавам и на Октавията да не стане така.

- Индикаторът за среден разход е верен за разлика от този на и20, който даваше към половин литър надолу.

- трябваше да свикна с положението на врътката за фаровете. Досега винаги ми е била на мигачите. Но пък тя не се бара - стои си на Авто.

- В началото все се опитвах да въртя ръчката за чистачките да ми измие задния прозорец, докато накрая свикнах с мисълта, че няма чистачка отзад. Няма проблеми с видимостта.

- Блутут - никакви проблеми. Жената е с андроид, сина с айфон, аз с уиндоус фон. И трите се връзват. Разговори, музика - никакви проблеми. Даже бях пуснал навигацията на моя телефон и докато си слушам радио, ако има навигацията нещо да се обади, радиото спира, навигацията на телефона си казва каквото има да каже и после пак си тръгва радиото.

- СД карта. Взех една СД карта и нахвърлях музика на нея. Мултимедията леко се шашна - очаквах да ми даде всичко по папки, а тя тръгна да рови из таговете на мп3-ките. Свалих картата и оправих таговете с изпълнител, албум, име на песента, добавих и обложка - работата заспа.

- Навигация - не съм пробвал с андроид ауто и епъл кар плей как са нещата, така че тука нямам коментар

- Радио - АФ малко се шашка и ми сменя честотата на Дарик по няколко пъти вечер като се прибирам на Цариградско след Метро. На телевизионната кула пък има смущения пак на Дарик. Извън града няма проблеми. Харесва ми списъка от станции, че е винаги актуален. Няма нужда да пускаш търсене ако си на някое забутано място.


Екстериор
- Авто-то на фаровете работи добре при превключване от дневни на къси и обратно. По тунели се справя добре. Само няколко пъти ми се е случвало да включа късите ръчно при по-мрачно време на магистрала главно за да светнат светлините отзад. Не съм поръчвал автоматичното превключване къси/дълги защото реших, че и сам ще се справя.

- чистачките са добре, но много течност харчи това чудо. Мислех си, че с 5 литра ще изкарам зимата, то след месец пак светна лампата. Индикаторът за ниско ниво на течността е много полезен. Вече съм спокоен, че няма изведнъж на сред нищото да ми свърши течността. Четох в ръководството кога мие фаровете, ама наблюденията ми са, че само той си знае.

- шибидаха още не съм го пробвал истински - зима е. Отворих го във всички положения, затворих го и толкова. Лятото ще пиша отзиви за него.



Потребителски аватар
Ц-Е-Ц-О РАНИЦАТА

Škoda Racer
Мнения: 3474
Регистриран на: 25.11.2017, 08:37:25
Репутация: 1228
Гараж: 089 911 69 69

Аз и моята Шкода - Началото

Мнение от Ц-Е-Ц-О РАНИЦАТА »

Ебаси ревюто браво
Честито и със здраве да я караш.



Манев

Škoda Фен
Мнения: 41
Регистриран на: 04.10.2019, 13:17:51
Репутация: 34
Гараж: Octavia 3 FL 2.0 TDI-CR 6M

Аз и моята Шкода - Началото

Мнение от Манев »

Ето я и нея. Току що взета от ЕТ и снимана с камуфлаж :)




Потребителски аватар
Pijomir

Škoda Ludicrous
Мнения: 1709
Регистриран на: 02.12.2017, 22:41:37
Репутация: 222
Местоположение: София
Гараж: VW Polo 1996г./ O3 FL 1.4TSI Style 2018г.

Аз и моята Шкода - Началото

Мнение от Pijomir »

Честита да е.

Стана ми любопитно - как успокоиха жена ти? [smilie=sarcastic.gif]

Моята още не може да преглътне, че мапа кафяво е различно от топаз кафяво.


„Времето е наркотик, твърде много от него убива.“

Манев

Škoda Фен
Мнения: 41
Регистриран на: 04.10.2019, 13:17:51
Репутация: 34
Гараж: Octavia 3 FL 2.0 TDI-CR 6M

Аз и моята Шкода - Началото

Мнение от Манев »

Pijomir написа:
16.01.2020, 12:31:20
Стана ми любопитно - как успокоиха жена ти?
Не ми се коментира, но отговора го има в постовете ми :)
Просто виж кое не е на мястото си.



Потребителски аватар
Taratajki

Škoda Ентусиаст
Мнения: 1002
Регистриран на: 26.11.2017, 16:29:00
Репутация: 244
Местоположение: София
Гараж: Fabia 3 1.2 tsi ; Octavia 3 2.0 tdi

Аз и моята Шкода - Началото

Мнение от Taratajki »

Првилният избор си направил :) При това добре обоснован [smilie=sarcastic.gif]
Честито и само нафта и течност за чистачки да и сипваш :)



Потребителски аватар
igeorgiev82

ŠKODA MASTER
Мнения: 2632
Регистриран на: 10.09.2015, 16:23:30
Репутация: 428
Местоположение: София
Гараж: Octavia 3 FL 1.4TSI DSG-BLUE MAGIC

Аз и моята Шкода - Началото

Мнение от igeorgiev82 »

Манев написа:
16.01.2020, 12:17:01
Съжалявам, че не сложих хром пакета
Не съжалявай,ама грам!Моя избеля на втория ден от шоурума,смениха го по гаранция и пак избеля.Боклук най-страшен ;) .
Манев написа:
16.01.2020, 12:17:01
не съм карал автоматик и малко ме беше страх да поръчам нова кола с такива скорости.
Тук си бил заблуден,нищо и няма на кутията.И е точно обратното,точно нова кола се поръчва автомат(5г.гаранция) ;)
Със здраве да си я караш и много да ви радва. :)



Потребителски аватар
todor87

Škoda Racer
Мнения: 2008
Регистриран на: 30.08.2016, 14:32:57
Репутация: 414
Местоположение: Пловдив
Гараж: Skoda Superb 3 Combi 2.0 TSI Revo Stg3~390hp
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 190hp M/T

Аз и моята Шкода - Началото

Мнение от todor87 »

Със здраве да се кара! браво


Изображение ECU Stg.3
tuned flashed by Performance99, tuned by me
Изображение TCU Stg.3
by DSG-doctor BG

Отговори

Върни се в “Octavia III”