New 2021 Skoda Enyaq
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
-
- Мнения: 772
- Регистриран на: 22.05.2021, 13:01:41
- Репутация: 426
- Местоположение: Пловдив
- Гараж: kamiq style 1.5tsi evo2 6m my23
New 2021 Skoda Enyaq
Ето го пълния тест на Ениак, конкретно по темата със спирачките е тайминга:
https://youtu.be/fv9Qfl-GdZE?t=1435
10 поредни спирания от 100кмч, няма такова нещо като по-дълъг спирачен път в рамките на тези спирания.
1во спиране 36.7м
2ро 35.8м
3то 35.2м
Като за кола 2.1-2.2т с грозни барабанни спирачки е топ. А гумите са 20ки, бриджстоун с намалено съпротивление при търкаляне. Летни при температура 13-14 oC на въздуха.
https://youtu.be/fv9Qfl-GdZE?t=1435
10 поредни спирания от 100кмч, няма такова нещо като по-дълъг спирачен път в рамките на тези спирания.
1во спиране 36.7м
2ро 35.8м
3то 35.2м
Като за кола 2.1-2.2т с грозни барабанни спирачки е топ. А гумите са 20ки, бриджстоун с намалено съпротивление при търкаляне. Летни при температура 13-14 oC на въздуха.
-
- Мнения: 2197
- Регистриран на: 17.01.2020, 23:25:12
- Репутация: 473
New 2021 Skoda Enyaq
А не по-добре са барабаните затова преди години спряха да ги правят. Но сега заради икономията Фаг концерна ги връща обратно, вече и в ‘евтините’ голфове ги слагат. Регрес отвсякъде.baijoro написа: 27.07.2022, 11:46:25 Това, че не са дискови спирачките отзад не означава, че ще спира по-зле. А колкото до красотата... мисля, че повечето хора (не тези в автофорумите) изобщо не се интересуват. Много даже не знаят каква точно им е автоматичната кутия!
- Архимандрит Дионисий
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 26.02.2015, 08:25:47
- Репутация: 1707
- Местоположение: Варна
- Гараж: SKODA SUPERB L&K
2.0 TSI 190 к.с.
Старата любов:
SKODA OCTAVIA 1.4 TSI
150 к.с.
New 2021 Skoda Enyaq
Слагат ги:shpeki написа: 27.07.2022, 16:48:55 baijoro написа: ↑27.07.2022, 11:46:25
Това, че не са дискови спирачките отзад не означава, че ще спира по-зле. А колкото до красотата... мисля, че повечето хора (не тези в автофорумите) изобщо не се интересуват. Много даже не знаят каква точно им е автоматичната кутия!
А не по-добре са барабаните затова преди години спряха да ги правят. Но сега заради икономията Фаг концерна ги връща обратно, вече и в ‘евтините’ голфове ги слагат. Регрес отвсякъде.
1. защото колата спира и с електромоторите
2. отделя се по малко прах
-
- Мнения: 881
- Регистриран на: 19.02.2019, 20:59:33
- Репутация: 447
- Гараж: Оctavia 3 FL 2.O TDI
New 2021 Skoda Enyaq
Никъде не съм написал, че барабанните спирачки са по-добри от дисковите. Просто за конкретия вид МПС изчисленията са показали, че и барабанни са достатъчни и правят необходимия спирачен момент и няма смисъл от дискови, които да ги "гаси" АBS.shpeki написа: 27.07.2022, 16:48:55 А не по-добре са барабаните затова преди години спряха да ги правят
- Цецо75
- Мнения: 18117
- Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
- Репутация: 5974
- Местоположение: София
- Гараж: BKC+, DTUA
ex CFGB, ex ALH
New 2021 Skoda Enyaq
На един електромобил, задните спирачки така или иначе изкарват сигурно половин милон километра... дали ще са барабанни или дискови... все тая.
Реално диска има приемущество при интензивно използване (тополотдаване). За конкретния автомобил, точно на задните колела едва ли можеш да прегрееш спирачките.
Реално диска има приемущество при интензивно използване (тополотдаване). За конкретния автомобил, точно на задните колела едва ли можеш да прегрееш спирачките.
Бееееее.....
- VSG
- Мнения: 464
- Регистриран на: 12.11.2018, 13:43:55
- Репутация: 183
- Местоположение: София
- Гараж: Superb 3 FL 1.5 TSI Edition
Kamiq 1.0 TSI Vision
- Kamen
- Мнения: 24
- Регистриран на: 12.02.2018, 20:18:17
- Репутация: 55
New 2021 Skoda Enyaq
Привет на всички.
По-нагоре имаше коментар относно грозните джанти на Ениака. Както и при другите автомобили дизайнът на един автомобил като цяло е компромис между функционалност, естетика, аеродинамика, цена, технологични възможности и др. Явно от джантите търсят да извадят минимално аеродинамично съпротивление, което директно влияе на пробега и са прежалили естетиката.
Относно дискове/барабани на спирачките.... Около 75% от спирачното усилие в един автомобил се пада на предните колела. Т.е задните спирачки работят в доста облекчен режим. Като се има предвид, че електричките при спиране използват електромотора като спирачка, то от функционална гледна точка барабани отзад са ОК. Остава малко по-трудното обслужване и нелицеприятния външен вид.
По-нагоре имаше коментар относно грозните джанти на Ениака. Както и при другите автомобили дизайнът на един автомобил като цяло е компромис между функционалност, естетика, аеродинамика, цена, технологични възможности и др. Явно от джантите търсят да извадят минимално аеродинамично съпротивление, което директно влияе на пробега и са прежалили естетиката.
Относно дискове/барабани на спирачките.... Около 75% от спирачното усилие в един автомобил се пада на предните колела. Т.е задните спирачки работят в доста облекчен режим. Като се има предвид, че електричките при спиране използват електромотора като спирачка, то от функционална гледна точка барабани отзад са ОК. Остава малко по-трудното обслужване и нелицеприятния външен вид.
Човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му.
Mazda 6, 2.0 CD, 121 к.с., '03г. - бивша,
Skoda Octavia ІІІ, 2.0 TDI, 150 к.с., '13г. - бивша
Skoda Octavia lV, 2.0 TDI, 150 к.с, '24г. -настояща.
Mazda 6, 2.0 CD, 121 к.с., '03г. - бивша,
Skoda Octavia ІІІ, 2.0 TDI, 150 к.с., '13г. - бивша
Skoda Octavia lV, 2.0 TDI, 150 к.с, '24г. -настояща.
- stefan L
- Мнения: 5796
- Регистриран на: 04.08.2015, 21:59:45
- Репутация: 738
- Местоположение: sofia
- Гараж: exOctavia 2.0TDI BKD powered by Gunter Service/ Golf 7 R CJXC powered by Gunter Service/ Волво ЕХ30, 428 к.с.
New 2021 Skoda Enyaq
ESPто в завой задейства предимно задните спирачки.
- Kamen
- Мнения: 24
- Регистриран на: 12.02.2018, 20:18:17
- Репутация: 55
New 2021 Skoda Enyaq
Е, да му мислят тези, които взимат всеки завой с ESP.

Човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му.
Mazda 6, 2.0 CD, 121 к.с., '03г. - бивша,
Skoda Octavia ІІІ, 2.0 TDI, 150 к.с., '13г. - бивша
Skoda Octavia lV, 2.0 TDI, 150 к.с, '24г. -настояща.
Mazda 6, 2.0 CD, 121 к.с., '03г. - бивша,
Skoda Octavia ІІІ, 2.0 TDI, 150 к.с., '13г. - бивша
Skoda Octavia lV, 2.0 TDI, 150 к.с, '24г. -настояща.
-
- Мнения: 2197
- Регистриран на: 17.01.2020, 23:25:12
- Репутация: 473
New 2021 Skoda Enyaq
По-скоро ще му мислят тези с барабаните.
![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
- donci
- Мнения: 2810
- Регистриран на: 12.09.2019, 13:41:39
- Репутация: 1608
- Местоположение: Видин
- Гараж: Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI PD 170hp+ RS 2008 BMN
Skoda Fabia I 1.9 TDI PD 131hp+ RS 2005 ASZ BlackPearl
-
- Мнения: 2197
- Регистриран на: 17.01.2020, 23:25:12
- Репутация: 473
New 2021 Skoda Enyaq
Няма нищо интересно в рс-а, прекалено скъп в сравнение с конкуренцията но пък за сметка на това е доста по-зле във всичко. Само за фенове.
![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
- igeorgiev82
- Мнения: 7006
- Регистриран на: 10.09.2015, 16:23:30
- Репутация: 2392
- Местоположение: София
- Гараж: Octavia 3 FL 1.4TSI DSG-BLUE MAGIC
New 2021 Skoda Enyaq
С кое е по зле?
Освен с ВАГ-овия софтуер
![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
-
- Мнения: 2197
- Регистриран на: 17.01.2020, 23:25:12
- Репутация: 473
New 2021 Skoda Enyaq
Ваговия софт заради който махнаха цео-то е ясно, зареждане, ускорение/коне, по-тежка е, малкото 5инчово дисплейче зад кормилото е безумно - няма място за нищо, за всичко падат нотификации за момент но пък има още толкова черно пространство около него, големия дисплей по-средата е безумно голям ама то е да компенсира малкия. Разбира се това не пречи да е по-добър от id4 но това е друга тема. Вътрешното пространство поне е топ.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 24.01.2023, 01:44:32
- Репутация: 42
New 2021 Skoda Enyaq
Привет Колеги, след може би една година гледане, търсене, ровене в интернет, няколко тестови карания, няколко посещения в дилъри в БГ и Румъния, най-накрая направих скока и съм горд собственик на тази красавица: 
Голямото колебание беше между Ионик 5, който беше истинска ракета, но Ениакът много повече отговаряше на нуждите на семейството. А и предната ни кола е също от ВАГ групата, така че се надяваме да е също толкова здрава и поне знам че има достатъчно части и сервизи които да я обслужват.
Основния проблем беше голямото чакане защото за поръчка на нова кола минимума е 12 месеца в момента, 15 месеца за 4х4, а до колкото разбрах листата на чакащите е над 37 хил, така че това надали ще се промени скоро. Оказа се че в Германия излизат все пак някакви бройки на малко км, и така след малко повече от месец ми излезе късмета. Първи електромобил, така че ще бъде интересно.

Голямото колебание беше между Ионик 5, който беше истинска ракета, но Ениакът много повече отговаряше на нуждите на семейството. А и предната ни кола е също от ВАГ групата, така че се надяваме да е също толкова здрава и поне знам че има достатъчно части и сервизи които да я обслужват.
Основния проблем беше голямото чакане защото за поръчка на нова кола минимума е 12 месеца в момента, 15 месеца за 4х4, а до колкото разбрах листата на чакащите е над 37 хил, така че това надали ще се промени скоро. Оказа се че в Германия излизат все пак някакви бройки на малко км, и така след малко повече от месец ми излезе късмета. Първи електромобил, така че ще бъде интересно.
Eniaq iV 80