Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
- DoH_KuXoT
- Мнения: 845
- Регистриран на: 28.08.2018, 13:30:50
- Репутация: 424
- Гараж: Passat B7 1.6tdi cayc
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
Нека автора на темата каже, но моята логика е на спускане да се спира горивото но двигателя да се върти на ППХ , за да зарежда батерията ако има батерия, да забавя движението, да щади спирачките , може и да бъркам, интересно ми е .
-
- Мнения: 3511
- Регистриран на: 11.05.2017, 23:59:04
- Репутация: 1659
- Местоположение: Пловдив
- Гараж: Audi A4 B9 2.0tfsi
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
Моята също е мек хибрид. Докато има заряд батерията и при скорост до 140км/ч, ако вдигнеш крака от газта, батерията поддържа скоростта колкото може, после караш отново докато се зареди батерията и така.
Трябва да се види дали може да се спира от менюто )
Трябва да се види дали може да се спира от менюто )
It's not about the car you drive, it's about the way you drive it.
- DoH_KuXoT
- Мнения: 845
- Регистриран на: 28.08.2018, 13:30:50
- Репутация: 424
- Гараж: Passat B7 1.6tdi cayc
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
Какъв е автомобила ?
-
- Мнения: 3511
- Регистриран на: 11.05.2017, 23:59:04
- Репутация: 1659
- Местоположение: Пловдив
- Гараж: Audi A4 B9 2.0tfsi
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
В подписа е - ауди а4 2.0тфси
It's not about the car you drive, it's about the way you drive it.
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 14.04.2021, 09:12:20
- Репутация: 63
- Местоположение: Sofia
- Гараж: Служебна Skoda Octavia 1.5 Mhev Edition
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
Не съм технически компетентен и не мога да опиша от техническа гледна точка какво точно дсе случва, дали спира притока на гориво и т.н. но при круузване на колата (еко иконка се появява на дисплея, както и иконка за старт/стоп) според мен двигателя е изключен (климатика спира да духа студено, двигателя не се чува да работи). При натискане на спирачка дори много леко, двигателя пали за част от секундата, което според мен е причина спирачките да не са чао след 2-3 напомпвания.
Батерията се зарежда от кинетичната енергия при спиране - според Гуугъл. Аз го усещам по следния начин - при леко натискане (например на 20%) на спирачката, спирането е едва едва, много по-слабо отколкото на други автомобили и според мен това е момента в който се генерира топлинна енергия за заряд от кинетичната при спиране.
При круизване скоростта се забавя при изкачване на колата и при движение на равно, но не така пеогресивно като при движение по инерция, а в зависимост от наклона дори се увеличава стремително. Не бих казал, че щади спирачките… дори напротив, намалянето на скоростта е несъществено или много слабо в повечето случаи и когато не си свикнал с колата се налага агресивно спиране в много моменти - при влизане в завой или намаляне зад друго МПС, влизане в населени места и т.н.
Разбира се това са мои лични изводи на база 60к км с автомобила и не ангажирам никой с правотата им.
-
- Мнения: 3511
- Регистриран на: 11.05.2017, 23:59:04
- Репутация: 1659
- Местоположение: Пловдив
- Гараж: Audi A4 B9 2.0tfsi
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
The 48-volt-based MHEV technology is particularly more comfortable and efficient. If the driver takes his foot off the accelerator at a speed between 55 and 160 km/h (34.2 to 99.4 mph), the car can coast for up to 40 seconds with the engine off completely. During slow coasting, the start-stop phase already begins at 22 km/h (13.7 mph).
It's not about the car you drive, it's about the way you drive it.
- DoH_KuXoT
- Мнения: 845
- Регистриран на: 28.08.2018, 13:30:50
- Репутация: 424
- Гараж: Passat B7 1.6tdi cayc
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
Интересно, благодаря!
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 14.04.2021, 09:12:20
- Репутация: 63
- Местоположение: Sofia
- Гараж: Служебна Skoda Octavia 1.5 Mhev Edition
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
Здравейте на всички!
Минаха 2та месеца “на трупче” поради конфликт между официален представител и застраховател по щета с предно стъкло, щетата беше отстранена и отново сме в играта. Колата ми е много малко под 60к км и вчера и направиха съответното обслужване.
Освен филтри и масло, приемчика ми каза, че са сменени и свещи - било изискване на 60к. Имаше и сервизна акция.
За маслото на автомата, ролки и ремъци - не се сетих да питам.
За тези 60к км съм имал следните проблеми:
- 2 пъти ( за 18 месеца и 60к км) ми заби медията;
- 2 пъти пукнато челно стъкло - веднъж на пътя Бяла - Русе от самосвал, движещ се в противоположна посока, 2рия път на магистрала Струма от ТИР, отново движещ се в противоположна посока. Веднъж е късмет, 2рото пукане според мен навежда на мисълта, че стъклата им са слаби… или почистването на пътищата ни в последните 15 години е тотално деградирало.
- 2 удара из отзадзе. При първия - задна броня, някаква антена(която чаках 1 седмица за доставка), леглото на резервната гума и други козметични щети - оправени в Шкода. 2рия, една Дачия ме подпря - спрях с помощта на асистента за аварийно спиране (винаги ми е включен), но явно по-бързо, отколкото колата зад мен - козметични щети.
След тези удари се появи едно тропане отзад… излезе, че не ударите са причина за това тропане, а производствен проблем/слабост . Беше подменено нещо в задната част - то беше фокуса на сервизната акция.
Призовавам всички шофьори на О4, ако го имат това тропане - веднага в ЕТ за сервизна акция
С няколко думи - напълно безпроблемни 60к км със среден разход 6.2 л, 80:20 извънградско:градско, активно шофиране и без заигравка със скоростта.
Минаха 2та месеца “на трупче” поради конфликт между официален представител и застраховател по щета с предно стъкло, щетата беше отстранена и отново сме в играта. Колата ми е много малко под 60к км и вчера и направиха съответното обслужване.
Освен филтри и масло, приемчика ми каза, че са сменени и свещи - било изискване на 60к. Имаше и сервизна акция.
За маслото на автомата, ролки и ремъци - не се сетих да питам.
За тези 60к км съм имал следните проблеми:
- 2 пъти ( за 18 месеца и 60к км) ми заби медията;
- 2 пъти пукнато челно стъкло - веднъж на пътя Бяла - Русе от самосвал, движещ се в противоположна посока, 2рия път на магистрала Струма от ТИР, отново движещ се в противоположна посока. Веднъж е късмет, 2рото пукане според мен навежда на мисълта, че стъклата им са слаби… или почистването на пътищата ни в последните 15 години е тотално деградирало.
- 2 удара из отзадзе. При първия - задна броня, някаква антена(която чаках 1 седмица за доставка), леглото на резервната гума и други козметични щети - оправени в Шкода. 2рия, една Дачия ме подпря - спрях с помощта на асистента за аварийно спиране (винаги ми е включен), но явно по-бързо, отколкото колата зад мен - козметични щети.
След тези удари се появи едно тропане отзад… излезе, че не ударите са причина за това тропане, а производствен проблем/слабост . Беше подменено нещо в задната част - то беше фокуса на сервизната акция.
Призовавам всички шофьори на О4, ако го имат това тропане - веднага в ЕТ за сервизна акция

С няколко думи - напълно безпроблемни 60к км със среден разход 6.2 л, 80:20 извънградско:градско, активно шофиране и без заигравка със скоростта.
- Erebus
- Мнения: 273
- Регистриран на: 19.01.2021, 14:07:37
- Репутация: 187
- Гараж: Octavia IV 2.0 TDI
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 14.04.2021, 09:12:20
- Репутация: 63
- Местоположение: Sofia
- Гараж: Служебна Skoda Octavia 1.5 Mhev Edition
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
Проявяваше се при мен при минаване през дупки и друго неравности. Трака в задната част, все едно имаш нещо в багажника, което се удря или като имаш проблем с окачването, биалета и минеш през дупка.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 25.01.2022, 09:08:34
- Репутация: 15
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
При мен беше някаква тампони на багажника, 2 пъти ги сменяха, надявам се да няма трети.
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 14.04.2021, 09:12:20
- Репутация: 63
- Местоположение: Sofia
- Гараж: Служебна Skoda Octavia 1.5 Mhev Edition
- Ивайло Иванов
- Мнения: 16
- Регистриран на: 19.10.2021, 09:42:04
- Репутация: 4
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
Здравейте! С леко закъснение, но все пак... Мненията ви са изключително полезни!!!
Колата гасне (100 %) и то в движение, а от менюто може да се деактивира това гаснене, но е валидно само за спиране на светофари.
Някой ми беше споменавал, че е чел в рускi сайтове, че може да се деактивира софтуерно, но за съжаление не се задълбочих тогава в темата и нещата така се размиха във времето, че дори не си спомням кой ми го е споменавал.
Та генералната идея тук е - да се пощади двигателя от цялото това палене и гасене на автомобила в движение, което според мен е измислено само и единсввено с цел анти-икономия
Надявам се някой колега тук да е открил топлата вода! За мен темата не е за подценяване! "Сори" за спама
Колата гасне (100 %) и то в движение, а от менюто може да се деактивира това гаснене, но е валидно само за спиране на светофари.
Някой ми беше споменавал, че е чел в рускi сайтове, че може да се деактивира софтуерно, но за съжаление не се задълбочих тогава в темата и нещата така се размиха във времето, че дори не си спомням кой ми го е споменавал.
Та генералната идея тук е - да се пощади двигателя от цялото това палене и гасене на автомобила в движение, което според мен е измислено само и единсввено с цел анти-икономия

Надявам се някой колега тук да е открил топлата вода! За мен темата не е за подценяване! "Сори" за спама
-
- Мнения: 2684
- Регистриран на: 08.09.2019, 13:28:18
- Репутация: 614
- Гараж: ŠKODA Octavia Combi III FL Vision 1.5 TSI DPCA DSG
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
За градско каране хич не е анти икономия хибрида, пък бил и той мек хибрид вместо plug-in.
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 24.02.2020, 22:29:48
- Репутация: 42
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
- Гараж: Оctavia Mk4 1.5 DSG e-tec
Нова Octavia 1.5 TSI mHEV
@nik0lay,
При мен в началото на годината смазаха на багажника езичета които са отстрани на самият багажник, защото тропаха когато карам бавно през неравности. Сега пак се разтропаха преди 2 месеца. Това ли сменят или нещо друго по багажника ? До кога е тази акция, защото не ме се разкарва отделно преди смяната на гумите