Поръчка на нова Октавия.
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
- Erebus
- Мнения: 273
- Регистриран на: 19.01.2021, 14:07:37
- Репутация: 187
- Гараж: Octavia IV 2.0 TDI
Поръчка на нова Октавия.
Моята се произведе 1-2 седмици след като беше минала планираната седмица. И дилъра ми каза, че щом е спряла да се мести, значи ще е скоро.
- Архимандрит Дионисий
- Мнения: 2591
- Регистриран на: 26.02.2015, 08:25:47
- Репутация: 945
- Местоположение: Варна
- Гараж: SKODA OCTAVIA 1.4 TSI
150+к.с.
Поръчка на нова Октавия.
Не знам как е при 1.5 TSI, но надали е по-различно от при мен 1.4 TSI и не знам какви обороти искала за да почне да върви, колата си има максимален въртящ момент още от 1500-1700 оборота и си поема до към 6000 оборота. КАКВИ 3500 оборота аз при нормално ежедневно каране повече от 2000 - 2500 оборота не ми се налага да вдигам. Тя на 100 е със 2000 оборота, на 140 с 3000 оборота, 160 при 3500 което долу горе мие максимума по родните магистрали и то в участаците който стават за тази скорост.miraclem написа: ↑28.02.2023, 13:11:07 Аз лично карах и 1.5 tsi и 2.0tdi 150 к.с и двете модификации, еми дизела си е дизел, тоя бензин иска обороти.. над 3500 започва да върви както трябва, но пък и бута разхода доста, дизелчето нямам коментар то си е като старото от 2015 даже още, като изключим кутията ДСГ.
Всеки си има фаворити и предпочитания, но лично аз докато не умре дизела на световния пазар ще го търкалям.
В повечето случай когато се налага да изтегля изпреваря по-бързо си слагам 3 или 4 предавка от към 3000 оборота и се изтрелвам, при лежерно каране си изпреварвам директно на 6 предавка . А ако колата е с DSG кутия всички тези неща си ги прави сама.
Да има някой наблизко до Варна да направим няколко замера от 1500 оборота на различните предавки малко за статистика.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 15.12.2020, 10:51:07
- Репутация: 35
- Местоположение: Ямбол
- Гараж: VW Golf 7 Wagon 2.0 TDI 6DSG Highline
Skoda Octavia 4 Moon White 2.0 TDI 7 DSG Edition +++
Поръчка на нова Октавия.
Споделям опит в шофирането на 1.5тси ръчка (Сливен) ако има значение, нарочно се качихме на АМ Тракия да я видя за какво иде реч и до 3500 оборота вървеше все едно няма охлюф да помага на двигателя, след това (3500) се усеща усазаемо тласъка и "залепването" за седалката.Архимандрит Дионисий написа: ↑01.03.2023, 09:50:25 има максимален въртящ момент още от 1500-1700 оборота и си поема до към 6000 оборота.
- Архимандрит Дионисий
- Мнения: 2591
- Регистриран на: 26.02.2015, 08:25:47
- Репутация: 945
- Местоположение: Варна
- Гараж: SKODA OCTAVIA 1.4 TSI
150+к.с.
Поръчка на нова Октавия.
Нормално е след 3000 - 4000 оборота да върви там идват и конете, ама преди тези обороти ми е странно как не върви.miraclem написа: ↑01.03.2023, 10:01:23 Споделям опит в шофирането на 1.5тси ръчка (Сливен) ако има значение, нарочно се качихме на АМ Тракия да я видя за какво иде реч и до 3500 оборота вървеше все едно няма охлюф да помага на двигателя, след това (3500) се усеща усазаемо тласъка и "залепването" за седалката.
То е ясно, че в дизела от по-големия въртящ момент усещането е за голямо вървене ама на километраж не е нещо по-реазлично от бензина.
Въпрос на усещане и личен избор.
- bega4kata
- Мнения: 10372
- Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
- Репутация: 2774
- Местоположение: Варна
- Гараж: Оctavia 3 RS TSI
Tiguan TDI 4motion
0896670196 - Обратна връзка:
Поръчка на нова Октавия.
Нали правихме на времето замерване стокови бензин и дизел гонка 80-200 с обороти и двете до 3000. Еми познай кой би
После до 2500 щяхме да правим ама от първата гонка се видя че няма смисъл![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
Рс бензин и дизел тройки.
![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
После до 2500 щяхме да правим ама от първата гонка се видя че няма смисъл
![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
Рс бензин и дизел тройки.
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 13.06.2019, 21:03:01
- Репутация: 85
- Местоположение: София
- Гараж: Golf 8 style 1,5 150 к.с. 6МТ; T-roc FL life 1,5 150 к.с. 6МТ
Поръчка на нова Октавия.
Има ли филтър за твърди частици?
Ще споделя личен опит с двата ми голфа. И двата са с мотор 1,5 ево и са с еднакъв код, както и с еднаква мощност и въртящ момент при едни и същи обороти. Обаче има разлика в това как тръгват. Софта на двигателя без OPF го държи по тромав в ниските обороти като не го обогатява за изпълни екологията. Имах и два голфа с мотор 1,4 и по-нисък еко стандарт и тръгваха по-добре от 1,5 без OPF.
Обаче след 25-30 000 км. разликата в началния тласък намаля чувствително.

-
- Мнения: 1205
- Регистриран на: 17.01.2020, 23:25:12
- Репутация: 372
Поръчка на нова Октавия.
Точно от голямото налягане което прави турбинката при дизела се усеща все едно излиташ, но ако погледнеш километража се вижда, че си спрял. Ама има големи хора които го харесват.Архимандрит Дионисий написа: ↑01.03.2023, 10:38:32Нормално е след 3000 - 4000 оборота да върви там идват и конете, ама преди тези обороти ми е странно как не върви.miraclem написа: ↑01.03.2023, 10:01:23 Споделям опит в шофирането на 1.5тси ръчка (Сливен) ако има значение, нарочно се качихме на АМ Тракия да я видя за какво иде реч и до 3500 оборота вървеше все едно няма охлюф да помага на двигателя, след това (3500) се усеща усазаемо тласъка и "залепването" за седалката.
То е ясно, че в дизела от по-големия въртящ момент усещането е за голямо вървене ама на километраж не е нещо по-реазлично от бензина.
Въпрос на усещане и личен избор.
![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
![sarcastic [smilie=sarcastic.gif]](./images/smilies/sarcastic.gif)
- blindbard
- Мнения: 569
- Регистриран на: 28.11.2019, 19:41:28
- Репутация: 816
- Местоположение: Силистра
- Гараж: Skoda Karoq, 1.5 TSI, DPCA, 6M, Business, MY 2020
- Обратна връзка:
Поръчка на нова Октавия.
Потвърждавам, така е.Архимандрит Дионисий написа: ↑01.03.2023, 09:50:25 Не знам как е при 1.5 TSI, но надали е по-различно от при мен 1.4 TSI и не знам какви обороти искала за да почне да върви, колата си има максимален въртящ момент още от 1500-1700 оборота
Аз съм с код на двигателя DPCA, т. е. с GPF и е доста пъргав. Включвам се, защото теглото на Карок е приблизително същото като О3.
Ако има разлика в теглото на различните модели, следва да има и някаква разлика в динамиката. Но според моя опит - в никакъв случай не може да се твърди, че в сравнение с дизел /с аналогични параметри/, при 1.5 TSI трябват над 3500/4000 оборота, за да се мести адекватно.
ЕА 211 EVO ACT, 110 kw/150 hp; тема: viewtopic.php?f=13&t=2656
- audiman
- Мнения: 94
- Регистриран на: 17.04.2017, 16:19:13
- Репутация: 142
- Местоположение: Разград
- Гараж: Skoda Octavia 1U5 1.9 TDi ASV,
Skoda Octavia NX5 2.0 TDI 7DSG Комби
Поръчка на нова Октавия.
Карах около 300км чисто нов Карок 1.5 TSI 150 к.с ръчка и не бях впечатлен от динамиката. Определено му трябваха обороти за да върви добре.
- bega4kata
- Мнения: 10372
- Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
- Репутация: 2774
- Местоположение: Варна
- Гараж: Оctavia 3 RS TSI
Tiguan TDI 4motion
0896670196 - Обратна връзка:
Поръчка на нова Октавия.
Аки два мотора са с една мощност трябва да се видят /сравнят графиките на мощноста. Естествено че ако единия е 150 коня при 6000 об,а другия при 4 втория дизеловия ще дърпа повече в ниските обороти. Но пак казвам зависи от графиките. Има бензини които са 150 коня от 4 до 5500оборота
Такива обаче дават усещане че тъпчат във високите.
В сучая 1,5 тси и 2,0 тди,дизела си дърпа повече в ниските и стедни обороти ОПРЕДЕЛЕНО.

В сучая 1,5 тси и 2,0 тди,дизела си дърпа повече в ниските и стедни обороти ОПРЕДЕЛЕНО.
- Цецо75
- Мнения: 13732
- Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
- Репутация: 3828
- Местоположение: София
- Гараж: BKC+, DTUA
ex CFGB, ex ALH
Поръчка на нова Октавия.
Освен всичко друго дизеловия мотор е по-тежък и при едни и същи коне, това си дава разлика.
Например при мечоците - 190 коня бензин бие 200 коня дизел във всички дисциплини ... освен в разхода естествено.
Например при мечоците - 190 коня бензин бие 200 коня дизел във всички дисциплини ... освен в разхода естествено.
Бееееее.....
- Мичев
- Мнения: 512
- Регистриран на: 09.06.2021, 17:22:43
- Репутация: 191
- Местоположение: Варна
- Гараж: Superb 2.0TDI, 147KW DSG
- Цецо75
- Мнения: 13732
- Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
- Репутация: 3828
- Местоположение: София
- Гараж: BKC+, DTUA
ex CFGB, ex ALH
Поръчка на нова Октавия.
Той блока може и да е олекотен, но карантията на екологията в новия е бая...
Бееееее.....
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 26.08.2021, 16:11:15
- Репутация: 28
Поръчка на нова Октавия.
Ето сравнение на графиките:


- Taratajki
- Мнения: 6205
- Регистриран на: 26.11.2017, 16:29:00
- Репутация: 2691
- Местоположение: София
- Гараж: Fabia 3 1.2 tsi ; Octavia 3 2.0 tdi