Поръчка на нова Октавия.

Всичко за Шкода Октавия, произведена от 2020
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
Аватар
Erebus

Škoda Фен²

Мнения: 415
Регистриран на: 19.01.2021, 14:07:37
Репутация: 294
Гараж: Octavia IV 2.0 TDI

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от Erebus »

Моята се произведе 1-2 седмици след като беше минала планираната седмица. И дилъра ми каза, че щом е спряла да се мести, значи ще е скоро.
Аватар
Архимандрит Дионисий

Škoda Мод

Мнения: 2728
Регистриран на: 26.02.2015, 08:25:47
Репутация: 1072
Местоположение: Варна
Гараж: SKODA OCTAVIA 1.4 TSI
150+к.с.
SKODA SUPERB L&K
2.0 TSI 190 к.с.

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от Архимандрит Дионисий »

miraclem написа: 28.02.2023, 13:11:07 Аз лично карах и 1.5 tsi и 2.0tdi 150 к.с и двете модификации, еми дизела си е дизел, тоя бензин иска обороти.. над 3500 започва да върви както трябва, но пък и бута разхода доста, дизелчето нямам коментар то си е като старото от 2015 даже още, като изключим кутията ДСГ.
Всеки си има фаворити и предпочитания, но лично аз докато не умре дизела на световния пазар ще го търкалям.
Не знам как е при 1.5 TSI, но надали е по-различно от при мен 1.4 TSI и не знам какви обороти искала за да почне да върви, колата си има максимален въртящ момент още от 1500-1700 оборота и си поема до към 6000 оборота. КАКВИ 3500 оборота аз при нормално ежедневно каране повече от 2000 - 2500 оборота не ми се налага да вдигам. Тя на 100 е със 2000 оборота, на 140 с 3000 оборота, 160 при 3500 което долу горе мие максимума по родните магистрали и то в участаците който стават за тази скорост.
В повечето случай когато се налага да изтегля изпреваря по-бързо си слагам 3 или 4 предавка от към 3000 оборота и се изтрелвам, при лежерно каране си изпреварвам директно на 6 предавка . А ако колата е с DSG кутия всички тези неща си ги прави сама.

Да има някой наблизко до Варна да направим няколко замера от 1500 оборота на различните предавки малко за статистика.
miraclem

Škoda Фен

Мнения: 110
Регистриран на: 15.12.2020, 10:51:07
Репутация: 35
Местоположение: Ямбол
Гараж: VW Golf 7 Wagon 2.0 TDI 6DSG Highline
Skoda Octavia 4 Moon White 2.0 TDI 7 DSG Edition +++

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от miraclem »

Архимандрит Дионисий написа: 01.03.2023, 09:50:25 има максимален въртящ момент още от 1500-1700 оборота и си поема до към 6000 оборота.
Споделям опит в шофирането на 1.5тси ръчка (Сливен) ако има значение, нарочно се качихме на АМ Тракия да я видя за какво иде реч и до 3500 оборота вървеше все едно няма охлюф да помага на двигателя, след това (3500) се усеща усазаемо тласъка и "залепването" за седалката.
Аватар
Архимандрит Дионисий

Škoda Мод

Мнения: 2728
Регистриран на: 26.02.2015, 08:25:47
Репутация: 1072
Местоположение: Варна
Гараж: SKODA OCTAVIA 1.4 TSI
150+к.с.
SKODA SUPERB L&K
2.0 TSI 190 к.с.

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от Архимандрит Дионисий »

miraclem написа: 01.03.2023, 10:01:23 Споделям опит в шофирането на 1.5тси ръчка (Сливен) ако има значение, нарочно се качихме на АМ Тракия да я видя за какво иде реч и до 3500 оборота вървеше все едно няма охлюф да помага на двигателя, след това (3500) се усеща усазаемо тласъка и "залепването" за седалката.
Нормално е след 3000 - 4000 оборота да върви там идват и конете, ама преди тези обороти ми е странно как не върви.
То е ясно, че в дизела от по-големия въртящ момент усещането е за голямо вървене ама на километраж не е нещо по-реазлично от бензина.
Въпрос на усещане и личен избор.
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 11061
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 3409
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI
Tiguan TDI 4motion
0896670196
Обратна връзка:

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от bega4kata »

Нали правихме на времето замерване стокови бензин и дизел гонка 80-200 с обороти и двете до 3000. Еми познай кой би [smilie=sarcastic.gif]
После до 2500 щяхме да правим ама от първата гонка се видя че няма смисъл [smilie=sarcastic.gif]
Рс бензин и дизел тройки.
GUNTER SERVICE
Изображение
mukot

Škoda Фен²

Мнения: 473
Регистриран на: 13.06.2019, 21:03:01
Репутация: 125
Местоположение: София
Гараж: Honda Civic Sport e:HEV; T-roc FL life 1,5 150 к.с. 6МТ

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от mukot »

miraclem написа: 01.03.2023, 10:01:23 Споделям опит в шофирането на 1.5тси ръчка
Има ли филтър за твърди частици?
Ще споделя личен опит с двата ми голфа. И двата са с мотор 1,5 ево и са с еднакъв код, както и с еднаква мощност и въртящ момент при едни и същи обороти. Обаче има разлика в това как тръгват. Софта на двигателя без OPF го държи по тромав в ниските обороти като не го обогатява за изпълни екологията. Имах и два голфа с мотор 1,4 и по-нисък еко стандарт и тръгваха по-добре от 1,5 без OPF.
Обаче след 25-30 000 км. разликата в началния тласък намаля чувствително. :)
shpeki

Škoda Ентусиаст

Мнения: 1641
Регистриран на: 17.01.2020, 23:25:12
Репутация: 404

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от shpeki »

Архимандрит Дионисий написа: 01.03.2023, 10:38:32
miraclem написа: 01.03.2023, 10:01:23 Споделям опит в шофирането на 1.5тси ръчка (Сливен) ако има значение, нарочно се качихме на АМ Тракия да я видя за какво иде реч и до 3500 оборота вървеше все едно няма охлюф да помага на двигателя, след това (3500) се усеща усазаемо тласъка и "залепването" за седалката.
Нормално е след 3000 - 4000 оборота да върви там идват и конете, ама преди тези обороти ми е странно как не върви.
То е ясно, че в дизела от по-големия въртящ момент усещането е за голямо вървене ама на километраж не е нещо по-реазлично от бензина.
Въпрос на усещане и личен избор.
Точно от голямото налягане което прави турбинката при дизела се усеща все едно излиташ, но ако погледнеш километража се вижда, че си спрял. Ама има големи хора които го харесват. [smilie=sarcastic.gif] [smilie=sarcastic.gif]
Аватар
blindbard

Škoda Фен²

Мнения: 660
Регистриран на: 28.11.2019, 19:41:28
Репутация: 995
Местоположение: Силистра
Гараж: Skoda Karoq, 1.5 TSI, DPCA, 6M, Business, MY 2020
Обратна връзка:

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от blindbard »

Архимандрит Дионисий написа: 01.03.2023, 09:50:25 Не знам как е при 1.5 TSI, но надали е по-различно от при мен 1.4 TSI и не знам какви обороти искала за да почне да върви, колата си има максимален въртящ момент още от 1500-1700 оборота
Потвърждавам, така е.
Аз съм с код на двигателя DPCA, т. е. с GPF и е доста пъргав. Включвам се, защото теглото на Карок е приблизително същото като О3.
Ако има разлика в теглото на различните модели, следва да има и някаква разлика в динамиката. Но според моя опит - в никакъв случай не може да се твърди, че в сравнение с дизел /с аналогични параметри/, при 1.5 TSI трябват над 3500/4000 оборота, за да се мести адекватно.
ЕА 211 EVO ACT, 110 kw/150 hp; тема: viewtopic.php?f=13&t=2656
Аватар
audiman

Škoda Фен

Мнения: 122
Регистриран на: 17.04.2017, 16:19:13
Репутация: 199
Местоположение: Разград
Гараж: Skoda Octavia 1U5 1.9 TDi ASV,
Skoda Octavia NX5 2.0 TDI 7DSG Комби

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от audiman »

Карах около 300км чисто нов Карок 1.5 TSI 150 к.с ръчка и не бях впечатлен от динамиката. Определено му трябваха обороти за да върви добре.
Изображение
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 11061
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 3409
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI
Tiguan TDI 4motion
0896670196
Обратна връзка:

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от bega4kata »

Аки два мотора са с една мощност трябва да се видят /сравнят графиките на мощноста. Естествено че ако единия е 150 коня при 6000 об,а другия при 4 втория дизеловия ще дърпа повече в ниските обороти. Но пак казвам зависи от графиките. Има бензини които са 150 коня от 4 до 5500оборота :) Такива обаче дават усещане че тъпчат във високите.
В сучая 1,5 тси и 2,0 тди,дизела си дърпа повече в ниските и стедни обороти ОПРЕДЕЛЕНО.
GUNTER SERVICE
Изображение
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 15431
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 4667
Местоположение: София
Гараж: BKC+, DTUA
ex CFGB, ex ALH

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от Цецо75 »

Освен всичко друго дизеловия мотор е по-тежък и при едни и същи коне, това си дава разлика.

Например при мечоците - 190 коня бензин бие 200 коня дизел във всички дисциплини ... освен в разхода естествено.
Бееееее.....
Аватар
Мичев

Škoda Фен²

Мнения: 792
Регистриран на: 09.06.2021, 17:22:43
Репутация: 290
Местоположение: Варна
Гараж: Superb 2.0TDI, 147KW DSG

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от Мичев »

Цецо75 написа: 02.03.2023, 10:03:25 Освен всичко друго дизеловия мотор е по-тежък и при едни и същи коне
Твоят сега е алуминиев изцяло и лек. Ако е по-тежък от бензиновият, то ще е с много малко.
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 15431
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 4667
Местоположение: София
Гараж: BKC+, DTUA
ex CFGB, ex ALH

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от Цецо75 »

Той блока може и да е олекотен, но карантията на екологията в новия е бая...
Бееееее.....
bambinka
Мнения: 43
Регистриран на: 26.08.2021, 16:11:15
Репутация: 36

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от bambinka »

Ето сравнение на графиките:
Изображение
Аватар
Taratajki

ŠKODA MASTER

Мнения: 7219
Регистриран на: 26.11.2017, 16:29:00
Репутация: 3181
Местоположение: София
Гараж: Fabia 3 1.2 tsi ; Octavia 3 2.0 tdi

Поръчка на нова Октавия.

Мнение от Taratajki »

bambinka написа: 02.03.2023, 14:48:12графиките
Интересно. Той бензина много лошо отрязан на 250 нютона. За това и усещането за "вървене" идва по късно, когато стигне до максималните си конски сили.
Публикувай отговор

Обратно към “Octavia IV”