Сеат

Всички други марки автомобили, мотори, камиони и т.н.
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
Публикувай отговор
gedo
Мнения: 43
Регистриран на: 16.07.2018, 09:34:18
Репутация: 17
Местоположение: Бургас
Гараж: Octavia 3, Seat Leon KL

Сеат

Мнение от gedo »

Искам да благодаря на хората, които се включиха със съвети и да споделя как се развиха нещата:
Първо по съвета на Alvin_iv звъннах и до дилъра в Плевен, като там след консултация със шефа, жената каза че не могат да направят по-голяма отстъпка отколкото вече съм получил. За там таях надежди, тъй като при първоначалният разговор ми каза че ще попита за 10%, но уви.

Честно казано разочарован съм от Еуратек - ходих лично до представителство за конфигурация на Скала - направихме я, човекът каза че ще ми изпрати конкретната оферта на следващият работен ден, но така и не получих нищо. Аз лично първоначално се бях насочил именно към Скала, допадна ми като визия и върешно пространство, но подобни издънки ме карат да се завъртя на 180 градуса.

И в края на краищата поръчах Сеат Леон MY2022, хечбек, 1.5TSI, 150 коня с ръчна скоростна кутия, ниво на оборудване xcellence + 3 допълнителни опции:
1. Промо пакет : PXX SEAT Full LED светлини с динамично автоматично регулиране - дневни, предни и welcome light на страничните огледала+PTC
електрически панорамен покрив + PLH Smart LED интериорно осветление предно в комбинация с многоцветно амбиентно осветление около
централното табло, в краката и в багажника;
2. Пакет Safe & Driving M : фарове с функция high beam, адаптивен автопилот;
3. Стационарно отопление с таймер и дистанционно управление;

Дадоха ми ориентировъчен срок за доставка в рамките на 5 месеца. Живот и здраве като дойде ще кача снимки.

И едно лично мнение по повод това че в БГ личният контакт е за предпочитане при подобни сделки: Да, съгласен съм ако говорим за времето отпреди 5-10 и повече години. Но предвид това какво направи Covid кризата, и това че технологиите се развиват, и световните тенденции са именно за спестяване времето на клиента свързано с обикалянето по дилърства, мисля че в България сериозно изоставаме в това отношение.
Аватар
igeorgiev82

ŠKODA MASTER

Мнения: 6480
Регистриран на: 10.09.2015, 16:23:30
Репутация: 2197
Местоположение: София
Гараж: Octavia 3 FL 1.4TSI DSG-BLUE MAGIC

Сеат

Мнение от igeorgiev82 »

gedo, тест драйв прави ли?
Sec8200

ŠKODA MASTER

Мнения: 5662
Регистриран на: 03.03.2016, 09:42:22
Репутация: 814
Гараж: под наем

Сеат

Мнение от Sec8200 »

gedo, правилно си направил, където те ухажват там си даваш парите. Аз също мразя да давам пари на криви хора или оядени такива.

Леко чакане и чакаме снимки & впечатления.
gedo
Мнения: 43
Регистриран на: 16.07.2018, 09:34:18
Репутация: 17
Местоположение: Бургас
Гараж: Octavia 3, Seat Leon KL

Сеат

Мнение от gedo »

igeorgiev82 написа: 09.09.2021, 11:25:45 gedo, тест драйв прави ли?
Е, разбира се. Само че от Сеат нямаха наличен хечбек, та покарах комбито. Същият двигател, пак ръчка, почти същите екстри. Тествах и Киа-та. Не че е лоша колата, но тестовата беше с 1.0 трицилиндров двигател, който си вибрираше осезаемо, а при по-подробно сравнение на екстрите м/у Сеат и Киа, се оказа че разлика в цената почти няма да има.
ИзтрЪпнал

Škoda Фен²

Мнения: 754
Регистриран на: 22.05.2021, 13:01:41
Репутация: 384
Местоположение: Пловдив
Гараж: kamiq style 1.5tsi evo2 6m my23

Сеат

Мнение от ИзтрЪпнал »

Сега погленах в актуалната брошура на Леона - https://www.seat.bg/content/dam/countri ... 200626.pdf .

Според нея Леон хетч е винаги с напречна греда/цял мост отзад. При скала, положението е същото - цял мост независимо от двг. Но не успях да намеря инфо за всеки двг.

@gedo, успя ли да покараш Скала? Как я усети спрямо Леона? Честито за поръчката.
baijoro

Škoda Фен²

Мнения: 683
Регистриран на: 19.02.2019, 20:59:33
Репутация: 318
Гараж: Оctavia 3 FL 2.O TDI

Сеат

Мнение от baijoro »

Sec8200 написа: 09.09.2021, 11:28:51 правилно си направил, където те ухажват там си даваш парите
Не съм много съгласен с това.
Преди да си купя първата Шкода и обикалях представителствата най- много ме "ухажваха" от Фиат, а от Еуратек въобще не ми обърнаха внимание.
Е, нямаше как да си купя Фиат.
Вярно е, че отношението е важно, но по-важно е да си купиш това, за което си тръгнал.
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 15860
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 4901
Местоположение: София
Гараж: BKC+, DTUA
ex CFGB, ex ALH

Сеат

Мнение от Цецо75 »

При Шкода проблема е, че колата се продава сама въпреки усилията на представителя :)
Бееееее.....
gedo
Мнения: 43
Регистриран на: 16.07.2018, 09:34:18
Репутация: 17
Местоположение: Бургас
Гараж: Octavia 3, Seat Leon KL

Сеат

Мнение от gedo »

ИзтрЪпнал написа: 09.09.2021, 12:43:47 Според нея Леон хетч е винаги с напречна греда/цял мост отзад. При скала, положението е същото - цял мост независимо от двг. Но не успях да намеря инфо за всеки двг.

@gedo, успя ли да покараш Скала? Как я усети спрямо Леона? Честито за поръчката.
Да, това поколение Леон хечбек независимо дали e FR/XCELLENCE е с греда отзад. Но аз съм си свикнал от другата ми кола О3, така че това не е определящо при мен.

Скала не покарах, защото нямаха налична в представителството където ходих, въпреки че от външен/вътрешен оглед и ревюта се бях навил много за такава. Като я конфигурирах с всичко, което има Сеат Леон, ми излезе с 2000-3000 лева само, по-малко в сравнение със Сеат. Беше Edition ниво и изрично попитах дали ще направят допълнителна отстъпка надолу от "отстъпката" в ценовата листа. Както писах - оферта не получих.
Реших че за такава разлика и несериозното отношение не си струва да настоявам за Скала.

Kia Ceed, която тествах е с независимо задно окачване, но аз при нормално каране честно казано разлика не открих. Специално бях взел и семейството да споделят мнение как е отзад. И при Сеат и при Киа казаха че всичко е ок. Реално Киа-та е почти с едно поколение по-стара в сравнение със Сеат. В края на тази година излиза новата Ceed.

Друг е въпроса че при Киа всяко ниво оборудване е с фиксирани екстри и нямат допълнителни опции, ако искаш да добавиш нещо. Казаха ми че по принцип е възможно, но цената се качвала непропорционално на добавената екстра.
Аватар
igeorgiev82

ŠKODA MASTER

Мнения: 6480
Регистриран на: 10.09.2015, 16:23:30
Репутация: 2197
Местоположение: София
Гараж: Octavia 3 FL 1.4TSI DSG-BLUE MAGIC

Сеат

Мнение от igeorgiev82 »

Ми,що да е нужно да ме "ухажват" искам една кола,харесва ми,устройва ме цената,взимам я и ай чаЛ.На гости с дилъра няма да си ходим.Аз от моя дилър в Шкода съм си много доволен. [smilie=beee.gif]Ама и те са си гърмяни лисици,усещат когато си сериозен и кога си отишъл да "люпиш семки" [smilie=sarcastic.gif]
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 15860
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 4901
Местоположение: София
Гараж: BKC+, DTUA
ex CFGB, ex ALH

Сеат

Мнение от Цецо75 »

Аре пак изплиска легена...
Бееееее.....
sntxs
Мнения: 30
Регистриран на: 05.10.2019, 20:00:27
Репутация: 1

Сеат

Мнение от sntxs »

Добър вечер, колеги! Дали случайно някой се е интересувал и съответно проучил как стоят нещата от гледна точка на надеждност и поддръжка на т.нар. “спортно поделение на Сеат-Купра”? Интересува ме най-вече модификацията Купра Атека 2.0TSI 300к.с.(2018-2019г.), тъй като при Леон-а липсва опцията за 4Drive (4x4) системата (комбито не ме грабва визуално) - кой е аналогът на този мотор във ВАГ групата.. Голф R може би? Предполагам, че освен мотор, окачване, спирачки, брони и джанти, то всичко останало е еднакво с модела Атека и по тази логика ще има някаква разлика в поддръжката на вече споменатите компоненти?
Аватар
stefan L

ŠKODA MASTER

Мнения: 5297
Регистриран на: 04.08.2015, 21:59:45
Репутация: 590
Местоположение: sofia
Гараж: Golf 7 R CJXC powered by Gunter Service/ F10 535i xdrive/ F25 3.0d/ exOctavia 2.0TDI BKD powered by Gunter Service/в очакване на Волво ЕХ30, 428 к.с.

Сеат

Мнение от stefan L »

sntxs написа: 19.11.2022, 20:24:55 мотор, окачване, спирачки,
...са същите като на R, само не съм сигурен, дали не са му скопили МПИ дюзите.
sntxs
Мнения: 30
Регистриран на: 05.10.2019, 20:00:27
Репутация: 1

Сеат

Мнение от sntxs »

Много благодаря за бързия отговор! При това положение ще започна да събирам инфо от чуждите форуми за надеждността на Голф R. [smilie=music.gif]
istoyanov

Škoda Фен²

Мнения: 872
Регистриран на: 11.12.2021, 17:32:17
Репутация: 203
Местоположение: София
Гараж: Seat Leon ST FR

Сеат

Мнение от istoyanov »

Атека и Леон/Голф са доста различни за мен. Вероятно при Голф изработката на материалите е по-добра, но и поддръжката ще е по-скъпа. Има не малко клипчета с сравнение в тубата. Вижте ги
gedo
Мнения: 43
Регистриран на: 16.07.2018, 09:34:18
Репутация: 17
Местоположение: Бургас
Гараж: Octavia 3, Seat Leon KL

Сеат

Мнение от gedo »

Такааа.. Да дам допълнителна информация след повече от 1 година от последният ми пост в тази тема.
Автомобилът е вече при нас. Всъщност го получихме в началото на Ноември месец, но изчаках с отзивите, за да добия малко повече впечатления.


Първо - относно поръчката, доставката, срокове и т.н.:

Капарирахме го в началото на Септември 2021, със същите опции, за които писах преди година. По договор, доставката трябваше да бъде в рамките на 5 месеца.
До Февруари-Март 2022г, нямаше никаква информация относно планирана седмица за производство. След това се получихме планирана седмица 26, след 2 седмици се промени на 22 седмица и така си и остана.
22 седмица дойде и си мина без допълнителна информация. На запитванията, дилъра отговаряше че автомобила трябва да е произведен, щом седмицата е минала и не е променена. Август месец писах и до официалният представител Аутотехника - препратиха ме към дилъра от който е поръчан автомобила. Никакво съдействие.
Намерихме връзка в завода на Марторели. Човека искаше някакъв идентификатор (номер на поръчка например), за да може да провери в ERP системата, дали наистина автомобила е произведен и за какво изчаква. Оказа се че това е секретна тайна, която не ни бе предоставена.
Въобще връзката Гърция - българският представител е много заплетена и мътна. Всичко минава през Гърция - цялата информация. Ако искаш някакво инфо - българският представител пише до Гърция, за да проверят те, и да върнат съответната информация.

Полезната информация от страна на Аутотехника, бе че до седмицата на производство стои една чертичка... Това означавало, че автомобилът е произведен, но не е напуснал територията на завода. Това не го знаеше и дилъра. Казаха, че най-вероятно изчаква за дооборудване.

Тук правя една вметка относно договора за доставка: за разлика от договорите с Еуратек, тези за Сеат имат точка, според която доставчика не дължи обезщетение за забавяне, ако причината за забавянето е в завода производител. Сами виждате, че са си вързали гащите.

Транспорта на готовите автомобилите е следния: Завода производител (в случая Марторели) > пристанището > морски транспорт до Гърция > сухоземен транспорт до България (София). Събра се почти месец транспорт откакто автомобила е напуснал Испания, до пристигането му в София.

Преди получаването поисках да ми изпратят car data-та, за да проверя дали всичко съответства с поръчката. Всичко беше точно.



Второ - впечатления относно самият автомобил:

Достатъчно качествена сглобка, като до момента (изминати 2500км), не съм забелязал нищо, което да скърца да тропа, да не е фиксирано както трябва. Не съм имал проблеми с нито една от системите, било мултимедия, или някоя друга. Нищо не е зависвало, блокирало или забавяло необичайно много.

Седалките са удобни с достатъчно опора, при работата с педалите не изпитвам дискомфорт, на дълъг път не изморява. Средната конзола е ориентирана към водача, което лично на мен ми харесва повече отколкото правото табло при Октавия или Пасат.

Мястото за пътниците пътуващи отзад е повече отколкото при Октавия 4. Просто междуосието при Леон 4 е по-голямо отколкото при Октавия 4, което е видимо с просто око.

Панорамният покрив ми допада много. Да се има предвид, че при комби версията той продължава доста по-назад, отколкото при хечбек-а, но и така не е зле.

Стационарното отопление е супер. Ако някой твърди че е ненужна екстра и отоплението на седалките и волана е достатъчно, явно се грижи само за собственият си гъз или никога не е ползвал печка.
Просто няма как само с подгрев на седалките, да стоплиш децата седнали в детските столчета. С печката всичко е много по-добре. Включваш я с дистанционното или има опция в мултимедията да зададеш подневен и почасов график за включване.

Озвучаването е стандартното за модела. Отначало е малко глухо и стерилно, но след като се разсвирят говорителите, бих го поставил на същото ниво като стандартното за Октавия 3.

Двигателят е варианта със 150кс, код DPCA, които коне не са нито много. нито малко. Добре се усеща при ускорение, и е адекватен както при градско, така и извънградско шофиране. Разхода в града е около 8 на сто, извън града пада и до 5 на сто. Като се разработи, би трябвало да падне още малко.
Не съм забелязал "кенгуру" ефекта, дискутиран по чуждите форуми. При запалване, оборотите стоят за около 30сек на 1200, и след това падат до нормалните 750-800 оборота. Ако тръгна веднага, без изчакване на оборотите да се нормализират, се усещат известни тласъци при ускорение на 1-ва, но нито оборотите се променят, нито автомобила забива.

Full Led фаровете са добри, светлинният асистент работи адекватно, и са добре регулирани още от завода. Ако Октавията 3, не беше със заводски ксенон с AFS, бих казал че са супер. Осветяват по-широко отколкото ксенона, но няма какво да компенсира завиването на ксенона в завой.

Окачването е стандартното и бих казал, че е малко по-твърдо и стегнато отколкото при О3, която е с пакет за лоши пътища. Но тук влияние оказва и фактора амортизация при Октавия-та. За съжаление при българският представител липсва възможността за избор на DCC, както например в Германия.
Те и доста други опции липсват, като се зарови човек, но това е друга тема.


Сега малко неща, които не ми допадат чак толкова:

Джобовете на вратите, жабката и джъмбо бокса под подлакътника, са гола пластмаса. Нямат филцово покритие. Вече съм взел предварително изрязан сет, и това ще го коригирам, но не прави добро впечатление.

Липсва изведен въздуховод в жабката, т.е. не е хладилна.

Липсва ми малката жабка от лявата страна на волана.

Липсва ми щипката на предното стъкло и стъргалката на вратичката на резервоара:)

Багажника е значително по-малък от този на О4. Нищо неочаквано. Литрите са абсолютно същите както на Голф 8, но геометрията позволява да се събере един куфар в повече отколкото при Голф-а. Все пак колата не е взета с цел дълги пътувания с много багаж. За тази цел, засега Октавията (комби) се справя :)
Подвижното дъно на багажника е по-тънко. Има реална опасност да се вдлъбне с течение на времето.

IsoFix закрепването на задната седалка е зад тесни прорези в кожата, и при първоначалното закрепване, имах чувството че я дефлорирам:)) От една страна няма ги пластмасовите водачи както при Шкода, които да ти убиват и децата да се удраят в тях:). От друга страна, подобно решение прави честото махане и слагане на столчетата, живо мъчение. Да не говорим че може и да скъсаш седалката, ако не внимаваш достатъчно.

Имам усещането, че шума при шофиране с над 120км, е по-силен отколкото при О3, която е дизел. Направих една проверка и се оказа, че при Октавията има включена опция за допълнително шумозаглушаване, каквото и да рече това. Докато при Сеат-а има опция, че липсва допълнително шумозаглушаване
:))

Актомобилът е с Full led светлини, но пътепоказателите не са анимирани, и в следствие на това липсва светлинното приветствие при отключване, което може да се види по клипове в интернет. В немски форум открих, че са ги премахнали от м. Май 2022 г. поради липса на компоненти.



Като цяло, до момента съм много доволен от автомобила. Още като го взел го минах със сийлънт на силициева основа. Мисля да фолирам предната броня, капака и фаровете. На 5000км. ще сменя заводското масло. Дилъра ще ми промени сервизният интервал на 15 000км.
Едно от странните неща е, че не работи електронната сервизна книжка на сайта на Сеат. Дадоха ми старомодна хартиена книжка. Надявам се скоро да пуснат и електронната система.

Това се сещам в момента. Поста стана дълъг, но се опитах да опиша основните неща.
Последно промяна от gedo на 07.12.2022, 17:44:52, променено общо 2 пъти.
Публикувай отговор

Обратно към “Други марки МПС”