Formula Skoda MTX 1-01 1970

Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.

- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
todor_rs
Мнения: 39
Регистриран на: 10.06.2018, 08:10:09
Репутация: 248
Гараж: Skoda 130RS
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от todor_rs »

Здравейте,колеги реших да пусна и тук темата за моята Формула.Бях си дал срок да е завърша преди събора за да мога да ви я представя там.Вече мога да кажа,че е готова,вчера ми беше първото кръгче,събота предстоят по сериозни тестове.Незнаех къде да пусна темата,нека модераторите преценят дали да бъде публикувана тук,защото все пак не е автомобил.След РС-ката това ми е другата мечта за сбъдване,защото от малък съм фен на формулите,а надали има и дете,което да не го влекат формулите.И понеже шило в торба не седи,реших да се захвана с тази не лесна задача.От известно време събирам иформация снимки,чертежи на чешките формули Металекс,двоумях се между Металекс формула Естер с ладовия двигател и формула Шкода,и накрая везните наклониха за Шкода,все пак съм върл фен на марката :D. Малко история за Формула Шкода.Тя е разработена съвместно с Металекс,за техен си шампионат,целта е била да е ниско бюджетна,за да могат да си я позволят млади подрастващи състезатели и възможно вкарани в нея най много части от серийната Щкода 110р,като мотор и кутия,мокрите полуоски с барабаните,предни долни носачи със шенкели,главини,дискове, спирачни апарати,педали и още куп дреболий.Ето и моя планза направата и,в момента преговаряме с един чех за оригиналните спойлери ,плюс други части,рамата ще си я изработя аз,а както стана ясно по-горе,окачването мотора,кутията,спирачките и другите неща са си от серийна Шкода,който имам и така или иначе събираха прах в мазето..И още малко факти за формулата:произвеждана е от 1970 до 1984
Междуосие 2280 mm Предна следа 1355 mm, Задна следа 1280 mm, Дължина 3995 mm, Височина 880мм тегло 400-412кг.Рамата е изработена от стоманени тръби ф32х1.5мм.
А докато чакам спойлерите и други дреболий се заех с наличните части.Пръво направих скоростната кутия.Ползва се стандартната 4 степенна скороста кутия,но понеже мотора и кутията се завъртат на 180 градуса и за да нямаме 4 задни и 1 предна,диференциала трябва да се обърне,това не е никакъв проблем,защото дифа е реверсен.Другото по кутията е защитата на превключващия механизъм,понеже той остава да стърчи най отзад и може да бъде закачен от друга формула. Изображение Изображение Изображение
todor_rs
Мнения: 39
Регистриран на: 10.06.2018, 08:10:09
Репутация: 248
Гараж: Skoda 130RS
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от todor_rs »

.След кутията се захванах поне за мен с най лесната и сладка част от проекта именно ,да тунинговам и сглобя двигателя.Двигател на формулата е от 110р,1107 кубика 72мм диаметър и 68 ход,заради късия си ход е доста по оборотен,това може да се каже е заводски тунингован двигател,с повишена степен на сгъстяване,кобилици с по голям лифт,разпределителен вал с повече градуси,по голям всмукателен колектор,плитък алуминиев картер,оребрен за охлаждане произвеждал е 53к.с.Обаче при формулата е позасилен още малко,с още по голяма степен на сгъстяване от 9.4 на 10.4,като се е карал само с високо октаново гориво,разширени отвори на главата и тръбен изпускателен колектор и така конете нарастват до 65 к.с. Заех се с тунинга на главата,имам книгата в която чехите са описали как се подготвя стандартна глава за състезателни цели.Понеже на главата се разширяват много каналите,предпочетох да взема чисто нова глава,не ми се рискуваше с над 30 годишни разядени глави карани на вода или некачествени антифризи.Намерих си чисто нова глава,заедно с клапани от Шкода 105,при нея горивната камера е най-малка и не се налага да се реже главата за да се постигне по.голяма степен на сгъстяване.Работата по главата включваше отваряне на леглата, разширяване на отворите,преработка на горивната камера около всмукателния клапан за по добро пълнене след 5000 оборотаИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение.Преработка на стандартните клапаните също за по добро пълнене ИзображениеИзображение
todor_rs
Мнения: 39
Регистриран на: 10.06.2018, 08:10:09
Репутация: 248
Гараж: Skoda 130RS
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от todor_rs »

Преработих и смукателния колектор по порта на главата и по карба ИзображениеИзображениеИзображение По двигателя сложих чисто нов колянов вал,Ванката от Разград ми подари нови ризи,а адаша ми,Тодор Пецанов от Асеновград,който е бивш състезател със Шкода ми подари бутала на 73мм,който си епазил от едно време.Изображение
todor_rs
Мнения: 39
Регистриран на: 10.06.2018, 08:10:09
Репутация: 248
Гараж: Skoda 130RS
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от todor_rs »

И една от първите снимки на работата по рамата,нивелирване на долната и част Изображение

.Първо се захвах да направя предния мост,там долните носача са оригиналните от Шкода 100-110.Единствено се променят селеновите втулки при Формулата е метално гумена набита в носача,понеже не знам какво са ползвали,чехите,се почна едно ровене по каталозите за резервни части,от работата ми имах спомени,че на старите Рена са подобен размер и така се и оказа,предни селенови втулки от Рено 5 и Експерт,набиха се в носачите се едно са били правени за там.
ИзображениеИзображениеИзображениеГорния носач,не е оригиналния а е тръбен,облечен в ламарина,от към рамата е на унибали раздвижен за да се регулирва страничния наклон
ИзображениеИзображение
todor_rs
Мнения: 39
Регистриран на: 10.06.2018, 08:10:09
Репутация: 248
Гараж: Skoda 130RS
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от todor_rs »

Дойде време да хвана мотора към рамата.Бях направил с маркер център на всички тръби и там лазерния нивел помогна изключително много.Мотора си заспа,последва изработка на тампоните на мотора ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
todor_rs
Мнения: 39
Регистриран на: 10.06.2018, 08:10:09
Репутация: 248
Гараж: Skoda 130RS
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от todor_rs »

И така продължавам разказа,чехите са ползвали оригиналните амортисьори,но пружината да лежи в тях,като е имало и опция да се регулира натяга на пружината.понеже няма никаква информация какви пружини са ползвали,а най вероятно са били изработени специално за тях,и бях решил да поръчам да ми направят в село Крън,докато не ме осени друга идея,другото ми хоби са пистовите мотори и имах няколко разглобени,реших да ползвам з пружината със се регулировачните гайки и талерки от заден амортисьор,и така стругаря ми изработи една втулка с резба която се набива в амортисьора и се получи 1 към 1 с оригинала.по този начит мога да регулирам пътния просвет с около 50 мм,по книгите дават,че просвета на формулата се е регулирал в диапозона 65-100мм.След тях се заех със задните носачи,те представлявят А -рамена със селенови втулки към задните полувалове и с кормилен накрайник към рамата,като чрез накрайниците се регулира сходиммоста ИзображениеИзображениеИзображение ИзображениеИзображение
todor_rs
Мнения: 39
Регистриран на: 10.06.2018, 08:10:09
Репутация: 248
Гараж: Skoda 130RS
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от todor_rs »

Някой боядисани детайли Изображение също така направих и защитната арка над главата на пилота,планки за спортните колани и за подглавницата.Това е до момента,останаха ми още 5-6 подпорни тръби ,да изработя захвата за кормилния прът и педал бокса,има си още доста работа,но най трудното мина..
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Цецо75

ŠKODA MASTER

Мнения: 17927
Регистриран на: 26.08.2015, 16:16:57
Репутация: 5907
Местоположение: София
Гараж: BKC+, DTUA
ex CFGB, ex ALH

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от Цецо75 »

браво
Бееееее.....
Аватар
Rangel

ŠKODA MASTER

Мнения: 10751
Регистриран на: 19.03.2018, 17:21:48
Репутация: 3587
Местоположение: София
Гараж: Octavia 3 FL 2.0 TSI 6M REVO STAGE 1

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от Rangel »

[smilie=yahoo.gif]
Аватар
bega4kata

Škoda Мод

Мнения: 13982
Регистриран на: 24.02.2015, 18:49:14
Репутация: 5125
Местоположение: Варна
Гараж: Оctavia 3 RS TSI stg 3 Revo - ex
Tiguan TDI 4motion
Mercedes GLC 450d AMG 4matic Premium
0896670196
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от bega4kata »

браво
GUNTER SERVICE
Изображение
450дизел bega4ka няма
Аватар
joro_kem

Škoda Фен²

Мнения: 986
Регистриран на: 31.03.2016, 21:54:50
Репутация: 533
Местоположение: Пловдив
Гараж: Octavia I Tour 1.9 TDI Octavia III FL 2.0 TDI

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от joro_kem »

браво за усилията и старанието!
todor_rs
Мнения: 39
Регистриран на: 10.06.2018, 08:10:09
Репутация: 248
Гараж: Skoda 130RS
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от todor_rs »

Pавърших всички напречни тръби,заварих от долна страна шинни,на тях ще се занитва алуминиева ламарина,цялото дъно е облечено с такава ламарина за да няма завихряне.Също така разкройх и нарязах алуминиевия резервоар. ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
todor_rs
Мнения: 39
Регистриран на: 10.06.2018, 08:10:09
Репутация: 248
Гараж: Skoda 130RS
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от todor_rs »

Сложих педалите,кото са оригиналните от Шкода 100,но на формулата са обърнати на обратно.Направих също и стойката за акумолатора,който стой между предните носачи,всякакви дребни планки,за казанчета и сп. маркучи.Накрая направих и тръбата в която върви скоростния лост и с това завърших работата по рамата ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
todor_rs
Мнения: 39
Регистриран на: 10.06.2018, 08:10:09
Репутация: 248
Гараж: Skoda 130RS
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от todor_rs »

А това е тръбата,в която ще върви скоростния прът,от 2-та края е с бронзови втулки,а самата тръба не е заварена към рамата ,а се хваща към нея от 2-та края с две процепени втулки,притягащи тръбата чрез болтове.След това позапилих тук там рамата ,зачистих шлаката и наболата ръждичка по тръбите и я минах с ръждопреобразовател. ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
todor_rs
Мнения: 39
Регистриран на: 10.06.2018, 08:10:09
Репутация: 248
Гараж: Skoda 130RS
Обратна връзка:

Formula Skoda MTX 1-01 1970

Мнение от todor_rs »

А с това казах край на 2022,снимките са от 31 12 2022
ИзображениеИзображениеИзображение
А така започна 2023,най приятната част,сглабянето на боядисаните детайли. ИзображениеИзображениеИзображение
Публикувай отговор

Обратно към “110, Garde, Rapid”