Здравейте,колеги реших да пусна и тук темата за моята Формула.Бях си дал срок да е завърша преди събора за да мога да ви я представя там.Вече мога да кажа,че е готова,вчера ми беше първото кръгче,събота предстоят по сериозни тестове.Незнаех къде да пусна темата,нека модераторите преценят дали да бъде публикувана тук,защото все пак не е автомобил.След РС-ката това ми е другата мечта за сбъдване,защото от малък съм фен на формулите,а надали има и дете,което да не го влекат формулите.И понеже шило в торба не седи,реших да се захвана с тази не лесна задача.От известно време събирам иформация снимки,чертежи на чешките формули Металекс,двоумях се между Металекс формула Естер с ладовия двигател и формула Шкода,и накрая везните наклониха за Шкода,все пак съм върл фен на марката

. Малко история за Формула Шкода.Тя е разработена съвместно с Металекс,за техен си шампионат,целта е била да е ниско бюджетна,за да могат да си я позволят млади подрастващи състезатели и възможно вкарани в нея най много части от серийната Щкода 110р,като мотор и кутия,мокрите полуоски с барабаните,предни долни носачи със шенкели,главини,дискове, спирачни апарати,педали и още куп дреболий.Ето и моя планза направата и,в момента преговаряме с един чех за оригиналните спойлери ,плюс други части,рамата ще си я изработя аз,а както стана ясно по-горе,окачването мотора,кутията,спирачките и другите неща са си от серийна Шкода,който имам и така или иначе събираха прах в мазето..И още малко факти за формулата:произвеждана е от 1970 до 1984
Междуосие 2280 mm Предна следа 1355 mm, Задна следа 1280 mm, Дължина 3995 mm, Височина 880мм тегло 400-412кг.Рамата е изработена от стоманени тръби ф32х1.5мм.
А докато чакам спойлерите и други дреболий се заех с наличните части.Пръво направих скоростната кутия.Ползва се стандартната 4 степенна скороста кутия,но понеже мотора и кутията се завъртат на 180 градуса и за да нямаме 4 задни и 1 предна,диференциала трябва да се обърне,това не е никакъв проблем,защото дифа е реверсен.Другото по кутията е защитата на превключващия механизъм,понеже той остава да стърчи най отзад и може да бъде закачен от друга формула.
