Със Citigo, Škoda се насочва към нов клиентски сегмент. "Търсенето на малки автомобили с нисък разход на гориво, на изгодна цена и с разумни оперативни разходи, се разраства", казва председателя на борда на Шкода Prof. Winfried Vahland. "Нов малък автомобил Шкода е реакция на тази тенденция. Ние влизаме нови хоризонти и Шкода Citigo ще привлече перспективи главно в нашите европейски пазари."
Два нови, трицилиндрови 1.0-литрови бензинови двигатели са на разположение след старта на Шкода Citigo (44 кВт / 60 к.с. и 55 кВт / 75 к.с.). Двигателите и трансмисията са проектирани да осигуряват оптимална икономия в градовете и техните околности. Достигайки до работната температура дори на къси разстояния, двигателите са изключително икономични. Нивата на разхода на гориво и на емисиите са наистина ниски - 4.5л/100км и 105 г CO2/км с 44 кВт двигател и 4.7л/100км и 108грама CO2/км за 55 кВт. Изключително икономичена Green Tec версия предлага среден разход от 4.2 л / 100км и 4.3 л / 100км съответно; с емисии от 97 г и 99 гр CO2 / км съответно.
Въпреки ниските обеми, двигателите достигат висок въртящ момент при ниски нива на шум. Двигателят 1.0 MPI се използва като платформа за алтернативно гориво CNG (Compressed Natural Gas). Нивото на емисии CO2 на тази версия ще бъде от 79гр/км.
Освен ръчна трансмисия, която е на разположение от старта, Шкода предлага петстепенна автоматична трансмисия през 2012 г. като алтернатива да се направи този нов малък автомобил още по-удобен.
Интериор на модел Ситиго
Размери на мъника:
източник: netcarshow