Superb III FL, EA888 Gen.4, 2.0 TSI - YYakovliev
Правила на форума
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
- Потребител, който с поведението си системно пряко или косвено цели да насажда негативно отношение към марката Шкода, както и когато това му действие е свързано, или от него произтича уронването на престижа на Шкода Форум-България, може да бъде наказан с предупреждение, а след преценка на Администратор - и с БАН.
- СПАМ не се толерира при никакви условия в този форум. Под СПАМ да се разбира повтарящи се мнения с кратко, натякващо и дразнещо съдържание, или само емотикона/и.
Мнение, което няма нищо общо със заглавието, съдържанието и насочеността на темата в която е написано може да бъде директо изтрито или преместено по преценка на Модератор, без предупреждение към автора.
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Superb III FL, EA888 Gen.4, 2.0 TSI - YYakovliev
Тема проект за колата ми:
Skoda Superb III Facelift 2022 L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm, TVS Stage-1+
Тук ще пиша / добавям в последствие само суха материя, какво е правено по колата, като коментари и дискусии ще бъдат пренасочвани към viewtopic.php?t=3706 (тема за коментари).
Колата в момента е в гаранция и всякакъв силов тунинг ще бъде максимално отложен за в бъдеще, докато ми устискат ангелите. Също така до 30-35 000 км със сигурност нищо няма да се случва с автомобила в това отношение.
Каква е целта на проекта и какво ще се случва занапред - ще се разбере, когато наближи моментът - аз още за себе си не съм изяснил напълно какво искам. На база на финанси, приоритети, как усещам колата, проследяване на други автомобили (минали по този път) и моментен акъл, ще преценя докъде да стигна с "подобренията". Stage 4, както и сериозни подобрения по окачване, спирачки и други компоненти, не са изключени за в бъдеще. До тогава ще чета, анализирам и запазвам добри практики и примери от хора с повече опит (основно от форума).
Докато тези неща ми се избистрят, темата ще е за всякакъв друг тип подобрения и поддръжка, които извършвам по автомобила, в процес на употреба.
Skoda Superb III Facelift 2022 L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm, TVS Stage-1+
Тук ще пиша / добавям в последствие само суха материя, какво е правено по колата, като коментари и дискусии ще бъдат пренасочвани към viewtopic.php?t=3706 (тема за коментари).
Колата в момента е в гаранция и всякакъв силов тунинг ще бъде максимално отложен за в бъдеще, докато ми устискат ангелите. Също така до 30-35 000 км със сигурност нищо няма да се случва с автомобила в това отношение.
Каква е целта на проекта и какво ще се случва занапред - ще се разбере, когато наближи моментът - аз още за себе си не съм изяснил напълно какво искам. На база на финанси, приоритети, как усещам колата, проследяване на други автомобили (минали по този път) и моментен акъл, ще преценя докъде да стигна с "подобренията". Stage 4, както и сериозни подобрения по окачване, спирачки и други компоненти, не са изключени за в бъдеще. До тогава ще чета, анализирам и запазвам добри практики и примери от хора с повече опит (основно от форума).
Докато тези неща ми се избистрят, темата ще е за всякакъв друг тип подобрения и поддръжка, които извършвам по автомобила, в процес на употреба.
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семеен проект: "Полярна мечка" - Superb III FL, 2.0 TSI, 280 PS
Моментално след като взех колата от салона, беше стоварена на GK Auto Detailing за пълна защита на екстериор и интериор. Не исках да карам автомобила, преди всичко да се полира и запечата. Там, след като го почистиха и премахнаха остатъчното лепило от заводските фолиа (колата по моя молба не беше мита от ЕТ при предаването - нито отвън, нито отвътре), се случиха следните неща:
Гаранцията на фолиото е 10 години, на керамичните покрития - 5 години.
Колата след всички тези процедури изглежда брутално, цветът "Бяла луна", който има елемент на сиво в него, стана още по-дълбок и блестящ.
- полира се лакът в една стъпка
- цялата предница на автомобила (със предни калници и извивка на тавана), заедно с черните пиано лак елементи (странични колонки и около спойлера) бяха облепени със защитно фолио XPEL Ultimate. QV Studio поставиха фолиото.
- интериорът бе почистен и защитен с покритие Nanolex Textille and Leather Sealant
- всички стъкла получиха хидрофобно покритие Nanolex Ultra Glass
- покривът бе защитен с керамично покритие Nanolex Si3D BC + HD
- цялата кола (и фолиото) бе защитена с керамично покритие Nanolex Si3D HD
- джантите бяха покрити с керамично покритие Nanolex Si3D HD
- подкалниците и всички елементи зад гумата бяха третирани с керамично покритие Nanolex Si3D, за пълна антикорозионна защита.
- моторният сектор беше почистен и защитен
Гаранцията на фолиото е 10 години, на керамичните покрития - 5 години.
Колата след всички тези процедури изглежда брутално, цветът "Бяла луна", който има елемент на сиво в него, стана още по-дълбок и блестящ.
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семеен проект: "Полярна мечка" - Superb III FL, 2.0 TSI, 280 PS
След керамичните процедури горе реших, че е важно да се погрижа да запазят най-добър вид, възможно най-дълго време и се оборудвах с правилната техника за което. Със сигурност има още неща да се купят, но като за начало мисля се получи добър комплект за миене и поддръжка:
- Nanolex shampoo - за цялостно измиване
- Nanolex гъба за миене
- Nanolex микрофибър кърпа за подсушаване - това нещо поема литри вода, стига за цялата кола и накрая е трудно да го изтискам, тоест има още мегдан.
- Nanolex антистатик препарат за почистване на всички повърхности в салона, освен текстил и кожа
- Nanolex Final Finish - пръска се на вече измит автомобил, във фазата на подсушаване с микрофибъра. Придава блясък и полиш и оставя защитен слой.
- Meguiar’s кофи с "двойно дъно" (grit guard)
- По-обикновени микрофибърни кърпи за салон и подсушаване на джантите
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- skodko
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 24.02.2015, 22:28:06
- Репутация: 1479
- Местоположение: Бургас/Чирпан
- Гараж: Skoda 120 L/ Skoda Fabia 1.2 HTP/ BMW E28 520I
- Обратна връзка:
Семеен проект: "Полярна мечка" - Superb III FL, 2.0 TSI, 280 PS
Огън си, Явка!
Белята каза: Айде бягай, че ми писна от тебе! Никой не ти чете суперлативите, работнико на ЕТ!
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семеен проект: "Полярна мечка" - Superb III FL, 2.0 TSI, 280 PS
Маслото с маслен филтър бяха сменени на 3343 км с Ravenol 0w30 VSW. Следващата смяна ще е на 10 000.
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семеен проект: "Полярна мечка" - Superb III FL, 2.0 TSI, 280 PS
Продължение на поста за поддръжка на екстериор и интериор: viewtopic.php?p=268391&#p268391.
Взех втора партида апаратура и препарати:
И вече сме тотално в Матрицата, на път за Карлуково:
Взех втора партида апаратура и препарати:
- IK FOAM PRO 12 SPRAYER - устройство за предизмиване и правене на богата пяна под налягане. Може да се помпи ръчно или с компресор. Покрива доста голяма повърхност с едно "напомпване". Има 3 приставки за различен тип пяна, в зависимост от нуждите. С правилните химикали маха почти всичката мръсотия след изплакване, още на етап предизмиване.
- Портативен компресор Xiaomi Mi Portable Air. С него налягането става оптимално за секунди в горния уред и не се налага ръчно помпене. Ще го ползвам и да си проверявам и помпя гумите на колата и на колелото на малкия. Може да му се задават стойности от 3 до 150 psi (0.2 до 10.3 бара)
- Nanolex препарати от професионалната им серия:
- Nanolex Professional PreWash Concentrate - препарат за предизмиване и правене на богата пяна (за уреда).
- Nanolex Professional Final Finish - за след измиване, във фазата на подсушаване. Премахва водните остатъци и оставя защитен и полиращ слой за доста километри напред.
- NanolexProfessional Interior Cleaner + ODEX - почистване за кожата и целия интериор, премахва и защитава от миризми.
- Meguiar’s микрофибърни ръкавица за чистене на интериор и четка за джанти.
И вече сме тотално в Матрицата, на път за Карлуково:
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семеен проект: "Полярна мечка" - Superb III FL, 2.0 TSI, 280 PS
След като Nanolex препарата за пяна ми свърши за 3-4 миенета, реших че не е рентабилно да купувам пак, че ще излиза много дебело. Поръчах на Bilt Hamber Auto Foam техния за пяна, в 25 литра туба, която трябва да ми стигне за МНОГО време и излиза супер на сметка. Водят го един от, ако не и най-добрия за предизмиване.
Отделно, за да си улесня процеса и да спестя време, си взех Гама кофа с херметическо затваряне. Идеята е вместо да се чекна на автомивката да пълня вода с водоструйката в кофите, от вкъщи още да си напълня гореща вода, да съм си смесил шампоана вътре за основно измиване и там директно отварям капака и почвам да мия, всичко ми е готово. Якото на Гама кофата, е че ако се обърне в колата няма шанс да се разлее водата.
И си взех за стъклата препарат за миене на Good Stuff 1 литър и 2 микрофибъра за стъкла.
Отделно, за да си улесня процеса и да спестя време, си взех Гама кофа с херметическо затваряне. Идеята е вместо да се чекна на автомивката да пълня вода с водоструйката в кофите, от вкъщи още да си напълня гореща вода, да съм си смесил шампоана вътре за основно измиване и там директно отварям капака и почвам да мия, всичко ми е готово. Якото на Гама кофата, е че ако се обърне в колата няма шанс да се разлее водата.
И си взех за стъклата препарат за миене на Good Stuff 1 литър и 2 микрофибъра за стъкла.
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семейно комби: "Магистрален прехващач" - Superb III FL, EA888 Gen.4, 280 PS
Малко да посъживя темата проект.
Слагам си стоковите времена замерени през април 2022. Колата е със зимни гуми, с пълен резервоар. Основно мерих 0-100 и 100-200. 1/4 миля е отчело 2 пъти, без да съм го гонил, слагам го и него.
0-100
100-200
1/4
Слагам си стоковите времена замерени през април 2022. Колата е със зимни гуми, с пълен резервоар. Основно мерих 0-100 и 100-200. 1/4 миля е отчело 2 пъти, без да съм го гонил, слагам го и него.
0-100
100-200
1/4
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семейно комби: "Магистрален прехващач" - Superb III FL, EA888 Gen.4, 280 PS
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семейно комби: "Магистрален прехващач" - Superb III FL, EA888 Gen.4, 280 PS
"Тунинг Пролог - Началото"
Та така, някои хора знаеха вече, че съм в процес на проучване и пазаруване от няколко месеца. В крайна сметка чаках черен петък, за да взема нещата с отстъпка, които бях набелязал.
В началото не бях сигурен, какво искам да правя, като първа стъпка за колата, знаех че в даден момент ще я засиля, но колко точно, не знаех със сигурност. Скачах между варианти между Stage 1 и Stage 3-4 (директно). Тогава още не знаех, че Супърбът е на новата платформа EA888 Gen4, с Continental турбина, мислех, че си е на EA888 Gen3 / IS38 базиран и че нещата са ясни. След няколко разговора с todor87 (това беше съвсем в началото, все още не знаейки за платформата), той ме убеди да я карам по-полека, да сложа само софт и че другото е излишно. Аз обаче бях решил да пазарувам, не ми беше интересно да слагам само софт, като на предната кола. Исках да си имам и аз "проект", да видя какво е да си модифицираш колата, да изпитам тръпката от това да си я направиш "твоя" и интересна. В крайна сметка, след като ми увря малко главата, го послушах и избрах мой компромисен вариант - Stage 1+ (софт, кулер и интейк). Вече след като се образовах малко и разбрах, че колата е с нови чарколя, които тепърва се мапват и разучават, се убедих, че на 100% това е бил правилния вариант за сега.
Защо Stage-1+ ? Ми защото не пипам даунпайп, катализатори, GPF, генерации и т.н., което за мен е еквивалент на Stage-2. Но понеже не е само софт, ами има и кулер и интейк, го кръстих 1+. На този етап нямам мотивацията да сменям даунпайпа с по-голям и катализатора със спортен такъв, защото това води и до GPF delete. Искам да го карам полека и постепенно. По този начин, ако надграждам един ден към Stage-2, ще мога да изпитам наново разликата във вървежа и ще се кефя на подобренията на колата на всеки един етап. Отделно, избирайки да го карам стъпка по стъпка, ще е по-лесно за намиране, локализиране и оправяне на евентуални проблеми, които могат да изникнат в процеса на засилване.
След като вече осъзнах, че колата е на EA888 Gen4 платформа базирана, нещата ми станахa рЯзко още по-интересни. Фактът, че наскоро отключиха протокола Simos 19.6, понеже досега никой не можеше да бърника по ЕКУ-то (бая време), ми увеличи интереса в пъти, какво може да се постигне за съответния stage, за който съм тръгнал. Реално с andreev, ще бъдем едни от първите, които ще си правят колите и са MQB-Evo (не само в БГ). Това ми дава допълнителен стимул за проекта.
Първите резултати, които се постигат на новата платформа, благодарение на много по-доброто турбо и малки разлики в самия двигател и периферии, са изключително обещаващи. Има осезаемо повече потенциал за съответния stage, спрямо старата генерация. Пускал съм вече няколко поста със замервания и разлики в "Как се прави тунинг? Размисли и страсти..." темата. Golf R (който е със същите чарколя като Супърба, 1 към 1, освен клапи на генерацията) със софт и кулер вади 420 коня. Аз взех допълнително и интейк, така че ще видим какво ще обади накрая, но очаквам мощност в този диапазон. Това за предната генерация, без да се пипа даунпайп, GPF и със IS38, не беше възможно (по мое скромно знание).
АМА ГАРАНЦИЯТА??? Тука няма да се впускам в обяснения, просто ще кажа, че гаранцията не е една, а е съставена от/за различните компоненти по колата. Ясно е, че ако нещо стане с турбо, мотор, скорости - аз ще съм този, който ще си го оправя. Преценил съм, че ми е според възможностите това да се случва, затова и карам Шкода Супърб, а не новото БМВ М3 комби.
Емоцията, която ми носи процесът на засилване е в пъти по-голяма от тази, когато купувах/взимах новата кола. Само това ми е достатъчно да ми покаже, какво е важно в тоя живот и върху какво трябва да се съсредоточиш (ако можеш да си го позволиш). Та в този ред на мисли, независимо какво става с колата и евентуални проблеми, които биха изникнали от това, което съм тръгнал да правя - те няма да имат значение на фона на това, колко би ме било яд, ако не го направя. Дори и да изкачат някакви неща, съм с абсолютно позитивното отношение, че те ще бъдат оправени, щом имам нужните хора около мен. А позитивите, от това колата да стане интересна и динамична са в пъти повече от негативите (за мен). Не всички мислят така, хора и разбирания има различни, което е ОК. Някои ще ме разберат, някои ще ме мислят за луд, ама то при всички проекти май е така (особено гаранционните).
Отделно още нещо да споделя което ме дразни - Супърбът идва с чарколя, както написах и по-горе, почти еднакви с Golf R, VW Arteon, Cupra Formentor и т.н. Всички тези коли идват на 320 коня мап (реални на диното към 340+). Но понеже тия коли се водят "по-висок" пазарен сегмент от Шкодичката, тях са ги понадули, а Супърбчето са го натиснали надолу, да си е 280 коня... Да си се впише и в ценовия сегмент (спрямо размер и т.н.). Това леко ме дразни лично мен, че един вид имаш хардуер способен стоково да е +40 коня, ама поради някакви маркетингови причини - не е. Та и това ще адресираме с горната операция.
Мога още да пиша, ама стана много дълго и ще приключвам. За финал искам да благодаря и на Audirulzz, DIDOO, ЦецоNOL, BlackPearl, The Hooligan, SilverBullet, tekamata, с които съм комуникирал под една или друга форма и съм търсил съвети за това, което ще правя. Ако съм пропуснал някой, да ме извинява.
Скоро ще дам още подробности, за какво точно съм купил и какво и кога ще се случва.
Та така, някои хора знаеха вече, че съм в процес на проучване и пазаруване от няколко месеца. В крайна сметка чаках черен петък, за да взема нещата с отстъпка, които бях набелязал.
В началото не бях сигурен, какво искам да правя, като първа стъпка за колата, знаех че в даден момент ще я засиля, но колко точно, не знаех със сигурност. Скачах между варианти между Stage 1 и Stage 3-4 (директно). Тогава още не знаех, че Супърбът е на новата платформа EA888 Gen4, с Continental турбина, мислех, че си е на EA888 Gen3 / IS38 базиран и че нещата са ясни. След няколко разговора с todor87 (това беше съвсем в началото, все още не знаейки за платформата), той ме убеди да я карам по-полека, да сложа само софт и че другото е излишно. Аз обаче бях решил да пазарувам, не ми беше интересно да слагам само софт, като на предната кола. Исках да си имам и аз "проект", да видя какво е да си модифицираш колата, да изпитам тръпката от това да си я направиш "твоя" и интересна. В крайна сметка, след като ми увря малко главата, го послушах и избрах мой компромисен вариант - Stage 1+ (софт, кулер и интейк). Вече след като се образовах малко и разбрах, че колата е с нови чарколя, които тепърва се мапват и разучават, се убедих, че на 100% това е бил правилния вариант за сега.
Защо Stage-1+ ? Ми защото не пипам даунпайп, катализатори, GPF, генерации и т.н., което за мен е еквивалент на Stage-2. Но понеже не е само софт, ами има и кулер и интейк, го кръстих 1+. На този етап нямам мотивацията да сменям даунпайпа с по-голям и катализатора със спортен такъв, защото това води и до GPF delete. Искам да го карам полека и постепенно. По този начин, ако надграждам един ден към Stage-2, ще мога да изпитам наново разликата във вървежа и ще се кефя на подобренията на колата на всеки един етап. Отделно, избирайки да го карам стъпка по стъпка, ще е по-лесно за намиране, локализиране и оправяне на евентуални проблеми, които могат да изникнат в процеса на засилване.
След като вече осъзнах, че колата е на EA888 Gen4 платформа базирана, нещата ми станахa рЯзко още по-интересни. Фактът, че наскоро отключиха протокола Simos 19.6, понеже досега никой не можеше да бърника по ЕКУ-то (бая време), ми увеличи интереса в пъти, какво може да се постигне за съответния stage, за който съм тръгнал. Реално с andreev, ще бъдем едни от първите, които ще си правят колите и са MQB-Evo (не само в БГ). Това ми дава допълнителен стимул за проекта.
Първите резултати, които се постигат на новата платформа, благодарение на много по-доброто турбо и малки разлики в самия двигател и периферии, са изключително обещаващи. Има осезаемо повече потенциал за съответния stage, спрямо старата генерация. Пускал съм вече няколко поста със замервания и разлики в "Как се прави тунинг? Размисли и страсти..." темата. Golf R (който е със същите чарколя като Супърба, 1 към 1, освен клапи на генерацията) със софт и кулер вади 420 коня. Аз взех допълнително и интейк, така че ще видим какво ще обади накрая, но очаквам мощност в този диапазон. Това за предната генерация, без да се пипа даунпайп, GPF и със IS38, не беше възможно (по мое скромно знание).
АМА ГАРАНЦИЯТА??? Тука няма да се впускам в обяснения, просто ще кажа, че гаранцията не е една, а е съставена от/за различните компоненти по колата. Ясно е, че ако нещо стане с турбо, мотор, скорости - аз ще съм този, който ще си го оправя. Преценил съм, че ми е според възможностите това да се случва, затова и карам Шкода Супърб, а не новото БМВ М3 комби.
Емоцията, която ми носи процесът на засилване е в пъти по-голяма от тази, когато купувах/взимах новата кола. Само това ми е достатъчно да ми покаже, какво е важно в тоя живот и върху какво трябва да се съсредоточиш (ако можеш да си го позволиш). Та в този ред на мисли, независимо какво става с колата и евентуални проблеми, които биха изникнали от това, което съм тръгнал да правя - те няма да имат значение на фона на това, колко би ме било яд, ако не го направя. Дори и да изкачат някакви неща, съм с абсолютно позитивното отношение, че те ще бъдат оправени, щом имам нужните хора около мен. А позитивите, от това колата да стане интересна и динамична са в пъти повече от негативите (за мен). Не всички мислят така, хора и разбирания има различни, което е ОК. Някои ще ме разберат, някои ще ме мислят за луд, ама то при всички проекти май е така (особено гаранционните).
Отделно още нещо да споделя което ме дразни - Супърбът идва с чарколя, както написах и по-горе, почти еднакви с Golf R, VW Arteon, Cupra Formentor и т.н. Всички тези коли идват на 320 коня мап (реални на диното към 340+). Но понеже тия коли се водят "по-висок" пазарен сегмент от Шкодичката, тях са ги понадули, а Супърбчето са го натиснали надолу, да си е 280 коня... Да си се впише и в ценовия сегмент (спрямо размер и т.н.). Това леко ме дразни лично мен, че един вид имаш хардуер способен стоково да е +40 коня, ама поради някакви маркетингови причини - не е. Та и това ще адресираме с горната операция.
Мога още да пиша, ама стана много дълго и ще приключвам. За финал искам да благодаря и на Audirulzz, DIDOO, ЦецоNOL, BlackPearl, The Hooligan, SilverBullet, tekamata, с които съм комуникирал под една или друга форма и съм търсил съвети за това, което ще правя. Ако съм пропуснал някой, да ме извинява.
Скоро ще дам още подробности, за какво точно съм купил и какво и кога ще се случва.
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семейно комби: "Магистрален прехващач" - Superb III FL, EA888 Gen.4
Да си продължа поста "Тунинг Пролог". Ще пиша от време на време размисли и страсти по темата, мерак ми е.
Какво търся от колата на Stage-1+? Повече динамика и сила в целия диапазон на вървене и повече постоянност като пърформанс, при всякакви атмосферни условия (с кулера и интейка). В момента след 4-та осезаемо затихва вървежът, мисля че след ремапа ще се отпуши в тази посока. Да, времената са ми важни, но също ми е важно и въпросното "drivability", за което говорих в предния пост.
За разлика от Ничката, няма да я лаунчвам "232" пъти. Реално до сега колата е лаунчвана 4 пъти, да замеря 0-100 с Драги и още 5-6 пъти на писта "Междене" на Събор 2022. Никога през останалото време не съм изпитвал желание или нужда да лаунчвам. След ремапа тази тенденция ще се запази. Това не значи, че не искам да върви 0-100 пропорционално по-добре, за конете които ще стане.
За останалите дисциплини и 100-200 е ясно, че имам мерак да покаже мускули, спрямо килата си. Имаме заигравка със Стефан и Рулза, че ще застават - реално аз нямам претенции да съм по-бърз от тях. Супърб никога няма да бъде Октавия и Октавия никога няма да бъде Супърб. Ако колата дава осезаемо по-добри времена от старата генерация Супърб на същия Stage - за мен е достатъчно! Сигурен съм, че Тодор ще изстиска разумния максимум от сетъпа, който ще му предоставя. Какво ще покаже реално, скоро ще се разбере. Ако пък стане по-бърза от Октавиите - няма да я върна!
Относно кутията - нямам търпение да се отърва от режим "D" и да забравя, че го е имало. Реално напоследък на "S" си карам 99% от времето - това важи и за градско и за извънградско. На градско нямам никаква драма да си карам на "S", нямам никакви забележки как и къде сменя предавките. Харесва ми режимът, не ме дразни с нищо. Някои казват - "не мога да карам на "S" в града, много ми е нервна". Да, има го този елемент и той се регулира с как боравиш с педала на газта. Като му свикнеш, всичко заспива и е мега плавно, без допълнителни намеси. Ако натискаш без мисъл и регулация, ще е нервна. Та реално за кутията си представям нещо подобно на картата на "S", която отива на "D", а на мястото за карта на "S" отива вече истински "S", работещ оптимално за новата мощност.
Какво ще се промени в обслужването след засилването? Почти нищо, спрямо това, което си бях заложил в началото за стокова кола.
Утре ще пиша какви части купих и защо избрах точно тях.
Какво търся от колата на Stage-1+? Повече динамика и сила в целия диапазон на вървене и повече постоянност като пърформанс, при всякакви атмосферни условия (с кулера и интейка). В момента след 4-та осезаемо затихва вървежът, мисля че след ремапа ще се отпуши в тази посока. Да, времената са ми важни, но също ми е важно и въпросното "drivability", за което говорих в предния пост.
За разлика от Ничката, няма да я лаунчвам "232" пъти. Реално до сега колата е лаунчвана 4 пъти, да замеря 0-100 с Драги и още 5-6 пъти на писта "Междене" на Събор 2022. Никога през останалото време не съм изпитвал желание или нужда да лаунчвам. След ремапа тази тенденция ще се запази. Това не значи, че не искам да върви 0-100 пропорционално по-добре, за конете които ще стане.
За останалите дисциплини и 100-200 е ясно, че имам мерак да покаже мускули, спрямо килата си. Имаме заигравка със Стефан и Рулза, че ще застават - реално аз нямам претенции да съм по-бърз от тях. Супърб никога няма да бъде Октавия и Октавия никога няма да бъде Супърб. Ако колата дава осезаемо по-добри времена от старата генерация Супърб на същия Stage - за мен е достатъчно! Сигурен съм, че Тодор ще изстиска разумния максимум от сетъпа, който ще му предоставя. Какво ще покаже реално, скоро ще се разбере. Ако пък стане по-бърза от Октавиите - няма да я върна!
Относно кутията - нямам търпение да се отърва от режим "D" и да забравя, че го е имало. Реално напоследък на "S" си карам 99% от времето - това важи и за градско и за извънградско. На градско нямам никаква драма да си карам на "S", нямам никакви забележки как и къде сменя предавките. Харесва ми режимът, не ме дразни с нищо. Някои казват - "не мога да карам на "S" в града, много ми е нервна". Да, има го този елемент и той се регулира с как боравиш с педала на газта. Като му свикнеш, всичко заспива и е мега плавно, без допълнителни намеси. Ако натискаш без мисъл и регулация, ще е нервна. Та реално за кутията си представям нещо подобно на картата на "S", която отива на "D", а на мястото за карта на "S" отива вече истински "S", работещ оптимално за новата мощност.
Какво ще се промени в обслужването след засилването? Почти нищо, спрямо това, което си бях заложил в началото за стокова кола.
- Основната разлика е, че смяната на маслото и филтрите ще се извършва в диапазон от 7-8 000 км, спрямо 10 000, както сега.
- Свещи ще се сменят на 20-30 000 км (засега ОЕМ, не знам дали е нужно да се взимат други, по-студени, ако трябва - ще взема по-нататък).
- Халдекс се облужва на 30 000 км.
- Масло DSG се обслужва на 40 000 км.
Утре ще пиша какви части купих и защо избрах точно тях.
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семейно комби: "Магистрален прехващач" - Superb III FL, EA888 Gen.4
Какви части купих за колата.
Както се очакваше с моя късмет и аура, доставките, логистиката и докарването на тия части не беше хич просто. Няма да изпадам в подробности, ама доста нерви бяха изхабени и доста мейли бяха изписани, докато пристигне всичко. Отделно имаше и допълнителна доза напрежение, понеже се бях нагърбил с поръчването на неща за две коли - моята и на andreev.
Понеже искахме еднакви артикули, решихме да си делим доставката и да поръчваме заедно. Повечето от основните периферии са еднакви за неговата кола и моята, с изключение на Racingline Performance R600 Turbo Inlet System EA888 Gen4 - единият пакет е за по-голямото Continental turbo (моето), другия е за по-малкото Garrett (за Октавия).
В началото бях харесал кулер на Do88 - https://www.do88.se/en/artiklar/bigpack ... 300hp.html . Избрах го, защото идваше в пакет с charge pipes, който са 60 мм. Не исках да слагам прекалено големи charge pipes, тъй като дроселът на EA888 Gen3, Дидо го беше мерил 56мм. На EA888 Gen4 не вярвам да е различен / по-голям (без да съм видял техническа информация). Тоест, тръби с прекалено голям диаметър са безсмислени, даже могат да доведат до регрес в пърформанс-а, от това което ми е споделял Audirulzz. В крайна сметка всички техни кулери бяха изчерпани (още преди черен петък), можеха да пратят само моя "pack", но в тази ситуация Андреев щеше да увисне и това не ми харесваше, все пак бяхме тръгнали да поръчваме заедно... В допълнение, че в процес на комуникация с тях, бях говорил и с tekamata, който 2 пъти им беше връщал кулер за заводски дефекти - в крайна сметка се отказахме и решихме да изберем провереното, немско качество...
Та избрахме тежката немска артилерия - Wagner Tuning Intercooler Kit - MQB Evo 2.0T (https://www.awesomegti.com/wagner-tunin ... f-mk8-gti/). Само кулер взех, без charge pipes. На Wagner пайповете са 70 мм (което за моя стейдж 1+, дето гоня в началото, не ми звучи, както и отделно заради диаметъра на дросела). Но дори и да исках да взема, нямат наличност вече няколко месеца вече (https://www.wagner-tuning.com/product/v ... 01192.html). Така че засега си седя с OEM пайповете, по този начин и самото слагане ще е по-лесно. Един ден, ако ходя нагоре като стейджове и тия пайпове са нужни, ще ги взема.
Разликата в размера между ОЕМ кулер и Wagner EA888 Gen4:
За интейка не е имало мислене, избрах Racingline Performance R600 Intake System - MQB-Evo Models (https://www.awesomegti.com/racingline-p ... f-mk8-gti/). Отново проверен продукт, с множество позитивни отзиви и мнения. Цената също на черен петък беше нормална, за разлика от интейка на Wagner, който е около 2+ пъти по-скъп... Да не говорим за Eventuri intake, който отива на 3х, като цена.
Прилежащите тръби и турбо рамо (за интейк - Racingline Performance R600 Turbo Inlet System EA888 Gen4 (https://www.awesomegti.com/racingline-p ... a888-gen4/).
Racingline Performance R600 Silicone Coolant Re-Route Hose (EA888 Gen4) - https://www.awesomegti.com/racingline-p ... a888-gen4/
По съвет на Никича, купих един допълнителен Cotton филтър, докато другият се пере/съхне, да мога да си карам - Racingline Performance R600 Replacement Air Filter (https://www.awesomegti.com/shop-by-bran ... ir-filter/)
Също по съвет на Audirulzz, взех и почистващ комплект за филтъра - Racingline Performance Air Filter Cleaning Kit - https://www.awesomegti.com/shop-by-bran ... aning-kit/
Транспортът на горепосочените неща ми излезе 221 лв със застраховка към GGBG (всички продукти идват от Англия). Като цялата сума, която съм дал досега за части, транспорт и застраховки е около 3900 лв, което за конете които се очакват отгоре, си мисля че е разумно.
Засега това е.
Както се очакваше с моя късмет и аура, доставките, логистиката и докарването на тия части не беше хич просто. Няма да изпадам в подробности, ама доста нерви бяха изхабени и доста мейли бяха изписани, докато пристигне всичко. Отделно имаше и допълнителна доза напрежение, понеже се бях нагърбил с поръчването на неща за две коли - моята и на andreev.
Понеже искахме еднакви артикули, решихме да си делим доставката и да поръчваме заедно. Повечето от основните периферии са еднакви за неговата кола и моята, с изключение на Racingline Performance R600 Turbo Inlet System EA888 Gen4 - единият пакет е за по-голямото Continental turbo (моето), другия е за по-малкото Garrett (за Октавия).
В началото бях харесал кулер на Do88 - https://www.do88.se/en/artiklar/bigpack ... 300hp.html . Избрах го, защото идваше в пакет с charge pipes, който са 60 мм. Не исках да слагам прекалено големи charge pipes, тъй като дроселът на EA888 Gen3, Дидо го беше мерил 56мм. На EA888 Gen4 не вярвам да е различен / по-голям (без да съм видял техническа информация). Тоест, тръби с прекалено голям диаметър са безсмислени, даже могат да доведат до регрес в пърформанс-а, от това което ми е споделял Audirulzz. В крайна сметка всички техни кулери бяха изчерпани (още преди черен петък), можеха да пратят само моя "pack", но в тази ситуация Андреев щеше да увисне и това не ми харесваше, все пак бяхме тръгнали да поръчваме заедно... В допълнение, че в процес на комуникация с тях, бях говорил и с tekamata, който 2 пъти им беше връщал кулер за заводски дефекти - в крайна сметка се отказахме и решихме да изберем провереното, немско качество...
Та избрахме тежката немска артилерия - Wagner Tuning Intercooler Kit - MQB Evo 2.0T (https://www.awesomegti.com/wagner-tunin ... f-mk8-gti/). Само кулер взех, без charge pipes. На Wagner пайповете са 70 мм (което за моя стейдж 1+, дето гоня в началото, не ми звучи, както и отделно заради диаметъра на дросела). Но дори и да исках да взема, нямат наличност вече няколко месеца вече (https://www.wagner-tuning.com/product/v ... 01192.html). Така че засега си седя с OEM пайповете, по този начин и самото слагане ще е по-лесно. Един ден, ако ходя нагоре като стейджове и тия пайпове са нужни, ще ги взема.
Разликата в размера между ОЕМ кулер и Wagner EA888 Gen4:
За интейка не е имало мислене, избрах Racingline Performance R600 Intake System - MQB-Evo Models (https://www.awesomegti.com/racingline-p ... f-mk8-gti/). Отново проверен продукт, с множество позитивни отзиви и мнения. Цената също на черен петък беше нормална, за разлика от интейка на Wagner, който е около 2+ пъти по-скъп... Да не говорим за Eventuri intake, който отива на 3х, като цена.
Прилежащите тръби и турбо рамо (за интейк - Racingline Performance R600 Turbo Inlet System EA888 Gen4 (https://www.awesomegti.com/racingline-p ... a888-gen4/).
Racingline Performance R600 Silicone Coolant Re-Route Hose (EA888 Gen4) - https://www.awesomegti.com/racingline-p ... a888-gen4/
По съвет на Никича, купих един допълнителен Cotton филтър, докато другият се пере/съхне, да мога да си карам - Racingline Performance R600 Replacement Air Filter (https://www.awesomegti.com/shop-by-bran ... ir-filter/)
Също по съвет на Audirulzz, взех и почистващ комплект за филтъра - Racingline Performance Air Filter Cleaning Kit - https://www.awesomegti.com/shop-by-bran ... aning-kit/
Транспортът на горепосочените неща ми излезе 221 лв със застраховка към GGBG (всички продукти идват от Англия). Като цялата сума, която съм дал досега за части, транспорт и застраховки е около 3900 лв, което за конете които се очакват отгоре, си мисля че е разумно.
Засега това е.
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семейно комби: "Магистрален прехващач" - Superb III FL, EA888 Gen.4
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семейно комби: "Магистрален прехващач" - Superb III FL, EA888 Gen.4
В сряда сутрин бях запазил час за слагане на частите в Трансексперт, където колата ми се обслужва от нова на 3000 км. Закарах я в 9:00 мръсна и мокра, но цяла вечер беше валяло и нямаше как да я мия (иначе я бях измил преди 2 дена). Въпреки неблагоприятните условия и очакваната мизерия от подкалници, брони и т.н., работата започна.
Маска, радиатори, кулер - леш от мръсотия набита в тях след 22 000 км... Пакетчета от захар, листа, фасове и кал. Представям си, ако не се разглобява, да се чисти повече време, какво ще стане вътре.
Нещата се почистиха старателно с прахосмукачка и четка.
Започна се със слагането на кулера.
Всичко вървеше гладко, да не повярваш. Само трябваше да се пробие една дупка на 4-тата планка, която държи кулера, за да може да се завие 4-тия винт, но това мисля е направено с цел да го наместиш спокойно и после да видиш точно къде ти трябва дупката. Мислех, че ще има рязане на маската пластмасовата (простете, ако греша терминологията), но такова нямаше - всичко си влезе до милиметъра и заспа. Знам, че на предната генерация Wagner кулер за EA888 Gen3 е имало борба и колеги са рязали бая, докато влезе всичко. Но сега за тази, с новия модел са подобрили нещата и всичко пасна на 100%, без нужда от модификации.
Продължи се с монтаж на интейка, турбо коляно и тръба за въздух.
И така, стигаме до първата греда. Не го знам на български как се казва това (силиконова тръба за антифриз, която по принцип минава над интейка, ако не си си купил Racingline версията) - Silicone Coolant Re-Route Hose. Та Racingline тръбата минава под интейка и е доста по-естетически издържано, също така не ти пречи да отваряш после капака, за да переш/сменяш въздушния филтър. Бях писал на Awesome преди да го купя - "това ли е версията за EA888 Gen4 - MQB Evo платформата" - потвърдиха ми че е това, само че са забравили да споменат в отговора (и в описанието в сайта), че май е само за Golf 8R, а не за всички. Следователно единият край на силиконовото нещо беше за метална тръба (каквато е на Голф) и беше много по-голям от другия, а при мен бяха еднакъв размер и в двата края, защото тръбите за антифриза на моята кола бяха пластмасови.
След малко инженерно мислене се взе решение да се отреже част от по-големия край, точно където се стеснява, за да стане горе долу-еднакъв като размер с другия и да се пробва така да се сложи. Беше малко на ръба, дали ще си запази формата, ъглите и необходимата дължина, след като се отреже, но за щастие се получи.
Работата продължи с останалата част от интейка и въздушен филтър.
След това се сложиха силиконовите тръби от кулера, които свързват него и ОЕМ турбо пътищата.
И вече всичко сглобено и на мястото си.
Забелязах, че от едната страна горният капак на интейка отваря (само там). Споделих го на Евгени и 15 минути гледаха, дали всичко е сложено като хората, дали опира някъде, наместваха го наново - нямаше ефект, като завият винтовете и седи отворен. Викам брех, какво става тука, доста дупка зее, ама го оставихме така засега. Всичко друго застана като хората.
И върната в заводски вид (в пълната й прелест).
Изкарахме колата навън, The Hooligan присъстваше през по-голямата част от всички операции, казах му давай да ходим да караме да тестваме. Качихме се в колата и първото нещо, което ми направи впечатление беше различният звук, идващ от двигателя. Тоналността му беше по-ниска, чуваше се "по-боботещо" и по-дълбоко. Много ми хареса. Натиснах педала на спирачката, да изкарвам колата назад и да потегляме, но усетих вибрации. Казах на Маджо, "абе нещо усещам да вибрира долу", ама понеже всичко ми беше ново и си казах, може би двигателя е студен и трябва да загрее, колата да се настрои и не му обърнах повече внимание. Тръгнахме, направихме един тигел по Околовръстното, с лека форма на раздаване. През цялото време се кефих, защото определено колата се промени и придоби характер! Както казах и като работеше на място, когато подавам газ, звукът е различен - по-плътен, по-боботещ и естествено интейкът свисти яко.
На вървеж и до този момент не мога да кажа дали има разлика, на гъзомер не мога да усетя драстични промени, затова другата седмица се излиза с Драгито и се правят рънове, за да се разбере. Ще пусна резултатите като замеря, на мен ми е много интересно дали ще е по-бавна / същата / по-добре със стоков софт. Може да споделите какъв мислите, че ще е резултатът (по-опитните с тия неща). Аз нямам идея.
Тръгнах си от сервиза следобед и вече като останах сам с колата и наистина видях, че този педал на спирачката вибрира, когато съм спрял на едно място. Доста изнервящо, защото все едно имаш тренажор някакъв на крака и това изморява самия крак, като караш. Звъннах на Евгени, обясних му проблема и се разбрахме да се чуем утре и да видим какво правим. На другия ден той ме потърси рано сутринта, след като беше мислил и чел по казуса и му закарах колата веднага. След 15 минути се откри виновникът - ето тази тръба от мотора (не запомних за какво е), която влиза в силиконовата тръба за въздух от интейка, понеже си е променила ъгъла на заход и когато запаля мотора от вибрациите опираше в спирачната тръба под казанчето за спирачна течност.
Следователно вибрациите от мотора се предаваха надолу към педалите (като му я карах видях че и на педала на газта, като подавам, има вибрации). Наместихме опиращата тръба, до колкото позволява почти никаквото останало пространство, от вече всички по-обемни тръби сложени там и работата заспа.
След това ги помолих да извадим интейка и да го сглобим извън коша, за да видя защо зее от единия край този капак, много ме дразнеше и не исках да остава така. Други хора, които са слагали същия интейк ми пратиха снимките вечерта на техните и там си прилепваше (до колкото е възможно). Направихме го и се оказа, че просто изработката не е на ниво и горния капак си е крив от завода, което леко ме издразни, ама не ми се занимаваше с връщане, пратки и логистики на ново. Отделно навсякъде другаде по сглобката на интейка, горния капак застъпва долната част и се получава нещо като ръб, за да затвори хубаво кутията, но точно там, на това място, горната част ляга точно отгоре на долната и няма как да е плътно прилепнало.
Бях попитан дали искам да го оправим, казах - действаме, при което се извади един пистолет за горещ въздух, нагря се капакът от долу на едно конкретно място, за да не е грозно и да си личи нищо отгоре, понатисна се след това за известно време и стана, както е трябвало да излезе от завода.
Запалих колата и си тръгнах доволен, с вече леко модифицирания ми, по-интересен автомобил с променен характер, с който тепърва ще се опознаваме.
Маска, радиатори, кулер - леш от мръсотия набита в тях след 22 000 км... Пакетчета от захар, листа, фасове и кал. Представям си, ако не се разглобява, да се чисти повече време, какво ще стане вътре.
Нещата се почистиха старателно с прахосмукачка и четка.
Започна се със слагането на кулера.
Всичко вървеше гладко, да не повярваш. Само трябваше да се пробие една дупка на 4-тата планка, която държи кулера, за да може да се завие 4-тия винт, но това мисля е направено с цел да го наместиш спокойно и после да видиш точно къде ти трябва дупката. Мислех, че ще има рязане на маската пластмасовата (простете, ако греша терминологията), но такова нямаше - всичко си влезе до милиметъра и заспа. Знам, че на предната генерация Wagner кулер за EA888 Gen3 е имало борба и колеги са рязали бая, докато влезе всичко. Но сега за тази, с новия модел са подобрили нещата и всичко пасна на 100%, без нужда от модификации.
Продължи се с монтаж на интейка, турбо коляно и тръба за въздух.
И така, стигаме до първата греда. Не го знам на български как се казва това (силиконова тръба за антифриз, която по принцип минава над интейка, ако не си си купил Racingline версията) - Silicone Coolant Re-Route Hose. Та Racingline тръбата минава под интейка и е доста по-естетически издържано, също така не ти пречи да отваряш после капака, за да переш/сменяш въздушния филтър. Бях писал на Awesome преди да го купя - "това ли е версията за EA888 Gen4 - MQB Evo платформата" - потвърдиха ми че е това, само че са забравили да споменат в отговора (и в описанието в сайта), че май е само за Golf 8R, а не за всички. Следователно единият край на силиконовото нещо беше за метална тръба (каквато е на Голф) и беше много по-голям от другия, а при мен бяха еднакъв размер и в двата края, защото тръбите за антифриза на моята кола бяха пластмасови.
След малко инженерно мислене се взе решение да се отреже част от по-големия край, точно където се стеснява, за да стане горе долу-еднакъв като размер с другия и да се пробва така да се сложи. Беше малко на ръба, дали ще си запази формата, ъглите и необходимата дължина, след като се отреже, но за щастие се получи.
Работата продължи с останалата част от интейка и въздушен филтър.
След това се сложиха силиконовите тръби от кулера, които свързват него и ОЕМ турбо пътищата.
И вече всичко сглобено и на мястото си.
Забелязах, че от едната страна горният капак на интейка отваря (само там). Споделих го на Евгени и 15 минути гледаха, дали всичко е сложено като хората, дали опира някъде, наместваха го наново - нямаше ефект, като завият винтовете и седи отворен. Викам брех, какво става тука, доста дупка зее, ама го оставихме така засега. Всичко друго застана като хората.
И върната в заводски вид (в пълната й прелест).
Изкарахме колата навън, The Hooligan присъстваше през по-голямата част от всички операции, казах му давай да ходим да караме да тестваме. Качихме се в колата и първото нещо, което ми направи впечатление беше различният звук, идващ от двигателя. Тоналността му беше по-ниска, чуваше се "по-боботещо" и по-дълбоко. Много ми хареса. Натиснах педала на спирачката, да изкарвам колата назад и да потегляме, но усетих вибрации. Казах на Маджо, "абе нещо усещам да вибрира долу", ама понеже всичко ми беше ново и си казах, може би двигателя е студен и трябва да загрее, колата да се настрои и не му обърнах повече внимание. Тръгнахме, направихме един тигел по Околовръстното, с лека форма на раздаване. През цялото време се кефих, защото определено колата се промени и придоби характер! Както казах и като работеше на място, когато подавам газ, звукът е различен - по-плътен, по-боботещ и естествено интейкът свисти яко.
На вървеж и до този момент не мога да кажа дали има разлика, на гъзомер не мога да усетя драстични промени, затова другата седмица се излиза с Драгито и се правят рънове, за да се разбере. Ще пусна резултатите като замеря, на мен ми е много интересно дали ще е по-бавна / същата / по-добре със стоков софт. Може да споделите какъв мислите, че ще е резултатът (по-опитните с тия неща). Аз нямам идея.
Тръгнах си от сервиза следобед и вече като останах сам с колата и наистина видях, че този педал на спирачката вибрира, когато съм спрял на едно място. Доста изнервящо, защото все едно имаш тренажор някакъв на крака и това изморява самия крак, като караш. Звъннах на Евгени, обясних му проблема и се разбрахме да се чуем утре и да видим какво правим. На другия ден той ме потърси рано сутринта, след като беше мислил и чел по казуса и му закарах колата веднага. След 15 минути се откри виновникът - ето тази тръба от мотора (не запомних за какво е), която влиза в силиконовата тръба за въздух от интейка, понеже си е променила ъгъла на заход и когато запаля мотора от вибрациите опираше в спирачната тръба под казанчето за спирачна течност.
Следователно вибрациите от мотора се предаваха надолу към педалите (като му я карах видях че и на педала на газта, като подавам, има вибрации). Наместихме опиращата тръба, до колкото позволява почти никаквото останало пространство, от вече всички по-обемни тръби сложени там и работата заспа.
След това ги помолих да извадим интейка и да го сглобим извън коша, за да видя защо зее от единия край този капак, много ме дразнеше и не исках да остава така. Други хора, които са слагали същия интейк ми пратиха снимките вечерта на техните и там си прилепваше (до колкото е възможно). Направихме го и се оказа, че просто изработката не е на ниво и горния капак си е крив от завода, което леко ме издразни, ама не ми се занимаваше с връщане, пратки и логистики на ново. Отделно навсякъде другаде по сглобката на интейка, горния капак застъпва долната част и се получава нещо като ръб, за да затвори хубаво кутията, но точно там, на това място, горната част ляга точно отгоре на долната и няма как да е плътно прилепнало.
Бях попитан дали искам да го оправим, казах - действаме, при което се извади един пистолет за горещ въздух, нагря се капакът от долу на едно конкретно място, за да не е грозно и да си личи нищо отгоре, понатисна се след това за известно време и стана, както е трябвало да излезе от завода.
Запалих колата и си тръгнах доволен, с вече леко модифицирания ми, по-интересен автомобил с променен характер, с който тепърва ще се опознаваме.
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340
- YYakovliev
- Мнения: 3115
- Регистриран на: 16.08.2020, 17:55:25
- Репутация: 5841
- Местоположение: София
- Гараж: Superb III Facelift L&K, 2.0 TSI, EA888 Gen.4, 7DSG, 4x4, 426 PS, 561 Nm
Семейно комби: "Магистрален прехващач" - Superb III FL, EA888 Gen.4
Докато едните пируват, другите тъгуват...
Браво за колата на andreev и постигнатите резултати на първо четене, с "олекотен" мап и стокова кутия. Платформата и todor87 доставят!
Simos 19.6 беше кракнат първо преди няколко месеца и всички фирми започнаха да си пишат софтовете. Всички постове тук, дето ги давахме на излязъл Stage-1 на TVS, Racingline, 034 и т.н. са за протокол 19.6. На Яни също е 19.6 и Тодор можеше да работи. Другите коли, които са с този протокол са следните:
Другият протокол 19.3 се очакваше да е излязъл до сега, ама за мой лош късмет не е и е още в "open beta / testing state". Автомобилите, които попадат под него и на които ЕКУ-то все още не може да бъде достъпено са:
Та колкото и да се измъчвам и да имам мерак и аз да си довърша Stage 1+, няма как да се случи на този етап. Оставам си с кулера и интейка засега и стоков софт на мотор, докато не излезе Simos 19.3, което не се знае точно кога ще стане. Това е положението, няма какво да се направи.
Браво за колата на andreev и постигнатите резултати на първо четене, с "олекотен" мап и стокова кутия. Платформата и todor87 доставят!
Да, за частите и да, такъв беше планът. Затова и се бях засилил да ги сложа и после да я карам колата и аз по някое време към Пловдив. За съжаление няма да се получи така. Обяснявам накратко каквото знам. Новата генерация EA888 Gen4 излиза с 3 процесора на ЕКУ-то и три протокола, с които те да се достъпят, за да може да се пише / мапва върху тях. Това са Simos 19.6 и Simos 19.3 и 19.7
Simos 19.6 беше кракнат първо преди няколко месеца и всички фирми започнаха да си пишат софтовете. Всички постове тук, дето ги давахме на излязъл Stage-1 на TVS, Racingline, 034 и т.н. са за протокол 19.6. На Яни също е 19.6 и Тодор можеше да работи. Другите коли, които са с този протокол са следните:
Другият протокол 19.3 се очакваше да е излязъл до сега, ама за мой лош късмет не е и е още в "open beta / testing state". Автомобилите, които попадат под него и на които ЕКУ-то все още не може да бъде достъпено са:
Та колкото и да се измъчвам и да имам мерак и аз да си довърша Stage 1+, няма как да се случи на този етап. Оставам си с кулера и интейка засега и стоков софт на мотор, докато не излезе Simos 19.3, което не се знае точно кога ще стане. Това е положението, няма какво да се направи.
тема коментари: viewtopic.php?f=37&t=3706 | тема проект: viewtopic.php?t=4340